Chaos Dwarfs

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Chaos Dwarfs

Post autor: Kal_Torak »

Witam,

Jak wiadomo Balancin Patch oprócz cięcia VC/DL odświeżył nieco najbardziej "upośledzone" armie w battlu jak: Ogry, Bestie czy DoW. W międzyczasie powstały decyzje i dyskusje nad wprowadzeniem do BP orków, które w nowej odsłonie BP mają się znaleźć (głównym tagetem zmian w orkach jest zwiększenie ich przewidywalności podczas gry, tak aby gracz chociaż w jakimś stopniu byl wstanie kontrolować swoją armie).

Jednocześnie pozostała nietknięta armia ChD, która jest najstarszą z obecnych armii WFB wciąż jadącej na okrojonym RH. Armia ta zdecydowanie podpada pod kategorię Ogrów czy Bestii, a być może ma się jeszcze gorzej. Jednak nie zdecydowano się jej uwzględnić w BP. Gracze CHD twierdzą nawet, że kosmetyczny retusz w BP nie wystarczy w ich przypadku i jedynym sensownym wyjściem jest nowy Army List, z uwagi że armia jest poprostu zbyt stara.

Chciałbym przedyskutować możliwości i potzrebę uwzględnienia tej armii. Nowy AL to już duży krok naprzód w porównaniu z BP, ale jest niewątpliwie poważnym wyzwaniem dla polskiego środowiska graczy WFB. Z drugiej strony jeśli nie AL to przydałby się choć niewielki ukłon w stronę graczy ChD w postaci większego lub mniejszego retuszu ChD w BP - tak jak uczyniono to z innymi podobnymi ChD armiami.

Wątek ten nie ma na celu dyskutowaniu o zmianach, nowym AL, ale uzasadnieniu potrzeby zrobienia czegoś z ChD, możliwość poznania zdania członków LL i LS oraz całego środowiska graczy WFB, zwłaszcza graczy ChD.

Zapraszam zatem do dyskusji.

O pomysłach i projektach na zmianę ChD możecie poczytać w temacie:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=14581

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=14628[/b]
Ostatnio zmieniony 2 lut 2009, o 23:30 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

Ja ze strony organizatora/gracza/miłośnika wfb powiem że z radością powitam powrót wielkich czap na stoły , o ile będzie dobrze przemyślany i o ile zajmą się tym osoby z know-how a nie przypadkowi ludzie.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Jestem również za zmianami, jednak małymi. Nie dlatego że moje słabe, ale dzielne demony mogłyby dostać po pysku tylko z sensu wykonywania tak poważnych "remontów". Może inaczej. Sens jest, tyle że ta armia zawsze będzie niszowa, nie wspominając o fakcie, że nie ma do niej figurek.
O ile uważam swój nawet pomysł idący zbyt mocno do przodu o tyle reszta, która ukazuje się w powyższych tematach (troszkę szkoda, że nie dodano mój do tej listy http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=14608) jest już raczej czystą fantazją.
Zgodzę się z faktem, że takie bestie miały swój kodeks, psy wojny maja wiele różnych jednostek, a cześć mogą powtarzać. Jednak zmiany jakie są proponowane w tych tematach idą stanowczo do przodu i tworzą z krasnoludów chaosu armię równorzędną - no może nie od razu do moich wygiętych demonów - ale przynajmniej mrocznym elfom. Szczególnie już temat scimiego jest napakowany :)

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Pomysł mi się podoba.

Wykonanie Scimiego - nie; tworzy nudną i upierdliwą armię strzelającą. To naprawdę nie o to chodzi, ChDecja nie musi mieć szejkera i hellcannona w rarach. Nie powinna być lepszą wersją strzelającą krasiów z magią. Maszyny i strzelanie powinny w niej moim zdaniem pełnić rolę taką, jak w nowych AB Elfów, czyli wspierającą, nie dominującą.

I tak nie ma figurek do tej armii, więc możesz stworzyć coś, co się będzie dobrze konwertowało z istniejących - byle by pasowało do klimatu ChD. Dla mnie ta armia ma kapitalny potencjał steampunkowy i naprawdę zachowanie idei tandetnego gunline'a (8 bolców, dwa szejkery, blunderbussy i gobosy) byłoby żenujące.

termi
Chuck Norris
Posty: 620

Post autor: termi »

Ja myślę ze scimi trochę za bardzo wybiegł ze zmianami według mnie powinniśmy poprawić troche stare CHD dodać itemki (ja osobiście proponuje wzorować się na tych 5 edycyjnych które umieściłem w temacie o army liście) które im się należą i poprawić kilka denerwujących rzeczy a nie pisać na nowo podręcznik i robić z nich demony połączone z DE i Skavenami;p Chciałem napisac coś wiemcej ale juz nie mam czasu:p

Ps.
Zostawic w spokoju blunderbussy :twisted:

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Idea słuszna, sądzę że na forum udziela się kilka osób grających chd na co dzień (m. in Nehan, Arghal, moja skromna osoba i inni) i jakieś sensowne propozycje na temacie chd padną. Osobiście przeglądalem wczoraj imo bdb list autorski, nie wiem czy recepcja calego przeszlaby, ale kilka pozycji jak inżynier (za + 50 pts stający sie 1 lev magiem) golemy magia i itemy są warte zainteresowania. oto adres www

http://www.talismancy.com/hammer/viewto ... highlight=

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Jest to jak każda armia - również nasze na forum, wish listem fana krasnoludów chaosu. Sądzę Nijlorze że powinniście w tematach krasi nie iść w kierunku prawie totalnych zmian, lecz ugrywalnienia RH. Tak jak napisałem w głównym temacie BP-R, nawet to co ja przedstawiłem, wydaje mi się jednak przesadzone, ale w porównaniu do waszych zmian, to mamy tu zmianę o 100%. Wiem, że chcecie stworzyć AL, ale może nie lepiej ulepszenie Rh? Taki RH+ :)?

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Barbarossa pisze: Maszyny i strzelanie powinny w niej moim zdaniem pełnić rolę taką, jak w nowych AB Elfów, czyli wspierającą, nie dominującą.
Chyba mowisz o AB HE. Bo zarowno WE a zwlaszcza DE maja strzelanie dominujace.
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Malalu - jak już to mogą mieć :P 4 bolce i 40 kuszoli do tego 4 magów plus minus 15 harpi boli boli - zgodzę się:P

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5344

Post autor: Tutajec »

we nie maja az tak dominujacego strzelania
w mojej armii nie moge sobie pozwolic na rozstrzelanie greater demonow smokow czolgow itp

jezeli chce sie pozbyc klocka be nawet bez regeny to tez go nie rozstrzelam bo ciezko zeby jeden oddzial wszedl w bliski zasieg 30 gg 5 waywatchersow i reszty

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Proponowana w dziale CHD zmiana magii i przedmiotów z 5 ed dyskutowana z czlonkami LS bylaby dobrym poczatkiem rewitalizacji + dodanie 1 unitu elitarnej piechoty + hellcanona/z jednoczesnym podrożeniem szejkera z WoCH byloby imo niewielką, będącą do przyjęcia, ingerencją w istniejące zasady.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Proponuje utworzyć ob projekty dotyczące ChD - zarówno retusz w BP oraz nowy AL. Oba projekty będą szły pod sztandarem BP.

Organizator turnieju będzie miał do wyboru - granie na BP ale już bonusami dla orków i ChD. Z drugiej strony może zorganizaować turniej w formacie np. BP+ChD - wtedy nowy AL zastępuje retusz ChD w BP.

Jest to rozwiązanie zadowalające graczy umiarkowanych, którzy nie lubia aż takich rewolucji jak nowy AL, ale nie mają nic przeciwko BP. Z drugiej strony będzie możliwość gry na nowym AL ChD.

Oczywiście dla graczy ChD jest to pewien dyskomfort, gdyż ich armia będzie miała dwie twarze. Jednak nie powinno to stanowić problemu dla graczy, którzy ChD grają - to musi być czysta miłość od pierwszego spojrzenia ;).

Dla graczy ChD oczywiście lepszym rozwiązaniem jest nowy AL. Dlatego jeśli LS/LL zgodzi się zaaprobować AL do ChD, który będzie spełniał pewne kryteria "jakości" i pozwoli takiemu AL zaistnieć w BP to retusz nie jest potrzebny. Jeśli jednak będą zbyt duże opory w przyjęciu nowego AL, wtedy można spróbować z oboma projektami - dzięki temu w BP będzie retusz ChD, a AL nadal będzie mial się siłę przebić o ile będzie dalej kontynuowany bez wsparcia LS/LL.

Awatar użytkownika
Arghal
Chuck Norris
Posty: 378

Post autor: Arghal »

Szczerze powiedziawszy rzeczy, które należy poprawić to:
- itemki, osobiście uważam i będę to podkreślał, że 5 ed. przedmioty z drobnym (koszt punktowy, dostosowanie do 7ed.) liftingiem to już duży krok na przód
- działanie niektórych rzeczy (np. blunderbuss, dodał bym uściślenia co do działania w budynkach, strzelanie do dużych celi...)
- magia, powrót 5 ed. lore'a byłby czymś wspaniałym :) Ale to już kwestia mniej ważna i wg. mnie czysto fluffowo funowa (bo na tym co jest da się grać)
- jednostki, dodanie elitarnej piechoty (immortale :P ), jakieś ruchy co do slotów i najważniejsze (choć nie w całym temacie :) ), czyli ewentualna zmiana zastosowania/ zasad ot choćby sneaky gits (przyda im się scout, skirmish), death rocket (po co nam kolejna katapulta... może mały canon ?)
Nie chcę jednak tworzyć nowego AL bo to szczerze mija się z celem... zachęcam do komentowania proponowanych zmian (w tym wypadku tylko części z nich).

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Arghal sęk w tym, że to co proponujesz wyżej to jest nowy AL.

Czym się różni resztusz w BP od nowego AL.

1. W BP będziemy mieli kilka punktów w stylu:
a. Hobgolbliny na wilkach można wystawiac od 5
b. W rarach można wystawiać jednostkę hellcanon
c. Pewne korekty co do działań blunderbussów np. na duże cele etc.

Innymi słowy będą to korekty.

2. Natomiast nowy AL będzie miał rozszerzoną listę magicznych przedmiotów, nowy lore, nowe jestnostki, zmiany punktacji, gruntowne zmiany pewnych zasad jednostek jak działanie deatch rocketh jak cannona etc.

Trzeba tylko sobie zadać pytanie czy retusz tej armii da "cokolwiek". DoW czy Ogrom dał wiele niewątpliwie. Jednak z ChD może być problem, bo to poprostu strasznie stara armia.

Z drugiej strony niektóre zmiany zasad w BP są bardzo poważne. Np. danie możliwośc brania DoW przedmiotów z innych armii albo dodatkowe przedmioty nieoficjalnych dodatków.

Właśnie dzieki tym analogiom można w gruncie rzeczy również z korekty ChD w BP zrobić również wiele dobrego. Jeśli skorzystać ze spisu przedmiotów magicznych z AB z 5 edycji można je dołączyć w podobny sposób jak mają to DoW. I to już dla ChD znacząca zmiana (tylko niektóre przedmioty wymagają pewnych korekt).

Można również w sumie odświeżyć AB z 5 edycji. W tym wypadku skorzystałoby się z podręcznika do 5 edycji zamiast RH. Podręcznik miałby tylko wystawioną erratę jak niegdyś DE w 6 edycji, tyle że ta errata by przystosowaywały ich 5 ed. podręcznik do 7 edycji (taka swoista nakładka).

Myślę, że to miałoby sens.

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

Barbarossa pisze: Wykonanie Scimiego - nie; tworzy nudną i upierdliwą armię strzelającą. To naprawdę nie o to chodzi, ChDecja nie musi mieć szejkera i hellcannona w rarach. Nie powinna być lepszą wersją strzelającą krasiów z magią. Maszyny i strzelanie powinny w niej moim zdaniem pełnić rolę taką, jak w nowych AB Elfów, czyli wspierającą, nie dominującą.
szejker i hellcannon w rarach to nadal są tylko dwie klopy. tyle może mieć bretonnia. bolce można wyrzucić, co na pewno uzdrowiłoby speciale.

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Tak, ale dać coś nowego w zamian, np chaos ogry (oczywiście bez marków 4 bóstw, może z jakimś CHD ckim bajerem) czy leadbelchersi (dobrze wiadomo skad mają swoje działa - z chdckich odlewni) lub coś na kształt mecha-demo-nicznych konstruktów

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Nijlorze, ogrom mówię tak, orkom mówię naturalnie, ale konstruktom nie. Z prostego powodu - brak figurek. O ile hellenka przejdzie - bo jest to twór karłów, o tyle już wymieniane przez was mechaniczne roboty - to o ile nawet mi się podobają - uważam za przesadzone. Nie mamy figurek i tyle, chyba że z Warmachine.

Zastanawiałem się. Może za miast tych jakiś jednostek, wbić coś od warrior of chaos? Tych berserkerów? Ogry - chociaż te z OK?
Raczej powinno się iść w tym kierunku.

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1950
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Ja chciałbym zwrócić uwagę, żeby nie przegiąć z pałerem tych nowych ChDeków bo jak spłodzicie armylista, który będzie w przedbiegach zostawiał takie armie jak ogry, czy O&G to gracze tych armii mogą się ździebko oburzyć i żądać własnego fanowskiego AB. Nie mam nic przeciwko temu, żeby ChDecję dało się wystawić inaczej niż na nudnym defensie ale nie chciałbym też, żeby się z tego zrobiły O&G bez animozji i na sterydach.
A licky boom boom down!!!

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

BOGINS pisze:Nijlorze, ogrom mówię tak, orkom mówię naturalnie, ale konstruktom nie. Z prostego powodu - brak figurek. O ile hellenka przejdzie - bo jest to twór karłów, o tyle już wymieniane przez was mechaniczne roboty - to o ile nawet mi się podobają - uważam za przesadzone. Nie mamy figurek i tyle, chyba że z Warmachine.

Zastanawiałem się. Może za miast tych jakiś jednostek, wbić coś od warrior of chaos? Tych berserkerów? Ogry - chociaż te z OK?
Raczej powinno się iść w tym kierunku.
Bogins, zlituj się. Możesz kupić figurki taurusa? lammasu? blunderbussów? hobgoblinów? rakiety? szejkera? bullcentaurów?
i tak wszystko trzeba skonwertować. a skoro trzeba skonwertować, to czy nie lepiej dodać fajne jednostki, które można ciekawie skonwertować?

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Jest model konstruktu made by CHD/ i to produkcji GW i założę się, że masz go w kolekcji BOGINS :) TO wasz kochany juggernaut, wykuty w wielkiej kuźni Zharr Naggrund

ODPOWIEDZ