Ograniczenia magii - wersja beta

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Ograniczenia magii - wersja beta

Post autor: Jankiel »

Barb wróci, to będzie w pdf. Nie przewidujemy żadnych modyfikacji, chyba, że wyłapiecie jakiegoś strasznego babola.
ZASADY OGÓLNE
Limit kosci obowiązuje wyłącznie przy tworzeniu rozpiski.
Maks 12 kostek Powera/Dispela generowanych przez rozpiskę na 2000+ punktów
Maks 8 na poniżej 2000 punktów

Do limitu wlicza się każda generowana przez maga kość, kości bazowe, kości pochodzące ze wszystkich przedmiotów, jednostek i zdolności dających stałą liczbę kości co turę (także tych kradnących kości przeciwnikowi i przekazujących je naszym magom).

POWER
Dodatkowo każdy pochodzący z magicznego przedmiotu lub demonicznego giftu/ikony bound spell (z wyjątkiem bound spelli jednorazowego użytku) liczy się jako dodatkowa kość. Każdy power stone w rozpisce liczy się jako jedna kość.

DISPEL
Pierwszy Dispel Scroll (a także Spell Breaker i Rune of Spellbreaking) liczony jest za jedną kość, każdy nastepny za dwie. Wszystkie przedmioty dające +1 i więcej do dispela liczą się jako jedna kość.

OGRANICZENIA DLA ARMII

Daemons
Master of Sorcery - 1 PD
Tzeentch will - 1 PD
Twin Heads - 1 PD
Great Standard of Sundering - 2 DD

Dark Elves
Dwóch lub więcej magow -1 PD
Sacrifical Dagger na High Sorceress - 2 PD
Sacrifical Dagger na Sorceress - 1 PD
Ring of Hotek - 4 DD

DoW
Przedmiot wzięty z innej armii na zasadzie Spoils of War kosztuje odpowiednią dla tej armii ilość kośći

Empire
War Altar - 2 PD
Rod of Power - 1 PD

High Elves
Jeden lub więcej magów w armii - 1 DD
Book of Hoeth - 2 PD
Banner of Sorcery - 2 PD

Lizardmen
Focus of mystery - 1 PD
Focused Rumination - 2 PD
Cupped Hands of the Old Ones - 1 PD
Diadem of Power - 1 DD

Skaven
Eye of the Horned Rat - 1 PD

Tomb Kings
Do limitu nie wlicza się dwóch bazowych PD
High Liche Priest - 5 PD
Liche Priest - 2 PD
Tomb King - 2 PD
Tomb Prince - 1 PD
Hieratic Jar - 1 PD
Cascet of Souls - 2 PD

Vampire Counts
Vampire lord z forbidden Lore - 1 PD
Vampire lord z Master of The Black Arts - 1 PD
Skull Staff - 1 PD (i odpowiedni minus do DD według zasad ogólnych)
Każdy wampir z mocą Summon Creatures of the Night lub Summon Ghouls - 1 PD

Warriors of Chaos
Skull of Katam - 1 PD
Infernal Puppet - 2 DD

Wood Elves
Wand of Wych Elm - 2 DD
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

czy seer i mag tęczy nie zjadają już kostki ?
czy to dodatkowa nakładka na stary system?

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Nie rozumiem dlaczego Cupped Hands of the Old Ones - 1 PD, pozatym wyglada solidnie. Na Dracoonie magia karcila czesto ale nie dominowala. Moze poza jak zwykle magia VC ale im tylko chyba zabranie recasta moze zaszkodzic
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1873
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Zupelnie nowy system.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

czy seer i mag tęczy nie zjadają już kostki ?
Nie. To nowy system.
Moze poza jak zwykle magia VC ale im tylko chyba zabranie recasta moze zaszkodzic
Ale teraz jest zakaz recasta popychaczki - to pewna zmiana.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Malal pisze:Nie rozumiem dlaczego Cupped Hands of the Old Ones - 1 PD,
Fajnie jakby zostal wytlumaczony ten zapis :wink:
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

najpierw złapałem się za głowę ale po kilkukrotnym przeczytaniu uważam za sensowny , może troszkę za mocno BOH potraktowany biorąc pod uwagę już scięty BoS proponowałbym -2 i -1 coby biednych HE nie udupiać :) ale to tylko moje prywatne zdanie

fajnie DE scietę są za to :)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Fajnie jakby zostal wytlumaczony ten zapis
Bo daje większy komfort rzucania czarów z dużej ilości kości.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5389
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

IMO
Infernal Puppet: 1PD/2DD
Black Tongue: 2 DD

tak pozatym wydaje sie fajne, raz sklada sie rozpe i jazda, bez liczenia kostek co faze, na WD sie IMO naprawde sprawdzilo

pzdr

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

W takim razie dlaczego puppet nie zabiera PD? i kazdy przedmiot ktory pozwala ignorowac 1 miscasta?
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1873
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

thurion pisze:IMO
Infernal Puppet: 1PD/2DD
Black Tongue: 2 DD

tak pozatym wydaje sie fajne, raz sklada sie rozpe i jazda, bez liczenia kostek co faze, na WD sie IMO naprawde sprawdzilo

pzdr
Po co, czy WoCh na WD zmiazdzyly system?
Ograniczanie PD w puppecie nie ma sensu, bo wtedy kazdy bedzie grac na smoku a na male punkty puppet bedzie niewystawialny.
Przegiecie puppeta polega na przeszkadzaniu przeciwnikowi a nie na poprawianiu sobie miscastow. Jezeli mielibysmy przycinac PD to tak samo powinnismy przyciac PD przy Staff of Solidity.

Tongue kosztuje 50p. oraz rane na herosie... Szansa zabicia tym maga jest zbyt mala by bylo to takie super-turbo.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Black Tongue: 2 DD
Gdyby kosztował 25 pts i nie zadawał rany, moznaby rozważyć. A tak - nie zabiera nic.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5389
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

uwazasz ze poprawianie sobie miscastow jest slaba opcja :) ? szczegolnie jak gra sie np przeciwko hotekowi?

jak tam chcecie :) co by nie bylo wkoncu swojej armii robil pod gorke na sile nie bede :mrgreen:

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1873
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Nie jest slaba, ale jest gorsza od negowania miscastow. Uwazasz, ze powinnismy sciac staff of solidity? [-X

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1993

Post autor: Aldean »

Bardzo mi sie podoba. Nie liczenie kostek w trakcie gry jest genialnym rozwiazaniem. Jesli chodzi o przycięcia to zawsze ktos bedzie nie zadowolony. Dlatego zostawilbym tak jak jest. Wyglada to solidnie.

pozdro

Drako
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Drako »

Ogólnie wygląda fajnie ale:
- Master of the black arts bierze 3 kostki czy 1 ??
- DE płacą 1 kostke za PoD to niech wampy też płacą za recast i inwokacje
- TK jak zwykle nie ruszone, jeśli się nie gra na dużym liczu a chyba nikt już na nim nie gra to trzeba się silnie postarać żeby nie zdołać się zmieścić w limicie......
- Slaana chyba za mocno pocieliście... w najpopularniejszej obecnie wersji bierze 8 PD

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Jak w tej wersji wygląda sprawa Power of darkness, rozumiem, że jak na poniżej 2 k mam 2 czarki 2 lev + darkstar cloak nie mogę już użyć więcej kości ani bounspelli (z pod / i lub bound spell na asasynie?) ?

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1873
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

MotBA 3 kostki w sumie.
VC nie traca za recasta, bo sam w sobie przegiety nie jest, przegiety jest na lordzie, ktory ma MotBA lub Summon. Tak wiec przycinanie lorda jest sensowniejsze od przycinania malych vampirow (ktorzy czesto sa biegaczami/herosami do walki i maja 1kosc).
Recast popychaczek jest sciety caly czas.
Recast nie daje kosci, PoD daje.

Nijlor: przy ograniczeniu 8PD - nie mozesz brac wiecej boostow.
Z PoD mozesz uzywac do woli kosci, limit kosci ustalony jest na rozpe, w bitwie wolna amerykanka, mozesz nawet wygenerowac 11 kosci z PoD.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Drako pisze:Ogólnie wygląda fajnie ale:
- TK jak zwykle nie ruszone, jeśli się nie gra na dużym liczu a chyba nikt już na nim nie gra to trzeba się silnie postarać żeby nie zdołać się zmieścić w limicie......
Wiecej! Jesli nie wystawi sie HLP to nie ma mozliwosci nie zmiescic sie w limicie. A nawet jak sie bierze HLP to dopiero dopakowanie jednego z 4 liczy (z ktorych jeden jest juz dopakowany HJ) casketem pozwala na przekroczenie granicy.
Przekroczenie limitu wymaga wiec niebywalej determinacji... :)
Ale wiem, wiem.. TK jest slaba armią i nie ma co jej dobijac, bo zajmuje slabe miejsca na turniejach. Np. 2 na minionym masterze. :lol2:
Obrazek

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Jak jest liczony Mork's spirit totem (daje tyle kostek ile wynosi rank bonus oddziału)? jako 3 DD bo to maks jaki generuje, czy ze względu na zmniejszanie liczby kostek wraz ze spadkiem szeregów np. 2 DD (taka średnia). Wsumie mógłby sie liczyć jako 2 (taki mały boost dla słabszej armii :) ).

W kingach kojarzę że jest przedmiot pozwalający przerzucać power level inkantacji , na dużej liczce jest dość wredny. Celowo pominięty czy niedopatrzenia ?

ODPOWIEDZ