Ograniczenia magii - wersja beta

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Re: Ograniczenia magii - wersja beta

Post autor: Żaba »

magiczka na smoku pojawiła mi się raz i zgadni co... ssie :P

Robson już nie gra DE, Dalmar zresztą też więc jaki z tego morał ? zostali prawdziwi hobbyści :mrgreen:

Ż.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Magia De jest słaba przy cieciach.... Niestety wylatuje nam 1 czar PoD b
Nie czytałeś tych ograniczeń, prawda?
PoD mozna rzucać bez konsekwencji. Ale jak na ostatnim turnieju grałem na trzech magiczkach, to nawet tego nie rzucałem - już lepiej rzucać małe pociski. Przynajmniej efekt jest natychmiastowy i mniej ryzykowny.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

A ja nie gram na w/w kombinacjach i standardach i jest mi z tym dobrze :D Ale może mnie też nazwiecie klimaciarzem :)

DE sa bdb armią, ale nie jest to armia, która ma potencjał na seryjne wygrywanie. Po prostu jak jakiś easy_mode_demon dostanie od nich ostre lanie, to płacze, że są gięte. Podobnie z jakimś przypadkowym VCtem. Kto umie na w miarę przyzwoitym poziomie grać ten zrobi solidny wynik DE, ale nie ma się co łudzić, że ta armia to jakieś ZUOO. Po prostu świetnie napisany i spójny podręcznik - życzę każdej rasie w WFB, aby kolejne podręczniki były na takim poziomie - wtedy nie będą potrzebne żadne CSy i każdemu będzie się grało przyjemnie bez jakiś boskich interwencji.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Żaba pisze:
10. de z arkanów na fajne tylko focus familiara / użyj sobie hoteka w czarującej armii : :evil:
czekam na kontr-argumenty :wink:
A co za problem tak wystawić hoteka, żeby sięgał do regimentów, w których są czarki ale nie do samych czarek?

Nie trafiłeś w 10 tą 10 Żaba. :D
Obrazek

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Nie czytałeś tych ograniczeń, prawda?
PoD mozna rzucać bez konsekwencji. Ale jak na ostatnim turnieju grałem na trzech magiczkach, to nawet tego nie rzucałem - już lepiej rzucać małe pociski. Przynajmniej efekt jest natychmiastowy i mniej ryzykowny.
Magia De jest słaba przy cieciach.... Niestety wylatuje nam 1 czar PoD b
Nie czytałeś tych ograniczeń, prawda?
PoD mozna rzucać bez konsekwencji. Ale jak na ostatnim turnieju grałem na trzech magiczkach, to nawet tego nie rzucałem - już lepiej rzucać małe pociski. Przynajmniej efekt jest natychmiastowy i mniej ryzykowny.
Czytałem je bardzo dobrze. Jankiel mi nie chodziło o to ze nie można go używać, tylko ze bez sensu jest go używanie. Duza czarka + 2 małe ( bez itemów ) to 10 kości mocy z czego -1 PD za to same czarodziejki to już możesz używać 11 PD na turę i powiedz mi jak tu użyć PoD? Chyba tylko po to by zajebać sobie czarodziejki... Jedyna sytuacja gdzie kiedy można używać PoD to gdy giną nam czarodziejki... jednak w tej grze chodzi chyba właśnie o to by nie tracić jednostek prawda?
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

przeczytj ograniczenia jeszcze raz powoli


potem jeszcze raz i jeszcze dopuki nie zrozumiesz co tam jest napisane

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Chyba jednak nie czytałeś dosyć dobrze Garg.

Napisane jest, ze limit kości obowiązuje tylko przy tworzeniu rozpiski. Czyli jeśli doczarujesz sobie z PoDa 10 kości używając do tego 11 kości to możesz te 10 kości z PoDa użyć na inne czary spokojnie.
Obrazek

Drako
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Drako »

GarG pisze:Czytałem je bardzo dobrze. Jankiel mi nie chodziło o to ze nie można go używać, tylko ze bez sensu jest go używanie. Duza czarka + 2 małe ( bez itemów ) to 10 kości mocy z czego -1 PD za to same czarodziejki to już możesz używać 11 PD na turę i powiedz mi jak tu użyć PoD? Chyba tylko po to by zajebać sobie czarodziejki... Jedyna sytuacja gdzie kiedy można używać PoD to gdy giną nam czarodziejki... jednak w tej grze chodzi chyba właśnie o to by nie tracić jednostek prawda?
podpowiem- chodzi o ten fragment.....
Limit kosci obowiązuje wyłącznie przy tworzeniu rozpiski.
Możesz sobie PoDami spamować i poza ta 1 kostką przy tworzeniu rozpy nic Cie to nie kosztuje....

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

To moze ja źle odbieram to ograniczenie magii... Czyli moge potem spokojnie wygenerować sobie kości ponad te 12 PD limitowe?
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Ano.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5389
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Żaba pisze:1. standardem jest smocza partyzantka (tzn. zobacz czym w większości grają ludzie na masterach) co spowodowane jest obsysem czarujących De
smocza partyzantka? ja do tej pory widzialem albo ofensy w stylu Jankiela albo pedalstwo... nikt nie probowal zagrac czyms w stylu smok do klepania, 2x mala magica II lev z 3 scrollami i sztyletem + ze 2 assasinow z plaszczykami + full shootingu i harpii :mrgreen:
Żaba pisze:2. porównaj koszt czarodzieja De i heralda tzeencha - a który jest lepszy ? który przy mniejszej cenie ma warda i ITP ?
porownaj sobie koszt elektryka i heralda tzeentcha, elektryk ma super mega walniecie nosi az 2 scrolle i kosztuje 25-30 pkt mniej :mrgreen:
Żaba pisze:3. kto ma więcej lorów i może znać wszystkie czary ?
fakt herald tzeentcha, ale jakos nigdy nie udalo mi sie rzucic z 3 kosci duzego bolca albo komety albo kuzni, mag DE zrobi to bez problemu ;)
Żaba pisze:4. kto ma przerzut miskasta ?
wrona, czyli mag lord w jakiejs 1/6 armii demonow...
Żaba pisze:5. dużo kości to duużo miskastów - kogo bardziej to boli ?
malo kosci, malo miscastow, po co w takim razie grac na mgii?
Żaba pisze:6. poza doomboltem i 2 czarami z metala, czary DE mają max 4 siły - jak jest u demonów ?
czary DE maja pewna stabilna wiadoma sile dzieki ktorej mozna planowac rozgrywke, jak jest u demonow?
Żaba pisze:7. o przydatności POD na ograniczenia magii też pozwolę sobie przypomnieć.
jak sie gra na wariancie przez mnie przedstawionym w 1 cytacie to PoD staje sie przydatne :mrgreen:
Żaba pisze:8. kto ma czarujące cory ?
kto ma strzelajace mobilne fastowe cory?
Żaba pisze:9. czyje regimenty bardziej chłoszcze magia - psy/fiendy/flamery czy shadów/black guardów ? :wink

ok ;)
Żaba pisze:10. de z arkanów na fajne tylko focus familiara / użyj sobie hoteka w czarującej armii : :evil:
a sztylet nie jest fajny? co do hoteka to jestem przekonany ze co drugie magiczne DE na Euro beda mialy hoteka, oczywiscie inteligentnie ustawionego i granego :mrgreen:
Żaba pisze:11. moim ulubionym czarem z dark magic jest blade wind taki sam lub gorszy niż 2d6 s 4 (zależy od WS-a celu), następny to black horror wywołujący panikę (WOW kto teraz testuje paniki ?), z darka dobra jest 1 i 2 reszta czarów obsysa.
z tzeentcha na heraldzie fajna jest tylko 1 i 3, reszta obsysa
Żaba pisze:czekam na kontr-argumenty :wink:
ja moge tak dlugo ;) dyskusja jest naprawde bez celowa bo na kazdy argument kazdego mozna wymyslic rownie spojny swoj :wink:
Scimitar pisze: DE sa bdb armią, ale nie jest to armia, która ma potencjał na seryjne wygrywanie. Po prostu jak jakiś easy_mode_demon dostanie od nich ostre lanie, to płacze, że są gięte.
ja do tej pory z nowymi DE mam bilans 6-2-0 i nadal uwazam ze sa giete :mrgreen:

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

A co za problem tak wystawić hoteka, żeby sięgał do regimentów, w których są czarki ale nie do samych czarek?
A taki, że grać się tak nie da. Albo cele czarów znajdują się za blisko hoteka, albo powinno się uciekać z oddziału osłanianego hotekiem, bo naprzeciw stoją psy czy jakaś lanca albo masa innych sytuacji. Zajebisty kombos, jak zakładasz, że ołowa Twojej armii będzie stała nieruchomo i tylko się ostrzeliwała z przeciwnikiem.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Hotek + Magia to juz po raz ENTY... SAMOBÓJSTWO.
co do hoteka to jestem przekonany ze co drugie magiczne DE na Euro beda mialy hoteka, oczywiscie inteligentnie ustawionego i granego :mrgreen:
to chyba tylko się cieszyć prawda?
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

GarG pisze:Hotek + Magia to juz po raz ENTY... SAMOBÓJSTWO.
dlatego, ze trzeba widziec ile to 12" czy z jakiegos innego powodu?

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Jankiel pisze:
A co za problem tak wystawić hoteka, żeby sięgał do regimentów, w których są czarki ale nie do samych czarek?
A taki, że grać się tak nie da. Albo cele czarów znajdują się za blisko hoteka, albo powinno się uciekać z oddziału osłanianego hotekiem, bo naprzeciw stoją psy czy jakaś lanca albo masa innych sytuacji. Zajebisty kombos, jak zakładasz, że ołowa Twojej armii będzie stała nieruchomo i tylko się ostrzeliwała z przeciwnikiem.
Po pierwsze wcale nie nieruchomo. Po drugie DE problemów z odginaniem i zastawianiem się przed rzeczonymi psami czy lancą nie mają żadnych. Ale skończmy offtop, bo wychodzi nam z tego teorryhammer.
Obrazek

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Chyba, że przez dwie pierwsze tury jesteś mniej lub bardziej statyczny np. i zarówno czarujesz jak i jesteś chroniony, a potem gdy hotek zaczyna Ci przeszkadzać to wykańczasz czampiona BG sztyletem i po krzyku :wink:

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

o tym jak łatwo się zasłonić Hotekiem w magicznej armii mówią osoby które nigdy tak nie grały :wink: ale sprawa jest prosta przynajmniej nie jest to no brainer - a przecież zależy Nam wszystkim żeby takie rozwiązania promować :lol2: w każdym razie rozmowa na ten temat nie ma sensu - Hoteka za 4 dd i tak trzeba zastąpić scrolem bo się nie mieści w limicie...


@ Turion Ad 1. - taka rozpa jak proponujesz to chyba na 3 tys pkt. :mrgreen:
Ad 2 - oczywiście lepszy jest herald,
Ad 3 - zdradzisz mi sposób żeby mag DE rzucał komety/bolce ? :twisted:
Ad 4 - oczywistym że mówiąc o mocnej magii w Danonach mówimy o wronie - tak samo jak mocna magia w DE to duża magica a nie lord na smoku 8)
Ad 5 - każda dobra czarująca armia ma ochronę przed miskastami + jeszcze lepiej jak może spokojnie kilka ich przyjąć na klatę
Ad 6 - stabilna siła 4 zamiast losowych d6+1 na siłe i hity - drugi czar jest statystycznie lepszy zarówno w cele z pancerzem jak i bez...
Ad 8 - wpuść d6 s 4 w jednego i drugiego cora i porównaj efekt - ale uwaga jest cenna prawdą jest że De lepiej strzelają od Demonów - w pozostałych fazach Danonki rodzą sobie dużo lepiej + mają warda + ITP.
Ad 10 - sztylet ssie i nikt rozsądny poza Scimim :wink: na nim nie gra


pzdr,
Ż.
Ostatnio zmieniony 28 lip 2009, o 12:00 przez Żaba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

thurion pisze:
Scimitar pisze: DE sa bdb armią, ale nie jest to armia, która ma potencjał na seryjne wygrywanie. Po prostu jak jakiś easy_mode_demon dostanie od nich ostre lanie, to płacze, że są gięte.
ja do tej pory z nowymi DE mam bilans 6-2-0 i nadal uwazam ze sa giete :mrgreen:
To czemu nimi nie grasz skoro są takie gięte ?? Nie myślałeś o tym by seryjnie nimi mastery wygrywać ?? Ah tak - demony są bardziej gięte i to ciebie ogranicza :twisted:
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Żaba pisze:Ad 10 - sztylet ssie i nikt rozsądny na nim nie gra
pzdr,
Ż.
Ja gram żabciu :D Ale nie na dużym magu [-X Na małym jest ciekawym rozwiązaniem pozwalającym w miarę bezboleśnie dorobić kostki dla niego.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1873
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Ty nie jestes rozsadny :mrgreen: :mrgreen:

ODPOWIEDZ