nieco inny pomysł na zbalansowanie armii

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2150
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Re: nieco inny pomysł na zbalansowanie armii

Post autor: tedzio »

Kołata pisze:No i dodanie bestiom, orkom itp dodatkowych pts jest całkiem klimatyczne - w końcu to hordówki ;)
.
Wg fluffu to Empire też pewnego rodzaju hordówką jest. :lol2:

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

zwiększenie limitu pkt dla N00b-ów jest jakimś rozwiązaniem, ale samoistnie nie wystarczy - co pokazują wyniki - konieczne jest dodanie dodatkowych usprawniaczy, 2500 tys. bestii i tak possie vs 2000 VC, rdobrym ozwiązaniem jest zastąpienie zasady demonic i undead w VC zasadą animosity - proste a jak świetnie balansujące rozgrywkę :mrgreen:

miłego,
Ż.


P.S. a puste stoły nie premiują klocków piechoty tylko armaty, bolce i katapulty :lol2:

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9564
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

No cóż, ja powiem że mnie to zainspirowało troche. Po DMP na którym nie gram O&G ;) , przetestuję ten system (BP+250). Na pierwszy rzut oka naprawdę wygląda obiecująco. Kurna, niedługo minie rok jak orkami nie grałem... :?

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

2500 tys. bestii i tak possie vs 2000 VC
U nas w lidze zarówno Olo (bestie) jak i quas (O&G) wygrali większość bitew bez żadnych bonusów (poza BP). Kluczowe było to, że składali się pod konkretnego przeciwnika.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

Jankielu jest to wyjątkiem czy regułą :?: 8)

Ż.

P.S. może rzeczywiście 3 rozpy na turniej dla najgorszych armii jest jakimś rozwiązaniem, ale o to trzeba pytać expertów-masochistów grających tymi armiami :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 14 sie 2009, o 18:40 przez Żaba, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9564
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Jankiel, to co napisałeś potwierdza słabość tej armii. Brak uniwersalnych jednostek. Zresztą dobrzy gracze i tak wygrają większość bitew O&G, natomiast nie mają szans z równymi sobie/lepszymi od siebie, poza drobnymi wyjątkami w stylu dobry matchup albo farciarskie rzuty.

Zresztą, jutro sobie pogadamy :D Prawie cała LS będzie na turnieju w Pomiechówku :D

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

: ) zamęczymy was

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Połączenie zwiększonej ilości punktów dla słabszych armii + Balancing Patch jest o tyle ciekawym rozwiązaniem, że warto go przetestować. Mało było turniejów na format euro. Czemu zatem nie sprawdzić zmodyfikowanego systemu BP + Euro. Ostatecznie wszystko leży w kwestii organizatorów, ale takie doświadczenie jest warte zastosowania. A nóż się sprawdzi - a wtedy założenia tytułowego "balansu" nabierze lepszego wymiaru - na czym turniejowy WFB z pewnością wiele zyska. A jak nie - to cóż, będzie się szukało innych rozwiązań.

Najważniejsze jednak to próbować. W końcu wraz z kolejnymi nowymi AB, niektóre armie spadną na ich miejsce. Głupio stawiać krzyżyk na słabsze armie.

Awatar użytkownika
FIFI (_!_)
Chuck Norris
Posty: 516
Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!

Post autor: FIFI (_!_) »

Uważam, że ironskin tribe i dodatkowe punkty, dadzą ogrom jakieś szanse, bo bedzie mozliwość wystawianie innych kombinacji w ograch jak np. na paru rhinoxach czy leadach :mrgreen: Sprawdzilem i na 2500 juz fajne rzeczy mozna stworzyc w ironskinie :D

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Z moich obserwacji wynika, ze dodatkowe 250 pkt dla O&G to zaden bonus. Rary i speciale i tak miesci sie w zwyklych 2250pkt, wiec co sensownego mozna dokupic z corow? Wiecej snotlingow? Arrer boyzow? Klockow piechoty?
I tak jest tloczno po orkowej stronie pola, dodatkowe kloce piechoty to tylko kolejne zrodlo (albo ofiara) panik, kolejny oddzial stojacy (i blokujacy reszte) na 1 z animozji, kolejny klocek, na ktorym mozna latwo zdobyc punkty.

Zdecydowanie nie tego potrzebuja orkasy.

Zaluje ze ucichla sprawa ze special herosami dla orkow, bo jestem przekonany, ze ich dostepnosc ugrywalnilaby orkasow. A jednoczesnie nie wygielaby ich nadmiernie.

Inna propozycja dla armii "dobrych inaczej" mogloby byc zwiekszenie slotow, np. jak u HE, czyli 6 slotów special i 3/4 rare (ale zalozyc np. limit na max. 8 maszyn). Wtedy nie tylko moznaby miec 4 bolce, klope i 2 DD, ale weszly tez sensowne jednostki w stylu dodatkowe trolle, rydwany, herdy. Byloby i z czego strzelac i byloby czym walczyc. Od razu pojawilaby sie jakas szansa na powalczenie z wieloma armiami.
Obrazek

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Bless 250 punktów więcej, nie dało spodziewanych efektów - ale na format euro. Nikt jeszcze nie próbował połączenia BP + Euro. BP tnie vampy i demony, dodatkowo daje boosty słabszym armiom, jeśli do tego dołożyć 250 punktów więcej i moze coś jeszcze z zasad euro lub innych propozycji to nawet jeśli nadal wygląda to "niezbyt pewnie" to przynajmniej chyba warto przetestować na 3 turach - co komu szkodzi?

A fakt opcji już się trochę przewinęło. Polacy mają alergie na specjalnych bohaterów. Chociaż nie widziałbym problemu aby słabsze armie mogły ich wystawiać.

Oprócz tego jest problem z dość kiepskimi magicznymi przedmiotami. Opcją która to rozwiązuje to bardzo ciekawa zasada zastosowana w dogsach czyli spoils of war. Można ją zatem rozszerzyć na inne słabsze armie lub jeszcze inaczej przywrócić część przedmiotów z poprzednich AB lub zaimplantować z innych alteranywnych list made in GW (jak przedmioty do dogsów).

Boosty dodatkowo mogą objąć pewne ugrywalnienia herosów - np. gobos na squigi dołączany do oddziału squigów. Możliwość ekwipowania BSB tak jak w innych nowych armiach. Można też się zastanowić nad innymi boostami dodatkowymi.

Najlepiej to połączyć to wszystko w jedno i sprawdzić jak działa. BP + Euro + specjalni bohaterowie + jakieś dodatkowe ugrywalnienia - powinny dać radę. Przynajmniej można spróbować.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9564
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Bless, challenge! ;)
O&G 2500k BP, a Twoje cokolwiek 2250 BP.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Żaba pisze:Jankielu jest to wyjątkiem czy regułą :?: 8)

Ż.

P.S. może rzeczywiście 3 rozpy na turniej dla najgorszych armii jest jakimś rozwiązaniem, ale o to trzeba pytać expertów-masochistów grających tymi armiami :mrgreen:
expertem na skale swiatowa nie jestem ale od 5ed w te gre gram.
dodanie 10% jest jakims bonusem,ale gl na papierze. sloty special/rare w obecnym wydaniu sa juz zapelnione na 2250,czyli dopycham 250pkt w corach (zwiekszy sie znacznie liczebnosc ale juz niekoniecznie skutecznosc,szczegolnie przy gestym terenie).
wiec za taka zmiana musialaby isc jeszcze jakas kompozycyjna-wiecej slotow special/rare (z obostrzeniem liczb maszyn-> maniacy sie zawsze znajda)

najwieksza bolączka zielonych sa:
1)nieprzewidywalnosc (rozwiazuje troche zmieniona animozja)
2)podatnosc na psychologie (pomoglaby zmiana kompozycyjna-> warunkowe przeskoki slotowe oddzialow vs.dodatkowe sloty)
3)dziwne koszty punktowe (oddzialow/upgradow/niekompatybilnosc przedmiotow)

o ile AB byl stworzony chyba pod inna wizje 7edycji o tyle gra sie w takim srodowisku a nie innym. jeszcze od biedy daje sie powalczyc z danym przeciwnikiem,tzn robiac rozpe pod dana armie. trzon czesto podobny,diabeł tkwi w detalach. rownie wazny (z punktu widzenia ligii) byl wybor pulapu punktowego -> zupelnie inaczejs sie gra z HE na 2500 a zupelnie inaczej na 2000 : przy 2500 dopycham z 400pkt w corach, przy 2000 przeciwnik albo wystawi smoka albo armie,albo lorda albo oddzial.

BTW,jeszcze 2 lata i OnG beda max rzeźnicka armia. W koncu sie dostanie podrecznik na debiut 8ed :lol2:

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Gdyby orki miały za kazdy 100 pts kolejne + 50 pts czyli na 2250 wychodziło by jakies 3375 pts to może by to dało jakiś efekt... A tak to ten system jest kiepski... z racji tego ze znikają śmieci u DoCH na których orki nabijają ptk.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9564
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

GarG pisze:Gdyby orki miały za kazdy 100 pts kolejne + 50 pts czyli na 2250 wychodziło by jakies 3375 pts to może by to dało jakiś efekt... A tak to ten system jest kiepski... z racji tego ze znikają śmieci u DoCH na których orki nabijają ptk.
Grałeś kiedyś orkami? :shock:

Jest dokładnie na odwrót jak mówisz. Orkasy sobie radzą z tym co duże i twarde, dzięki magii, maszynkom i cr'owi.
Natomiast mają przesrankę z armiami śmieciowymi, jak WE, DE, lizaki itd.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

jasne ze tak
duzo trudniej zalatwic np DoCh bez GD-duza kroowka,duzy problem ale malo ran do wbicia zeby ja anihilowac.
za to prawdziwa tragedia jest ganianie za XX oddzialami z czego kazdy jest warty smieszne punkty.

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

na dobry sposob wystarczy pociąć recastowanie w VCtach i niech mają te 15 kości, to nie będzie już ból... Co do cięcia, to jakoś czas temu ktoś zarzucił link do turnieju, gdzie po prostu te wygięte armie, miały 2k pkt na całość, średniawe 2250 a słabe, 2500, można iść takimi proporcjami bez zabawy w dodatkowe pkt na cory...

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Urban pisze: Co do cięcia, to jakoś czas temu ktoś zarzucił link do turnieju, gdzie po prostu te wygięte armie, miały 2k pkt na całość, średniawe 2250 a słabe, 2500, można iść takimi proporcjami bez zabawy w dodatkowe pkt na cory...
ta.. ten turniej nazywał się pewnie EURO ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
SlanesH
Falubaz
Posty: 1296
Lokalizacja: Warszawa KulT

Post autor: SlanesH »

A moze pozwolic np orkom wystawiac tego speciala co daje 10 lad (bylo cos takiego jesli sie nie myle)?
Albo w ogole pomyslec nad specialami (zbanowac tylko tych najbardziej wygietych)?
Moja galeria - klik!
Maluje za kasę - klik!

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

SlanesH pisze:A moze pozwolic np orkom wystawiac tego speciala co daje 10 lad (bylo cos takiego jesli sie nie myle)?
Albo w ogole pomyslec nad specialami (zbanowac tylko tych najbardziej wygietych)?
po wyjsciu AB do zielonych sadzilem ze wszyscy speciale beda podobnej jakosci. z jakims ciekawym skillem i udupiajka. bez przegiec.
ale niestety nadzieja matka glupcow.

ODPOWIEDZ