jeszcze jeden pomysl na zbalansowanie

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Re: jeszcze jeden pomysl na zbalansowanie

Post autor: Szemkel »

Może to głupie pytanie. Ale to nie jest przypadkiem tak ,ze nowa edycja to lato 2011. A teraz ma być jakaś kampania?

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

Kal_Torak pisze:8 edycja ma wnieść znacznie więcej zmian niż 7. Ponoć każda "parzysta" edycja wnosi dość rewolucyjne zmiany. Różnice są zapowiadane na poziomie 5 i 6 edycji.
ja nie wierze w rewolucje. miedzy 5 a 6 edycja byla duza zmiana, bo podstawowe zasady 5ed byly slabe. system na ktorym opiera sie 6-7 edycja jest dobry, a rewolucja sie GW nie oplaca - dezaktualizowalaby booki ktore wyszly tuz przed jej wydaniem - czyli zakladajac ze plotki o nadchodzacych zmianach po sieci beda krazyc, w efekcie sprzedaz nowych armii spadlaby na pysk. a co jak co, ale pieniazki GW potrafi kalkulowac.
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5344

Post autor: Tutajec »

nieważne jaki book wydadzą byleby zasady były klarowne i że tak powiem realistyczne co do toczenia bitwy(sposób kształtowania rozp ze względu piechota kawaleria i śmieć)

Awatar użytkownika
Koz@a
Chuck Norris
Posty: 466
Lokalizacja: Chrzanów/Kraków

Post autor: Koz@a »

A ja dalej nie wierze że 8ed wyjdzie w 2010 roku :D , zobaczycie to będzie tylko kampania a na nową edycje jeszcze trochę poczekamy...

Awatar użytkownika
RAFIX
Falubaz
Posty: 1272
Lokalizacja: WAWA Przyczółek Inkwizytorów

Post autor: RAFIX »

Ja słyszałem ze tylko my w europie tak marudzimy więc GW zleciło LS napisanie zasad tylko dla polski, ponoć wszystko ma być przeżute przez stado prawników i dopiero wtedy będzie wypuszczone na polski rynek. Z tajnych zagranicznych źródeł wiem że będą dwie armie; jedna czarna i jedna biała :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1724
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Ale biała ma być przegięta, bo zawsze będzie zaczynać pierwsza... :twisted: :D :lol2:

Awatar użytkownika
Smh
Masakrator
Posty: 2204
Lokalizacja: Danzig / Breslau

Post autor: Smh »

a czarna bedzie sie przez pierwsze 3 tury modlic? :lol2: :lol2: :lol2:
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl

- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Gobos pisze:ja nie wierze w rewolucje. miedzy 5 a 6 edycja byla duza zmiana, bo podstawowe zasady 5ed byly slabe. system na ktorym opiera sie 6-7 edycja jest dobry, a rewolucja sie GW nie oplaca - dezaktualizowalaby booki ktore wyszly tuz przed jej wydaniem - czyli zakladajac ze plotki o nadchodzacych zmianach po sieci beda krazyc, w efekcie sprzedaz nowych armii spadlaby na pysk. a co jak co, ale pieniazki GW potrafi kalkulowac.
Akurat tu się mylisz. W warhammcu niektóre rozwiązania są dość nielogiczne i wiele systemów ma lepsze zasady. A plotki? A ile przecieków miałeś odnośnie szczurów czy space wolfów? Bo póki nie było AB w sklepach nikt nie wiedział co się święci.

A co do pomysłu, to po co? BP może idealny nie jest, ale działa. Lepiej wprowadzać drobne zmiany w nim, a nie robić jakąś wielką rewolucję. Nie wspominając o tym, że to bardzo głęboka ingerencja w zasady i do tego nic nie wnosząca.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

miedzy 5 a 6 edycja byla duza zmiana, bo podstawowe zasady 5ed byly slabe
Zmiany były kosmetyczne - system został ten sam (dużo większe zmiany były między ed. 3 a 4, gdzie wyleciały dodatkowe fazy z tury i bardzo zmieniła się mechanika). Różnice pomiędzy 5 a 6 to zmiana fazy magii - reszta zmian to zmiany w kodeksach i sposobie budowania armii.

40K od 3 edycji nie zmienia się praktycznie wcale, a kodeksami które wyszły do 3 ed. gra się teraz w 5, bo są kompatybilne (w 95%)
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Jankiel pisze:
miedzy 5 a 6 edycja byla duza zmiana, bo podstawowe zasady 5ed byly slabe
Zmiany były kosmetyczne - system został ten sam (dużo większe zmiany były między ed. 3 a 4, gdzie wyleciały dodatkowe fazy z tury i bardzo zmieniła się mechanika). Różnice pomiędzy 5 a 6 to zmiana fazy magii - reszta zmian to zmiany w kodeksach i sposobie budowania armii.

40K od 3 edycji nie zmienia się praktycznie wcale, a kodeksami które wyszły do 3 ed. gra się teraz w 5, bo są kompatybilne (w 95%)
3 ed nie siegam nawet pamiecia...zaczolem od 4.
5/6 byla jednak dosyc rewolucyjna: fakt,zupelnej przebudowie ulegla faza magii (chociaz do "kart" chetnie bm wrocil); Zmianie ulegla cala kompozycja armii (b.czesto armie ktore kieds byly na 4-5 tys nagle sie zrobily na 1-2k. no i mnostwo modeli stracilo racje bytu), skladanie bohaterow/dzial mag.itemow itp.

jako ze oddzialow jest juz naprawde masa i skala statstyk/tabelek przestaje odwzorowywac roznice. wieksza roznorodnosc statystyk= mechanika k10?
a to juz raczej by wplynelo na szybkosc rozgrywki.
wiec mechanika k6 zadomowila sie raczej na dobre.

za to spokojnie znowu moga pogmerac w koncepcjach kompozcji armii.

w kazdym razie ja czekam na 8 ed. 6 gralo mi sie b.dobrze (na pewno duzo lepiej niz w 5).7 poczatkowo wydawala sie ok,teraz coraz mniej mi sie podoba.

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

w 6ed
-doszedl outnumber
-overrun
-dzialo zaczelo trafiac 1 model na szereg
-system magii dostal "revamp"
-zmienil sie przedzial statystyk (greater demony spadly z 8-10 na 6-8, tak samo smoki i twardzi herosi, ludzie sa jacy byli)
-heavyarmor+ shield przestal zabierac ruch -ergo ciezka piechota stala sie bardziej grywalna

to nie sa male zmiany
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

quas pisze: w kazdym razie ja czekam na 8 ed. 6 gralo mi sie b.dobrze (na pewno duzo lepiej niz w 5).7 poczatkowo wydawala sie ok,teraz coraz mniej mi sie podoba.
7ed jesli chodzi o podrecznik glowny jest imo lepsza od 6 - nie jakos bardzo, ale jest. ogolne wrazenie o niej psuja zle, niewywazone AB.
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Gobos pisze:
quas pisze: w kazdym razie ja czekam na 8 ed. 6 gralo mi sie b.dobrze (na pewno duzo lepiej niz w 5).7 poczatkowo wydawala sie ok,teraz coraz mniej mi sie podoba.
7ed jesli chodzi o podrecznik glowny jest imo lepsza od 6 - nie jakos bardzo, ale jest. ogolne wrazenie o niej psuja zle, niewywazone AB.
i slabo napisane enemy in the way ;)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

w 6ed
-doszedl outnumber
-overrun
-dzialo zaczelo trafiac 1 model na szereg
-system magii dostal "revamp"
-zmienil sie przedzial statystyk (greater demony spadly z 8-10 na 6-8, tak samo smoki i twardzi herosi, ludzie sa jacy byli)
-heavyarmor+ shield przestal zabierac ruch -ergo ciezka piechota stala sie bardziej grywalna
Też mi rewolucja :|
Nie większa, niż pomiędzy 6 a 7.

Gdyby teraz chciano wywrócić grę do góry nogami, wystarczyłoby anulować wszystkie kodeksy wydając nowe ravening hordes.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

nowe revening hordes, to imo dobry pomysl
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Jankiel pisze:
w 6ed
-doszedl outnumber
-overrun
-dzialo zaczelo trafiac 1 model na szereg
-system magii dostal "revamp"
-zmienil sie przedzial statystyk (greater demony spadly z 8-10 na 6-8, tak samo smoki i twardzi herosi, ludzie sa jacy byli)
-heavyarmor+ shield przestal zabierac ruch -ergo ciezka piechota stala sie bardziej grywalna
Też mi rewolucja :|
Nie większa, niż pomiędzy 6 a 7.

Gdyby teraz chciano wywrócić grę do góry nogami, wystarczyłoby anulować wszystkie kodeksy wydając nowe ravening hordes.
jasne,tak to wygladalo ostatnio
ost AB 5ed. praktcznie sie nalozyl z RH.

Awatar użytkownika
sarlok
Mudżahedin
Posty: 211
Lokalizacja: Enchanted Glades of Athel Loren

Post autor: sarlok »

WOW czy mi sie zdaje czy moj pomysl przeszedl :mrgreen:

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

ten temat nie jest o VC wiec nie baw sie w nekromancje
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3847
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Ten temat jest założony przez Sarloka, i wychodzi na to, że rzeczywiście jego rozwiązanie zostało przyjete.
Uwaga o nekromancji nie na miejscu dość.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

wychodzi na to, że rzeczywiście jego rozwiązanie zostało przyjete.
Bo okazało się najlepsze
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

ODPOWIEDZ