Balancing Patch v 1.5

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3675
Lokalizacja: Wrocław

Re: Balancing Patch v 1.5

Post autor: JaceK »

Jankiel pisze:Kupując oddział za prawie 300 pts? To było po to, by nie trzeba było brać totemu.
To co? Chodzi o to, żeby w ogóle klocy orków nie wystawiać? Bo nie rozumiem chyba tego komentarza. Oddział i tak był kupowany. Co najwyżej BSB był inaczej złożony (a jego branie i tak mialo i ma sens). Więc nie wiem jak 300 pkt naliczyłeś?
Imho opcja jeszcze większej ilości DD będzie realna (albo Sneaky Stealin straci jakikolwiek sens), szczególnie że wszystkie armie teraz jadą na silnej magii.

Banner Golana całkiem sensowny, bo dodatkowy bonus tylko w szarży, co jak wiemy nie zdarza się często. Shinowy reroll wardów wroga to już overkill. Dlaczego akurat OG to potrzebne. Wpływ na psychę innych itemów rozumiem, magiczne ataki też, ale to?

Zawiedziony jestem brakiem zmian dla OK. Obawiam sie, ze brak ogranych graczy tej armii nie pomaga. Brakuje świadomości problemów, co w przypadku OG nie miało miejsca, vide lobbing JH.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Co do orków:

o ku*wa- panowie poważnie przegieliśce pałę z kosztem punktowym tak wyjebanych przedmiotów :O

Za 15 punktów pół armii odporna na fear i terror przy szarży?

za parę punktów mark slaanesha?

Ja pierdolę...

Teraz niech mi ktoś powie, że dominacje są mocne, przy 8 bolcach, 2 doomdiverach i jeszcze mnóstwa gówien ze speciali i rare'ów :O (nie mówię o sposobach, zeby podejść herosem, żeby przerzucać udane wardy i regenki... ;/)

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Ale z niektórymi itemami przegięliście. Sztandar za 25pkt pozwalający bić wszystkim modelom w szarży? 60 ataków z 20 savagów? Ke? A i magiczne ataki do tego...
A kamyk nerkowy Xeta potrzebuje uściślenia :P Hatred daje przerzuty w pierwszej turze walki, a to co jest tam nabazgrane to nawet nie jest po orkowemu. Nie wspominając, że cena ma się nijak do jego użyteczności.

Grzybek Jankiela i Broda Barba ok, zbroja Shina już mniej ale da się przełknąć.

Przydało by się też poprawić formę zapisu, bo nawaliliście w opisie tych itemów trochę zbędnych rzeczy i sporo niejasności.
Ostatnio zmieniony 31 gru 2009, o 02:25 przez Hobbit, łącznie zmieniany 1 raz.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3675
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Morrok pisze: Za 15 punktów pół armii odporna na fear i terror przy szarży?
Spójrz na to tak... Jakiej szarży?
Na szczęście te piechoty tak często nie szarżują.

Choć nie ukrywam - choć mógł być reroll. Teraz Orki są bardziej odporne na psychę niż Hi! Elfy.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

przeczytałem to wszystko jeszcze raz i nagle stwierdzilem, że my psioczymy na GW, kiedy wydaje niezbalansowane rzeczy, gdy my sami nie potrafimy określić co jet zrównoważone wydając takie mega zajebiste kwiatki jak teraz do orków w balancing patchu...

WFB ssie coraz bardziej :(

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Hobbit pisze:A kamyk nerkowy Xeta potrzebuje uściślenia :P Hatred daje przerzuty w pierwszej turze walki, a to co jest tam nabazgrane to nawet nie jest po orkowemu. Nie wspominając, że cena ma się nijak do jego użyteczności.
Normalnie Hatred działa tylko w pierwszej rundzie walki.

W przypadku kamyka Xet'a, jeśli właściciel wejdzie w zasięg 12 cali do oddziału O&G, który jest w combacie, oznacza to, że w nadchodzącej turze walki - czy jest ona pierwszą, czy którąś z kolei - oddział O&G zyskuje przerzuty na hity.

Przynajmniej tak to rozumiem.
Teraz Orki są bardziej odporne na psychę niż Hi! Elfy.
No to popatrz na skaveny - armia wydawałoby się, iż miała być strachliwa, płochliwa itp. - w końcu chojraków, bohaterów i oddających swe życie za ideę i przyjaciół, tam nie znajdziesz. Niby w kupie siła tak? Ok zgodzę się. Ale jak kupa daje jedną część armii Unbreakable, drugą część Frenzy, a trzecią Immune to Psychology, to jakoś nagle klimat strachliwości, tak charakterystyczny dla skavenów znika...
Ostatnio zmieniony 31 gru 2009, o 02:38 przez Mac, łącznie zmieniany 1 raz.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

symek
Chuck Norris
Posty: 524

Post autor: symek »

LS chciało dobrze a przedobrzyło :? pomysł na dodatkowe przedmioty które nadrabiają braki moze i dobrzy ale z wykonaniem już gorzej

Marian
Chuck Norris
Posty: 488

Post autor: Marian »

Morrok jak będziesz farcił to Twoje dwie abominacje może dadzą z tym radę :wink:
Mam wrażenie, że trochę niedopracowany ten patch :roll: spodziewałem się jeszcze paru innych ograniczeń.

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Mnie się pomysł podoba.
Co jest panowie? Cykorzymy?
Biedni zieloni nie są już free fragiem?
:roll:
Serio, nie lubię o&g, nie cierpię ich klimat. Lecz chyba mała interwencja należała się tym biedakom...
Bestie zaraz dostaną nowe Ab, więc bez sensu cokolwiek zmieniać.
Ogry zaś, jak już zauważono........potrzeba nad nimi więcej pracy i wymagane zmiany zapewne bardziej drastyczne.
Wg.Mnie BP 1.5 dodaje bardzo dużo ciekawych opcji dla o&g...i nie powiecie, iż IM się nie należało.
Co do balansu pkt itemów...POK kosztuje 35 a ile powinien kosztować? Hotek mieści się na Czempionie!
Master of Sorcery kosztuje tyle, co DS.
I tak dalej by można....
Nowe przedmioty dla zielonych to lepszy sposób na zbalansowanie niż zmiana kosztu jednostek-wg.mnie.
Nie jest to zmiana doskonała, ale na pewno dobry początek.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Morrok pisze:Co do orków:

o ku*wa- panowie poważnie przegieliśce pałę z kosztem punktowym tak wyjebanych przedmiotów :O

Za 15 punktów pół armii odporna na fear i terror przy szarży?

za parę punktów mark slaanesha?

Ja pierdolę...

Teraz niech mi ktoś powie, że dominacje są mocne, przy 8 bolcach, 2 doomdiverach i jeszcze mnóstwa gówien ze speciali i rare'ów :O (nie mówię o sposobach, zeby podejść herosem, żeby przerzucać udane wardy i regenki... ;/)
orków się boisz? :P

W armii pokroju HE czy Imperium takie przedmioty pewnie musiałby być ze 2 razy droższe, ale orkom to można je dać prawie za darmo, może w końcu jakiś wtoczy się do top10, a może i nie... :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Nie wspominając, że poza nazwami te przedmioty nie mają nic z klimatu zielonych.
Dlaczego kamyk Xeta nie mógł dawać na przykład ITP w turze której orki krzyczą Waaaaagh!? Gdzie jakieś minusy w tych itemach czy minimalna losowość?

I będę i tak powtarzał, że jest to zły pomysł. Może lepiej już było zrobić autorską armię zielonych na wzór ChD? Bo ja osobiście gdybym o tych itemach dowiedział się przy turniejowym stole, to chyba bym wyśmiał przeciwnika, a po zobaczeniu że są elementem BP walnąłbym facepalma na waszą część.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5344

Post autor: Tutajec »

wszystko fajnie mi się szczególnie vc podobają.

a co do orków wszystko świetnie tylko boję się o potworki typu masa maszyn plus cuś. co do przedmiotów to faktycznie można by je o 5 pkt podrożyć

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

GoblinNadGobliny pisze: PS. Ktos z Was moze myslal o tym, zeby plik do AB z nakladka BP napisac? byloby to mile niezwykle
ogarne go ale dajcie zyc :) toz to sylwester sie zbliza :D

Zawiedziony jestem brakiem zmian dla OK. Obawiam sie, ze brak ogranych graczy tej armii nie pomaga. Brakuje świadomości problemów, co w przypadku OG nie miało miejsca, vide lobbing JH.
nie bedziesz z tego co widze :)

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

No i znowu mogę wiaderkiem kości porzucać z lorda :)
Ludzie nie płaczcie, wiem że OnG były strasznie przejebane, a teraz już wyjebali je w kosmos ale jakoś damy sobie radę :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1212
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

Należało coś zrobić z O&G i zostało jak widać zrobione. Przetestujemy i okaże się "w praniu" czy wyszło na dobre, czy raczej to kiepski pomysł. Jak dla mnie chłopaki podjęli się zadania i to na + a że część osób narzeka, cóż jeszcze się taki nie urodził...
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Zmiany w Orkach i Indy GT mi się podobają - wprowadzą być może trochę świeżości na masterach :) Zmiany w wampirach też całkiem ok.

Nie podoba mi się tylko brak ograniczeń abominacji :?: :!:

Naprawdę panowie, wiem że army book jeszcze świeży i armia nie miała okazji zdominować stołów, ale po co czekać skoro widać jak przejebana to jednostka... Gracze tylko porobią sobie dwie abominacje aby po kilku miesiącach dowiedzieć się, że jednak nie mogą jej użyć ? Wtedy to się dopiero podniesie larum. Teraz mało kto ma dwie abotki, ale jak za pół roku będzie 50% więcej graczy skavenów i każdy się na nie rzuci to będzie już mniej różowo...
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

GoblinNadGobliny
Mudżahedin
Posty: 324

Post autor: GoblinNadGobliny »

Dobra, przespalem sie, przemyslalem, moge z perspektywy gracza orkowego sie wypowiedziec.
Wbrew powszechnemu zniecheceniu zielonymi, jako jeden nielicznych gralem nimi na lokalach do dzis dnia. Ostatnio jakis tam lokal nimi wygralem (bitwy z demonami, lizakami, wochem - 47pkt ugrane), czesto w top25% bywalem. Nie bralem za to orkow na mastery - czemu? bo ta armia byla zbyt losowa; na drugi dzien po prostu sie nie ma ochoty, jesli w pierwszym dniu kosci zafunduja Ci megaobsys przeciwko jakiemus warzywu. W przypadku orkow niskie LD i animozja sprawialy, ze czasem plan ktory powiedzmy dopracowalismy jak sie da, nagle sie zjawiskowo spieprzal, zalozone pulapki rozpadaly, a czlowiekowi pozostawalo poddac gre zeby ilosciom przeklenstw przy stole nie gorszyc otoczenia.
Dlatego uwazam, ze zielone BP poszlo w swietna strone - zmniejszylo ta losowosc, uniezaleznilo nas od jednego ld ktory mogl posypac cala gre. Grzebanie przy kosztach punktowych, zmiany zasad oddzialow, dodawanie roznych mozliwosci itd - moznaby to osiagnac inaczej, ale wymagaloby to o wiele, wiele wiecej pracy.
Zamiast 1 strony A4 trzebaby napisac z trzy nakladek, byloby to trudniejsze do spamietania szczegolnie dla przeciwnikow orkow. Zamiast tego wybrano opcje prostsza - dodanie paru magic itemow (pamietajmy, ze u OnG czempioni ich brac nie moga, wiec nie jest to ciagle dramat). Magic itemow przy swojej cena/jakosc przegietych, ale dlatego, ze mialy byc przegiete - te 5 przedmiotow ma rownowazyc wady wynikajace z kompozycji calej armii.

Dodatkowe sloty? mily bonus, urozmaicajacy, ale niewiele wiecej. Brak mozliwosci brania w nim maszyn, chariotow i DoW owocuje tym, ze:
w rarach nie mozna wziac nawet snotling pump wagonow (bo sa chariotami). W efekcie dodatkowe rary to albo w armiach z warbossem beda trolle, albo jeden gigant w defensach. Podejrzewam, ze najczesciej beda niewykorzystywane po prostu.
W specialach - tu ciekawiej. Tylko, ze to nie jest kompozycja HE, a +1 slot na kazde 1000 pelnych punktow, czyli na np 1500pkt sa az 4 speciale. W chwili kiedy podstawowe sloty sa ciagle wypchane maszynami, to dochodzi jedna kawaleria/squigi/black orcki - cos na co najczesciej brakowalo miejsca, a jest dodatkiem, nie samowygrywaczem w zadnym razie.

W kwestii konkretnych przedmiotow moja przemyslenia wygladaja mniej wiecej tak:
Shinguards of Sneaky Shino - to malenstwo oznacza powrot BSB na piechote do rozpisek. Potencjalnie dwoch herosow w armii moge miec teraz save na 1+, obu dac do tego jakies bronie do walki, wsadzic do silnych klockow i mozna probowac w hth pograc - a tego brakowalo od naprawde dawna.

Beard of Barbus - IMO najlepszy z wszystkich dodatkowych itemow. Najwieksza bolaczka OnG byla taka, ze na ponizej 2k trzeba bylo miec 2 magow, czarnego generala/bsb ktory bedzie im pilnowal animozji i cala trojke trzymac w rozsadnej odleglosci od wroga. W efekcie general nie wspieral oddzialow w walce, a te bez herosow obsysaly sobie zazwyczaj.
Dzieki brodzie mozna zostawic szamanow samopas z tylu, general moze za to faktycznie dowodzic klockami na linii walk. Mozliwa jest tez opcja wziecia 3 szamanow (wczesniej bylo to po prostu niegrywalne). Dodatkowo bedzie mozna zastapic klocki savage czyms innym - do chwili obecnej ze wzgledu na slabe LD ("no, masz panike od strzelania, na 20% twoj klocek z kompletem herosow ucieka za stol") byli koniecznoscia do trzymania bohaterow, teraz mysle, ze wiecej bedzie chociazby night goblinow (ze wzgledu na siatki podnosza przezywalnosc herosow chociazby).

Yellow Kidney Stone of Xet - to raczej wcale nie jest przegiete. Orki nie za czesto spotyka cos takiego jak 'declaring charge', jedyne co mi przychodzi do glowy przegietego to heros z kamykiem otoczony przez powiedzmy 4 rydwany - i zbombardowac dowolny wrogi oddzial :P
Analogicznie ten wieczny przerzut - wszystko fajnie, ale w armii orkow stosunkowo malo co dobrze walczy. Przerzut duzo da na herosach do walki, a takze w wypadku oddzialow savage/squigow, reszta ma za malo atakow zeby cokolwiek zmienil.

Yan Khel Mushroom - analogicznie przedmiot ktory bitwy w zaden sposob nie wygra. Ten grzybek powoduje znikniecie z rozpiski 1 dispel scrolla. Czyli zamiast pewnosci, ze jeden czar zdispellujemy, mamy +1 kostke na ture i w chwili gdy tego potrzebujemy potencjalne +3 - czyli z jednej strony przez cala gre stabilniej, z drugiej infernala wcisnietego na powiedzmy 25 to moze nie usunac z gry. Fajny, grywalny, ale na pewno nie wypaczajacy rozgrywki. Tak fluffowo mogloby byc tylko 'night goblins only' ; P

Banner of Gholan - i znowu powtorze: Orki nie za czesto spotyka cos takiego jak 'declaring charge'. Wiekszosc armii na chwile obecna albo opiera sie na kawalerio-podobnych jednostkach, albo ma podstawowy M=5 lub wiecej, takze mimo, ze przedmiot w wypadku szarzy daje ogromne wsparcie, to dobry general nie dopusci do tego, zeby zostal uzyty. Z jednej strony fajnie pomarzyc o klocku savage/black orcow ktorzy wpadaja, wyplacaja te 40 atakow z S4/5 i niszcza wszystko i wszystkich, ale raczej to marzenia, ktore beda co najwyzej przy grach na tajne rozpiski sie spelniac.

Warto tez zwrocic tu uwage, ze orki mialy jedne ze slabszych magic itemow w grze. Ostatnio skladajac rozpiske na 2k+ wystawilem bsb z war banerem :D bo realnie do konkretnej rozpiski nie bylo mozliwosci dania mu nic ciekawego. To chyba dosc jasno pokazuje jak bylo zle, teraz problem zostal zbalansowany - i chwala LS za to

No i wiadomo, czesc zmian moglaby byc inna, gorsza, lepsza - na to kazdy grajacy OnG mysle, ze mial wlasne pomysly. Uwazam, ze nie ma sensu robic koncertu zyczen/placzow tylko poczekac na wyniki najblizszych turniejow. Orki maja ta przewage nad Ogrami, ze faktycznie maja szczegolnie w wawie grupe mocnych graczy, ktorzy beda mogli je przetestowac na rownie ogranych przeciwnikach - ale raczej pomimo tych usprawnien nie musicie sie bac, ze zielona horda zacznie podbijac master za masterem, ani ze slabi warbossowie opuszcza w magiczny sposob ostatnie miejsca - teraz po prostu gracze ong maja wiekszy wplyw na to, co robia ich zolnierzyki.
Obrazek

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5389
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Morrok pisze:przeczytałem to wszystko jeszcze raz i nagle stwierdzilem, że my psioczymy na GW, kiedy wydaje niezbalansowane rzeczy, gdy my sami nie potrafimy określić co jet zrównoważone wydając takie mega zajebiste kwiatki jak teraz do orków w balancing patchu...

WFB ssie coraz bardziej :(
zgadzam sie w 100%, ogolnie przedmioty dla orkow to jakas pomylka, sloty jak najbardziej, wprowadzenie jakiejs ogolno armijnej zasady w miare prostej (odp a fear w szarzy np.), ale cos takiego to zbyt duza ingerencja, rownie dobrze moge poprosic o dodanie Warriorom 0-1 Furii w specialach... IMO nie tedy droga

pzdr

Awatar użytkownika
kamelot
Kradziej
Posty: 945

Post autor: kamelot »

Nie wiem co źle robię, ale klikając na link w pierwszym poście pojawia mi sie stara strona ls ze starym BP v. 1.4, na nowej stronie jest ten sam stary BP... :roll:
Mógłby ktoś podać odpowiedni link?
Cosmo pisze:Tak sie kurwa hartuje komandosow. Tak sie hartuje zwyciezcow. Wchodzi i ma 6 tur zeby rozpierdolic. A jak przy okazji wygra rzut na zaczynanie, to po prostu rozpierdoli ture wczesniej.

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1993

Post autor: Aldean »

Zrobiliscie z vampirów mega czarownice a o high elfach zapomnieliscie widze. te same ogarniczenia co byly...BoH albo BoS powinien kosztowac 1pd zeby mozna było coś mocnego wyciagnąc.
a tak to na turniejach smok smok i smok.
pozdrawiam

ODPOWIEDZ