Propozycje zmian w OK w następnym BP

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3289
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Re: Propozycje zmian w OK w następnym BP

Post autor: Crane »

missfire Leadow jest dewastujący, mozna by sie zastanowic nad tym aby albo zrobic tak ze
misfirejuacy lead nie strzela, albo oddzial dostaje D3 St4 uderzen, albo D6 z St 3, ale nie D6 z St 4 !

symek
Chuck Norris
Posty: 524

Post autor: symek »

no oddział leadów strzelający co turę na prawde jest mocnym oddziałem bo potrafi ściągnac oddział kawy jedną salwą ale to na prawde boli jak się sami wysadzają :? można coś by z tym zrobić tylko że jak będziemy chcieli tak wszystko usprawiać to się zrobi tyle dodatkowych zasad że lepiej by juz było nowego booka napisać


gdyby tak LS zechciało uchylić jakie zmiany zamierzają wprowadzić to byłbym wdzięczny (i na pewno nie tylko ja) umieram z ciekawości co nam najnowszy BP zaoferuje (a przy okazji moglibyśmy się podzielić z LS naszymi przemyśleniami na ten temat i ewentualnie coś usprawnić lub zmodylikować jeśli dana zmiana okaże się zbyt gięta)

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3289
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

no oddział leadów strzelający co turę na prawde jest mocnym oddziałem bo potrafi ściągnac oddział kawy
no ale kawaleria jakiegos tam save jednak jeszcze ma no i wyzsza niz ledzi liderkę

natomiast co do nagromadzenia zasad, to moze nie bylo tego az tak duzo- szybkie precyzyjne cięcia mające usprawnic booka 8)

symek
Chuck Norris
Posty: 524

Post autor: symek »

może jakaś zasada że leadzi mogą przezucić tyle misfire w grze ile w damym oddziale jest ogrów (czyli standardowo 2-3 przezuty na gre)

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

Albo że liczba hitów jest generowana wzorem X+D6-Y Gdzie X to Leadzi w oddziale a Y to odległość w calach od najliższego sojuszniczego oddziału :roll: To już danie im 5 siły, czy nie walenie w siebie jest znacznie prostrze niż liczba przerzutów, kto to zapamięta, a ten tym jeszcze 2 zostały, a tym 1, znaczników edzie trzeba używać.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

symek pisze: gdyby tak LS zechciało uchylić jakie zmiany zamierzają wprowadzić to byłbym wdzięczny (i na pewno nie tylko ja) umieram z ciekawości co nam najnowszy BP zaoferuje (a przy okazji moglibyśmy się podzielić z LS naszymi przemyśleniami na ten temat i ewentualnie coś usprawnić lub zmodylikować jeśli dana zmiana okaże się zbyt gięta)
Sneak peek:
- Więcej slotów special i rare
- Zniesienie kilku wymogów i ograniczeń kompozycyjnych (różne gnoblary, kto może być generałem)
- Podkręcenie magii ogrowej, by jej efekty były trwalsze
- Dodanie przedmiotów z istniejącej już nieoficjalnej armii by GW
- Być może większa elastyczność w braniu big names

symek
Chuck Norris
Posty: 524

Post autor: symek »

wszystko wygląda bardzo ładnie,i w miare nieprzegiete czekam na BP aby zobaczysz szczegóły

dzieki Barbarossa

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3289
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

w dodatku zgodne z postulatami środowiska

symek
Chuck Norris
Posty: 524

Post autor: symek »

i to mi się najbardziej podoba że LS liczy się z naszym zdaniem

zastanawiają mnie tylko z jakiej armii to będa przedmioty :?:

ja stawiam na gnoblar horde 8)

ktoś ma inne sugestie??

Awatar użytkownika
antonio
Chuck Norris
Posty: 529
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: antonio »

Barbarossa pisze: (...)
=D>
Obrazek

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Barbarossa - bardzo dziękujemy za przeciek kontrolowany.
symek pisze:zastanawiają mnie tylko z jakiej armii to będa przedmioty ja stawiam na gnoblar horde ktoś ma inne sugestie??
Tu chyba nawet nie może być innej opcji :)
Crane pisze:w dodatku zgodne z postulatami środowiska
tak i jest to naprawdę fajna sprawa, że nas wysłuchano.
Tylko teraz pytanie i nie wybrzydzam, tylko serio pytam - jeśli przejdą takie zmiany i nic więcej (bo zakładam, że to by było wszystko i mimo ankiety przedmiotów tworzonych od zera nie będzie) to czy ułatwi nam to walkę z LT i lataczami, pomoże przeciw ostrzałowi ?
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

Oni No Maćko pisze:Tylko teraz pytanie i nie wybrzydzam, tylko serio pytam - jeśli przejdą takie zmiany i nic więcej (bo zakładam, że to by było wszystko i mimo ankiety przedmiotów tworzonych od zera nie będzie) to czy ułatwi nam to walkę z LT i lataczami, pomoże przeciw ostrzałowi ?
Mam dokładnie takie same wątpliwości.

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3289
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

Tylko teraz pytanie i nie wybrzydzam, tylko serio pytam - jeśli przejdą takie zmiany i nic więcej (bo zakładam, że to by było wszystko i mimo ankiety przedmiotów tworzonych od zera nie będzie) to czy ułatwi nam to walkę z LT i lataczami, pomoże przeciw ostrzałowi ?
Taki już urok niektórych armii że z niektórymi rzeczami sobie nie radzą tak dobrze jak inne, np. Brettonia mimo że są jacyś tam drwale na large targety, ale juz ze smokami sobie nie radzi (trebusz tylko), podobnie wood elfy, beastmeny (oprócz Cygora)- też nie

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Crane pisze:Taki już urok niektórych armii że z niektórymi rzeczami sobie nie radzą tak dobrze jak inne, np. Brettonia mimo że są jacyś tam drwale na large targety, ale juz ze smokami sobie nie radzi (trebusz tylko), podobnie wood elfy, beastmeny (oprócz Cygora)- też nie
jak rozumiem to to jest delikatnie napisane "nie pomoże to w niczym" ? :D
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

symek
Chuck Norris
Posty: 524

Post autor: symek »

no własnie latające LT to największy problem

dzięki wzmocnionej magii będziemy sobie radzić z ostrzałem i magią (regenka i MR 2)

zwykłe LT też nie są problemem bo możemy tak złożyc tyrana że będzie takiego wsysać nosem ale problem pojawia się właśnie z latającymi typu blodziu i smoki bo co z tego że tyrantem je sklepiemy skoro tego cholerstwa złapać nie możemy :?

niestety jak na razie jedyną opcją jest działko DoW choć srednio mi się to usmiecha

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Barbarossa pisze: Dodanie przedmiotów z istniejącej już nieoficjalnej armii by GW
(przy założeniu, że to gnoblar horde oczywiście)
http://www.alamogt.com/pdf/Gnoblar-Horde.pdf (to kiedyś było na stronach GW więc zakładam, że można dać linka - jak się mylę to nie krzyczcie tylko skasujcie to i tyle ;) )
honcho helm - ok, ale to boost herosa a na herosów chyba nikt z ogrzych graczy nie narzekał w kwestii powera. Choć patrząc na itemy z innych army booków to pewnie by można było :)
funny trinket - ok, j.w
rhinox horn - bralibyśmy coś takiego przy zaledwie kilku oddziałach gnoblarów na stołach (mówię o standardowych rozpach ogrów) ?
red stone - ok, j.w
grubbi's dice bag - pomyślane na bohatera gnoblara (jak to brzmi wogóle...), ktoś zaryzykuje na ogrze ? :)
ogre tooth - ok
purple rock - ok
ogre-head standard - wiadomo - użyć się nie da.
Barbarossa pisze:Zniesienie kilku wymogów i ograniczeń kompozycyjnych (różne gnoblary, kto może być generałem)
zakładam, że nie chodzi tu o huntera, bo to by była pewnie przesada - heros z 9 ld, więc chodzi o butchera, co jest jak najbardziej ok.
Co do gnoblarów - wszelkie zniesienia ograniczeń kompozycyjnych, zwłaszcza traperów, to duży plus.
Barbarossa pisze:- Więcej slotów special i rare
czyli potencjalnie więcej gorgerów i leadów na stołach
Barbarossa pisze:Podkręcenie magii ogrowej, by jej efekty były trwalsze
zakładając, że zmiana miałaby polegać na uniemożliwieniu dispelowania czaru w najbliższej turze przeciwnika to byłoby to zboostowanie. Przy jednoczesnym założeniu, że czar automatycznie spada na początku naszej tury - w mojej ocenie już nie. Jesli zwiększony miałby być poziom na bazie którego dispeluje się nasze czary w swojej turze to też uważałbym taką zmianę za pozytywną. Nie zmienia to faktu, że nie mamy przedmiotów znacząco boostujących nas w fazie magicznej, więc nie możemy się tak na magię i jej zbawienne działanie nastawiać (jak co poniektóre armie) -ten temat już był tu wcześniej poruszany.
Barbarossa pisze:Być może większa elastyczność w braniu big names
jeśli to się wiąże z poprzednimi propozycjami - limit na imiona+limit na itemy czy też zwykły bruiser może wziąć imię za 35 pkt to ok, ale mam wrażenie, że nam naprawdę nie jest potrzebne ładowanie całej masy pkt i usprawnień w bohaterów - cierpimy z powodu kiepskich jednostek głównie.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

symek
Chuck Norris
Posty: 524

Post autor: symek »

można by wogle połączyć ogry z gnoblar horde

bardzo mi się widzą flingersi :mrgreen: za 3 punkty dostajemy gnoba z BS 3 i zasięgiem 18 cali i siłą 3 + multiple na bliskim

a kilka takich oddziałów po 10 (to tylko 30 punktów!!) już by bardzo pomogło zajmować się śmieciami typu jakieś ptaki czy fasty ale to tylko moje przemyslenia 8)

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

symek pisze:można by wogle połączyć ogry z gnoblar horde
to by było zbyt dobre by było prawdziwe. I nie chodzi mi tu o lucky gits (bo to przegięcie). Nowe jednostki, możliwość zmiany ekwipunku i dodanie cmg do gnoblarów. Herosi gnoblarów. Byłoby fajnie, choć ciężko mi ocenić jak skuteczna byłaby taka armia.
Ostatnio zmieniony 1 kwie 2010, o 19:04 przez Oni No Maćko, łącznie zmieniany 1 raz.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Ujmę to w ten sposób: jeśli chodzi o Orki, byłem wielkim zwolennikiem przedmiotów, które wpływałyby BEZPOŚREDNIO i w sposób całkowicie wyrachowany na te obszary, gdzie armia jest najsłabsza i gdzie ma największe trudności. Takie łatanie dziur. Moim zdaniem to się udało fantastycznie i ugrywalniło zielonych bardzo.

Podobne podejście chciałem zastosować w wypadku Ogrów. Niestety lub stety, w zależności od pogladów, wprowadzanie przedmiotów wywołuje ogromne kontrowersje i znaczący opór. Nie chcemy uszczęśliwiać ludzi na siłę, nie jest również przekonujące głosowanie, w którym przeciw jest aż 40% osób - to nie są wybory prezydenckie, chodzi o to, żeby możliwie jak najszersza grupa osób była zadowolona z BP. Stąd też zmiany Ogrowe są sklecone przy użyciu mniej kontrowersyjnych metod. Osobiście wolałbym inaczej, swoje racjonalne argumenty w tej materii przedstawiłem, ale wobec silnego oporu zarówno graczy jak i członków LS - ten numer drugi raz nie przejdzie.

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Barbarossa pisze: Stąd też zmiany Ogrowe są sklecone przy użyciu mniej kontrowersyjnych metod.
problem jest w tym, że prawdopodobnie (bo może jako gracz armii ogrów nie dostrzegam pełni pozytywów płynących z proponowanych przez Was zmian) w tym wypadku mniej kontrowersyjne=mniej skuteczne. Ale nam nie zależy na przedmiotach tylko na efektywnych zmianach i na poprawie grywalności ogrów. Dlatego ponawiam pytanie - jak wprowadzane przez Was zmiany mają bezpośrednio wpłynąć na największe bolączki ogrów ?
Ostatnio zmieniony 1 kwie 2010, o 19:05 przez Oni No Maćko, łącznie zmieniany 1 raz.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

ODPOWIEDZ