home rules

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

home rules

Post autor: kauczuk »

w zwiazku z tym ze nierozumiem dalej czemu gw tak zdecydowalo moze by tak zrobic polska zasade ze jednostka szarzujaca ma np +3 do inicjatywy

uzasadniam to tym ze jak dla mnie ten co atakuje leje pierwszy (w przypadku kogos super szybkiego to i tak bedzie szybszy)
wiem ze uzasadnieniem jest ze 2 strony szarzuja ale takie tlumaczenie gw jest dla mnie nie odpowiadajace rzeczywistosci, dodatkowo nie widze tego np w sytuacji gdy 2 oddzialy sie leja a trzeci wszarzowuje (np z boku). nie ma opcji by wtedy kawalek oddzialu biegl z kontrszarza na nowy oddzial

zmiana jest spora ale mysle ze zgodzi sie ze mna duzo osob ze sensowna a home rules sa jak samo gw po to by usprawniac gre

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Przenieś takie coś raczej do działu ogólnego, a nie do sekcji zasad.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Pacek
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3404
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Pacek »

Zanim ktoś usunie temat, to odpowiem, że przypomina mi sie taka scena z LOTR, z pierwszej części, na początku, kiedy to szarżująca zgraja orków na zboczach Mount Doom wpada na linię elfów wysokiego rodu z ASF :) Fajna scena i pokazuje też, dlaczego szarżujący nie musi wcale atakować pierwszy :) dlatego uważam, że ciekawie jest tak, jak jest.
pozdrawiam.
The messanger bowed low. "Speak-speak" snarled the Grey Seer, to agitated to appreciate the fawning. "Unexpected complications, most powerful of the potentates" said the Scurrier. Before the creature finish,Grey Seer sent bolt of lightning to roast him alive."Bad news can always wait" thougt the mage..

Awatar użytkownika
muchozol
Falubaz
Posty: 1237
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: muchozol »

w przypadku piechoty wyższa inicjatywa jakoś się jeszcze broni, ale czemu kawaleria/rydwany/potwory w trakcie szarży na oddział piechoty nie biją pierwsze to już nie rozumiem :roll:
podpis był nieregulaminowy

oddajcie podpis łobuzy

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

Dlatego żeby nie gmatwać zasad?

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

większość kawalerii i rydwany przecież dostają już bonus za szarżę, czego wy jeszcze chcecie...
...wygrywania na 2+ z przerzutem?
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin z Bretonnii
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 113

Post autor: Marcin z Bretonnii »

Nie, +2 do I za kopię i włócznię :). Jakoś nie potrafię sobie nadal wyobrazić first strike'a Elfa z mieczem stojącego na końcu długiej na 4 m kopii rycerza.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

A ja nie potrafię sobie wyobrazić Elfa... takie są zasady.

Awatar użytkownika
Andrut
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 120
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Andrut »

Marcin z Bretonnii pisze:Nie, +2 do I za kopię i włócznię :). Jakoś nie potrafię sobie nadal wyobrazić first strike'a Elfa z mieczem stojącego na końcu długiej na 4 m kopii rycerza.
Proponuję zapoznać się z historią i realiami bitwy, w której walczyła kawaleria. Kopia/włócznia/koncerz to szczegóły. Głównym pierdzielnięciem kawalerii była masa i siła z którą wbijała się w piechotę.
Skaven: W/D/L 2/0/1

eddie
Chuck Norris
Posty: 409
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: eddie »

A ja proponuje nie szukania realizmu w grach bitewnych.
Ostatnio zmieniony 1 cze 2011, o 16:27 przez eddie, łącznie zmieniany 1 raz.

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

sadzisz ze gry stategiczne nie daza do realizmu?

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

kauczuk pisze:sadzisz ze gry stategiczne nie daza do realizmu?
IMO nie, obecnie gry strategiczne dążą do tego by były szybkie.

pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
Lechu
Kretozord
Posty: 1864
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lechu »

Nie wiem gdzie o to zapytać, więc może tutaj? ;)

Czy były próby stworzenia zasad niemal od nowa do battla? Tzn nie chciałbym zmieniać założenia, że to ma być jednak większa skala, a nie np jakiś Mordheim. Ale chodzi mi o zasady, w których jest mniejsza losowość. Było coś takiego?

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

Byl kiedys projekt Polhammera, ale z tego co wiem umarl, na szczescie ...
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

Awatar użytkownika
Romendakil
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Romendakil »

Lechu pisze:Nie wiem gdzie o to zapytać, więc może tutaj? ;)

Czy były próby stworzenia zasad niemal od nowa do battla? Tzn nie chciałbym zmieniać założenia, że to ma być jednak większa skala, a nie np jakiś Mordheim. Ale chodzi mi o zasady, w których jest mniejsza losowość. Było coś takiego?
Zmniejszenie losowości w WFB to trochę jak wyważanie otwartych drzwi, jako, że losowość jest wpisana niemal w rdzeń zasad.
Jeśli więc losowość Ci nie pasuje to może lepiej zmienić system na inny tej samej klasy (bitwy w świecie fantasy z udziałem dużych armii), efekt będzie ten sam.
Musisz jednak mieć świadomość, że znalezienie graczy w inną grę niż polski ligowy Warhammer będzie niesłychanie trudne.

Awatar użytkownika
Lechu
Kretozord
Posty: 1864
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lechu »

Wiem, że trudne dlatego pytałem czy ktoś nie robił projektu w ramach warhammera ale niemalże od podstaw jeśli chodzi o zasady.
Losowość takowa mi pasuje do gier just for fun. Natomiast turnieje przy takim stopniu losowości... cóż, ze spinaniem pośladów nic nie powinny mieć wspólnego :D

Awatar użytkownika
Romendakil
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Romendakil »

Wprowadzenie jakichkolwiek, nawet małych, zmian w polskim Wałhammerze prowadzi do takich przepychanek, polityki, wzajemnego obrażania się, że próba zmiany czegoś fundamentalnego, jak wspomniana losowość, jest dla mnie równoznaczne ze zmianą systemu.

Zresztą turniejowi "mistrzowie kminienia" uważają, że turnieje mimo nowej edycji nadal są strategiczne i wymagają "skilla", więc jak zaznaczył Niltag projekt poprawek 8ed (dot. Bastard Sword) nie zyskał poparcia. Zresztą losowość zmieniał z tego co pamiętam tylko w zasięgu szarży.

Awatar użytkownika
Lechu
Kretozord
Posty: 1864
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lechu »

Nie uważam, że gracze turniejowi nie mają skilla - żeby nie było. ;) Ja nie chcę wprowadzać zmian na skalę całej Polski. Jedynie interesuje mnie możliwość zagrania i potestowania takiego ewentualnego systemu ze zmienionymi zasadami w domu z kumplem. Rozumiem, że poza upadłym projektem nic?

Awatar użytkownika
Romendakil
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Romendakil »

Nadal nie mogę zrozumieć czemu to musi być Warhammer ze zmienionymi zasadami losowości.

O innym projekcie nie słyszałem. Czasem ktoś proponuje pojedyncze zmiany, są to jednak tylko teoretyczne rozważania, które szybko kończą się uciszeniem zgłaszającego propozycję.

Awatar użytkownika
Lechu
Kretozord
Posty: 1864
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lechu »

Dlatego, że mam już do tej gry modele + mam sentyment do klimatu i Starego Świata. Mam nadzieję, że to wystarczające wytłumaczenie moich poszukiwań :)

ODPOWIEDZ