Format Limited

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Re: Propozycja formatu limited.

Post autor: szeszej »

Limited jako format turniejowy w tym momencie nie istnieje. Ostatni turniej, którego organizator użył sformułowania "limited" odbył się we wrześniu 2011, ale nie wiem czy to się liczy, gdyż to turniej nazywał się "Un-limited" ;). Dlatego też jak sądzę Kanadian chciałby stworzyć jakąś alternatywę limitowanego formatu, który nie jest euro.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Limity to już kwestia orga.
Nie oszukujmy się, organizator woli zrobić copy and paste z jakiegoś popularnego formatu, niż pisać na nowo.
1. Bo wygodniej
2. Bo nie musi się kłócić z graczami, z których każdy ma jakąś wizję
3. Bo gracze mają armie dostosowane do popularnych formatów, a nie do jakichś abstrakcji. Tylko klimaciarz sobie kupuje figsy, którymi nie może grać na 95% turniejów.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

sprzedam nowiutki model Telcis'a
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

a dolaczsz do niego zestaw kart life'a?

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Grałem kiedyś a turnieju, gdzie dwellersy zabijały herosów, tak jak transmutacja, na 6+.
To by wystarczyło w zupełności.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Ograniczenia z zeszłorocznej Areny są naprawdę spoko (czyli z grubsza to co zaproponował Kanadian). Wywaliłbym tylko te dodawanie +10% niektórym armiom. Ta edycja naprawdę fajnie się balansuje. Dzięki ogólnodostępnym lorom z rulebooka oraz itemom każda armia może sobie powalczyć z każdą inną. LoS od czarów nr 6 jest spoko, bo dzięki temu można schować charakterów do unitów aby byli bezpieczniejsi, natomiast bez tego to co za różnica dla charaktera dostającego na twarz transmutacje czy będzie w oddziale czy bez? Żadna. LoS jest ok.

Graliśmy ostatnio ligę w Białymstoku na takich ograniczeniach i armie były naprawdę fajne i grało się przyjemnie :)
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Jankiel pisze:
Limity to już kwestia orga.
Nie oszukujmy się, organizator woli zrobić copy and paste z jakiegoś popularnego formatu, niż pisać na nowo.
1. Bo wygodniej
2. Bo nie musi się kłócić z graczami, z których każdy ma jakąś wizję
3. Bo gracze mają armie dostosowane do popularnych formatów, a nie do jakichś abstrakcji. Tylko klimaciarz sobie kupuje figsy, którymi nie może grać na 95% turniejów.
Jeszcze tylko bym dodał.
4. Łatwiej się testuje rozpy i jeździ na turnieje jak jest "jeden" lub z lekkimi modyfikacjami System.

Donośnie 6+ zamiast LOS, jak rozwiązane był gateway, lub dwellers na samotnie biegających magów np. Slan?

Czym argumentuje +10%, przed euro WE i BoC były prawdziwym rarytasem, w euro ludzie nimi grali. Nie wydaje mi się że z tym 10% jakoś system złamią :wink:. Ale można z dodatkowych punktów zrezygnować.
Ostatnio zmieniony 6 sie 2012, o 18:05 przez Kanadian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

LoS od czarów nr 6 jest spoko, bo dzięki temu można schować charakterów do unitów aby byli bezpieczniejsi, natomiast bez tego to co za różnica dla charaktera dostającego na twarz transmutacje czy będzie w oddziale czy bez? Żadna.
Dlaczego ma być różnica? Dlaczego specjalnie promować herosów w oddziałach (a de facto herosów na piechotę w oddziałach piechoty)?
jak rozwiązane był gateway, lub dwellers na samotnie biegających magów np. Slan?
U nas akurat dwellers zabijał herosów na 6 bez względu na to, czy się było w oddziale, czy nie.
jak rozwiązane był gateway
Gateway nie był w żaden sposób ograniczony, jeśli pytasz o naszego compa.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Pytam ogólnie, im więcej opcji tym lepie ;). Będzie można coś później wybrać.

Jak dla mnie czy będzie to na 6+ czy look out, jest już drugorzędną kwestią. Tak czy inaczej sprawa/problem będzie załatwiony.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Jankiel pisze: Dlaczego ma być różnica? Dlaczego specjalnie promować herosów w oddziałach (a de facto herosów na piechotę w oddziałach piechoty)?
To samo pytanie możesz sobie zadać na temat zasady look out sir w ogóle. Dlaczego warhammer w sytuacjach pieszy charakter vs cannon promuje bohaterów w oddziałach? :P
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Tak czy siak im mniej ingerencji w zasady tym lepiej.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Zrobiłem mały update w zasadach w pierwszym post'cie.

Ale ib bardziej się zastanawiam, LOS jest chyba lepsze od "6" gdyż jest bardzie intuicyjne (jak dla mnie), de-facto nie zmienia zasad, tylko dodaje możliwość skorzystania z istniejących w rulebooku.

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

I po EURO, Ja z swojej strony spróbuję kilka turnieji na powyższe zasady zrobić i zobaczymy jak wyjdzie.
Jak by kilka innych osób popróbowało i dało znać, było by super.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Będzie master na te zasady. Przyjedź i zobacz, jak się sprawdzają
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2063
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Co do skavenów to zmieniłbym ograniczenie elektryków. 0-3 jest bardzo karające. rozumiem 'darmowe odginaczki' ale można dać limit 'ingenier-nie magik 0-1'. czasami chce sie pograć na więcej magii, akoszt takowego jest równy kosztowi skink priesta.
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

@Janus, możesz wystawić 2xseer + 3x engeeneer + preistów tyle ile tylko wlezie, ale nadal masz 2k6 PD, czy więcej jest naprawdę potrzebne?

CO do Silesiana to bardzo możliwe że się wyrobię.

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Trochę się podpinam pod temat, bo pytania tylko ideowo się z nim wiążą.

Jako że nie jestem weteranem przesuwania pacynek to chciałem się dowiedzieć, czy był wcześniej jakiś standard zasad na więcej punktów niż 2400? Czemu (pewnie dla balansu) granicę ustalono na 2400 i czy są szanse aby ten format zwiększyć? Rozumiem, że po zwiększeniu liczby punktów do 2800 albo 3200 obecne zasady euro byłyby niewystarczające i trzeba byłoby je zmienić - mylę się? Jakie byłyby szanse na wprowadzenie trzech formatów punktowych dla Euro (albo i więcej) np. 1600/2400/2800/3200.

Proszę nie odpowiadać, że mogę sobie grać na jaki format chcę, bo nie pytam tutaj nikogo o zgodę albo coś podobnego.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Jakie byłyby szanse na wprowadzenie trzech formatów punktowych dla Euro (albo i więcej) np. 1600/2400/2800/3200.
szanse są bliskie zeru.

To że EURO prezentuje jakikolwiek balans jest rezultatem tego, że te ograniczenia ewoluują dość długa, jest rozgrywanych bardzo dużo bitew na te zasady i siedzi nad nimi grono ludzi z różnych środowisk.

Nie widzę żadnej szansy by Ci sami ludzie poświecili jeszcze więcej czasu na tworzenie ograniczeń do innych formatów (1600 czy 3200) - po pierwsze nie mają tyle czasu, a po drugie miało by to małą przydatność społeczną. Na format EURO grają ludzie prawie z całego świata, na 3200 grała by tylko mała grupka zapaleńców.


Poza tym, spróbuj zagrać na 3200 na ograniczenia EURO, już dzięki samemu zwiększeniu punktów na lordów czy rary wychodzą całkowicie inne taktyki i rozpiski. Ograniczenia takie jak koszty/wielkość oddziałów czy banowanie niektórych kombinacji przedmiotów potrafią zapobiegać tworzeniu potworków na każdy format.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Ogólnie to z przedmówcą się zgadzam, nie ma sensu. Ale co do argumentów, to już całkowicie się nie zgadzam.

Euro jest jakie jest, IMHO bardzo słabe, i tylko ma sens w realiach 2400 +/- kilka punktów. Ale są zwolennicy który się lubują, i mają do tego pełne prawo.

Ogólnie 8ed. staje się bardziej zbanalizowana wraz z wzrostem punktów na jakie się gra. małe punkty maja swój urok też, ale są absurdy w postaci części machin, czarów i jednostek.
bardzo fajny jest np. 1200, 2500 (europa i USA go lubią) 2600, 2800 i 2999. Od 3000 wchodzą grand army rules, i znowu robi się kicha, no chyba że, się gra na 5000 - 6000, to wtedy nie ma większego znaczenia.

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Zrobiłem mały update.

Dodałem kilka opcji "for fun", są testowane w cyklu 4CT, i są grywalne.

ODPOWIEDZ