Dark Elves by Scimitar

Dark Elves

Moderator: Yudokuno

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Dark Elves by Scimitar

Post autor: Scimitar »

Witam wszystkich!
Na wstępie chciałbym zdementować różne pogłoski - otóż mam się dobrze i żyję sobie w dobrym zdrowiu :) Trochę czasu minęło odkąd posuwałem figurki, ale można to nadrobić. Z tego co się zdąrzyłem zorientować, to dalej nas Mrocznych nie kochają, więc przynajmniej to się nie zmieniło. Moje figurki sobie grzecznie na półkach stały i smętnie spoglądały, więc czas im dać jakieś sensowne zajęcie. Zwłaszcza, że Warhammer Online, gdzie bawiłem ostatnie lata już nie sprawia mi wielkiej frajdy.
Po lekturze RB do 8 edycji muszę przyznać, że początkowo byłem w szoku. Zmiany jakie ta edycja wprowadza są bardzo rewolucyjne. Choć parę na pewno jest na plus. Duże ilości piechoty elfickiej w końcu będzie można wykorzystać. No i przede wszystkim magia - nie trzeba mieć miliona magów, by przeciwnika ją pognębić, tak samo też czary w końcu mogą być game-braking, a nie tylko zabijać kilka modeli na turę jakimiś śmiesznym D6 S4.
Sporo zmian nastąpiło, więc trzeba zmienić rozpiski i tok rozumowania, co na początku może być trudne. Na pierwszy ogień trzeba sprawdzić co jest warte wystawiania a co nie. Tak więc wczoraj postanowiłem zagrać testową bitwę z moim przyjacielem Xetem, który to chce bawić się Ogrami.

Moja pierwsza rozpiska (2600) przedstawiała się następująco:

1 Supreme Sorceress @ 315.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Shadow
Sacrificial Dagger [25.0]
Seal of Ghrond [30.0]

1 Sorceress @ 160.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Fire
Dispel Scroll [25.0]

1 Death Hag @ 175.0 Pts
Poison Attacks; Frenzy; 2ndWeapon; Battle Standard
Standard of Hag Graef [35.0]
Rune of Khaine [25.0]

1 Death Hag @ 200.0 Pts
1 Cauldron of Blood @ [110.0] Pts

30 Black Ark Corsairs @ 350.0 Pts
FCG
Sea Serpent Standard [25.0]

25 Dark Elf Warriors @ 165.0 Pts
FCG

5 Dark Riders @ 92.0 Pts
Musician

30 Har Ganeth Executioners @ 415.0 Pts
FCG
War Banner [25.0]

21 Witch Elves @ 245.0 Pts
FCG
Banner of Eternal Flame [10.0]

19 Black Guard @ 307.0 Pts
FCG
Banner of Murder [25.0]

1 Hydra @ 175 Pts

Models in Army: 132
Total Army Cost: 2599.0

----
Ogry wystawiły: Duży kloc około 9ciu Irongutów z BSB, Firebelly i dużym magiem, 6Maneaterów, 8 Leadbelcherów, katapultę i armatę, 3 klocki po jakieś 30 gnoblarów i 2 pieski. Do tego mógł sobie wyleźć jakiś Gorger.
Jakieś 3 tury trwała wymiana ciosów z magii oraz wędrówka moich klocków do strefy przeciwnika. Wpierw jeszcze mój wagon Egzekutorów zdążył wyłapać zionięcie, przez co się skurczył o połowę. Tak samo trochę strzelania wyłapali korsarze. Jak już doszło do zwarcia, to zrobiło się wesoło. Pozostałe przy życiu Egzeki skroiły prawie cały klocek Irongutów, Wiedźmy wybiły klocek Maneaterów, Gorgera i jakieś Gnoblary. Oczywiście nie zabiłem Herosów, którzy odgryźli się na tyle skutecznie, że cały kloc Egzeków z BSB w końcu zginął. Nieszczęśliwie skończyła się wędrówka mojej Gwardii, która w końcu wyłapała solidną salwę z Leadbercherów i to co z niej zostało, to było tylko wspomnienie. Koniec końców Ogry wybiły wszystkie Elfy tracąc najkosztowniejsze klocki oraz Firebellego. Niestety pozostali bohaterowie uratowali punkty będąc na 1-2 ranach, więc skończyło się w granicach solidnego łomotu.

Parę wniosków:
- konieczne jakieś sensowne strzelanie (tutaj Ogry nie miały za dużo, ale ja nie miałem nic, więc mogły czuć się komfortowo; poza tym 1 faza w każdej turze bez żadnej presji, bez żadnych zysków, to kiepskie rozwiązanie)
- muszę mieć jakieś lekkie jednostki do robienia coverów i blokowania przeciwnika
- magia z jednego maga-lorda wydaje się wystarczająca, a caddy za 160 pkt, który czasem może rzuci jakiegoś Fireballa to wg. mnie słaba inwestycja

Tak więc przerobiłem rozpiskę na taką:

1 Supreme Sorceress @ 315.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Shadow
Sacrificial Dagger [25.0]
Seal of Ghrond [30.0]

1 Death Hag @ 200.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Battle Standard
Standard of Hag Graef [35.0]
Rune of Khaine [25.0]
Manbane [25.0]

1 Death Hag @ 200.0 Pts
Poison Attacks; Cauldron of Blood; Frenzy; 2ndWeapon
1 Cauldron of Blood @ [110.0] Pts

29 Black Ark Corsairs @ 350.0 Pts
Frenzy; Rptr Handbow (Swap); Light Armour; Sea Dragon Cloak; Standard;
Musician
Sea Serpent Standard [25.0]
1 Reaver @ [10.0] Pts

25 Dark Elf Warriors @ 165.0 Pts
Spear; Light Armour; Musician
1 Lordling @ [6.0] Pts

14 Dark Elf Repeater Crossbowmen @ 145.0 Pts
Rptr Crossbow; Light Armour; Musician

5 Harpies @ 55.0 Pts
5 Harpies @ 55.0 Pts

29 Har Ganeth Executioners @ 415.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
Banner of Murder [25.0]
1 Draich-master @ [12.0] Pts

20 Witch Elves @ 245.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
1 Hag @ [10.0] Pts

5 Shades @ 80.0 Pts

1 War Hydra @ 175.0 Pts
2 Reaper Bolt Thrower @ 200.0 Pts

Models in Army: 143
Total Army Cost: 2600.0

Zdecydowanie więcej strzelania, trochę śmiecia do osłony. Teraz tylko czas to sprawdzić.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Olej egzeków :wink: (chyba że chcesz grać w domu a nie na turniejach)
Nie masz niezniszczalnego pedantowca z niego nie można nie korzystać (ja lobię go na coldzie ale ludzie wystawiają go na koniku bo jest szybszy)
Wiedzmy tez bym sobie podarował chyba ze w 3x5 z czempionami
W tedy są i oddziałem kamikadze i blokerem (stuborn od kotła)
Przydała by się jeszcze jedna piątka shadów ale koniecznie daj obu dodatkową ah ( ja bym dał tez jeszcze jednych DR bo są fajni)
No i wróć do gwardii naprawdę dobry oddział :wink:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Jak mam zaufać High Elfowi ? :D :D :D
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

zaufaj :) wie co mówi:) Ja bym też olał sztylet bo więcej z nim kłopotu niż pożytku:)
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Nie no sztyletu na pewno nie wywalę - od 2 lat mnie nie zawiódł nigdy :)
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

AndreFW
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 171
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok!

Post autor: AndreFW »

wywalasz egzeki, za to wstawiasz gwardie za 320 pkt i 5 shadow :wink:

nie słuchaj ich sztylet jest mega, a w szczególności na nielimitowane PD

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

W praktyce i tak używam sztyletu ze 2 razy na turę max, więc chyba nawet na ograniczenia się mieści.

Rozumiem, że ta rozpiska spełnia jakiś EURO Comp ? Czy też coś jest w niej ponad to ?
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Tapio
Mudżahedin
Posty: 286
Lokalizacja: Triclinium Bielawy

Post autor: Tapio »

Zdecydowanie brak przy tak solidnych punktach drugiej hydry ;)
Można by ją wbić kosztem bolców... choć oczywiście jest to moja subiektywna ocena :P
Triclinium Thoruniensis

tetsuo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 177

Post autor: tetsuo »

Pendantowca najlepiej wsadzic na pegaza, bo jest najszybszy lepiej bije od konia i CO i kosztuje tez niewiele.
Egzeki wyrzuc wsadz druga gwardie. Wywal jedne harpie, ustukaj punkty na DR. Fajnie wsadzic dreadlorda na pegaza dac mu pendanta i black dragon egg. Magia??? Wiesz teraz Ifka to tez miscast a miscasty sa straszne. Moze ci wessac 4 level juz na pierwszym miscascie. Tak wiec czarka moze wygrac dla ciebie gre lub tak samo ja dla ciebie przegrac. Ale pograsz to sie przekonasz. Smok rzadzi uwazam. Teraz jak zioniecie do combatu daje 2D6 automatycznych hitow i jest do tego thunderstomp to smok sam rozkreca klocki. Pozdro

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

tetsuo pisze:Magia??? Wiesz teraz Ifka to tez miscast a miscasty sa straszne. Moze ci wessac 4 level juz na pierwszym miscascie. Tak wiec czarka moze wygrac dla ciebie gre lub tak samo ja dla ciebie przegrac. Ale pograsz to sie przekonasz.
co nie zmienia faktu że duża czarka musi być, a mała (opcjonalnie) przydaje się do trzymania scrola.
tetsuo pisze:Smok rzadzi uwazam. Teraz jak zioniecie do combatu daje 2D6 automatycznych hitow i jest do tego thunderstomp to smok sam rozkreca klocki.
1. Smok nie rządzi, bo jest drogi, i relatywnie mało przeżywalny, (chociażby zatrute ataki lub jak ktoś woli mniej finezyjnie -katapulty itp.)
2. 2d6 hitów z siłą 4 w combacie szału nie robi, jeśli robić wyziew to tylko z daleka templetką (więcej modeli można przykryć) no i oczywiście (najlepiej) niezranioną hydrą z siłą 5 ;)
3. To co rządzi w smoku to thunderstomp, ale i to hydra posiada, chociaż ciut słabsze (ale i hydra jest dużo tańsza i nie blokuje punktów na lord/)
4. (Reasumując) na te punkty można pokusić się o 2 hydre
5. "Pendantowiec" na czym komu lepiej się gra. Mi się sprawdza na CO z savem na 1+

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

[quote]5. "Pendantowiec" na czym komu lepiej się gra. Mi się sprawdza na CO z savem na 1+[quote]
+1 (na CO jest zajebisty :mrgreen: )
Stuborn > zionięcie (imo )
Smok nie istnieje z parkami maszynowymi (Chociaż góra trzyma pk ale po co lądować 600 pk w coś co tylko trzyma pk)
Maga musi być - najlepiej shadow ale swojego czasu grałem na fire i tez był super
Na euro można się zastanowić nad +1 PD zamiast sztyletu (oszczędzasz pk na tym klocku do zarżnięcia :wink: )
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Nie no magia to jakaś musi być - nawet głupia redukcja WS/BS albo Tafa czy siły dużo daje, bo boostuje pośrednio strzelanie i także combat. A tę IFkę to można czasem brać w ciemno jak jest szansa wessać jakiś wredny klocek ot tak :)

A czemu 2gie Harpie wywalać ? Toż to najlepszy screen - nie panikuje swoich, do tego dosyć mobilny, a i powinny być w stanie jakąś maszynkę zjeść.

Klocek do zarżnięcia rzadko nie kończy mi bitwy :) Nie jestem maniakiem co zarzyna ich dla przyjemności :D
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Harpii nie wywalaj czym więcej śmieci tym lepiej
Zestaw :
2x5 harpii
3x 5 wiedźm z czempionem
2x5 DR
i walka jest na twoich warunkach (+ DR są lepszym oddziałem na maszyny i zawsze może wejść w jakiegoś śmiecia czy służyć jako lekki suport ) :wink:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3087
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Co wy szukacie dziury w calym ?? 20 wiedzm jest bardzo dobra, tania, odporna na psychologie, wyplacajaca milion atakow, stuborn, combo z shadowem... Gwardia za szybko schodzi i jest za mala. Głowne klocki minimum po 30 powinny byc. Imo rozpa ewoluuje w dobra strone.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Wiedźmy jako blokery / kamikadze to lepsza opcja imo
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Tapio
Mudżahedin
Posty: 286
Lokalizacja: Triclinium Bielawy

Post autor: Tapio »

Gwardia może jest mocna i świetna, ale jeśli przeciwnik wystawi Ci kilka kloców piechoty po 30+ z Tofką 4 to na jednym takim wetnie Ci więcej niż połowę cudnej gwardii, max 20 to straszne ograniczenie w 8 edycji, gwardia dobra jest jako wsparcie nie jako żelazna pięść ;)

Zamiast smoka wbij czarce zbuka i też będzie dodatkowe zionięcie w drużynie tyle, że za 30 punktów :P
Triclinium Thoruniensis

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

TA te zioniecie bardzo się przyda nie mobilnej czarce stojącej z tyłu #-o
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Xet pisze:Co wy szukacie dziury w calym ?? 20 wiedzm jest bardzo dobra, tania, odporna na psychologie, wyplacajaca milion atakow, stuborn, combo z shadowem... Gwardia za szybko schodzi i jest za mala. Głowne klocki minimum po 30 powinny byc. Imo rozpa ewoluuje w dobra strone.
Kiedy test :D :D ?
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Co wy szukacie dziury w calym ?? 20 wiedzm jest bardzo dobra, tania, odporna na psychologie, wyplacajaca milion atakow, stuborn, combo z shadowem... Gwardia za szybko schodzi i jest za mala. Głowne klocki minimum po 30 powinny byc.
Wystawiałem je w pierwszych rozpach na 8 edycję i były super. Na Silesianie Druchii i Thain mieli duże klocki tych panienek, obaj byli z nich zadowoleni a wyniki mieli bardzo dobre. Więc Eltharion, musisz się jeszcze sporo nauczyć :)
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Taa, 20wiedźm dłużej wytrzyma ostrzał niż 20BG? I want deal with it.

ODPOWIEDZ