Cold One Knights

Dark Elves

Moderator: Yudokuno

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Shadar
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Wrocław

Cold One Knights

Post autor: Shadar »

Nie znalazłem takiego tematu w historii tego działu, więc nawet jeśli kiedyś był to baaaardzo dawno, a aż takiej nekromancji nie lubię robić. Od dłuższego czasu mam fazę na duże wagony ciężkiej jazdy i zastanawiam się dlaczego tak mało ludzi na nich gra. Na euro mieści się spokojnie oddział 13 z fcg i asf, do tego wchodzi master z armourem na 1+ i hydra bannererm, i lord pedantowiec (który może też robić za substytut pegazisty, a w większości rozpisek podobny i tak jest). Jeśli rozwiniemy się w formację 10 w pierwszym szeregu i 5 w drugim, to z pełną hordą ledwo, bo ledwo, ale się w całości zetkniemy (dwóch styka się rogami podstawek). Przy szarży to jest tak: 31 ataków z siłą 6 i 20 z siłą 4, a to wszystko z asf. Wystarczy rzucić mieczyk z fire, żeby wgnieść pełną gg w ziemię i to na luziku, a bez żadnych bustów potrafią skroić white lionów. Trochę boli brak wysokiej siły i kupy ataków w drugiej turze cc (tylko 27 ataków z siłą 4 i 4 z siłą 6), ale to i tak w zupełności wystarczy, żeby dobić to, co jakimś cudem ustało.
Wieszkto pisze:
Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

zapomniałeś wspomnieć ile to w punktach kosztuje ;)
poza tym koncentrujesz dużo punktów i siły w jednym miejscu, do tego jeszcze mało przeżywalny bsb.
do takiego klocka to tylko podejść i zionąć z boku z połowa pewnie zejdzie, albo katapą, albo trzymać jakimś blokerem, sword masterzy pokroili by to aż miło, nawet nasze kusze z -1 as w większej ilości mogą narobić kłopotu i pewnie jest jeszcze kilka możliwości ;)

coki proponuje w oddziale 5-6 do flankowania, mają niezłego sava więc zawsze ustaną na flance dając dodatkowe cr.

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Taki wagon też daje radę, ale trzeba umieć tym grać. No faktycznie, największy kłopot to koncentracja ognia przeciwnika.

Awatar użytkownika
Shadar
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Shadar »

@oak
Masz rację w kwestii koncentracji ognia i dość się tego boję, ale z kosztami już trochę przesadziłeś. Ten bsb kosztuje mniej niż kocioł, a samego kotła już w takiej rozpisce raczej nie potrzebujesz. Lorda w rozpisce prawie każdy i tak ma, a jeśli chodzi o sam koszt wagonu, to wystarczy do gwardii dorzucić 100 punktów. Koncentracja punktów w jednym, twardym oddziale nie jest wcale taka zła. Właściwie to boję się tylko o sztadarowego. Lord nie jest z góry przeznaczony do siedzenia w oddziale, bo świetnie (jak nie lepiej, ale jest wydatnym wsparciem dla tego unitu) radzi sobie lone. Gdybym znalazł punkty na coś do walki na flankach, w małych oddziałach, to byliby to dr. Do tego zadania coki wcale nie są dużo lepsze, za to dużo droższe. Imo bez hydra banner niespecjalnie widzę ten oddział.
Wieszkto pisze:
Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

no to policzmy.
13 fcg asf kosztuje 426 pkt.
bsb z banerem (miętki jak guma) kosztuje koło 215 pkt (kocioł kosztuje porównywalnie bo 225)
dodasz do tego lorda za pewnie koło 250 pkt
=ok 900 pkt w jednym oddziale składającym się z 15 ludków, obiektywnie ŁATWYCH do zabicia.

"typowa" gwardia fcg ap i sieksa kosztuje chyba 345 pkt i po pierwsze jest ich 20 a po drugie wypłacają więcej ataków, mają determinacje, przeżuty trafień, nie potrzebują ani bsbka ani hydra bannera ani lorda żeby w nich siedział i od drugiej tury bija z ap mocniej niż jazda.

zastanawiałbym się też czy kocioł nie byłby lepszy, zawsze możesz dać cokom warda, co na koncentracje ognia przeciwnika głupie by nie było, no i dodatkowy atak (co prawda tylko jeźdźcom, ale za to nie tylko w pierwszej turze walki jak to jest przy hydra banner), no i tym samym troche punkty "chowasz" po innych jednostkach.

Jeśli chodzi o flankowanie to coki są o tyle lepsze od dr że jak wpadają to coś wybiją i ustoją na tej flance przy swoim savie na 2+, ale to już co kto woli.

edit: można jeszcze dać dowódcy null talisman MR1, i wtedy (przy wardzie z kotła) na magie były ward na 4+ robiąc oddział bardziej przeżywalnym, a jak nie to potion of foolhardiness dla dodatkowego ataku jeśli nie dajesz tego lordowi.

Awatar użytkownika
Shadar
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Shadar »

Gwardia nie wypłaca więcej ataków, jest ich o pięć więcej, ale mają dużo gorszego sejwa, a coki w tym złożeniu też mają stubborna (lord, to standardowy pokowiec, tylko, że na coldzie) i przeżuty trafień (asf). Kocioł, rzeczywiście może się przydać, ale raczej nie znajdę na niego miejsca, choć myk z null talismanem jest fajny.
Wieszkto pisze:
Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

no ale właśnie o tym mówię
jak to wszystko złożysz do kupy to masz za oddział 900 pkt.

porównując same oddziały bez lorda i bsbka to gwardzistów jest 7 więcej
i wystawiając ich 10 w szeregu (jak Ty twoich coków) wypłacą 31 ataków (knightci 16 ataków i 10 z coldów (ale już bez przeżutów))

rozumiem że jazda ma wpaść, przelecieć co trzeba i wyjść z flakami na lancach, ale po pierwsze nie zawsze uda się nią zaszarżować a po dwa jak ugrzęźnie to się robi kicha po maxie.

pozatym nie porównujmy tu gwardi do jazdy bo to się i tak minie z celem.
zastanówmy się nad sensownością dużego i drogiego klocka jazdy.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2011, o 13:41 przez oak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

A null talisman nie daje przypadkiem tylko właścicielowi...?

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

MR przechodzi na cały oddział.
RB 72str - dwie ostatnie linijki zasady MR

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

i jeszcze mi wytłumacz jak chcesz dojechać do przeciwnika bez żadnej straty.

HE Cie wystrzelają i do tego speed of asuryan
WE nawet nie złapiesz
Krasnale to katapy i thundersi
Skaveny to maszynki
Lizaki to chociażby dwelersy
DE kusze i lord z pendantem i koroną
Demony to chociażby flamerzy

nie gram na turniejach i może się nie znam, ale z tymi armiami gram praktycznie co tydzień i wiem co by takiemu klockowi zrobiły.

Awatar użytkownika
Shadar
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Shadar »

Wiedziałeś, że oddziały można screenować harpiami? To relatywnie zmniejsza straty od lekkiego strzelania. Pomiędzy dwoma strefami wystawienia są zwykle 24" odstępu. Coldy mają 14" ruchu, więc w drugiej turze mogą zaryzykować szarżę, jeśli pędzą na pałę do przodu. Mogę spokojnie stracić z pięciu rycerzy, bo w rozszerzonej formacji to tylko pięć ataków mniej. I miałeś rację kocioł jednak jest potrzebny bo na maszyny nie ma rady.
Wieszkto pisze:
Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

a wiedziałeś że screenować da się tylko przed stacjonującym ostrzałem?
co zrobisz np z harcerzami skinkami, shadami nie mówiąc o flamersach? co zrobisz np jak spotkasz hydre z zionięciem, albo np salki u lizaków?

przeciwnik też nie będzie stał na te 24 cale i patrzył jak do niego jedziesz.

edit. jak jeszcze trochę podyskutujemy to nabije 100 posta ;)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

COK są ok, a to, co pisze oak to w większości niespecjalnie sprawdzone opinie.
Tu są moje wrażenia z gry nimi:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=789728#p789728
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Shadar
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Shadar »

Najs :) Jeśli ci to nie przeszkadza, to kiedyś to lekko pod siebie przerobię i tym trochę pogram, ok? Podoba mi się zwłaszcza, że to zupełnie inna rozpiska niż to, co się teraz widuje na stołach. Ja osobiście jestem fanem turbo partyzantki na monster trucku i jednym klocku do walki (cok, lub witchki), ale euro trochę mnie w tym wypadku karci.
Wieszkto pisze:
Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

wystawianie 10tki coków to zupełnie inna sprawa niż wystawienie 13tki i wsadzenie do nich bsbka i lorda z koroną za całość =900 pkt. W twojej rozpisce Jankiel jakoś nie zauważyłem 900 punktowego 15 osobowego klocka jazdy.

To są moje opinie po walkach domowych jak zresztą napisałem.
Każdy ma swoje zdanie co nie zmienia faktu, że tak złożony oddział coków skupia ogień na sobie i masa tańszych jednostek może ich dobrze skrócić.

Nie uważam żeby coki były złe, ale nie w "Shadarowym" złożeniu.

ja je lubię wystawiać w 8-10 z asfem jako mocne wsparcie i tak mi się sprawdzają.

edit. Jankiel jako bardzo doświadczony gracz napisałbyś mi z czym się konkretnie nie zgadzasz, dobra rada zawsze w cenie ;) pozatym mógłbym chociaż polemizować.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Shadar pisze:Nie znalazłem takiego tematu w historii tego działu, więc nawet jeśli kiedyś był to baaaardzo dawno, a aż takiej nekromancji nie lubię robić. Od dłuższego czasu mam fazę na duże wagony ciężkiej jazdy i zastanawiam się dlaczego tak mało ludzi na nich gra. Na euro mieści się spokojnie oddział 13 z fcg i asf, do tego wchodzi master z armourem na 1+ i hydra bannererm, i lord pedantowiec (który może też robić za substytut pegazisty, a w większości rozpisek podobny i tak jest). Jeśli rozwiniemy się w formację 10 w pierwszym szeregu i 5 w drugim, to z pełną hordą ledwo, bo ledwo, ale się w całości zetkniemy (dwóch styka się rogami podstawek). Przy szarży to jest tak: 31 ataków z siłą 6 i 20 z siłą 4, a to wszystko z asf. Wystarczy rzucić mieczyk z fire, żeby wgnieść pełną gg w ziemię i to na luziku, a bez żadnych bustów potrafią skroić white lionów. Trochę boli brak wysokiej siły i kupy ataków w drugiej turze cc (tylko 27 ataków z siłą 4 i 4 z siłą 6), ale to i tak w zupełności wystarczy, żeby dobić to, co jakimś cudem ustało.
Na papierze, to powinieneś zmielić około 28 gwardii. To co ci odda, to się nie liczy :) Nawet kociołek nie jest potrzebny. Jeżeli zdołałbyś dojechać takim oddziałem do przeciwnika, to może być mu przykro.

Osobiście nie lubię pakować masy punktów w jeden oddział (wiesz, jakiś przypadek, nieszczęśliwy zbieg okoliczności i leżysz), też ryzyko, że ktoś to zmęczy zanim dojedzie też jest spore, choć szczerze, to nawet jeśli dotrze około 6 plus herosi, to i tak jest to sporo. Gorzej, że tak ustawiony kloc ma słabą manewrowość i właściwie jedzie tylko do przodu. Ale życzę powodzenia i czekam na jakieś raporty jeśli testy jakieś zrobisz w bitwach :)
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Jankiel jako bardzo doświadczony gracz napisałbyś mi z czym się konkretnie nie zgadzasz
Nie giną od placków, breathów, magii, lekkiego strzelania. Są dwa razy drozsi od gwardii a wytrzymują dużo, dużo więcej. No i są szybsi.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Tapio
Mudżahedin
Posty: 284
Lokalizacja: Triclinium Bielawy

Post autor: Tapio »

Przyznam, że wielce podziwiam ludków, którzy potrafią złożyć armię w oparciu o COKi i jeszcze równo nią zamiatać, może temu, że sam nie mam do tego talentu, grając z O&G zawsze moje COK-i obrywają ostrą salwę z DD i klop, podobnie u TK, 1 tura i już 2 strzały z klopy na klatę muszą przyjąć, na klocach zawsze grzęzną, bo technicznie nawet z hydra bannerem nie mają opcji na ściągnięcie 25 modeli aby przeciwnik ich nie ustał na niemodyfikowanym Ld.
Pomysł Shadara wydaje mi się utopijny, ogrom punktów i brak szans na większe manewry, może sprawdza się w walce z hordą, aczkolwiek nie wiem, czy dostrzegacie zależność, ale armie z tanim pornostrzelaniem mają właśnie tanią piechotę (szczurki, imperium, orki) i głównie tam uświadczycie hordy...
Jankiel może poświęcisz chwilę po jakieś bitce na tym twoim zestawie 2x10 COK-ów i sporządzisz jakiś szczegółowy raport dla celów edukacyjnych??? :wink:
Triclinium Thoruniensis

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Więcej szczegółów niż w tych raportach nie będzie :)
ale armie z tanim pornostrzelaniem mają właśnie tanią piechotę (szczurki, imperium, orki) i głównie tam uświadczycie hordy...
Na hordach można jeszcze położyć placki z breatha, które masakrują każdą piechotę. A na te oddziały szczurów czy gobosów mamy warriorów w formacji 5x8 do ściągania steadfasta
podobnie u TK, 1 tura i już 2 strzały z klopy na klatę muszą przyjąć
Ale dostajesz placek z S3 - spada 1-2 rycerzy. I to pod warunkiem, że będzie hit
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9564
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Ale gleba to prawdopodobnie największy bat w grze na CoKi.

Tak czy siak kawaleria rulez!

ODPOWIEDZ