Ranking grywalności jednostek DE

Dark Elves

Moderator: Yudokuno

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Re: Ranking grywalności jednostek DE

Post autor: Jarlaxle »

0 Sorceress
0 Master
1 Death Hag
3 Assassin
3 Dreadspears
3 Bleakswords
1 Darkshards
1 Corsairs
0 Dark Riders
0 Witch Elves
1 Cold One Knights
1 Black Guard
0 Shades
2 Cold One Chariot
0 Executioners
0 Reaper BT
1 Harpies
3 Scourgerunner Chariot
- trylion War Hydra
0 Doomfire Warlocks
1 Medusa
3 Kharibdyss
3 Bloodwrack Shrine
3 Sisters of Slaughter

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

0 Sorceress
0 Master
0 Death Hag (z kotłem)
2 Assassin
2 Dreadspears
2 Bleakswords
1 Darkshards
1 Corsairs
0 Dark Riders
0 Witch Elves
1 Cold One Knights
1 Black Guard
0 Shades
2 Cold One Chariot
0 Executioners
0 Reaper BT
1 Harpies
3 Scourgerunner Chariot
3 Hydra
0 Doomfire Warlocks
3 Medusa
2 Kharibdyss
3 Bloodwrack Shrine
2 Sisters of Slaughter

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

Ktoś to w ogóle czyta i analizuje? Nie kumam tej sterty cyferek...

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Jest jeden człowiek dobrej wiary, który próbuje skonstruować własny comp promujący jednostki obiektywnie słabsze lub praktycznie niewidywane na stołach jako alternatywę dla compów, które skupiają się na karaniu tych najmocniejszych.

Awatar użytkownika
Tapio
Mudżahedin
Posty: 284
Lokalizacja: Triclinium Bielawy

Post autor: Tapio »

Faktycznie przydałyby się cięcia punktowe zwłaszcza na zwykłych wojownikach, rydwanie z bolcem lub jednostkach z meduzami, tańsze stwarzałyby pewną alternatywę dla utłuczonych w ogniu bitewnym oddziałów. Może taka droga ożywiłaby różnorodność pośród rozpisek, której od początku 8 edycji zaczyna niestety brakować.
Triclinium Thoruniensis

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Gdyby oslabic cannony np zadajace d3 + 1 wounda i powrocic bicia pierwssego szeregu zostawiając potworom thunderstompa tdużo potworów by zyskalo powera i meta by sie fajnie zmieniła :)
A ten kodeks nie jest zły, sa armie w którymch pewnymi jednostakami niczego sie nie ugra tutaj nawet meduzy niektórzy chwalą :p

Awatar użytkownika
Tapio
Mudżahedin
Posty: 284
Lokalizacja: Triclinium Bielawy

Post autor: Tapio »

Cannon dobra rzecz, działa właściwie, a co do jednostek rzuca się w oczy nieogranie nowego podręcznika, hydra zniszczona co podkreślają prawe wszyscy gracze. Ja zaś dostrzegam że koszty jednostek są chyba wzięte z kapelusza. Zwykły elf z mieczem, tarcza i lekkim pancerzem kosztuje 9 punktów co w klocu 30 z FCG daje astronomiczna liczbę 300 punktów. W starciu z Night Goblinami oddział wart 300 punktów natrafia na 50 z FCG sieciami i 3 fanatyków. Przyjmując, że fanatycy już wybiegli i nie ukrzywdzą oddziału mamy starcie 30 na 50 elfy trafiają na 3 z przerzutem, ranią na 5 z przerzutem 1 (przyjmujemy, ze sieci wyszły). Gobliny trafiają na 4 ranią na 4 a dzięki przewadze szeregów nawet pokonane rzucają na stubbornie. Oczywiście takie klocki nie biegają samodzielnie, a koszty herosów są nieporównywalne jeśli chodzi o możliwości walki. Pomyłka w szacunkach moim zdaniem i tak dochodzimy do opcji pociętych elit i reszty niewykorzystywanego ogona. Mała dygresja w temacie grywalności.
Triclinium Thoruniensis

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

No hydry są strasznie skaszanione, przecież nigdzie nie piszę że jest inaczej :) wystarczy popatrzec na mój ranking pare postów wyżej. Dla mnie całkiem niegrywalne są 4 unity, meduza, shrine meduzy, chariot beastmasterów i hydra. Prawda taka ze to witchki są uber mocne i exe i potem nie ma pkt na nic innego w rozpie :D Ale gram czasem na kusznikach, korsarzach, COC a nawet sisterkach, i dobrze mi się gra. Ale prawda, nie tak dobrze jak na wspomnianych wczesniej ;)

Też jestem zdania ze warriorzy są za drodzy, bo przegrywają rywalizację z innymi w core. Jedyne sensowane zastosowanie dla mnie to opcja czarki ze sztyletem, co jednak niestety w tym połączeniu wychodzi drooogo :/

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

Korsarze dla czarki ze sztyletem są znacznie lepsi. Mają as na 4+ :P Warriorzy nie mają racji bytu w żadnej konfiguracji. Poza oczywiście kusznikami. Ludzie na początku chwalili, że book jest uniwersalny... ale mam wrażenie, że praktyka pokazała co innego. Poprzedni book był silny i uniwersalny, bo poszczególne rozpiski(coki, egzekutorzy, charioty) może nie uber gięte, ale miały sens. Właściwie na każdym oddziale dało się coś ugrać. Wiadomo, że bohaterzy byli trzonem armii, ale jednak każdy unit był do wystawienia. A teraz niektóre oddziały typu hydra wzbudzają jedynie irytacje :P Armia jest 0-1 albo jednostyki typu egzekutorzy, warlocki, bolce, dr, wiczki albo hydra, shrine etc.

Awatar użytkownika
Jan z Czarnolasu
Mudżahedin
Posty: 269
Lokalizacja: Provinz Posen

Post autor: Jan z Czarnolasu »

Nie mam dostępu do podręcznika. Może mi ktoś powiedzieć kim są ci cali Warlocy i co robią?
Nikt nie da nam zbawienia.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Fast, 2 ataki S4 z góry, poison, 4+ ward na wszystko co nie jest Slaaneshem i na dokładkę oddział jest 2 lvl magiem i zna soulblight i doombolt :D 25 pkt. za model, RARE

chyba wszystko ? :D
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2011
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Za każdy szereg mają +1 do casta, a miscast to raptem d3 rany od których i tak jest ward.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Jarlaxle pisze:Korsarze dla czarki ze sztyletem są znacznie lepsi. Mają as na 4+ :P Warriorzy nie mają racji bytu w żadnej konfiguracji. Poza oczywiście kusznikami. Ludzie na początku chwalili, że book jest uniwersalny... ale mam wrażenie, że praktyka pokazała co innego. Poprzedni book był silny i uniwersalny, bo poszczególne rozpiski(coki, egzekutorzy, charioty) może nie uber gięte, ale miały sens. Właściwie na każdym oddziale dało się coś ugrać. Wiadomo, że bohaterzy byli trzonem armii, ale jednak każdy unit był do wystawienia. A teraz niektóre oddziały typu hydra wzbudzają jedynie irytacje :P Armia jest 0-1 albo jednostyki typu egzekutorzy, warlocki, bolce, dr, wiczki albo hydra, shrine etc.

Nie zgodzę się. Book teraz jest dużo silniejszy, do tego jest kilka grywalnych złożeń mniej lub bardziej, na starym booku w pewnym momencie było praktycznie tylko jedno ; /

Mamy na armii reroll wszystkiego = hit
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

Grając na poprzednim booku myślałem, że egzekutorzy są niegrywalni. Błąd. Zabrałem ich na ostatni turniej przed wyjściem obecnego booka i wygrałem trzy bitwy na cztery. Ostatnią przegrałem, bo trafiłem na ostre strzelanie :P Bardzo ładnie sobie radzili i wtedy powziąłem mądrą decyzje, aby zainwestować w nich kasę i okazuje dokupiłem brakujące modele.

Nie zgodzę się, aby na starym booku było w jakimś momencie jedno grywalne ustawienie. Spokojnie dało się grać na naprawdę różnych kombinacjach. Ostatnie gry testowałem sobie smoka z otherticker shardem, ring of darkness i zbroją z regenką. Bardzo ładnie się spisywał. Wsysał takich PG średnio w 2 CC, raz mu poszło trochę gorzej i w 3 :P do tego dwa pegazy.

Swego czasu były rozpiski na rydwanach, na smoku z 2 oddziałami kawy i kotłem względnie assasinach i piechocie. Standardowo rożne wariacje rozpisek magicznych. Wtedy dało się robić rozpiski na każdym core'rze, czy każdym specialu. No może poza BG, bo limit w oddziale był tutaj ciężki do przejścia.

A obecnie? Bazowo wyrzuca się połowę jednostek. Ktoś widział rozpiske na sisterkach? albo nowym rydwanie z balistką? albo bestmasterze? shrine'e? czy pożal się boże fleetmasterze? albo assasinie? Hydra, harbyda, kocioł czy meduza to ciekawostki przewiające się od czasu do czasu.

Tak z ciekawości jakie są teraz rożnorodne złożenia rozpisek? :P mam wrażenie, że od października nie wiele się zmieniło w tym zakresie poza porzuceniem szalonych wizji monster trucków i wiary w hydre.

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

Smutna prawda jest taka, ze jest kilka wystawien "must have". Bolce, wicze, warlocki, kilku herosow... Potem zostaje juz niewiele punktow na inne unity. No i ta niesamowita masa jednostek kompletnie niewystawialnych. Tak sobie napisany podrecznik. Ciekawy, to na pewno, ale nie zachowali balansu miedzy jednostkami.
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Dokładnie - weźmiesz to co podstawowe i na pewne "wynalazki" brak punktów, nie mówiąc, że są wycenione z czapy. Szkoda, że potworkom nie dali opcji wykupienia regenki jak ma np. Chaos z Chimerą - zawsze by to nieco je ugrywalniło. Ciekawe co przyniesie 9ta edycja, bo nowe zasady mogą pewne rzeczy zmienić.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

No z jednym faktycznie nie sposób się nie zgodzić. Po wrzuceniu zestawu obowiązkowego, zostaje naprawdę niewiele na jakieś kombinacje. A modyfikacje tego pierwszego raczej się nie kalkulują. Mimo to ja w wolnych chwilach próbuję oswoić kociołek , tak z sentymentu ;)

Awatar użytkownika
Kopyt
Kradziej
Posty: 928

Post autor: Kopyt »

Bo to gra do "piwka" a nie spiny w sali gimnastycznej z 30 innych graczy :P
I jak wiemy na kogo gramy to można rozpiski robić na wiele sposobów.
Ja hydrę bardzo często stosuję wraz z rydwanem. Co prawda nie gram na armie z działami, ale puki co to daje radę a ta regenka mi się bardzo podoba.
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

grałem na dwóch mantysiach z beastmasterem i było bardzo fajnie, smok tez solidny, znajomy robiłwyniki na kociołku, a nawet miał w rozpisce assasyna - których trójka na poprzednim booka była tak OP że aż strach
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Jan z Czarnolasu
Mudżahedin
Posty: 269
Lokalizacja: Provinz Posen

Post autor: Jan z Czarnolasu »

Jeśli czegoś żałuje w związku ze sprzedażą tej armii to tylko klimatu i ładnych figurek z VI edycji, do których mam straszny sentyment (i które i tak odkupię co najmniej po jednej z każdego wzoru). To co zrobili z tą armią woła o pomstę z nieba.
Nikt nie da nam zbawienia.

ODPOWIEDZ