Mroczniaki 9 edycja

Dark Elves

Moderator: Yudokuno

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Re: Mroczniaki 9 edycja

Post autor: Eltharion »

Uff.... ale się napociłem. Udało mi się sklecić rozpiskę na furionowym booku. Piszcie co o tym myślicie :wink:

Lord na pegazie 341 pk
Ogreblade, 4+ ward, Heavy armor, OTS, SDC, tarcza

Duża suka 245 pk
Lvl4 DS Shadow

BSB na pegazie 248
dragonhelm, lanca, SDC, shield,regena

Kocioł 195

Assasyn 110
manebane, bittingblade

Assasyn 120
mieczyk no armour saves, black lotus

chariot 115

30 spearmen 250
FCG flejming

2x10 wiczek 240 pk
muzyk

30 BG 405
FCG AP

7 shades 126
GW
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

To i ja wrzuce zajazd w moim stylu.

Co prawda 2 x smoczki w wersji furionowej nie mieściłyby się ale też jest całkiem spoko:)

Dreadlord @ 536.0 Pts
General; Great Weapon
Armour of Silvered Steel [30.0]
Talisman of Preservation [45.0]
The Other Trickster's Shard [15.0]
Black Dragon @ [300.0] Pts

Supreme Sorceress @ 255.0 Pts
Magic Level 4; Lore of ??????
Dark Steed @ [0.0] Pts

Sorceress @ 140.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Dark Magic
Dispel Scroll [35.0]
Opal Amulet [10.0]
Ironcurse Icon [5.0]
Dark Steed @ [0.0] Pts

Master @ 250.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Battle Standard
Dragonhelm [15.0]
Seed of Rebirth [35.0]
Dark Pegasus @ [50.0] Pts

Master @ 223.0 Pts
Lance; Sea Dragon Cloak; Shield
Armour of Destiny [50.0]
Dark Pegasus @ [50.0] Pts

1 Cold One Chariot @ 115.0 Pts

1 Cold One Chariot @ 115.0 Pts

1 Cold One Chariot @ 115.0 Pts

12 Dark Riders @ 286.0 Pts
Spear; Rptr Crossbow; Light Armour; Shield; Standard

War Hydra @ 180.0 Pts
Fiery Breath

War Hydra @ 180.0 Pts
Fiery Breath

Models in Army: 20
Total Army Cost: 2395.0

Awatar użytkownika
Khelthrai
Chuck Norris
Posty: 552

Post autor: Khelthrai »

Dark magic dobrze pasował mi do rozpisek combatowych.
swego czasu grałem na witchkach, katach z Malkiem i Hellbron
+ super combo na magię na tym oddziale:
+4do dispella od Hellbron i d6 z siła 6 od Malka :twisted:
Takie tam combo :roll:
dodam jeszcze ze bez worków :mrgreen:
Przy obecnym mod Furiona rozpa jeszcze bardziej zyskała bo kaci dostają vanguard i bijemy sie juz od 1/2tury :mrgreen:
Tylko ze:
Power of darkness 11+ teraz, czyli muszę zużyć min 2kosci, zeby dostać d3 i +1do siły
Obstawiam ze casting poszedł do góry wlasnie dla bonusa do S
Shroud of despair, jak dla mnie najlepszy czar, teraz znerfiony :|
Dark magic było tym gorszym wyborem i dalej nim pozostanie...

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

@Kheltrai zamień witchki na dr, daj vanguarda kociołkowi
@Glegut nie masz odginaczek; poza tym trza uważać z ilością coc,to jednak ma głupotę; 3 jeszcze przejdą (z generałem na smoku tym bardziej) ale przy 6ciu to na bank jeden na turę zgłupieje
@Kheltrai combo spoko, tylko teraz za 930 punktow :); poza tym przeciwnik też ma +4 do dispela jak rzucasz power of darkness; może dlatego Furion znerfił ten lore, że go może Malek brać? no nie wiem
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

Klaudel przy 3 naporowych latajacych herosach nie trzeba mi odginaczek:)
I tak jak piszesz 3 to optimum 5 to juz przesada a 4 to otpiumum z tym że w moim złożeniu nie miałbym gdzie schować magiczek:)

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2975
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

@Glegut, ta rozpiska wygląda syto , przetestuj ją i daj znac jak wyszło :) ale tą jedna hydre zamieniłbym na 3x5 harpii :twisted:
@Eltharion , ciekawa kmina z tymi assasinami , jest tyle ciekawych zlozen na niego teraz :D
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
Królik
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3739

Post autor: Królik »

zaf pisze:
kangur022 pisze:Moim skromnym zdaniem, jeśli ktoś juz sie pokusi o wystawienie ich to będzie to max 5 modeli. Po ostatnich zmianach meduzy wygrywają z nimi w wyborze
Czym wygrywa meduza

3W 4T 4S 0 save/ward = schodzi ze wszystkiego
cały plan w niej to strzał na 12" i 7M

Walka
taki kamikadze moze będzie KB na Vampirze a nie czekaj nie przezyje #-o
Skirmish oznacza, że strzela po marszu czyli efektywny zasięg 26 cali. 2x1 może być grywalne. Na zasadzie jak pojedyncze bestie ogarnięcie śmiecia ( w CC ma 4 ataki S4 z ASF i aurę ) albo odginaczka. A może cos ustrzeli przy okazji :)

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2975
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Mam takie pytanie!
Web of shadow na assasinie z killinblowem na 5+ stakuje sie ze sobą. To jest zioniecie z siła 3 ,ale ono takze zadaje kb na tych 5?
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
cluzoe
Mudżahedin
Posty: 278

Post autor: cluzoe »

Ja na szybko wymyśliłem coś takiego:

LORDS: 792
- Lord na smoku (jakieś magiczne itemki)
- Lv4
Hero: 702
- 2x BeastMaster na Manticore z 4+ wardem i jakaś magiczna tarcza czy hełm 260x2=520
- BSB na koniu z lanca, SH, HA 50 ounktów na magię = 182
Core: 600
- Bunker dla czarki + jakieś wózki albo wiedźmy.
Rare: 320
- Warlock x8 (BSB tu wleci)
Total: 2398.

Z tego co pamiętam to na chwilę obecną zarówno BeastMaster jak i Kuternoga mają nadal 3W jakby byli w sekcji lord a mistrzunio może brać do 100 pts na itemki.
Nawet gdyby tego nie mieli to 2 mantysie + Smok wydają mi się sytą opcją.
Do tego 8 warlocków z BSB w środku.

Co wy na to?
Obrazek

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

Glegut, utkniesz w steadfaście i bez odginaczek dostaniesz kontrę.
Co do assassyna, to rzeczywiście do głowy przychodzi trochę złożeń. Np taki hydra blade. 3+d6 ataków z s6 i kb na 5+ może zaboleć. Jeszcze do witchek z wózkiem go wstawiasz i dostaje +1a i rerolle do woundowania.
Co do zionięcia, to na chłopski rozum nie powinno być od tego kb, ale nic nie ma na ten temat w rulebooku.
A ten beastmaster na mantysi to mnie nie przekonuje. To wciąż ridden monster, 5T, 4W, zero save'a (chyba że wykupisz, a wtedy drożej). Chwila i jej nie ma. Ale potestujcie, może w opcji 2 mantysie i 1 smok nie zdążą wszystkiego ściągnąć. A bije to na pewno lepiej niż pegaz.
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

Do tej pory nie utykam:) taktyka grania taka rozpa jest trochę inna nie wbijamy sie w cel pojedynczymi jednostkami tylko albo wszystkim albo niczym.
Ale kolega z dwoma mantysiami mnie zainsiprowal:) warto by to stestowac:)

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2975
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Jakby nie bylo to zioniecie w cc to normalne ataki ,które robia 2d6 autohitow, wiec taka zdolność wedlug mnie powinna dzialac,tak samo jak przerzuty na nie w 6 calach od oltarza
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Glegut pisze:
Slayer Zabójców pisze:
Glegut pisze:jesli tak bedzie to znaczy ze jednk zle zostali wycenieni
Skończ płakać i kup w końcu inne modele niż 100 warlocków i 20 pegazistów :)

mmmm czekaj....... niech policze mam 200 warlocków i 50 pegazow 8)

Pograj troche a zrozumiesz że DE to nie tylko warlocki i pegazy
Gram trochę w te plastikowe ludziki i prawie co tydzień gram z mrocznymi elfami, naprawdę DE to tylko warlocki i pegazy, nie widziałem jeszcze rozpy bez tych dwóch jednostek :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

@ Slayer Zabójców, a tak z ciekawości, sam czym grasz? Może przyjrzymy się bliżej Twojej armii. Być może okaże się, że ona także ma pewien trzon jednostek, które się zawsze wystawia, bo nie ma sensownej alternatywy? :P

Na tym compie, co zrobił Furion, ja bym się poważnie zastanawiał nad wystawieniem 35 BG z AP w ambushu/z kotłem z haqą :P albo np. dwa kloce piechoty w ambushu. Gwardia i egzekutorzy 8) tak, aby wziąć przeciwnika w ogień krzyżowy.

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Jarlaxle pisze:Na tym compie, co zrobił Furion, ja bym się poważnie zastanawiał nad wystawieniem 35 BG z AP w ambushu/z kotłem z haqą :P albo np. dwa kloce piechoty w ambushu. Gwardia i egzekutorzy 8) tak, aby wziąć przeciwnika w ogień krzyżowy.
Właśnie dokładnie o tym myślę ale to jest 700+ pkt , które może coś zrobić efektywnie dopiero od 3 tury, jak dobrze pójdzie. Nie wiem czy jest optymalne złożenie reszty armii, które by to rekompensowało.
I jak to jest dokładnie z ambushem bo się nim wcześniej nigdy nie interesowałem. Można wrzucić tam Fleetmastera i innego bohatera (kocioł z hagą) bez przeszkód?

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Hmm jak ma skirmish to ją troche ratuje
powiedzmy z paści miesci się 1 góra 2 jako zabawka dla bogatych (dla tych co to maja jeszcze jakies pkt po rozdaniu w core 600p, herosów i lordów 792 i 792)

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

hypnotic pisze:
Jarlaxle pisze:Na tym compie, co zrobił Furion, ja bym się poważnie zastanawiał nad wystawieniem 35 BG z AP w ambushu/z kotłem z haqą :P albo np. dwa kloce piechoty w ambushu. Gwardia i egzekutorzy 8) tak, aby wziąć przeciwnika w ogień krzyżowy.
Właśnie dokładnie o tym myślę ale to jest 700+ pkt , które może coś zrobić efektywnie dopiero od 3 tury, jak dobrze pójdzie. Nie wiem czy jest optymalne złożenie reszty armii, które by to rekompensowało.
I jak to jest dokładnie z ambushem bo się nim wcześniej nigdy nie interesowałem. Można wrzucić tam Fleetmastera i innego bohatera (kocioł z hagą) bez przeszkód?
Najbardziej wypakowana wersja
35 BG 460
* FCG [30]
* AP [45]
Fleetmaster 160
* dawnstone [25]
* entchanted shield [5]
* sword of might [20]
= 610

Wersja eco
30 BG 405
* FCG [30]
* AP [45]
Fleetmaster 110
= 515

Egzekutorzy
35 egzekutorów 420
Fleetmaster 110
= 530

Silna horda w ambushu jest optymalną wersja przeciwko de facto każdemu przeciwnikowi. Wcześniej parki maszynowe krasiów to była zmora nie do przebicia. A teraz one mają problem co zrobić z ambusherami :P

Ja do tego widzę 10 warlocków z kadrą z magiczami(3-4 magiczki) z lightem/deathem, hotek, odporność na psychologię, scroll. Założenie jest proste: light ma 48 cali zasięgu, więc spokojnie można się trzymać przy krawędzi stołu i bezpiecznie kontrolować zasięg do przeciwnika. Death za to ma direct damage'e, także można się chować przed przeciwnikiem :P opcjonalnie dobrze byłoby wrzucić jeszcze ring of darkness. Wyporność na magię +ochrona przed strzelaniem. Oddział prawie, że idealny :P

W core bym zapchał do oporu rydwanami. Mniej więcej wychodzi tak: 600 cory (rydwany), warlocki +magiczki ok. 1000 pkt, fleetmaster z gwardią w ambushu. I +/- 200 punktów na jakieś zabawki a'la meduzy/shades. Chociaż optymalnie... byłoby zmieścić dwóch ambusherów :P ale z tym może być problem. Chociaż przy wyborze deatha byłoby to możliwe.

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Tylko ja tam chciałem jeszcze kociołek wepchać, a to dodatkowe ~250 pkt ;) Do tego jak weźmiesz te 5-6 "głupich" rydwanów to bez BSB się nie obejdzie, a masz tylko 9 ld.

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2975
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Według mnie nie mozesz użyć kotła w ambushu. Zasada fleetmastera dotyczy infantry models, chyba ,ze cos sie zmieniło
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

a ja mam takie:

hellbron
sorc
assasasa
2xpegazy

3x5dr na odginaczki
15korsarzy
2xrydwany

14shade 2raki
7xwarlo

po wyrzuceniu 2shade, 2xwarlo, 1korsarza zmiescimy 2asasasy

za rozpiske przepraszam

ODPOWIEDZ