Rozpiski DE T9A

Dark Elves

Moderator: Yudokuno

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8709
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Re: Rozpiski DE T9A

Post autor: Kosa »

Dokładnie.
Popatrz na ostatnie posty w dziele każdej z armii i i ich daty...
Głównie to są posty w tematach dotyczących handlu.

Popiszemy parę postów, coś się podzieje i znów niegdyś popularne tematy rozpiskowe zamilkną na 10 dni. Takie czasy.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Druchii ma kompleks mniejszego smoka po prostu.

Jest taki temat na forum 9, o smokach. https://www.the-ninth-age.com/index.php ... /&pageNo=1

W sumie sporo ciekawych uwag, jak na przykład to o za małej liczbie woundów. Taka wrona czy inny keeper mają podobne staty, ale mają tą regene warda i jeszcze czarują. Nie miałbym w sumie nic przeciwko gdyby smoki miały po 10 woundów. Oczywiście ten z VC musiałby mieć mniej.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Druchii
Kretozord
Posty: 1878

Post autor: Druchii »

Kosa, co Ty bredzisz. Zaraz wejdę w haje i zacznę wam spamować o DE.
Chyba nie wyraziłem się jasno W-Y-P-I-E-R-D-A-L-A-Ć
:D

Awatar użytkownika
Druchii
Kretozord
Posty: 1878

Post autor: Druchii »

Odezwał się Jeszcze ten......

Awatar użytkownika
Radian
Mudżahedin
Posty: 203
Lokalizacja: Londyn; Białystok FRONT

Post autor: Radian »

Dzisiaj mam grę umówioną na wieczór.

++ Dread Elves (Dread Elves 2.0 Beta) [4500pts] ++

Cult Priest [685pts]: Battle Standard Bearer, Cult of Nabh, Shield
. Divine Altar: Paired Weapons
. Special Equipment: Alchemist's Alloy, Moraec's Reaping

Oracle [495pts]: Alchemy, Army General, Wizard Master
. Special Equipment: Talisman of the Void, Wandering Familiar - Dominant

Dark Raiders [200pts]: 5x Dark Raider, Repeater Crossbows (4+)
Dark Raiders [200pts]: 5x Dark Raider, Repeater Crossbows (4+)
Dread Legionnaires [520pts]: 31x Dread Legionnaire, Musician, Spears, Standard Bearer
. Banner Enchantment: Rending Banner
Repeater Auxilliaries [210pts]: Musician, 10x Repeater Auxilliary

Dark Acolytes [375pts]: Champion, Cult of Yema, 5x Dark Acolyte
Raptor Chariot [195pts]
Raptor Chariot [195pts]
Raptor Chariot [195pts]

Raven Cloaks [175pts]: Paired Weapons, 5x Raven Cloak
Raven Cloaks [175pts]: Paired Weapons, 5x Raven Cloak

Hydra [440pts]
Hydra [440pts]

Tu chyba więcej pierdolnięcia, nie sądzicie?
Druchii przekonał mnie do używania Raven Cloaków, na razie zawsze na duży plus!

P.S. Jak widzicie niezbyt lubię grać na piechocie ze speciala :mrgreen:
~Biegnący z Berserkerami

Romek
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Szczecin

Post autor: Romek »

A Raven Cloacki to kawaleria niby? :)

Ja sie jescze nie przekonwałem do RC, szczególnie, że musze ze speciala brać scoringi mając 3 x DR. 2 Scorinigi to za mało moim zdaniem.

Rozpa przypomin moje dawne rozpiski z pocztku V2.0 (tylko ja miałem 2 Krakeny) Monstery Ci sie wogóle sprawdzają?

Awatar użytkownika
Radian
Mudżahedin
Posty: 203
Lokalizacja: Londyn; Białystok FRONT

Post autor: Radian »

nie, ale RC są mocni ogólnie, głównie w strzelanku
taa, zawsze trzeci scoring brałem ze specjala, teraz chcę właśnie czegoś nowego spróbować, po grze jeszcze wnioski wrzucę i ewentualnie rozbiję piki czy coś w ten deseń
monsterki ładnie mielą u mnie, w boczek np grailów i nagle graile mają problem!
~Biegnący z Berserkerami

Awatar użytkownika
Druchii
Kretozord
Posty: 1878

Post autor: Druchii »

Dlaczego? Łamią Cię CRem

Awatar użytkownika
Radian
Mudżahedin
Posty: 203
Lokalizacja: Londyn; Białystok FRONT

Post autor: Radian »

na solo szarży tak, ale takie "grubsze" oddziały jak np właśnie graile to powinny imo być szarżowane kilkoma oddziałami na raz, nie jednym (np dodać to tego chariot albo dwa i pikinierów? wtedy się złożą)

wynik bitewki i opis listy
cóż, ciężko mi się jeszcze wypowiedzieć na jej temat, bo wczoraj była istna paraolimpiada, z przeciwnikiem się przerzucaliśmy, kto obleje ważniejszą dla siebie część, liderki 9 rerollable to nie wychodziły nagminnie (grałem na HE, oni jakoś NIE WIEM CZEMU zdawali je trochę częściej), HE generał sobie wybuchł rzucając heredytkę

problemem było u mnie poradzenie sobie z feniksami (jeden uciekł za stół w 2 turze, drugi zabił mi 1,5 hydry zanim padł), oraz feniks guardy (nie miałem żadnej odpowiedzi na ten oddział)
Charioty nie dobiegały, bądź umierały jeżdżąc po terenach, ogólnie było mnóstwo śmiechu ale niewiele wniosków da się z takiej gry wyciągnąć :/
~Biegnący z Berserkerami

Romek
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Szczecin

Post autor: Romek »

Gdyby nie fakt jakie Hunting charioty sa miekkie - to to by byla idealna bron na Feniksa. Po trafieniau harpunem pelza pare cali.

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

dokładniej to stoi i sie nie rusza :)
ale hunting charioty posysaja - sprawdzone info
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
cluzoe
Mudżahedin
Posty: 278

Post autor: cluzoe »

Panowie ogrywam ostatnio moja wersję Szweckiej z ETC.
Właściwie to Johan Lamus uprzedził mnie i pojechał z moją rozpą na ETC ;).
Skubaniutki podejrzał moją nieudaną wersję tej rozpy na Comiconie i mu zaświtało ;)
Ok ale do rzeczy:
Moja rozpa.
440 - Oracle, General, Magical Heirloom, Wizard Master, Cosmology,
725 - Cult Priest on Divine Altar (Paired Wepaons), BSB, Shield, Cult of Yema, Alchemist Alloy, Moraecs reaping, Crossbow, paired weapons na disciplach altara.
160 - 2 x 5 Dark Raiders,
312 - 1 x 19 Dread Legionnaires, FCG Banner of Discipline
600 - 1 x 35 Dread Legionnaires, Spear, Rending Banner, FCG,
687 - 1 x 22 Dancers of Yema, FCG, Banner of Gar Daecos,
195 - 3 x 1 Raptor Chariot,
180 - 3 x 1 Dread Reaper,
375 - 1 x 5 Dark Acolytes, Cult of Yema, C,
Total Army Cost: 4496

Rozpa Szweda cobyście nie musieli jej szukać w innych tematach.
Sweden. Johan Lagmo - Dread Elves
440 - Oracle, General, Magical Heirloom, Wizard Master, Cosmology,
695 - Cult Priest on Divine Altar (Paired Wepaons), BSB, Shield, Cult of Yema, Alchemist Alloy, Moraecs reaping, -TU się gościunio pomylił w wyliczeniach o 10 ptk. powinno być 705
160 - 1 x 5 Dark Raiders,
263 - 1 x 21 Dread Legionnaires, M,
705 - 1 x 42 Dread Legionnaires, Spear, Rending Banner, FCG,
687 - 1 x 26 Dancers of Yema, FCG, Banner of Gar Daecos,
195 - 3 x 1 Raptor Chariot,
180 - 3 x 1 Dread Reaper,
424 - 1 x 6 Dark Acolytes, Cult of Yema, C,
Total Army Cost: 4499
Podsumowując.
Lubię mieć na bunkrze Dyscyplinkę i FCG.
Jakoś mam fart do palenia Discyplinki na 9 z przerzutem.
Zwłaszcza jak w pobliżu mogą być bolce lub charioty.
Nie kumam po co gościuniowi 6x Akolytes. Jest w tym jakaś ukryta strategia??
Za 4 Dancerki i Akolite ma harpie. Znacznie lepsze.
Do tego uważam że 42x włócznie to nie potrzebny overkill.
Dajcie znać jak to widzicie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

7 włóczni może nie robi różnicy ale 4 tancerki mniej to już spory minus Twojej rozpy względem pierwowzoru.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Czemu cosmologia, a nie divinacja?
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
cluzoe
Mudżahedin
Posty: 278

Post autor: cluzoe »

Co do 4 Dancerek to chyba masz rację.
W tej rozpie może nie być potrzebna druga odginaczka.

Czary:
Dlaczego Cosmo:
- 24" zasięgu,
- Nie potrzebuję familara na dodatkowe 6" a co za tym idzie moge wziąć Magical Heirloom.
- Zazwyczaj biorę czary:
3) 2d6S4 nie trzeba tłumaczyć
4) +/1 do Siłki też
5) Palenie jest zajebiste na duże oddziały a z tym mam problem.
Czasami jest mnie po prostu za mało.
Czwarty czar zależnie od przeciwnika.
No i czar rasowy DE.

Co do Dywinacji zastanawiałem się nad nią ale nie widzę tylu plusów co w Cosmologii.
Na minus da Cosmo jest 18" zasięgu i strasznie drogi koszt rzucenia czarów w aurze.
Z chęcią zrewiduję swoje nastawienie. Daj argumnety za
Obrazek

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Ja cisnę hajami na bardzo podobnym złożeniu od dłuższego czasu. Główna różnica to oczywiście armia, ale zamysł rozpy chyba podobny, strać i strzelać, wygrać minorkiem, a jak ktoś chce się bić to zapraszam w te turbo klocki.
Moja rozpa:
Duży mag divi + scroll
mały adept z fire (głównie po +1 to wound)
bsb qtf korona wizarda (żeby było 24" z divi)
commander na gryfie 3+4++
22 archerów
5 fasta
33 speary rending fcg
27 SMów
5 Rymów
3 bolce
2x1 orły
reaver chariot

Jak widać zamysł rozp jest bardzo podobny, różnice są w detalach (ja mam bunkier z archerów czy zamiast czariotów mam typa na gryfie, mam rymów+małego maga zamiast akolitów).

Divinacja daje opcje na punktowanie z daleka. Przy 3 bolcach i divinacji nie ma takiego modelu, którego nie jesteś w stanie zabić z dystansu. Przy kosmo nie masz argumentów zasięgowych w magii, bo 1 pocisk 2d6s4 niewiele robi, a palenie jest mocno sytuacyjne (nic nie daje jak nie ma kloców piechoty res3). Divi daje ci rerolle to hit na bolcu, albo na klocku spearów, albo na dancerkach jak weźmiesz GW, daje distracting, może ci podbić ws, więc z jednej stony fajnie punktuje z daleka, a z drugiej masz buffy do cc.

Wydaje mi się też, że masz o wiele za mało odginaczek. 1 w rozpie, która lubi się strzelać, brzmi jak słaba opcja.

Grając z Tobą 1v1 tymi rozpami mam:
1. lepsze strzelanie (bo mam łuki, ale to jest kwestia armijna raczej, bo kusze się nie nadają chyba do gry)
2. lepszą magię, bo u ciebie boli mnie tylko palenie, które raz zablokuję, akolitki bardzo się boją divinacji, więc nie poczarują za bardzo
3. combat mamy porównywalny, możliwe, że nawet masz lepsze te klocki (więc po co dorzucać do nich 3 supportujące czarioty?)
4. mam więcej mobilnych odginaczek, które mogą być poza zasięgiem twoich czarów, a strzelania z bolców na nie nie chcesz marnować, więc jak nie polecisz do mnie szybko, to mam 2 luźne tury z odgiętymi oboma twoimi klocami.

Podsumowując, z bardzo podobną rozpą (w założeniach) masz raczej do tyłu na wstępnie.

Ja bym wrzucił więcej odginaczek, tak ze 3 przynajmniej, żeby bolce miały czas pościągać coś zanim wbije się do cc i zamienił magię na divinację, która pozwala stać sobie daleko i strzelać. Tylko wtedy wychodzą inne problemy, takie jak ambushe i wykopywaczki, które sprawiają spore trudności (może masz jakieś ciekawe rozwiązanie, w tym aspekcie, na które nie wpadłem ?).
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

e tam, można to zrobić 100 razy lepiej ;)

Cluzoe - priv!

Awatar użytkownika
cluzoe
Mudżahedin
Posty: 278

Post autor: cluzoe »

Glegut
No trzeba oddać honor Jarkowi, że dobrze radził.
Na bazie doświadczeń z HE ale dzięki niemu mam dobry kierunek.

JarekK
Dzięki za hinta z Divinacją.
W mojej konstelacji punktuje ona zdecydowanie lepiej niż Kosmologia.
Wywaliłem 2 charioty i dołożyłem odginaczek.
Zadziałało jak ta lala :).
Miło było patrzeć jak Orki nie mogą dojść do kombatu.
Niestety nie sprawdziłem jeszcze jak sobie poradzę z ambuszami i wykopywaczkami.
Teoretycznie ma to załatwiać Medusa, zobaczymy jak zagram przeciwko czemuś takiemu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

a ja czyms takim jade (a wlasciwie ide) do Zielonej:
- 2 kapitanow na mantysiach, cult of yema, 2+, 4++
- duza magica, witchcraft, kon, 4+, 4++, familiar, binding scroll
- 3x15 spearmenow, coy, fcg, rending banner
- 10 korsarzy, coy, m , strzalki, 2 bronie
- 2x5 warlockow
- 2 raptor charioty
- 7 cokow, fcg, banner of gar
- kraken

ogolnie od parudziesieciu juz bitewek gram bez altara i jakos dobrze sie z tym czuje :)
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
cluzoe
Mudżahedin
Posty: 278

Post autor: cluzoe »

Czy dobrze rozumiem że wszystkie speary mają rending banner??
Jak tak to szkoda punktów. Lepiej Academy Banner na środkowym unicie i niech sobie pomagają.
Teraz Academy jest w pierwszej turze kombatu a nie tylko w szarży.
Według mnie 15 spearów w większości nie wytrzymają na tyle długo żeby efektownie skorzystać z Rendinga w kolejnych turach.
A z Academy banned może nawet korsarze skorzystają.

Jeden chariot do odstrzału i Kraken.
Za zaoszczędzone punkty kup pierwszą Hydrę ;) i harpie.

Rozumiem że Magica biega na koniu w Dark Acolytes (uczmy się nowych nazw :)).
I oboje mają Kult Yema, bo nie napisałeś.
Tak czy siak uważam że słaby z tego pomysł.
Zrzuć ją z konia wywal magiczne zbroje, wsadź ja w Korsarzy na tyłach armii wywal Akolytów i kup drugą hydrę :mrgreen:
Boostój hydry +1 do ruchu z Evil Eye (możesz nawet 2 te czary na jedną Hydrę rzucić) i teleportuj je Raven’s Wing i będą szybsze od Akolytów.

Co do czarki.
Wywaliłbym Familiar (nie potrzebujesz go z Witchcraftem).
Wolałbym +1 do fluxa (dodatkowa kość magii na kartach 3,4,6,7,8) to sporo.

Armia wyglądała by coś w pobliżu tego:

- 2 kapitanow na mantysiach, cult of yema, 2+, 4++
- duza magica YEMA, witchcraft, Talisman of the Void, binding scroll
- 1x15 spearmenow, coy, fcg, Academy Baner
- 2x15 spearmenow, coy, fcg,
- 10 korsarzy, coy, m , strzalki, 2 bronie
- 1 raptor chariot
- 7 cokow, fcg, banner of gar
- Harpie
- 2x Hydra
Myślę że powinno ci zostać jeszcze trochę punktów po cięciach. Nie chciało mi się dokładnie liczyć.

Zastanów się czy nie chcesz dorzucić takiego Lordziunia zamiast Kapitana na Mantysi może sie zmieści po cięciach.
Ewentualnie przyciąć ostatni chariot.
595 - Dread Lord, General, Cult of Yema, Raptor Chariot, Heavy Armor, Shield, Repeater Crossbow, Lance, Transcendence, Lucky Charm, Midnight Cloak
Gość ma Kopa i załatwia twój problem z potworami.
Ewentualnie wersja wypas z Basalt Infusion z +1 armourem za 615 punktów.
I masz zajazd aż miło :)

Ale namieszałem co? ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ