Rozpiski DE T9A

Dark Elves

Moderator: Yudokuno

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Xier
Falubaz
Posty: 1058
Lokalizacja: Legion Kraków

Re: Rozpiski DE T9A

Post autor: Xier »

Jakie zastosowanie mają te 10 i 15 piechoty?
nieregulaminowy podpis usunięty - administracja

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

Xier pisze:Jakie zastosowanie mają te 10 i 15 piechoty?
to co robia takie jednostki w msu: multicharge, flankowanie, double flee, scorowanie, odginanie. lepiej trzymaja punkty od duzych klocow. latwiej sie scoruje. oczywiscie placisz brakiem steadfasta, ale raczej nie przyjmujesz nic nimi na klate, chyba ze to kawaleria.
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

Czy dobrze rozumiem że wszystkie speary mają rending banner?? tak
Jak tak to szkoda punktów. Lepiej Academy Banner na środkowym unicie i niech sobie pomagają. 1. academy banner jest drozszy, 2. tracisz na elastyczności, musisz isc razem
Teraz Academy jest w pierwszej turze kombatu a nie tylko w szarży.wiem. i tak rending banner lepszy
Według mnie 15 spearów w większości nie wytrzymają na tyle długo żeby efektownie skorzystać z Rendinga w kolejnych turach. one nie maja nic wytrzymywac, takimi jednostkami sie rzadko daje rekacje "hold" :)
A z Academy banned może nawet korsarze skorzystają. korsarze sa troche na dopchanie. lepsi by byli dark raidersi, ale bym stracil yeme na core'ach

Jeden chariot do odstrzału i Kraken.
Za zaoszczędzone punkty kup pierwszą Hydrę ;) i harpie.

Rozumiem że Magica biega na koniu w Dark Acolytes (uczmy się nowych nazw :)).1. magica bardzo roznie. polowanie na nia i chronienie jej, to wlasciwie gra w grze :) 2. warlocki, bo lubie te nazwe. duzo nowych nazw jest kiepskich (dodaj slowo "dread" przed nazwa jednostki i gotowe)
I oboje mają Kult Yema, bo nie napisałeś.nie majo =P~ . magica powinna miec, ale cos nie moge znalezc tych 30 pkt
Tak czy siak uważam że słaby z tego pomysł. no dlatego tak nie gram =P~
Zrzuć ją z konia wywal magiczne zbroje, wsadź ja w Korsarzy na tyłach armii wywal Akolytów i kup drugą hydrę :mrgreen:
Boostój hydry +1 do ruchu z Evil Eye (możesz nawet 2 te czary na jedną Hydrę rzucić) i teleportuj je Raven’s Wing i będą szybsze od Akolytów. a akolici z tymi czarami jeszcze szybsi :). potrzebni mi sa na flankach, dobrze sie spisuja tam

Co do czarki.
Wywaliłbym Familiar (nie potrzebujesz go z Witchcraftem). familiar jest konieczny do rzucania random movementa, bez niego ten czar jest ciezko skutecznie rzucic
Wolałbym +1 do fluxa (dodatkowa kość magii na kartach 3,4,6,7,8) to sporo.

Armia wyglądała by coś w pobliżu tego:

- 2 kapitanow na mantysiach, cult of yema, 2+, 4++
- duza magica YEMA, witchcraft, Talisman of the Void, binding scroll
- 1x15 spearmenow, coy, fcg, Academy Baner
- 2x15 spearmenow, coy, fcg,
- 10 korsarzy, coy, m , strzalki, 2 bronie
- 1 raptor chariot
- 7 cokow, fcg, banner of gar
- Harpie
- 2x Hydra
Myślę że powinno ci zostać jeszcze trochę punktów po cięciach. Nie chciało mi się dokładnie liczyć.

Zastanów się czy nie chcesz dorzucić takiego Lordziunia zamiast Kapitana na Mantysi może sie zmieści po cięciach.
Ewentualnie przyciąć ostatni chariot.
595 - Dread Lord, General, Cult of Yema, Raptor Chariot, Heavy Armor, Shield, Repeater Crossbow, Lance, Transcendence, Lucky Charm, Midnight Cloak
Gość ma Kopa i załatwia twój problem z potworami. jest za wolny. mam odpowiedz na monstery
Ewentualnie wersja wypas z Basalt Infusion z +1 armourem za 615 punktów.
I masz zajazd aż miło :)

Ale namieszałem co? ;)nie namieszales, tylko zmieniles koncepcje rozpiski

to jest po prostu msu maksujace przewagi w fazie ruchu, a nie typowy zajazd
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
cluzoe
Mudżahedin
Posty: 279

Post autor: cluzoe »

Hej nie bardzo wiem co ci odpisać, jak ci pomóc (i chyba tego nie potrzebujesz :))

Nie widzę potencjału tej rozpy. Jak to ma ugrywać ci punkty (ewentualnie oświeć mnie na PW jak nie chcesz zdradzać taktyki przed masterem)?
2 Mantysie to nie to samo co 2 Smoki.
Odpuściłeś fazę strzelania.
Magia też punktów nie robi.
Dwie fazy gry nie punktują nic.
Kombatowo poza COKami i Mantysiami to nie wiele masz.
Osobiście uważam, że czarka na kuniu bez light troops'a to strata punktów (kiedyś taką ogrywałem).
Do tego Akolici z Dis8 potrafią spalić ten rzut dość łatwo i zwiać za planszę (mi się to zdarzało dość często).

Nie wierzę w tą rozpę ale i tak będę trzymał za ciebie kciuki na masterze.
Czekam na raport.
Obrazek

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

Spoko.
I tak sie pomylilem w rozpisce i bede jechac na alchemii zamiast witchcrafcie. Takze totalne yolo :)
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
cluzoe
Mudżahedin
Posty: 279

Post autor: cluzoe »

Ale bzdurę wymyślili.
Mam nadzieję, że nas nie znowu nie znerfią do poziomu 1.3.

Chłopaki głosujmy wszyscy na "Hinting Chariot​" jako most effective unit I NIC WIĘCEJ !!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Radian
Mudżahedin
Posty: 203
Lokalizacja: Londyn; Białystok FRONT

Post autor: Radian »

Gram altarem do tej pory i jakos nie poczulem jego super mega efektywnego boosta. Jest niezly ale przez kilkadziesiat gier albo sie nie splacil nijak albo umarl.
Ja nie wiem, moze po prostu kompletnie nie umiem go uzywac. Imo najbardziej underpriced jesli wgl jakas jednostka to akolici albo raptor charioty. Ale ceny imo sa ok, po prostu resxta armii jest ciut w tyle i lekko overpriced
Tak czy siak chetnie uslysze jakies Tippy jak uzywacie swoich altarow z i bez priesta na nich
~Biegnący z Berserkerami

Romek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Szczecin

Post autor: Romek »

W Jaki złożeniu jest Twoj Priest BSB na altarze?

Mój biega solo lub w Tancerkach z Banner of speed. Dzieki Yemie nie jest taki straszliwie powolny i nie ma Dangerousow w tancerkach ma Steadfast w każdym terenie. Razem mogą przpychac klocki lub lamac kowboi staticiem. Fear też bardzo pomaga.

Czasami puszczam Altar samopas by trzymać przeciwnika w miejscu.

Moje złozenie: Yema, Schield, Basalt Infusion, Moraecs Reaping na Witchach na altarze Pairedy. Wiec masz 5 ran z T5 i 2+ savem i 3++ od Alchemii.

Awatar użytkownika
Radian
Mudżahedin
Posty: 203
Lokalizacja: Londyn; Białystok FRONT

Post autor: Radian »

No wlasnie altar tyle miejsca zajmuje w oddziale ze dmg output leci na leb na szyje...
Na tancerkach nie gram (bo nie mam :P) i go zwykle w pikach trzymam. A solo sie raczej boje latac (a probowalem w paru ostatnich grach) bo np sky sloopa mi nie zabija sam ;/
Moje zlozenie dokladnie takie samo, czasem basalt tylko na alchemist alloya wymieniam (raczej rzadko) i rozne kulty (glownie nabh, szczegolnie z alchemistem, lub cadaron na zlozeniu najtanszym)
~Biegnący z Berserkerami

Awatar użytkownika
cluzoe
Mudżahedin
Posty: 279

Post autor: cluzoe »

Panowie. Co wy tu narzekacie Damage Output Altara nie jest zły.
Do tego jego 18 cali BSB.
Gifty z Altara są mega użyteczne.
Nie ma nic lepszego jak daleka szarża z CoKów albo z chariotu.
Do tego +1 do zranienia z Altara na moich Dancerkach że szatandarem Art Dekko (Gar Daecos) daje stałe +1. No i nie zapominajcie o 6++ mina przeciwnika jak rzucam Eaegisa na bolcu lub COKach bezcenna. Tylko trza o tym pamiętać.
Jak gram przeciwko armii bez zasięgowego strzelania albo tylko na Piromancji lub Alchemii jeżdżę bez oddziału.
Jedyny mój problem z Altarem jest to że to wszystko jest w jednym modelu.
Każdy kto jest tego świadom wali w niego wszystkim czym może.
Obrazek

Awatar użytkownika
Radian
Mudżahedin
Posty: 203
Lokalizacja: Londyn; Białystok FRONT

Post autor: Radian »

cluzoe pisze: Do tego jego 18 cali BSB.
A towering presence nie zwieksza tylko banki generalskiej przypadkiem? Reroll bsb ma na 12 cali chyba wlasnie
I tak, altara widze wielkie plusy, ale wlasnie ten minus to jezdzenie w oddziale do buffania- jego glowna rola
I spoko, nie mowie, ze altar jest zly czy cos, tylko ze przy moim braku specialised piechoty sie wlasnie za cholere nie sprawdzal :/
No i samego altara jako modelu za 800 ptk dmg jest slaby... byle hydra dwa razy tansza robi dmg podobny, a nawet i wiekszy
~Biegnący z Berserkerami

Awatar użytkownika
cluzoe
Mudżahedin
Posty: 279

Post autor: cluzoe »

Daje +6" do przerzutu.
Musiało ci się pomylić z dupnym kultem Olaro a który kiedyś dawał 18" liderki generałów.
Obrazek

Awatar użytkownika
Radian
Mudżahedin
Posty: 203
Lokalizacja: Londyn; Białystok FRONT

Post autor: Radian »

Dobra, rozpa oparta na buffowaniu czego trzeba przed kluczowa szarza, po pqru turach otaczania i zmiekczania przeciwnika strzelaniem i magia. Jedyne czego mi brakuje to np oracla adept albo akolici z cosmo, ale nie mam za co wstawic.

Captain [390pts]: Battle Standard Bearer, Heavy Armour, Lance, Raptor, Shield
. Special Equipment: Banner of Blood, Basalt Infusion, Lucky Charm

Oracle [485pts]: Army General, Divination, Wizard Master
. Special Equipment: Wandering Familiar - Dominant, Amulet of spite

Dark Raiders [160pts]: 5x Dark Raider
Dark Raiders [160pts]: 5x Dark Raider
Dark Raiders [160pts]: 5x Dark Raider
Dread Legionnaires [435pts]: Champion, 24x Dread Legionnaire, Musician, Spears, Standard Bearer
. Banner Enchantment: Rending Banner
Repeater Auxilliaries [210pts]: Musician, 10x Repeater Auxilliary
Divine Altar [385pts]
Dread Knights [590pts]: Champion, 8x Dread Knight, Musician, Standard Bearer
. Banner Enchantment: Banner of Gar Daecos - Cannot be taken by Core units

Raptor Chariot [195pts]
Dread Reaper [180pts]
Dread Reaper [180pts]
Dread Reaper [180pts]
Hydra [440pts]
Kraken [390pts]

Co sądzicie? Co poprawić przed pierwszą grą? Planuję mniej więcej na tym pomyśle pograć i przygotować się na turnieje, single jak i drużynowe
~Biegnący z Berserkerami

Awatar użytkownika
cluzoe
Mudżahedin
Posty: 279

Post autor: cluzoe »

No mistrzowie DE z Zielonej Góry.
Jakieś wrażenia?
Obrazek

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

W skrocie:
- alchemia posysala mi przez 4 gry, az w koncu wygrala mi piata :)
- akolici (!) to znakomita jednostka; nie ruszam sie bez 2x5
- kraken jest bardzo 0-1; albo ginal po szmaciarsku, albo robil spektakularna akcje; ogolnie troche za drogi
- BH to jest prawdziwa armia do msu; tylko pozazdroscic :)
- dobrzy gracze wciaz robia dobre wyniki a slabi slabe; za wyjatkiem Szmajsona :)
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2975
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Tylko Klaudel byl z De ?
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Romek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Szczecin

Post autor: Romek »

Jak skończe wrzuce raport z bitew.

Wygrana z DH na MSU 14:6
Przegrana z Demonami 1:19
Wygrana z Demonami 16:4
Wygrana ze Skavenami 15:5
Remis z UD 10:10.

Dobrze mi się gra tą konfigracją.

Awatar użytkownika
Radian
Mudżahedin
Posty: 203
Lokalizacja: Londyn; Białystok FRONT

Post autor: Radian »

Romek pisze:Jak skończe wrzuce raport z bitew.
Czekamy więc!
~Biegnący z Berserkerami

Romek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Szczecin

Post autor: Romek »

To może jakiś raport z ZG.
Moja rozpiska

Duża Czarka Divinacji z Familiarem (gen)
Czarka z 2 zaklęciami z alchemii i Book of Power.
Cult Priest BSB Yemy na Altarze + Moraces + Basalt Infusion (2+ 4++), Laski z Altara z Pairedami.
3x 5 DR z kuszami
30 spearow z FCG i Rendingiem
7 Cokow z FCG i Banner of Blood
2x Raptor Chariot
19 Tancerek z FCG i Banner off speed
3 Bolce.

1 Gra z Danrakhiem DH
Than BSB z zionieciem i Relentlesem, Ruesmith z uziemiarka lataczy i zionieciem. Duzy Monster Seeker. 3x 10 Greybeerdsów z TW, 2x 10 Warriorów z TW, 2 kloce po 30 Seekerow, Kowadlo, 7seekerow w Skirmishu, 16 scoutow z kuszami TW, 3 Bolce z runami.
Scen Breaketrough i wystawienie na skos.

Przegrałem rzut i przeciwnik wybrał stronę. Jako, że obawiałem się Slayerów to nie chciałem się wysypywać na stół pierwszy. Przeciwnik zaczął od właśnie wystawienia całej armii dzięki czemu zaczynał. Ustawiłem się tak by jeden rydwan pilnował mojej strefy z prawej przed małymi scoringami. Z lewej podobnie DK (by mieć szybki scoring z tamtej strony). Piechota Centralnie z Tancerkami bardziej po lewej. Altar za górką a na niej 2 bolce. DR ograniczały możliwość wystawienia scouta a Vanguardami pozasłaniały bolce na górce/ dały softa rydwanom. Scout Danrakha nie dal rady wystawić się nigdzie sensownie wiec skończył w deployu na przeciwko DK. Cala bitwa to była wojna pozycyjna między slayerami a moimi tancerkami (altar biegał samopas). Jeden Rydwan oddałem gdyż dojechałem w bok slayerów, zabijając 5 i przytrzymując ten oddział na kolejny combat (Rydwan dostał w magii Distracing ale nie pomoglo). Ostatecznie nie doszło do walki tancerek ze sleyerami. 1 bolec wbił 3 rany w Altar i były to ostanie rany wbite na nim. Poświęciłem fasta zabijając 7 slayerów Skirmishowych w kontrze. Kloc z Monster slayerem dostawał ciągle z divinacji aż zszedł poniżej 5 modeli. Dzięki temu bolec wbił 2 rany Monster slayerowi. . Obydwa unity slayerów ostatecznie wpadły w ostatniej turze w tylko w speary co skończyło się ich złamaniem i zagonieniem ale jedna włócznia bohatersko zdjęła monster slayera. Na Prawej flance Chariot i altar nie dpuscily zadnej 10 Krasnoludów zabijając wszystko co znalazło się w zasięgu szarzy. Ja wprowadziłem Dread Knightów wygrywając scen.
Ściskamy sobie dłoń. 14:6.

2 Bitwa Bober z DL
Wrona z Orbem i mieczem dorabiającym ataki oraz regeną. Traumathurgia.
10 Horrorow z Conclave. 30 Blodkow, 4 Crushery, 2x 5 Furii Wrath, Blazing Chariot, Dzialo Wrath, Slaneshowy chariot,. Deamon Engine Nurgla.
Scanriusz Capture the Flags, wystawienie Dawn assault.

Przeciwnik wygrał rzut i wybrał stronę, musiałem się wystawić reakcyjnie wiec dałem mu zacząć wystawiania. Wystawił cała armię od razu i chciał zaczynać. Większość armii demonów była wystawione centralnie, po mojej prawej był Engine i za nimi chowała się wrona. Furie za klocami zostawione na później. Ja ustawiłem się wszystkim na flance by się asekurować. Bolce z tylu a rydwan by straszył na lewej flance i zoon-ował blaizing chariot na przeciwko. Drugi Rydwan był w centrum by straszyć chaff. W Turze przeciwnik pcha wszystko do przodu. Rozproszyłem kometę. Pociski wbiły 2 rany w rydwan w centrum. W Mojej turze podjeżdżam 2 Fastami blokując Crasherów, Rydwan Slanesha i Engine. Ustawiam kontry z tancerek, Rydwanu i DK. W Magii nic nie robię (karta 4:3). W strzelaniu wbijam 2 rany w Engine i 2 w chariot slanesha. Slaneshowy chariot i Crashery szarżują w fasta. Engine szarżuje w fasta przed sobą. W Magii rozpraszam kometę ale pociski zabijają mi 4 z 7 DK (6 hitów z silą 6) i kasują 1 Bolca. Działo dobija mi Rydwan w centrum. Co Panikuje mi fasta z 9 ld i przerzutem , wybiega on za stół co panikuje 2 bolce. Slaneshowy chariot zabija fasta i pivotuje. Engine zabija fasta i overranuje licząc na duży wynik i wbicie się w tancerki. Nie dochodzi. W mojej szarżuje tancerkami w Engine. DK dzięki stratom już nie były odginane i zaszarżowały w ranny chariot Slanesha by pózniej overrunowac w Horrory. Speary nie majac już fasta który miał chaffować crashery są w dupie z 2 magami. Nie mogłem wyjść magami bo zostałbym odstrzelony z magii wiec ustawiłem się bokiem by nie mógł bić po magach licząc ze steadfast utrzyma mnie 2 rundy. Po analizie na zimno powinienem go odgiąć poświęcając adepta. W Magii dzięki familiarowi wchodzi mi na styk i Fate Judgment (5 hitow kończy się 4 ranami) na Wrone i Unerring strike, który z 10 hitów nie robi nawet jednej rany. Nie mając strzelania nie miałem już czym próbować jej dobić. Drugi błąd polegał na tym, że po zabiciu Engine’a overunowałem zamiast pivotować na kontrę. Coki przebijają się przez chariot i wpadają długim overrunem w horrory. W swojej turze przeciwnik wbija Crushery w bok spearów i Blazing chariot w mój Raptorowy. Wrona się chowa. Furie nie mogą maszerować lecą 10 cali w kierunku bolca inne dalej zostają z tylu. Blodki zwracają się w swoje lewo by próbować dojść do jakiejkolwiek walki. W Magii nie udaje mi się rozproszyć komety i wchodzi zionięcie na Horrory. Działo strzela w mój altar i oblewam ward na 3+ dostając 3 rany. Ustaje Crashery i reformuje frontem (mam odpalony rending). Coki zabijają 4 horrory i nic się nie „sypie”. Zioniecie nie wbija żadnych ran. Charioty wbijają sobie po 2 rany i zdaje breaka. Ja podchodzę tancerkami tak by straszyć wronę za górka i by kontrować szarże na Coki. Speary (było nadal Ponad 20 powinny z bufami dać rade utrzymać Crushery których były już tylko 3). W magii wchodzi mi glory of gold. W strzelaniu próbuje dziabnąć Wrone na hard coverze (za górka) ale bez rezultatów. Coki zostawiają 2 horrory przy życiu, które zabijają mi 1 model w zamian i zdaja na -4 Supernal. Spada Kometa i kasuje mi 10 Spearów...Po tej turze już było z „górki” Trace DK od szarzujacego działa, bolca od furii, spearów z magami od Crusherów. Tancerki dostają Chaff z Furii a Wrona ucieka spod ostatniego bolca. Na koniec i Altar wpada w działo ale nikt nie robi polówki punktów, Jeszcze spada ostatni bolec i Rydwan (który ostatecznie zabił blazing Chariot) i był na ostatniej ranie. Przegrywam scen. Urywam tylko 1 punkt. Podaje rękę przeciwnikowi (lub to co z niej zostało) 1:19.

3 Bitwa przeciw Kisielowi i jego DL
Demon Prince 2+, 5+, Orb i mieczyk ładujący ataki, Master traumy. BSB Nurgla, adept witchrafta na Palanquinie z obniżaniem ini do 0 i regeną dla oddziału. 10 horrów z Conclave, Duzy oddział Tallymanów, 5 Crusherow z Banner of Speed, 2x Furie, Działo wratha.
Scenariusz Środek. Wystawienie Dawn Assault.

W tym scenariuszu nie lubię zaczynać, więc znowu nie wysypałem się pierwszy, za to zrobił to przeciwnik. Armią wystawił się centralnie Furie z tyłu, od Lewej Tallymani z BSB, Działo, Horrory, za budynkiem Demon i końcu na samej flance Crushery. W ambushu 5 psów. Ja wystawiłem się symetrycznie po drugiej stronie stołu od Lewej Rydwan , Coki, Altar za górką Tancerki, Speary z magami w Centrum. Bolce z tylu (2 tak by nie mógł wyjść psami) i jeden dalej z lewej bym wcisnął fasta na krawędź. Na Flankach rydwany czekały na psy.
Demony zaczęły od ruchu Crusherów na pełnej prędkości, w środku niemrawe ruchy. W Magii i strzelaniu rozpraszam kometę i tracę 3 DR w 2 oddziałach i zdaje panikę, Działo ściąga mi Jeden Chariot na strzała. W swojej turze pełna prędkość lewą flanka by zawinąć Cokami w kierunku obiekt. Altar wmaszerowuje w oddział Tancerek tez zbliżając się w kierunku obiektu, Speary pchamdo przodu by złapać zasięgi z Div., ale nie mam nic poza Tallymanami. Jeden fast ustawia kreskę przy krawędzi miedzy bolcami. Drugi cofa się poza zasięgi zaklęć i strzelania Horrorów. W Magii wchodzi mi Hard Target i distracting na Tancerki z Altarem. Ze strzelania wbijam 1 ranę w działo i zabijam 2 Tallymanów z Fasta. Crushery maszerują dalej. Dziwie się, że Tallymani nie podchodzą by contestować obiekt (dostałyby Tancerki). Niemrawe ruchy w deployu. W Magii nie udaje mi się rozproszyć komety które ląduje miedzy 2 bolcami i tracę całego fasta od pocisku i strzelania, armata ma misfire i dostaje drugą ranę. W mojej turze podchodzę Spearami , uciekam jednym fastem spod komety, (już nie blokując ambusha psów) i ustawiam ostatni rydwan by utrudnić psom optymalne wyjście. Podchodzę sperami w 6” obiektu. A DK od lewej na flance by asekurować włócznie i być w zasięgu ruchu do celu w przyszłej turze. Tancerki robią zwrot i idą w kierunku Crasherów, ale po ruchach całą piechotą jestem jeszcze na 18" od nich. W Magii Nic nie robię a kometa kasuje mi 2 Bolce. Zdobywam drugi punkt scenariuszowy. Crushery nie próbują długiej szarży tylko podchodzą bliżej, wylatuje też demon zza budynku poza zasięgiem ostatniego bolca. Jedne Furie podlatują by blokować tancerki. W Magii znowu wchodzi kometa miedzy DK i i Sperami (ok po 7 cali od nich). Armata pudłuje w strzelaniu. Horrory bez większych sukcesów. W mojej turze DKi stoją w miejscu. Speary swift w kierunku demona by mieć go w zasięgu zaklęć i być Footprintem w 6 od celu od celu. Chaffuje Crusherow jednym DR. Podchodzą Tancerki z Altarem na kontrę ( poza zasięg max szarzy demona). W Magii wbijam 2 rany w demona. Strzelania nie ma. Zdobywam scenariusz. Crushery szarżują mi w DR i daje Hold. Demon szarżuje na 10+ w tego DR i nie ryzykuje by nie overanował mi z Crusherami w Tancerki. Od Demona daje Flee. Crushery nie mogą wykręcić na nic innego niż tancerki – więc i szarżują. Demon Pali. Furie chaffuja speary które mogą kontrować Crushery na bok. Tallymani podchodzą by straszyć szarża na bok spearów. W Magii niewiele się dzieje, spada kometa i nic nie obejmuje (5 na kościach). W strzelaniu działo wbija mi 3 rany w Rydwan. Zabijam Crushera tracąc 6 Tancerek, ustaje Steadfast.
W mojej turze szarżuje DK na Tallymanów. Bolec nie mając nic w polu widzenia podchodzi by mieć demona w zasięgu jakby stał/podleciał. Rezygnuje z szarzy w Furie by móc próbować zdjęcia demona z Magii. W Magii wchodzi Glory of Gold na DK i Atrybut na Talymanów. Strzelania nie ma. W Walce ubijam Crushery DK kasuja BSB i 3 Tallymanów bez moich strat. Stoją na Steadfascie. W turze demonów Demon Prince szarżuje Tancerk i dochodzi. Z ambusha wychodzą psy i ustawiają się poza widokiem rydwanu , ale musza podejść bardzo blisko bolca. W Magii dostaje -1 do T. Działo nie trafia. W Walce Challange Altar/ Demon (miał 10 ataków) wygrywa altar i wbijamy sobie po 2 rany. Bolec wychodzi z Losa Psów a rydwan się ustawia na kontrę na psy, które chaffuje 2 DR z ostatniego unitu.
Psy ubijają fasta. Pivotuja frontem do rydwanu. Działo wbijam i 2 3 rany na chariot. Nie szarzuje rydwanem a w strzelaniu nic nie robię.
Uścisk dłoni. 16:4.

4 Bitwa przeciw VS Mikichola
W rozpisce miał Generała Wizard Mastera Traumy na dzwonku, Adept Occultyzmu 2+ 4++ z odbijaniem toxiców i Flailem na Pendulumie, eko BSB z chowaniem się w 2 ranku, 10 footpadów, 32 Storverminów FCG z bannerem +1FIER, 20 Plagusów FCG, Kloc Rat At Arms do pchania Dzwonu z FCG. 3x 3 Jezzailer, 2 Swarmy, 2 działa, 2 Rotary.
Scenariusz 2 punkty w Frontline Clash.

Chciałem się wysypać i zaczynać ale nie było pewne gdzie przeciwnik wystawi kloce, skończyło się, że on wysypał się pierwszy by zacząć . Wystawił kloce skrajnie po swojej lewej (od krawędzi Stormi, Rat-at-Arms z dzwonem i Plagusy) . Pomiędzy Rotary by miały cover z ruin. Za nimi działa. Na środku Swarmy i za nimi Jezzaile i footpady. Wszystkie scoringi były na tyle daleko od jednego punktu, że od początku założyłem remis w scenariuszu zostawiając speary z tyłu. Wystawiłem się też skrajnie z mojej lewej. Część miałem już wystawioną i skończyło się od mojej lewej Rydwanem, Tancerkami z altarem, Fastem ,Włóczniami, Rydwanem, Cokami za murkiem i Fastem. Vanguarduję by dać softa rydwanowi w centrum i być w aurze 6++ od kotła. Jeden bolec musiałem wystawić w lesie by nie łapał w strzelaniu softa, (jednocześnie straszył Rotary jakby wyszły z ruin).
Mikichol zaczyna maszerując klocami, Cofa swarma na swojej prawej Flance a drugim maszeruje w kierunku kloca z Pednulumem. Rotary podchodzą na skraj ruin ale nic nie maja w zasięgu. W Magii rozpraszam kometę, ale dostaje 3 rany w Bolca w lesie. Jezzaile próbują odsłonić Rydwan zabijając modele z Fasta ale tylko 1 spada. Działa pudłują. Wszystkie fasty maszerują by sypać na bliskim z kusz w Jezzaile . Coki zostają za murkiem. Tancerki maszerują na prawo, a włócznie na punkt. Rydwan z mojej lewej bez zadań toczy się na wypadek jakby Footpady chciały biec do contesta w końcowych turach. Centralny Rydwan Zoon-uje Swarma.w Magii wchodzi Scrying na Tancerki z Altarem. W strzelaniu panikuje jedne jezzaile za stół, jedne zbijam do 1 modelu i ostanie do 2. Jeden bolce wbija 2 rany na dzwonku. W swojej turze Mikichol pali szarże swarmem w fasta. Maszeruje klocami zbliżając się na punkt, W Magii rozpraszam kometę i tracę Bolca i 2 DK zdając panikę. Jezzaile nic nie trafiają, działa nie trafiają. Rydwan jest źle odgięty i może zaszarżować Plagusy i to tylko tak by stykać się ze zwyklasami. Odpalam Aure +1 Kostki do Szarży. Szarżuje 1 Jezzaila Fastem. DK I Tancerki szarżuja na swarma (Tancerki z Boku, po tym jak rydwan dochodzi do Palgusów i robi miejsce). Wszystko dochodzi. Speary zostają z tyłu. Rydwan z lewej leniwie się toczy i sypie pestki z kusz bez efektu. Z magii wchodzi mi Aura Scrayng od Familaira (9 calowa) (ale przy okazji zapominam czar), Łapiąc Tancerki Fasta i DK. W strzelaniu ściągam Dzwonek i panikuje oddział z BSB. W Walce Rydwan Kasuje 6 Plagusów dostając 1 ranę. Plagusy reformują by stykać się się Pendulumem. Swarm wyparowuje, DK Overranuja wychodząc poza Los Plagusów i strasząc Jezzaile. Fast zabija Jezzaila i pivotuje. Tancerki ustawiają się na przyszłą szarże w plagusy. Mikichol Szarzuje Stormverminami w bok Rydwanu przy Plagusach i dochodzi. Zbiera BSB. Podchodzi Rotarami. Swarmy chafuja mi fasta bym nie mogl szarzowac w 2 Jezzaile. W Magii rozpraszam zioniecie ale wchodzi +1 Warda na oddział. Jedno działo trafia mój altar ale zdaje 4++ Jezzaile pudłują, rotary zmniejsza mi Fasta do 1 modelu, zdaje Panikę, a drugi kasuje mi 2 DK, też zdają panikę. Footpady zabijają mi 2 DR na na lewej flance o oblewam panike by przez 3 tury się nie zebrac i uciec za stół. W walce kasuje mi rydwan i Pivotuje Plagusy i Stormy. W moje turze szarzuje Jedno rotary 1 DR (zdaje DT) , Coki szarzuja w roart (daje flee) redirectuje by dojść rogiem na Jezzaile (S&S nie trafia), Altar Szarżuje Plagusy. Wszystko dochodzi. Fastem odginam stormverminów. W Magii zabijam 4 stormów z Unerring Strike. Bolce jeszcze kilka ale za mało na panikę. DK kasuja jezzaile i panikują Fottpady za stół. Puvotuja. DR Vs Rotary bez ran i zdaje breaka. W walce zostawiam 4 plagusy przy pendulum, trace 6 tancerek. Pendukum zdaje stubborn. W swojej turze Mikichol szarzuje Stormami moich DR (Hold). Swarmy maszerują by odginać Coki za nimi czai się klocek z BSB. Rotary się zbiera. W Magii powtórka, rozpraszam zioniecie i wchodzi +1 Aegis. W strzleaniu działo robi 3 rany na rydwanie drugie dostaje ranę. W walce Stormi kasuja 4 DR i nie powstrzymują się od gonienia i nie doganiają moje DR. Tancerki giną masowo i zostaje mi tylko 7 ginie też czarka gen. (to,że Pendulum sobie odmawia challange i nic sobie nie robi to jakaś masakra). Kasuje ostatnie plagusy i tym razem ja zdaje na steadfast,. Rotary zabija mi Fasta w CC dostając 1 ranę. W swojej szarżuje DK w rotary (tracę jednego DK od DT i zdaje Panikę). 1DR się zbiera. Speary się cofaja by nie dac latwiej szarzy stormom (12+) glory of Gold. Bolce nie dają rady wywolać Paniki na Stormach. W walce ginie mi 5 tancerek i znowu zdaje Steadfast. DK kasuja rotary i pivotuja. Mikichol szarzuje mi zebranego DR, stoję by nie dac redirecta na Bolce. Maszeruje Rat-At-Arms w 6” od obiektu. Swarm blokuje DK. W Magii powtórka. Działa zabijają mi Rydwan. Rotary wykańcza DK. Stormi Kasuja DR i pivotuja frontem do moich spearów. Pendulum kasuje mi 2 tancerki i wbija 1 ranę na altar a ja 1 w pendulum. Zdaje breaka. Ja w 5 turze cofam speary by zeszły z górki wychodząc z losa Stormów i nie ryzykowały ich szarży i ewentualnego contestu punktu. Strzleania nie ma. W walce wbijamy sobie po 2 rany na altarach i wygrywam, breakujac pendulum. Powstrzymuje się od gonienia. W swoje szarzuje kloc który jako jedyny remisuje scen a overrun lapie wtedy Pendulum. Nie ma Magii. Strzelaniem próbuje wbic 4-tą rane na pendulum co dałoby mi całe punkty za niego, ale bez rezultatu. Za to Rat-At-Arms nie zdaja feara a potem steadfasta i zaganiam BSB i Pendulum robiąc scen rzutem na taśmę.
Podajemy sobie rekę . 15:5.

5 Bitwa Dravenlord i jego UD
2 Adeptów jeden Evo drugi Div. 2 Archiotectów na Wężach, 2x luki, 2 Fasty, 40 Szkieletów z FCG i parówą, 4 „Morghasty”, 2 „Morghasty”, Gigant z Bolcem, 4 Węże z FCG.
Wystawienie Dawn Assault (ten sam stół na którym dostałem w 2 bitwie) i scenariusz Spolisy.
Tym razem wysypałem się piweszy by zaczymac.
Dravenlod wystawil od mojej lewej 4 Morghasty i za nimi fast, Bus szkieli, z tylu luki a w nich Herosów, przed nimi Morgasty i Giganta by zaslonily Los z Bolców. Na swojej lewej Fast a za nim węże z herosami.
Ja wystawiłem od mojej lewej Fast, Coki, Chariot, speary z czarkami, Tancerki, chariot i 2 fasty. Bolce z tylu. Dravenlord Vanguardował jedne scouty po swojej lewej. Ja Vanguarduje 2 fasty by zaczynając spróbować go odstrzelić.

Zaczynam. Tancerki marsz 14 na punkt na środku z małym wheelem. Fast podjeżdża pod morghasty by sypnąć z kusz i kusić szarże. Ustawiam kontre Cokow i Rydwanu. Speary do przodu by złapać zasięg pociskami. W strzelaniu fasty robia tylko 2 rany. Trzeci nie robi ran. Bolce nie dają rady zranić giganta ani Morghastów. Dravenlord szarżuje swoim fastem w mój, robię stand & shoot bez strat, szarżuje Wężami i daję Flee. Kąt pozwala mi uciec przed Obydwoma unitami. Gigant i Bus szkieletów próbują długich szarż na tancerki ale nie dochodzą. Morghasty nie szarżują fasta tylko ustawiają się za lasem strasząc Coki przed wjazdem na punkt. Za nimi Fast ucieka za szkielety. Luki podchodzą .Male morghasty kuszą mój rydwan do szarży. Węże maszerują flanką. W Magii gigant dostaje rerole nietrafień z Evo i Scrying (slabo rzucałem na dispell). Luki zabijają jednego DR. Ja w swojej zbieram punkt i szarżuje Tancerkami na giganta, Rydwanem na Morghasty by je przytrzymać. 4DR szarżują bok 3 Skeleton riderow. Wszystko dochodzi. W Magii zabijam jednego z 4 Morghastów. fastem i jednym bolcem fasta. Bolec robi 1 ranę na wężach i jedna w duże Morghasty. W walce gigant wbija mi 7 ran, ja mu tylko 1… i nawet się nie sypie. Mój Rydwan wbija 3 rany z impactów ale załoganci nie dają rady wbić 4tej, przez co tracąc 2 rany remisuje z małymi Morghastami. Fast kasuje jego fast w walce. Nie overnuje w bok węży by nie dać im reforma i zabrania punktu. Nie dostrzegam, że mają bok na rydwanu który się nie przebił przez Morghasty. Dravenlord szarzuje Wężami na bok Rydwanu. Szkieltami w rydwan przy DK ale nie dochodzi (już padlo około 7 szkilei z DT w ruinach). 3 Morgahsty cofaja się do środa za szkielety (bym nie mogl się dostawić do nich rydwanem i by miały bok Tancerek). Luki ida w kierunku punktu. Luki z heroami obracają się by strzleac po faście na mojej lewej flance. W Magii wchodzi tylkore-roll woundow i leczy giganta. Strzleanie zabija mi 2 DR i panikują. W walce trace rydwan i węże wpadają w bok Tancerek. Champion węży idzie w pojedynek z Tancerka, zabija ja tracac 1 rane. Wbijam 2 rany w giganta ale sam dostaje tyle ze utrzymuje minie steadfast. W tym momencie mam 6 tancerek i Altar. W swojej turze wbijam rydwan w szkielety. DK wjezdzaja na punkt bedac na 11+ od 3 Morghastów. Fasty się zbierają. 2 krażą przy małych morgastach szukając 4tej rany z kusz i strasząc luki szarżą. W Magii wbijam 2 rany w duże Morghasty i Hereditary na Węże. W strzelaniu robie 2 rany dużym Morghastom. (są teraz na stole 2x2). W walce kasuje championa i tańszego Architecta z BSB, altar obrywa 2 rany. Ustaje breaka. Rydwan wygrywa o 4 ze szklieteami i trzyma je w miejscu. Dravenlord szarżuje obydwoma Morghastami. Szarzuje szkieletami w mojego Fasta (3DR) daje hold. W magii gigant dostaje re-roll hitów i leczy 1 rane, Wskrzesza się champion na 1 ranie a oddział dostaje divine… To przypieczętowało los altara który na styk umiera wbijając 2 rany małym Morgastom i jedną gigantowi. Wszystko pivotuje. Rydwan lamie się od statica ale szikelety go nie doganiają, już jest ich tylko 28. Luki zabijaj 2x DR ale ja zabijam 4 wiec wygrywam o 1.
DK podnoszą punkt i szarzuja szkielety. Speary się cofaja a Fast musi odginać węże bym nie dostał ich na bok DK. W Magii wrzucam tylko Glory of gold na DK. Reszta rozproszona. Strzelanie niewiele robi. W walce Szkielety wykanczaja ostatnirgo DR i pivotuja ale jeszcze daleko od znacznika. DK kasuja na styk stadfast sypiac caly oddział i pivotuje. W swojej turze Dravenlord szarzuje wężami w Fasta, ja daje Hold. Luki podchodzą ale bez marszu (za daleko) widać że nie dojdą. Morgasty Chowaja się za Wężami by ratować punkty. Gigant pochodzi by strzelić do Bolca. W magii wchodzi tylko 1 czar i leczy 1 ranę z giganta. Gigant trafia i robi 3 rany na bolcu. Do końca gry Weżę zajmują jeden obiekt i lecza się małe morghasty, ja z magii kończę duże morghasty i jednym strzlem z bolca uzyskuje 100% skuteczności i ściągam giganta.
Po emocjonującej końcówce podliczamy i wychodzi 56 małych na moją korzyść i remis w Scenariuszu.
zastanawiałem się czy luku z kadra nie próbowałyby podjąć znacznika po Tancerkach ale gdyby to było w 5 turze mógłbym dojść tam DK.
10:10

Dzieki za przebrnięcie przez ścianę tekstu.
Bardzo dobrze mi się gra tą listą. Jedyne co mi przeszkadza to to ,że często chiałbym używać włóczni ofensywnie ale nie mogę ze względu na magów w środku. Problem w tym, że by zrobić min. bunkier musiałbym uciąć Fasta lub Raptor Chariot a nie chcę.

ODPOWIEDZ