Włócznicy DE

Dark Elves

Moderator: Yudokuno

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Artein
Masakrator
Posty: 2285

Post autor: Artein »

grając HE stawiałbym jednak na włócznie, nie na hw+shield, zawsze to prawie 3 razy więcej ataków (bo championa nie ma w dalszych szeregach)....
przeciwko o 1/6 większej szansy na wysejwowanie....

ale ja tam się nie znam :roll:

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8709
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

spearelfy tylko wlócznie, są za drodzy aby byla to piechota z savem na 4+ i tyle.
Moze nie jest to oszalamiająca piechota, jednak spora liczba ataków przechyla statystyke w strone dogodniejszą dla HE.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
ZiMny
Wodzirej
Posty: 739
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ZiMny »

Co do włóczników Helfów - te nowoedycyjne figurki są brzydkie jak zad mantykory :P

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8709
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

akurat ci wlócznicy są z czasów VI edycji.

Ale wartoby bylo już po nekromancji tego tematu pisać w nim na temat ;)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Za 7 pkt to masz wariora bez tarczy czyli z save na 6+ tak że jak mają być do walki to trzeba liczyć 8.
Nie wiem też w czym ma im hate przeszkadzać, jak mają mało ataków to szczególnie się przyda, siła 3 to norma dla takiej piechoty,a że muszą gonić to mi nie robi za bardzo różnicy bo to cała armia ma.
I trochę Kosa jesteś coś zbyt uprzejmy w tej statystyce dla DE bo po 15 atakach, zostanie 3 do oddawania co się przekłada na jakieś 0,5 strat u HE lekko licząc. Zakładając że HE było 15 a DE 17 (tyle nam daje mniejszy koszt modelu) to mroczniaki albo przegrywają o 2 jak nikogo nie zabiją albo o 1 jeśli utłuką 1.

Tak jak pisałem, spearmani HE są dla mnie lepsi w oczywisty sposób, a naszych to widzę najlepiej jako ofiary dla czarodziejki.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Jako tanie +5 do CR sa całkiem nieźli. Mnie służą do trzymania bsb z ring of hotek i sprawdzają się wystarczająco dobrze. Są też nieźli do niszczenia maszyn - może to brzmi głupio, ale żaden cannon czy klopa nie da im rady i w czwartej turze mamy już punkty za strzelców czy maszynki.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

No dobra, ale powiedzmy sobie szczerze w ilu bitwach udało Ci się przemaszerować całe pole bitwy niezatrzymanym, żeby w 4 turze doczołgać się w końcu do tych maszyn? Jeśli sporo to nie wiem jak Ty to robisz ;)
Jak dla mnie to pełnią oni u DE rolę, w której nie zastąpi ich żaden inny oddział i jak ktoś chce/umie to wykorzystać, to są w porządku, ale porównując do innych armii znajdzie się ich lepsze odpowiedniki.

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1231
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

hypnotic pisze:Za 7 pkt to masz wariora bez tarczy czyli z save na 6+ tak że jak mają być do walki to trzeba liczyć 8.
Albo:
- się mylisz (sprawdź w army booku);
- masz lipną (albo starą, to by się zgadzało ;)) wersję army booka;
- ja mam lewego army booka z tej edycji (jakby co to mój jest polskojęzyczny :));
- ja nie umiem czytać ;)

ale w moim army booku włócznicy są po 6 punktów bazowo, a po 7 po dokupieniu tarcz :) Może więc, skoro są w rzeczywistości tańsi, niż myślisz, jednak rozważysz ponownie ich użycie? ;)
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
ZiMny
Wodzirej
Posty: 739
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ZiMny »

No tak , Delficcy włócznicy mają koszt bazowy 6 pkt jak wspomniał Temple Guard

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

A sorki coś mi się pojeb***. No to faktycznie zmienia to troszkę tą statystykę ale ogólnie co do ich zastosowania podtrzymuję zdanie ;)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

No dobra, ale powiedzmy sobie szczerze w ilu bitwach udało Ci się przemaszerować całe pole bitwy niezatrzymanym, żeby w 4 turze doczołgać się w końcu do tych maszyn? Jeśli sporo to nie wiem jak Ty to robisz
Bardzo często. Jak gram na piechocie, przeważnie wystawiam dwóch herosów i mam mnóstwo oddziałów do hth i sporo strzelania. Całe wsparcie przeciwnika znika w ciągu pierwszych dwóch tur. Większość armii ma góra dwa groźne oddziały do hth - tymi zajmuje się hydra i BG. Warriorzy w tym czasie biegną na pałę w stronę strzelców i maszyn, albo przy krawędzi, albo przez wyrwę w szeregach przeciwnika, jeżeli się źle rozstawił. Czasem może się zdarzyć, że spanikują i uciekną. Ale nie szkoda mi oddziału za 150 punktów, który w sumie jest tylko wsparciem.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

No ok, ale nie łatwiej to zrobić po prostu 5 shadów albo dark raiderów? Jest ich co prawda mniej, ale są prawię połowę tańsi, mają dwa razy bliżej albo idą dwa razy szybciej i o wiele łatwiej nimi manewrować.

Może przeciw imperium to jeszcze jakoś widzę, ale jak się dopychasz takim klockiem do maszyn goblinów czy krasnali to raczej znaczy że wiele im już na stole nie pozostało i możesz zrobić to czymkolwiek w ramach dożynek?

Oczywiście skoro Ci to wychodzi to się nie czepiam, tylko tak się zastanawiam czy to trochę nie na około droga :)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Ale DR, shades i harpie też mam w dużej ilości, tylko oni przewaznie giną, a punkty zdobywają klocki piechoty.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Tullaris
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Solec nad Wisłą

Post autor: Tullaris »

Wskrzeszam temat z tego względu, że interesuje mnie to jak sprawdzają się włócznicy na polach bitew 8 ed? Mam taki mały plan aby wystawiać 2 kloce po 30 + kociołek. Sądzę, że niewiele lekkich piechot będzie mogło sprostać mrocznym włócznią z dodatkowym atakiem. A, że są tani i można i wystawić sporo to mogą długo stawiać opór silniejszemu przeciwnikowi.
Tullaris Dredbringer was dying. He knew this, and he cared not.... At last, he knew the truth that Khain had tried to share with him all theas years, and it was glorius.
"Kings of Ulthuan!" the Pheniks King spat the words sa a curse. "You are usurpres and thieves. You owne me a debt. In my name, and thad of my fadher, I call upon you to repey it now."

Awatar użytkownika
DarkAngel
Oszukista
Posty: 822
Lokalizacja: Wataha - Racibórz/Wrocław

Post autor: DarkAngel »

Tak, niski koszt to jest zdecydowanie ich największa zaleta, ale z S3 niewiele zdziałają zwłaszcza przeciwko pancernym jednostkom i takim z dużym Toughnessem. Dają radę przeciwko jednostkom z To 3 lub mniejszym i słabo opancerzonym.
"Nie może być kompromisu między wolnością a nadzorem ze strony rządu. Zgoda choćby na niewielki nadzór jest rezygnacją z zasady niezbywalnych praw jednostki i podstawieniem na jej miejsce zasady nieograniczonej, arbitralnej władzy rządu." - Ayn Rand

Awatar użytkownika
MatthewKorona
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 196

Post autor: MatthewKorona »

No, tyle ataków z 30 włóczni, z inicjatywą 5, z przerzutami w pierwszej rundzie CC z Eternal Hatred + Killing Blow z kotła jest fajne :)
Impossible is nothing.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Ja tam ich używam do tego, żeby dawali steadfasta i flaming/AP herosom na pegazach. W liczbie 35-40, bez tarcz.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

ODPOWIEDZ