Kila pytan poczatkujacego :P

Wood Elves

Moderator: Gremlin

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Podwys
Oszukista
Posty: 839
Lokalizacja: Wrocław

Kila pytan poczatkujacego :P

Post autor: Podwys »

Grałem chaosem i ogrami ,dlatego nie wiem jak sie sprawdzaja luki :P myslalem o kupnie armi WE i wystawieniu jej na samych lukach i tam kilu jednostkach wsparcia, np 2 oddzialy driad czy cos podobnego. Daloby cos takiego rade? np 2 oddzialy driad po 8 jakis hero z wypasonym lukiem ent i za reszte lucznicy np na 1600pkt ?

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8782
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

nie, nie jestes w stanie wszystkiego wystrzelac.
jest tylko jeden (prawie) wypasiony luk i to tylko na lordzie w odpowiedniej kombinacji

Cyciek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 129

Post autor: Cyciek »

czyli w jakiej kombinacji i co moze zrobic???

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8782
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Ja go lubie dawac lordowi alterowi - bow of loren, aracne bodkins (daje to 5 strzalow na ture bez AS), do tego enchanted shield, glamourweave, LA i GW.
Ladnie taki lord strzela szczegolnie do kawalerii z ktorymi mamy problemy, udalo mu sie tez bloodthristera ubic:D - widok bloodthristera zmykajacego za najdalszy las na swojej polowie - bezcenny.

minusem tego rozwiazania jest to ze latwo mozna go ubic (czasami wystarczy D6 S4...)

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Dlatego właśnie Laiku nie wiem czy nie lepiej jest dać bol highbornowi zwykłemu i wsadzić go do tancerzy lub, o zgrozo, eterhali ;-) Wtedy możesz w miarę bezpiecznie zbliżać się do celu :-) Oczywiście tracisz jeden atak, czyli strzał - życie. Alter albo z glamourweave, albo amarantine brooch.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Arantir
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 139
Lokalizacja: Athel Loren

Post autor: Arantir »

Uważam, że lord alter to strata punktów. Moim zdaniem czarodziej 4 poziomu z magią bestii będzie o wiele lepszy, a jak chcesz koniecznie lorda to na orle lub smoku polecam :) Bo pamiętaj, że altar nie może się przyłączyć do żadnej jednostki i biega sam przez co staje się łatwy do ubicia.

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

A to smok lub orzeł mogą sie przylaczac do unitow? :)

Akurat lordzina u WE to rzecz subiektywna. Co kto lubi...

Awatar użytkownika
Arantir
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 139
Lokalizacja: Athel Loren

Post autor: Arantir »

Piotras pisze:A to smok lub orzeł mogą sie przylaczac do unitow? :)
Nic takiego nie napisałem. Czytaj między wierszami.

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Czytam, to było pytanie retoryczne. Między wierszami pojąłbyś, że każdy lord ma inne zastosowanie dla innej armii. Osobiście grałem bardzo dużo na lordzie alterku i mi się wyśmienicie sprawdzał (do wyjścia VC i DoCh :P).

Awatar użytkownika
Arantir
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 139
Lokalizacja: Athel Loren

Post autor: Arantir »

Mi jest po prostu szkoda tych punktów, wydawać na coś z T3. Skoro już wszystkie nasze elfy to mają to należy im się jakieś wsparcie, a już lordom w szczególności. Bo wystarczy jeden zły rzut i te bagatela ok.300 pkt idzie się !@#$%.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8782
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

lord alter z bow of loren i arcane bodkinsami ma oczywiscie sava(ja daje glamourweave) ma oprocz strzelania wiele zalet - jest bardzo mobilny, mozna go latwiej poscreenowac innymi oddzialami/w lesie no i bardzo ladnie sie bije - idealem jest strzelanie do czegos przez 2 tury a pozniej wjechanie w resztki w celu obciazenia sie sztandarem.
U mnie taki lord calkiem dobrze spisuje sie przeciw demonom, troche gorzej z wampirami (magia boli) ale tez nie tak zle

Awatar użytkownika
Jacek_Azael
Masakrator
Posty: 2058
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk

Post autor: Jacek_Azael »

Witam. Wczoraj jak grałem na turnieju zdarzyła mi się taka ch...a sytuacja, że w ancient treemana krzyknęła bansheetka i oczywiście jeb...ła dwie szóstki ;/ Został na jednym woundzie po chwili i tak padł. Po turnieju dowiedziałem się, że ona ma tylko w CC magiczne ataki, a krzyk jest niemagiczny i przysługiwał mi WS na 5+ od niemagicznych ataków, czy to prawda i jeżeli tak to gdzie to jest napisane?
I drugie, czy jak ranię lasem wroga to jest to bezzasięgowe, pierwszy czar?
-"Im dalej w las, tym więcej drzew"
-"To mały krok dla człowieka, ale dla karła, normalny...;-)"
Obrazek
P.S.WE rare 8ed. ;-p

Awatar użytkownika
Krassus
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3012
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: Krassus »

W AB do VC jest napisane, że ataki eteryków w walce wręcz są magiczne. Opis krzyku banszetki, nie wskazuje, żeby był on magiczny. Trzeba by ewentualnie sprawdzić faqi bądź uściślenia.

Co do drugiego pytania. Tak, hity z treesinging są bez zasięgowe (faq do WE).
Mój mały blog:
Wargaming Zone
Obrazek

Awatar użytkownika
Arantir
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 139
Lokalizacja: Athel Loren

Post autor: Arantir »

Czyli, że mogę z jednego końca stołu na drugi rzucić ten czar? Jak masz ten FAQ to podaj :)

Awatar użytkownika
Krassus
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3012
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: Krassus »

Dokładnie tak. Faq jest na stronie GW.
Mój mały blog:
Wargaming Zone
Obrazek

Gremlin
Masakrator
Posty: 2431
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

Faq = errata
xYz

Awatar użytkownika
Brożek
Wałkarz
Posty: 60
Lokalizacja: Otwock . Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Brożek »

A ja mam kilka noobowskich pytań - wiem, że jest dział zasad, ale tutaj zawsze jakoś szybko i przejrzyście odpowiedzi :P

Więc :

1 - Jak to jest z kostkami magii? Jeżeli np. mam 2 lvlowego Spellsingera, to dostaje 2 kostki czaru co turę?

2 - Czy kostki rozproszenia, to kostki, które nie sumują się co turę i można ich używać nawet nie posiadając żadnej magicznej postaci w armii?

3 - Znacie może stronę z aktualną erratą? xD Jest w tym głównym temacie, ale strona nie działa a w googlach nie wiem czy są aktualne ;)

Dzięki - Brożek

Awatar użytkownika
Krassus
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3012
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp.

Post autor: Krassus »

1. Tak. Przy czym te 2 kostki może wykorzystać mag, który je sobie generuje.
2. Nie mając magów w armii masz standardowo 2 kości dispela na turę.
3. http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... dition.pdf
Mój mały blog:
Wargaming Zone
Obrazek

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

1. 2 kostki powera i 2 kostki dispela dostajesz za armie. 1 kosc powera za 1 poziom czarujacego. 1 kostka dispela za 1 poziom, potem 3 poziom (czyli 2 kosci dispela, 3 powera) itd.

2. Kostki - 2 za armie, reszta zalezy od postaci w armii.

3. Jest na stronie gw, wystarczy poszukac.

Pozdrawiam Piotras ;)

Gremlin
Masakrator
Posty: 2431
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

Piotras pisze:1. 2 kostki powera i 2 kostki dispela dostajesz za armie. 1 kosc powera za 1 poziom czarujacego. 1 kostka dispela za 1 poziom, potem 3 poziom (czyli 2 kosci dispela, 3 powera) itd.

2. Kostki - 2 za armie, reszta zalezy od postaci w armii.
ad.2 bazowo masz 2 kości dispela przysługujące armii, wyjątkiem są krasnale które bazowo maja 4 kości dispela.

ad 1. W zalezności od w/w postaci:

mag generuje Kości Powera | Kośco Dispela

1 lev ~~~~~~~~ 1 ~~~~~~ 1
2 lev ~~~~~~~~ 2 ~~~~~~ 1
3 lev ~~~~~~~~ 3 ~~~~~~ 2
4 lev ~~~~~~~~ 4 ~~~~~~ 2

Przy czym kości powera przysługuja tylko temu magowi który je sobie wygenerował jak to pisał Krassus. Masz to wszystko w podręczniku z zasadami w rozdziale magia. Czasami warto tam zajrzeć, bo w jakims celu ktos je napisał.
xYz

ODPOWIEDZ