Bretonnia

Wood Elves

Moderator: Gremlin

ODPOWIEDZ
Doman-
Wodzirej
Posty: 775
Lokalizacja: K-ce

Bretonnia

Post autor: Doman- »

co polecacie na bretonnie?;>
na małe jak i na duże pkt?
czy na małe pkt ma rację bytu rozpiska na magii, przesuwanie lasów przed lance itp np coś takiego jak ta:

1 Spellsinger @ 175 Pts
Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Spellsinger @ 175 Pts
Magic Level 2
Calaingor's Stave [25]
Befuddlement of Mischiefs [25]

10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

8 Wardancers @ 151 Pts
Musician
7 Wardancers @ 126 Pts

1 Treeman @ 285 Pts


Casting Pool: 6

Dispel Pool: 4

Models in Army: 46


Total Army Cost: 1248


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8785
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

niezłe ale według mnie brakuje wildów - bez nich 11 od Ciebie przeciwnik czuje się całkiem potrzebny

Doman-
Wodzirej
Posty: 775
Lokalizacja: K-ce

Post autor: Doman- »

zawsze można tancerzy na Wildów zamienić :wink: tylko nie wiem czy oni się spłacą, opłaca się brać dwa scrolle na takie pkt na bretonnie?
mam pytanie, tylko Lord u nich może mieć KB na LT?


hmm, a coś szerzej co się fajnie spisuje na Brete?

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

na brtonie to weye wiele lepsi, kowboje z lanc nie wyjadą

pieprzenie z tymi wildami, lanca ma się ich bać?
tancerze z KB są bardziej groźni
łucznicy na pegazy dużo ostrzału, dużo KB w walce i strzelaniu
na duze punkty alter z bow of loren i bodkinsami

mniej przydatni widzli, zamiast tego fasty z łukami odginają lance i zjadają trebki

najpierw pozbyć sie pegazów a potem rozwalc systematycznie resztę.
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8785
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

tak wildów lanca ma się bać(oczywiście na bok z dodatkiem driad/tancerzy od frontu - tym bardziej kiedy mają sztandar - fear outnumber), fakt że można kanapkować dwoma oddziałami piechoty ale jest to znacznie trudniejsze, a w zasadzie niemożliwe z dobrym graczem.

Tancerze są świetni ale jeden oddział wildów daje duże możliwości taktyczne i może znacząco zmienić rozgrywkę.

Waye są bardzo dobrzy na bretonie ale drzewiec również(grając na nim przeciw bretoni konieczny jest bsb) bo przytrzyma on każdą lancę przeciwnika.

Co do KB na duże cele - zakładając że gracie na małe punkty to przeciwnik mógłby go mieć tylko na Palladynie - czyli gościu który ma tylko 3 ataki i 5WS - generalnie warto zaryzykować i stuknąć go w odpowiedzi.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Kalesoner pisze:na brtonie to weye wiele lepsi, kowboje z lanc nie wyjadą

pieprzenie z tymi wildami, lanca ma się ich bać?
tancerze z KB są bardziej groźni
łucznicy na pegazy dużo ostrzału, dużo KB w walce i strzelaniu
na duze punkty alter z bow of loren i bodkinsami

mniej przydatni widzli, zamiast tego fasty z łukami odginają lance i zjadają trebki

najpierw pozbyć sie pegazów a potem rozwalc systematycznie resztę.
:shock:
Jak wciśniesz na 1250 pkt altera z BoL i Bodkinsami to chylę czoła i zmieniam koncepcję gry... =D>

Tancerze oczywiście przydatni, ba nawet pożądani ale chyba do walki z chłopami...
Chciałbym zobaczyć bretońca który pozwala sobie zaszarżować lancę tancerzami... :roll:
Pegazy naturalnie schodzą jak muchy bo t4 i 3+sv jest żenująco niski jak na walkę z naszym b.mocnym strzelaniem i nie mamy czego się obawiać...

Nasz jeden z nielicznych atutów to niewielka liczba jednostek w bretoni na te pkt.
Tak wildzi są konieczni i to kosztem tancerzy bo możliwość szarżowania 18" daje realną ochronę naszych łuczników i groźbę szarży na bok/tył lancy która połakomi się na łuki czy driady.
Drzewko też chyba bardziej się sprawdzi bo to mocny bloker i terrorysta coby nie było a i szyszeczki są nie bez znaczenia i bound z ruszeniem lasu...
Chyba jednak bym wziął calaingora i scrolla w razie czego...
3 ruszenia lasu to jednak sporo do blokowania na te pkt przy założeniu, że bretka ma 1 damselkę.

Jednak co ja tam wiem...
Każdy gra jak uważa a ja uważam, że się mylisz Kalesoner.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2010, o 20:56 przez bigpasiak, łącznie zmieniany 1 raz.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
kubon
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: kubon »

bigpasiak pisze:Jednak co ja tam wiem...
Ten tekst pod twoimi postami zawsze mnie rozbraja :D
‎... And then God said 'Let metal bands have the most insanely awesome, twisted, kickass music videos known to man'.

And Satan said 'That's what I was thinking'.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8785
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Właśnie drzewiec na bretonię na małe punkty daje nam komfort który bardzo rzadko mamy - czyli posiadanie jednostki której się przeciwnik obawia i nie ma co z nią zrobić, oczywiście można wziąć wayów i dalej bawić się w partyzantkę ale po co...?

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Pasiak, Ty jesteś jakiś dziwny czasami. Zanim znów sie o coś przyczepisz moze przeczytaj posta na którego odpowiadam? Kolega pytał na pomysły na małe i na duze punkty.
A teraz liczę, na przeprosiny, albo jesteś forumowym bucem 100%. :wink:
zielonatrawa pisze:co polecacie na bretonnie?;>
na małe jak i na duże pkt?
A teraz zmieniaj sobie koncepcje gry do woli Pasiak.




Wracając do tematu. Nie wiem dlaczego każda wypowiedź dotycząca tej gry jest dla Ciebie kwestia autorytetu, no ale to juz nie mój problem. Wiec wracajac do tematu, ja sie napatrzyłem na dobrych bretońskich generałów w akcji (Dębek i Fisz) i wiem, że dla WE w Bretce najwiekszym zagrożeniem są pegazy i kowboje, przestaja nim być kiedy na stole pojawiają się waye. Nie mówię że drzewo jest słabe. Orzeł tez nie jest słaby. Ale waye na bretkę są lepsi, bo zdejmuja zarówno pegazy i kowboi. Wildzi od boku są spoko, ale lepsi imho tancerze, tu nie będę się kłócił, bo to już kwestie bardziej lubienia niż argumentów.
Obrazek

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

E tam :P wolę być nienawidzącym skavenów bucem forumowym \:D/ :wink:
Nawet na Duże pkt to chyba lepiej wziąć dużego maga i liczyć na Coversa i bolca.

Oj tam, oj tam. Jaki autorytet ze mnie. Mam zawsze inne zdanie i działam na przekór trendom więc co ja tam mogę :oops:

Jak nie ma lasu w strefe przy przeciwniku to WW ssą po całości.
A pegazy też można szarżować wildami co mi się akurat prawdza...
Ostatnio zmieniony 15 mar 2010, o 21:38 przez bigpasiak, łącznie zmieniany 1 raz.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Doman-
Wodzirej
Posty: 775
Lokalizacja: K-ce

Post autor: Doman- »

tak sobie kminie nad tym BSB dla drzewka na małe pkt,
ale wtedy mało się poczaruje na te 1250... a znów jak obetnę magie do zwykłego caddy,
to będę miał nieprzyjemne uczucie że coś mnie omija w fazie magii :D

Awatar użytkownika
kubon
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: kubon »

Oj tam ile my tego czarowania mamy ;P Troche przesuwania lasków a przy farie mamy d6 hitów ;P No chyba że chcesz się bawić laską i zapędziic wroga do lasu to już wtedy jest cos :D
‎... And then God said 'Let metal bands have the most insanely awesome, twisted, kickass music videos known to man'.

And Satan said 'That's what I was thinking'.

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

granie na 1 czy 2 magiczkach niewiele zmienia w założeniach bo są to albo 5 albo 6 przesuwań lasu jeśli grasz na treemanie a oszczędzasz 150 pts.
Irytacja mojego przeciwnika jak mu pogoniłem pegazy i driady za pomocą kombinowanych szarż driad z wildami bezcenna.
wychodzi mi więc
magiczka z kijkiem
3x łuki
2x driady
2x wildzi
dzewo
czyli 1283 punkty które stanowiły by trzon armii,

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Magia WE to nie tylko przesuwanie lasu.
Masz dobry support dla armii.
Odporność na niemagiczne strzelanie [ cannony mogą naskoczyć tak jak i kusze/łuki ],
Regenerka, popychaczka/dodatkowy atak.
Magia nie jest niszcząca jak innych ale jest taka jak powinna być wszedzie.
Nie ma co narzekać.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

tylko jak koleś chce przesuwać las to 2 magiczka mu nie jest potrzebna, a magia nasza jest naprawdę użyteczna.

Doman-
Wodzirej
Posty: 775
Lokalizacja: K-ce

Post autor: Doman- »

jako że ostatnio miałem chwilkę czasu postanowiłem zrobić, dwie koncepcje rozpisek


pierwsza

1 Spellsinger @ 175 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Calaingor's Stave [25]
Dispel Scroll [25]

1 Waywatcher Noble @ 144 Pts
Waywatcher; 2ndWeapon; Longbow
Hail of Doom Arrow [30]

10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
8 Dryads @ 96 Pts

7 Wardancers @ 126 Pts
7 Wardancers @ 126 Pts

5 Wild Riders @ 173 Pts
Standard;
War Banner [25]

9 Waywatchers @ 216 Pts


Casting Pool: 4
Dispel Pool: 3
Models in Army: 58
Total Army Cost: 1296

Rozpa mi się podoba pod względem ilości KB, taktyczne wystawienie WW, może sporo zmienić, jedyna nie wiadomą są wildzi ze sztandarami, nie wiem czy nie zredukować do gołej 5tki.

Druga rozpiska:

1 Spellsinger @ 175 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Calaingor's Stave [25]
Dispel Scroll [25]
1 Noble @ 130 Pts
Battle Standard
Asyendi's Bane [10]
Hail of Doom Arrow [30]

10 Glade Guard @ 126 Pts
Musician
10 Glade Guard @ 126 Pts
Musician
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts

6 Wardancers @ 140 Pts
1 Bladesinger @ [14] Pts
7 Wardancers @ 126 Pts

1 Treeman @ 285 Pts

Casting Pool: 4
Dispel Pool: 3
Models in Army: 53
Total Army Cost: 1300



pozdrawiam

Awatar użytkownika
czerech
Wałkarz
Posty: 74
Lokalizacja: Grodzism Maz.

Post autor: czerech »

co sztandaru na wildach to ja uważam, że nie są to zmarnowane punkty, jak dobrze pojdzie może dzieki niemu przebiegniesz po jakims klocku jak ja ostatnio ;p

i po co Ci muzycy w GG?

Doman-
Wodzirej
Posty: 775
Lokalizacja: K-ce

Post autor: Doman- »

muzycy, po to żeby łatwiej się zebrać, po za tym to jedyny oddział którym można spróbować coś odgiąć w ostateczności :wink:

Awatar użytkownika
czerech
Wałkarz
Posty: 74
Lokalizacja: Grodzism Maz.

Post autor: czerech »

hmmmm... moze i tak, ale z mojego skromnego doswiadczenia wiem, ze jak juz ktos dojdzie do gg to nie jest dobrze :wink:

Gremlin
Masakrator
Posty: 2431
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

czerech pisze:hmmmm... moze i tak, ale z mojego skromnego doswiadczenia wiem, ze jak juz ktos dojdzie do gg to nie jest dobrze :wink:
chyba dlatego kolega wyzej napisał, aby łatwiej mógł ich później zebrać ( w domyśle: on szarżuje - ja uciekam), i wtedy np wbijam sie w czyms w bok, badz mam wyłaczone coś brzydkiego na 2 tury...

ODPOWIEDZ