NoWE (zbiór plot str. 113)

Wood Elves

Moderator: Gremlin

Zablokowany
Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Re: NoWE (zbiór plot str. 73)

Post autor: Me_gusta »

Wiecie co te driady, treekiny nawet S4 na łukach mógłbym przeboleć ale żeby nie było w armii żadnej jednostki z S6?!
Ten AP3 na łukach tak na prawdę na gówno się zda, bo bez QtF i S4 to niewiele z tych strzałek będzie mogło się przebić. Nawet głupie T3 zabiera już połowe trafień, których de facto będzie mniej niż teraz. Poza tym większosć pancernych jednostek z AS1+ czy 2+ ma wysokoi Toughness, a przynajmnie T4

Jedyne w czym na pewno będziemy teraz lepsi to magia. Tego nie da się ukryć, bo bedzie wielu magów i dużo lorów.

Sory za na biadolenie ale naprawdę zaczynam się martwić ;/

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

The magic item list (no idea what has changed on some of the items the German guy didn't post it)

Spirit sword
Daith's rapier
Bow of Loren
Helm of the hunt
Acorn of eternity ( old item from 5th edition. It makes a forest if I remember correctly)
Moonstone of hidden ways
Hail of doom arrow
Some wand (wand of wytch elm?)
Banner of midwinter (same unbreakable until EoT one time only ability also now grants mr3)
A new banner that gives vanguard and extra charge distance n first charge of the game ( I think someone already posted this on above)

Dryads and the new wildwood rangers are both the same point cost and are 1/2 slave cheaper than the current cost of a glade guard. Glade guard same cost. Basic tree man is old treeman - 2 trolls + 5 slaves in cost. Ancient is old ancient - troll in cost and still is s6. Basic treeman is s5

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Me_gusta pisze:Sory za na biadolenie ale naprawdę zaczynam się martwić ;/
A tak się rwaliśmy do nowego booka :P - nie martw się, nie Ty jeden ;)
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Samael
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Pomiechówek

Post autor: Samael »

Wiem, że to żadne odkrycie, ale GW w ostatnich czasach ma problemy z wyważeniem modele/zasady - figurki wydają coraz to lepsze (z mojego puntu widzenia, szanuję tak samo wielbicieli starych modeli :wink: )...
...właśnie z tego względu mam ostatnio przerwę w graniu :roll: czekam na coś co przykuje moją uwagę jak ongiś, kiedy zaczynałem przygodę z fb.

Co do WE... O modelach już się wypowiedziałem, jeśli chodzi o zasady, to jest ten sam schemat - pierwsze ploty i zachwyt, z czasem coraz większych i pewniejszych przecieków tendencja spadkowa, lecz mimo to stwierdzam (od siebie :wink: ), że będzie dało się tym fajnie pograć, nawet przy tak dużych zmianach.

Przykre jest to, że GW nie widzi tego, że ich pogoń na kasę strasznie daje się we znaki graczom - nerfienie modeli będących w obiegów na rzecz nowych, oby tylko je kupowano. Najbardziej w tym wypadku ubolewam nad driadami, bo właśnie przemieszanie elfy/las mi się w tej armii najbardziej podobało... ale cóż... kasa.

Tak czy inaczej IMO WE wyglądają na ten moment pozytywnie :)
"JOIN OR DIE"

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3000
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Samael pisze:Przykre jest to, że GW nie widzi tego, że ich pogoń na kasę strasznie daje się we znaki graczom - nerfienie modeli będących w obiegów na rzecz nowych, oby tylko je kupowano. Najbardziej w tym wypadku ubolewam nad driadami, bo właśnie przemieszanie elfy/las mi się w tej armii najbardziej podobało... ale cóż... kasa.
GW wyciąga wnioski. Wypuścili taki WoCh na przykład, gdzie dali nowe jednostki z kuszącymi, według ich zdania na pewno, zasadami, a mimo to nie schodzą (nie mówię o Rydwanach i Skullcrusherach), bo stare rzeczy są nadal dobre, grywalne i bardziej korzystne. Postanowili widać nie popełniać tego błędu i na wszelki wypadek obniżać Power Level istniejących jednostek, zamiast zostawić je na tym samym poziomie, by mieć pewność obrotów na nowościach :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

To wciąż kłóci się z tym "Po co wydawać nowe modele Treemanów jak nikt ich nie kupi?" ;)

Chyba, że ktoś specjalnie trolluje błędne zasady :twisted: :twisted:
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
oczko
Falubaz
Posty: 1407
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: oczko »

nowe rzeczy z Woch się nie sprzedają???? :shock: wydaje mi się że nie ma armii bez chimery i Deamon Princa. Dodając te rzeczy które wymieniłeś mamy gotową armię niemalże...
co do WE no coż drewno idzie w odstawkę trzeba będzie znowu zmienić styl gry, o totalnej przebudowie rozpisek nie wspominając...
Obrazek

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

W rare jest tylko : orzeł, drzewo i waye, w core - łuki, eternale, driady i glade riders - reszta w sekcji special :) Scouty łuków w skirmishu są w sekcji special - ciekawe jaki będzie ich koszt...Z herosów ma być jakiś heros wayów, shadowdancer jest lordem. Highborn ma nazywać się teraz Glade Lord :)

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3000
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

To wciąż kłuci się z tym "Po co wydawać nowe modele Treemanów jak nikt ich nie kupi?" ;)
Ale z Siłą 5 nawet, taki Treeman i tak ma jakieś pierdolnięcie, a koszt punktowy na pewno sporo spadnie. Poza tym, box zawiera "Imiennego" Treemana, którego niektórzy ludzie kupią. Dodatkowo, popularność nowego modelu pokroju Treemana imho nie zależy tak bardzo od jego zasad, bo większość graczy i tak je posiada, więc "targetem" są tutaj, model sam w sobie oraz nowi gracze według mnie ;)
nowe rzeczy z Woch się nie sprzedają???? :shock: wydaje mi się że nie ma armii bez chimery i Deamon Princa. Dodając te rzeczy które wymieniłeś mamy gotową armię niemalże...
co do WE no coż drewno idzie w odstawkę trzeba będzie znowu zmienić styl gry, o totalnej przebudowie rozpisek nie wspominając...
Chimera i Demon nie są nowymi modelami, tylko GW chciało na nich bardziej zarobić widocznie. Zobacz ile rzeczy GW wydało w poszczególnych armiach, a różnie to bywa z grywalnością nowości. WoCh to taki przykład był, ale możesz zerknąć do HE, gdzie tylko 1/3 takich boxów ma prawdziwy zbyt, a Shadow Warriorzy w dodatku dostają nowe modele w każdej edycji (tak od 5ED poczynając chyba) i dotąd grywalni nie byli :?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

hypnotic pisze:
Azgaroth pisze:
magical banner give MR (3) and once for a turn unbreakable

from warseer
kolejny, gięty sztandar
Chyba że będzie za 100 pkt.

Nie wierze, że osłabią treemana skoro GW wydało nowy model i się nad nim tak "rozpływa" w WD.
Nie wierzysz? Spójrz co GW zrobiło z hydrą od DE. Także była na okładce WD(jak mnie pamięć nie myli), wydali jej nowy model i GW myślało, że jest fajna względnie Kraken skoro nie ona :D Chyba się nieco przeliczyli. Osobiście powiem, że także niewierzyłem przed wyjściem nowego booka, że mogą tak okrutnie skarcić hydrę. Wcześniej rozpiski układłem od wstawieniu dwóch do armii, a teraz ładnie na półce wyglądają :D
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2014, o 00:34 przez Jarlaxle, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3000
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Azgaroth pisze:Highborn ma nazywać się teraz Glade Lord :)
Zadłużył się, stracił miejscówkę i teraz musi mieszkać "pod chmurką" na Polanie? :lol2:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

Mała poprawka a propos strzał. Można kupić określony typ magicznej strzały który daje jednostce :
- Flaming
- Poison
- Amour Piercing -3 do save
- shot x 2
Jeśli oddział(20+ chłopa) z BS 4 miałby odpalać strzały z AP -3 do as(zasięg pewno też kosmiczny), to chyba kogoś Bóg opuścił :roll:

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3000
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Jarlaxle pisze:
Mała poprawka a propos strzał. Można kupić określony typ magicznej strzały który daje jednostce :
- Flaming
- Poison
- Amour Piercing -3 do save
- shot x 2
Jeśli oddział(20+ chłopa) z BS 4 miałby odpalać strzały z AP -3 do as(zasięg pewno też kosmiczny), to chyba kogoś Bóg opuścił :roll:
Nawet przy koszcie 17pkt od łepka i Sile 3 na Łukach tylko?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

Koszt jest duży, ale mimo wszystko taki oddział ze sporej odległości rozkręca hordy i kawalerie. 10 kawy HE/DE która kosztuje nie wiele drożej, bo 300 pkt ma raczej nikłe szane, aby dojechać do ów łuków. Dajmy na to 30 WL od HE koszt 450... as na strzelanie 3+ jak mnie pamięć nie myli. Kawaleria 3-4 trupy na turę, WL 4-5. Kawa raczej nie dojdzie :P

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3000
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

A ilu tych Łuczników zakładasz?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

np. 20 łuczników.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Od strony zasad nie można liczyć na wyważenie wewnętrzne AB. Po za nielicznymi przypadkami GW nigdy się to nie udaje. "Zasady" nigdy w GW nie były sprawą priorytetową. Dodatkowo zasady pozostaną przez jakiś czas nie wiadomą w stosunku do zasad przyszłej i niedalekiej 9 edycji, która wiele rzeczy może wywrócić do góry nogami.

Chwilowo ciut za mało jest wiadomo, aby próbować coś na sucho ocenić.
Jestem ciekaw kosztu punktowego driad. Obstawiam, że 10 - jak obecne ghoule (lepsze staty, ale bez możliwości wstawania). Ale jak będą kosztować 8 punktów za model - to myślę, że przy reszcie armii będą wystawialne. No ale 8 punktów kosztować nie będą ;P
Ubolewam nad brakiem beastmasterów i poszerzenie asortymentu trzeciej siły lasu - czyli zwierząt i leśnych bestii. No niby wierzchowe jelonki są.
Nowa jednostka strażników teksasu do mnie zupełnie nie przemawia, znaczy klimatem. EG i strażnicy lasu mogliby wylecieć z AB. Mimo wszystko WE - to nie HE czy DE z elitarnymi death starami i wielkimi klockami.
Jeśli tylko z armii WE da się złożyć zajebistą armię nastawioną na mobilność i partyzantkę z takich oddziałów jak: łuczników (zwykle, waye, scouci), fasty (glade riderzy, wildy/jelenie) i warhawki z wardancerami - i będzie to działać - to chętnie wróciłbym do gry. Jeśli zaś WE to będą takie HE i DE tylko na zielono i z leśnym klimatem - to już znacznie gorzej.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2014, o 01:46 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3000
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

np. 20 łuczników.
No to faktycznie, te 3.(3) modele Silver Helmsów na turę zabijasz, ale masz strasznie szerokie czoło (zabierasz dużo miejsca) oraz można cię Screenować. W dodatku RBTy bardzo lubią drogie modele bez Armour Save'a, także osobiście wolę poczekać na Army Book chyba, bo te wszystkie plotki zaczynają się wzajemnie wykluczać, a 1 oddział nie decyduje o wyniku bitwy :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Jan z Czarnolasu
Mudżahedin
Posty: 269
Lokalizacja: Provinz Posen

Post autor: Jan z Czarnolasu »

CoKi na bliskim tracą 4,44 modelu (133,2 pkt) od oddziału 20 łuczników. Na dalekim 3,33 modelu (100 pkt). WL na bliskim schodzi 5,55 modelu, a na dalekim 4,16. Przy czym duża ilość strzałów sprzyja uśrednianiu wyników i minimalizowaniu ryzyka jakiegoś szczególnego niefartu. Słowem - świetny oddział na kawalerię. Tylko trochę drogi bo goła 20 kosztuje 340 pkt. No, ale z drugiej strony dwie salwy i schodzi 7,77 coków za 233,2 punktów. Przy odrobinie szczęścia można zabić w dwie tury z 10 z komandgrupem i oddział się praktycznie zwraca. To samo dotyczy kawalerii hajelfów czy bretończyków. Gorzej gdy kawaleria 2+ save ma T4. Na bliskim 1,48 kawalerzysty, a na dalekim 1,11.

Ciekawe czy shotx2 z minusem do trafienia czy bez. Jeśli bez to też fajnie. Na bliskim 13,33 zranień - reszta to kwestia pancerza np. 4,44 White Liona. Na bliskim 10 zranień i 3,33 White Liona. Ale już oddziały, które mają sejwa 5+ lub gorszego schodzą ładnie.

Mi pasuje taka armia. Drogo, ale elitarnie. Wolę wymiatających łuczników po 17 pkt niż łuczników tanich. Leśne elfy nie powinny odwalać masówki. Mam nadzieję, że driady będą wystawiane w 1 oddziale i że drzewiec nie będzie must have.
Nikt nie da nam zbawienia.

Zablokowany