9 Age

Wood Elves

Moderator: Gremlin

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Szczwaniak
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Legion Kraków

Re: 9 Age

Post autor: Szczwaniak »

teraz to ma, a treeman i drycha chyba też, jest flamable, więc od razu się to nasuwa czemu one nie są
Kiedyś cierpieliśmy z powodu plag społecznych, dziś cierpimy z powodu lekarstw na nie. - Friedrich August von Hayek

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

moze nie są zbudowane w aż tak dużym procencie z drewna, co treeman albo drycha, żeby być łatwopalne? :|

Awatar użytkownika
Szczwaniak
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Szczwaniak »

Wreszcie jakaś konstruktywna odpowiedź :mrgreen:
Kiedyś cierpieliśmy z powodu plag społecznych, dziś cierpimy z powodu lekarstw na nie. - Friedrich August von Hayek

Awatar użytkownika
Dziad
Chuck Norris
Posty: 662
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dziad »

Tak w ogóle to w końcu jest jakaś dyskusja wśród graczy WE :) Odnośnie tych zmian to właściwie przywracają wszystkie te elementy których brakowało mi w obecnym AB . Prawie wszystkie zmiany są pozytywne ale jako że mam czas to napisze jak ja to widzę.

-Lordowie i Herosi : Przywrócona możliwość złożenia przyzwoitego klepacza . Tree Folk może być , prawdziwym BSB wojownikiem , ja się cieszę.
-Czarodzieje : Bez zmian , przyzwoicie ale szkoda że Tree Singing nie wrócił jako normalny czar.
Cory :
- Driady : W końcu będą grywalne. Możliwość wystawienia klocka 30 Driad jest kusząca :twisted:
- GG : Dla mnie chyba jedno z niewielu rozczarowań , brak lepszej siły łuków , strzały też nie powalają.
- Glade Raiders - Dobry umiarkowanie tani fast. Zdecydowanie do rozważenia.
- Guardans : Wydają się niezbyt silni , mała siła przebicia , opcja ulepszenia zdecydowanie za droga i byliby wręcz absurdalnie łatwi do wystrzelania ( AS 6+ )
Speciale :
- Wardancerzy : Jedna z naszych najlepszych jednostek , chyba nie ma sensu się rozpisywać.
- Wild Raiders : Jak wyżej
- Orły : Dużo tańsze i równie skuteczne jak wcześniej.
- Senitnels : Dzięki wysokiemu BS mogą być skuteczni ale po wykupieniu magicznych strzał trochę drodzy.
- Tree Folki : Tanie i dość twardzi , zwiększona siłą do 5 sporo zmienia. Fajną opcją jest wystawianie w dość tanich trójkach ( 135 pt. ) i stosowanie do różnych celów. Ja zawsze mam ich szóstkę :twisted:
Rary :
- Warchawki : Trochę drogie i niezbyt wytrzymałe ale mogą sporo zrobić.
- Treeman - Chyba jak zawsze : silny i wytrzymały.

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Dziad Zbych pisze: - Driady : W końcu będą grywalne. Możliwość wystawienia klocka 30 Driad jest kusząca :twisted:
A nie 20 ? :) Chyba, że coś pominąłem...

Awatar użytkownika
Dziad
Chuck Norris
Posty: 662
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dziad »

@ Azgaroth wątpie, raczej ja coś pomyliłem , na razie tylko kilka razy i troche na szybko przejrzałem AB.

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2242
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

Nie mogliśmy wczoraj ustalić co i jak, dlatego zapytam tutaj ;)

Duży czarodziej rzuca bolca w kawalerię / piechotę przeciwnika od boku. Pierwszy z prawej to bohater (z perspektywy castującego maga) Jak rozpatrujemy kto dostał w pierwszej kolejności:

a) gdy jest mniej niż 5 zwykłych modeli w unicie - czy mag dostaje pierwszy, a potem po kolei (jeśli za bohaterem stoi kolejny bohater to jest "następny w kolejce"?)
b) gdy jest więcej niż 5 modeli
Obrazek

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

a) wybiera rzucajacy czar, kto dostaje hit (nie więcej modeli niż jest szeregów/kolumn)
b) dostaja zwyklasy

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2242
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

Analogicznie jak stoi z przodu - wybiera model który chce trafić? (mam na mysli mniej niż 5 modeli z oddziału)
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Jeżeli jest inny troop type to można przydzielić w dany model 1 hita - w 8 edycji mógł to zrobić właściciel oddziału. W 9th Age może to zrobić właściciel pocisku.

Co do zmian dla nas - według mnie WE są bardzo mocne, jedyny problem jest taki że mocno ucierpiała strzelecka część armii i przez to zmienił się klimat armii.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Dziad
Chuck Norris
Posty: 662
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dziad »

Laik pisze:
Co do zmian dla nas - weWE są bardzo mocne, jedynyprobmocnucierpiała strzelecka część armii i przez to zmienił się klimat armii.
+ 1 Waye dla fla d mnie mnie ogromne rozczarowanie podobnie GG.
Ostatnio zmieniony 16 lis 2015, o 22:10 przez Dziad, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2242
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

U mnie w rozpie 40 lukow i Hail Shot, i starczy. A jak u Was?
Obrazek

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5344

Post autor: Tutajec »

weyow wezme, jakies pestki tez, tylko nie wiem czy te w corach.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dziad
Chuck Norris
Posty: 662
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dziad »

Na ile punktów wystawiłbyś 40 GG ? Albo czegoś nie dostrzegam ale Waye chyba aktualnie groźni raczej nie są ( chyba że czegoś nie doczytałem )

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2242
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

Na 2400. Równo 600 w corach wówczas.
Obrazek

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

Hej! Wrzucam przeciek. To będzie do sprawdzenia przez Rules Team a potem jest szansa, że część z tego będzie wprowadzona jako zmiany do 9.2 czy czegoś w tym stylu. Enjoy.
Sylvan Elves - Finished proposals for the RT - week 1

This topic is not for discussion.


To conform to the RULES


This topic will be used only for presenting the final version of a proposal to the RT and for receiving their response.


Our plan to adjust the list the coming weeks will be:


1) Magic items
2) Shooting
3) Kindreds
4) Cavalry



DESIGN CHANGE


Current Magic Item list is unbalanced and some items have no use or there are similar items available.


We want to address this by changing some of the magic items:

Ancient Brooch => The Highborn Elf equivalent of this item (Daemon Hunter’s Helm) costs 25 points and offers 3+ ward save vs magical attacks plus +1 to the armour save. While 3++ vs non-magical is superior to 3++ vs magical attacks, the Brooch doesn't give a bonus to armour saves. We suggest a drop to 25pts for the Ancient Brooch.

Drums of Cenyrn => This item is nearly the same as Warden's Standard, which is available as an upgrade to the unit's standard. There is no reason for a Bladedancer character to use his magic item allowance on the Drums. Change it to: Only Bladedancers. The character and his unit gain Thunderous Charge Special Rule.

Amryl’s Banner => The banner has been shown in playtesting to not have enough impact to be considered as an option, compared to the other banner options. The Ogre Khan Dragonhide Banner allows rerolls to 1's on to hit, to wound and armour saves, plus a Breath Weapon. Change Amryl's Banner to: Unit gains Fight in Extra Ranks and may reroll 1's to wound. 25pts

Bow of Wyscan => This item is redundant when compared to the bonus of the Pathfinder Kindred. We suggest a change inspired by the old Naestra and Arahan's Bow:
Type: Longbow. If the bearer hits with this weapon, place the 3" template over any model of the unit within range and line of sight. All models under the template suffer a s3 hit. 50 points.


BALANCE CHANGES


1) Forest Walker
AP(1) has been shown to be too strong on Trees but is needed for S3 Elves. Please change to:
Close Combat Attacks from part of models with this rule have the Armour Piercing (1) Special Rule (Otherworldly models excepted).


2) Following the change on (1), Thicket Beasts (Treefolk) without AP(1) are a lot less useful compared to Dryads. We suggest giving the Thicket Beasts S5 for the same price. Compared to the Ap(1) they had, it is a small boost that we feel is necessary to make them able to compete with the other special choices in the army book.


3) Keep the synergy of Matriarch giving Hatred to Dryads:
Playtesting showed this to be very good with the added AP(1), but we feel that the removal of AP(1) makes this good without it being
overpowered. (good against infantry and light units, less effective against cavalry and heavily armoured opposition) An added balancing factor is that dryads can only get command models if the general is an Otherworldly model and spends his aspect allowance on the Redwood Aspect.


4) Bladedancers: Drop the Shield option, parry with ws6 makes them too powerful, and renders the 3++ dance less significant.


5 ) Playtesting has showed that Kings Guard is just fine, but a bit too expensive. We suggest moving them to Special (like old Wildwood Rangers)
and a point drop to 13pts/model (so Kingsguard upgrade costing 5 points/model)

6) Kestrel Knights: These are struggling to find a place in army lists, the community considers them too expensive to play the fast cavalry role and not hard-hitting enough to be used as shock troops.As it stands, they cost the same as Plague Flies and are a lot less survivable. They also compete for the Rare Slot with units that have a better defined battlefield role. While we are aware of the potential usefulness of fast flyers, the cost is prohibitive. We suggest a price drop of base cost to 50points, + 5points/model for shields.

7) Sisterhood Order: Add Poisoned Attacks to the Poisoned Thorn description. As it stands, per the BRB the poisoned attacks of the Sisterhood only work in close combat unless specifically mentioned otherwise.
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 0#p1388980 - link do rozpiskowego rozmyślania :)
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2242
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

Czy hawki z tarczami mają 4+ save?

Czy bohater, który ma tarcze, innate defence, light armour, helm i jedzie na koniu, któremu wykupie natural armour ma 1+ save?
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

2x Tak
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

Sylvan Elves 2 week:
Sylvan Elves - Finished proposals for the RT - week 2

This topic is not for discussion and will be used only for presenting the final version of a proposal to the RT and for receiving their response.
@fjugin @lagge @arthain @el rey @Sir_Joker

Here's the SE ABC's second proposal regarding design changes and changes regarding max. unit size:

1. Design changes - character models
Current kindreds are internally unbalanced, some kindreds have no use. We want to address this by changing the rules for the following kindreds:

a) Pathfinder (40 / 35 pts)
Models on foot only. The model gains scout and the model and the unit it joins gain +1 Ballistic Skill. The model must be equipped with a Shooting Weapon and gains Master Archers and Multiple Shots (attacks on profile).
This kindred has not been used in a single battle report and is otherwise reported to be overpriced/not viable. We propose the introduction of this interaction with the unit it joins in order increase its appeal for SE players. If you deem the boost too strong to work for any unit, replace "the unit it joins" with "a unit of Pathfinders it joins".

b) Wild Hunter (20 / 15 pts)
change
Models mounted on Elven Horse or Great Elk only. The model gains Frenzy and Devastating Charge. Furthermore, the model gains Fear in the Player Turn in which it charges.
to
Models mounted on Elven Horse or Great Elk only. The model gains Devastating Charge and, in the Player Turn in which it charges, Fear. Units joined by this kindred lose the Fast Cavalry and Free Reform special rules. If this model is deployed with a unit of Wild Hunters, the owner may choose to deactive Frenzy for that unit and reactivate it at the start of any player turn.

This kindred is rarely reported to be used (and when it is used, it is usually done so as solo model and not joined to a unit). We suggest the introduction of interaction between the model and the unit it joins. When a mounted model joins any kind of SE cavalry, the unit loses fast cav/free reform (still paying for these special rules) but at the same time does not gain the benefits from being non-fast cav / non-free reform (having ranks, disrupting, scoring objectives). Thus this addendum both helps with the kindred's attractiveness and with SEs' problem of having very few scoring units (Forest Guardians, Glade Guard).

c) Treekin Elder BSB - Re-introduce access to magical banners
When access to magical items was removed from forest spirits, the Treekin Elder BSB (accidentally?) lost the option for magical banners. We suggest the re-introduction of this
option in order to make the model more viable.

2. Changes regarding max. unit size (as requested here: Unit sizes)

a) Dryads: 8 models (90 pts), may add up to 30 models 11 pts/model; Units of max. 15 models may take Skirmishers special rule (10 pts)
b) Blade Dancers: reduce max. size to 15 models
c) Pathfinders: increase max. size to 15 models
d) Forest Rangers: reduce max. size to 30 models
e) Heath Riders: increase max. size to 15 models
f) Wild Huntsmen: increase max. size to 15 models
g) Briar Maidens: increase max. size to 15 models
Obrazek

ODPOWIEDZ