9 Age

Wood Elves

Moderator: Gremlin

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9565
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: 9 Age

Post autor: Kołata »

Następni geniusze. Czemu tymi kindredami nikt nie gra? Bo pozostałe są OP. To zamiast znerfic te op, to boostuja te słabe. Fuck yeah..

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Jak Ty marudzisz :-s
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Kołata pisze:Następni geniusze. Czemu tymi kindredami nikt nie gra? Bo pozostałe są OP. To zamiast znerfic te op, to boostuja te słabe. Fuck yeah..
tancerz był OP z +1 do siły, teraz już taki nie jest.

Forest Guardian na pewno nie jest OP - jest ok, ja na tym nie będę grał bo średnio pasuje do mojego stylu.

Pathfinder kindred jest fajny, nie wiem dlaczego wydaje im się że jest inaczej.

Wild rider potrzebuje zmiany - głównie chodzi o to że jak wchodzi do dowolnej kawy to traci ona free reform, jednocześnie nie stając się zwykłą kawą - więc zdecydowanie nie jest grywalny

Shapeshifterowi brakuje swiftstride - gość ma 9 ruchu, 10 Inicjatywy a szybciej od niego szarżują krasnoludy...
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9565
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Nie no Laik, błagam Cię.
Za 40/30 pts dostajesz 4+ warda, +2ws, +1I, +1A, zajebiste tańce i ITP. I to poza pulą magic itemów.
Serio uważasz, że to jest prawidłowo wycenione gdy sam ward 4+ (i to zjadający pulę itemów) kosztuje 50?
Do tego masz mega przegiętą broń za 40 pts.
I AP na gościu z bazy, więc walisz i tak z -4 do sejwa.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Pamiętaj ze gość musi biegać w tancerz ach, jest na piechotę ii nie ma żadnego sava.

Szczerze mówiąc nawet jak miał S5 z bazy to na nim nie grałem - właśnie z tych powodów - bo owszem kasowal większość dużych rzeczy ale pociski i strzelanie zbyt skutecznie ich redukuje i byle piechota go zabije. Uważam że tancerze są świetni ale solo
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Laik pisze:Shapeshifterowi brakuje swiftstride - gość ma 9 ruchu, 10 Inicjatywy a szybciej od niego szarżują krasnoludy...
Bzdury wypisujesz że szybciej szarżują od niego krasnoludy. 9+2d6 jest zdecydowanie lepsze niż 3+dwie większe kości z 3d6.

W pierwszym wypadku masz dodatkowe równe 6". W drugim dostajesz randomowe +D6" przy jednoczesnym założeniu że najniższy wynik z 3d6 odrzucisz.. :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1993

Post autor: Aldean »

Laik pisze:Pamiętaj ze gość musi biegać w tancerz ach, jest na piechotę ii nie ma żadnego sava.

Szczerze mówiąc nawet jak miał S5 z bazy to na nim nie grałem - właśnie z tych powodów - bo owszem kasowal większość dużych rzeczy ale pociski i strzelanie zbyt skutecznie ich redukuje i byle piechota go zabije. Uważam że tancerze są świetni ale solo
bez kitu xD czy Ty siebie czytasz?

deathstar minotaurów z bohem jest spoko - bo owszem kasował wiekszość rzeczy ale posiski i strzelanie zbyt skutecznie ich redukuje i byle piechota go zabije.
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Aldean pisze:bez kitu xD czy Ty siebie czytasz?

deathstar minotaurów z bohem jest spoko - bo owszem kasował wiekszość rzeczy ale posiski i strzelanie zbyt skutecznie ich redukuje i byle piechota go zabije.
Porównujesz elfy z minotaurami ? Serio ?
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1993

Post autor: Aldean »

Luc pisze:
Aldean pisze:bez kitu xD czy Ty siebie czytasz?

deathstar minotaurów z bohem jest spoko - bo owszem kasował wiekszość rzeczy ale posiski i strzelanie zbyt skutecznie ich redukuje i byle piechota go zabije.
Porównujesz elfy z minotaurami ? Serio ?
nie. porównuje argument którego mozna uzyc w zasadzie do kazdej jednostki w grze. i wierz mi, minotaury nie spadaja jakoś turbo gorzej od strzelania i magicznych pociskow.

Kołata ma racje mowiąc ze ten kindred jest op jak cholera. herohammer sie robi.
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Aldean pisze:
Laik pisze:Pamiętaj ze gość musi biegać w tancerz ach, jest na piechotę ii nie ma żadnego sava.

Szczerze mówiąc nawet jak miał S5 z bazy to na nim nie grałem - właśnie z tych powodów - bo owszem kasowal większość dużych rzeczy ale pociski i strzelanie zbyt skutecznie ich redukuje i byle piechota go zabije. Uważam że tancerze są świetni ale solo
bez kitu xD czy Ty siebie czytasz?

deathstar minotaurów z bohem jest spoko - bo owszem kasował wiekszość rzeczy ale posiski i strzelanie zbyt skutecznie ich redukuje i byle piechota go zabije.

Ok, przeczytałem - zawsze mi się wydawało że pakowanie generała i bsb nie mających AS, do wolnego oddziału piechoty nie mającego żadnego statica to zbytnie ryzyko , teraz już będę wiedział co w WE działa najlepiej☺

@okon

Zle to ujalem - chodzi o losowosc i to na ile można na modelu polegać
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

WE trzeci tydzień:
Sylvan Elves - Finished proposals for the RT - week 3

This topic is not for discussion and will be used only for presenting the final version of a proposal to the RT and for receiving their response.
@fjugin @lagge @arthain @el rey @Sir_Joker

Here's the SE ABC's third proposal regarding design changes regarding Sylvan Shooting, as well as balance changes to Forest Walker/Blade Dancer kindred, Blade Dancer Dances and Sisterhood.

1. Design Change: Sylvan Elf Shooting

This week we have chosen to address Sylvan Elf shooting. The community as a whole has pointed out the "identity crisis" that SE have suffered in 9th age. The combat options became much more viable but in the same time the army lost two characteristics that are considered important for the army: maneuverability (to the point of avoidance) and shooting superiority.

The advent of Volley Fire has put our elite archers in a difficult position: massed shooting gains more from the rule than our specialized archers, and the recent Beta tweaks to the Fey Bow/Arrow mechanic have worsened this. Without AP(1) or Volley fire our generals have abandoned Grove Guard and are turning towards small amounts of more specialized shooting.

Additionally, the community has repeatedly asked for a return of the Wood Elf shooting from 6th Edition, which is regarded by most as the best iteration of the army book.

Our proposal:

All archers in the book come equipped with Longbows.

Fey Arrows: No penalties for moving and shooting, lose Volley Fire (this applies to all arrows marked below)


- Black Arrows (name pending): S4 in short range, AP(1) in long range
- Hawthorne Arrows: poisoned shots, AP(1)

- Truemark Arrows: ignore penalties for long range, cover, skirmishers
- Starlight Arrows: magical, flaming, holy attacks
- Perforating Arrows: AP(3)
- Jewelweed Arrows: Multiple Shot (2)


Grove Guard: 9 points/model, may upgrade to Black Arrows (2 points/model)

Sentinels: BS4 11 points/model, may upgrade to Hawthorne Shot (4 points/model), one unit may be scouts(2 points/model)

Grove Riders: 18 points/model with Light Armour, no access to Fey Arrows

Falcon Riders: same point cost (to be decided, depends on the week 2 design changes), no access to Fey Arrows

Pathfinders: 20 points/model, Master Archers (access to Truemark, Starlight, Perforating, Jewelweed Shots)

Briar Maidens (Sisterhood): BS5, 24 points/model, come equipped with poisoned thorn (12" range, S3, AP(1), Quick to fire, poisoned shots). May be upgraded to Pair of Thorns for 6 points/model (adds Multiple Shot (2))




With limited access to the arrows, we want to promote:
i) Grove Guard as the basic damage-dealing shooter, whose bonuses in short range should motivate generals to play a more aggressive game compared to your run-of-the-mill bowline.

ii) Grove Riders as a mobile shooting unit that sacrifices hitting power for more maneuverability. These being less powerful than the Grove Guard should keep the internal balance in the core section intact and discourage avoidance builds.
The loss of AP(1) from their bows justifies in our opinion the inclusion of Light Armour in their price.

iii) Sentinels as monster and warmachine hunters. Playtesting experience with Highborn Shadow Watchers has shown that Ballistic Skill 5 and Volley Fire is too powerful when combined with Poisoned shots and scout. This is the reason why we want to address this beforehand by lowering the BS and giving just one unit the scout option. We lowered the base cost to reflect this loss of ballistic skill and the overall diminished power of the basic shooting without Volley Fire and AP(1).

iv) Pathfinders as the specialized, multi-tasking ranged unit: We gave these arrows that can deal with most threats, but kept the Black arrows and the Hawthorne Shots restricted to Grove Guard and Sentinels respectively. This way, they fit a different role than the aforementioned units and should be complementary in the army lists.

v) Briar Maidens should remain a mobile flanker/monster hunter (the only dedicated one in our list), but we agree with the Balancing Board's sentiment that at 20 points they are too good with poison. So we decided to a) increase their cost to 24 points/model. b)make multiple shot (2) an option that will put them at 150 points for a unit of 5. We think this is enough to resolve any balancing issues.
@Orion from the BB was consulted on this matter, and we used his feedback in formulating this proposal.

2. Balance Changes

a. Change Forest Walker to
A unit comprised entirely of models with this special rule that starts the turn Close Combat Phase with the majority of its models in a Forest has Fight in Extra Rank and can reroll To Wound rolls of 1 in Close Combat.

With the current wording, units that were target of Spirits of the Wood (Path of Nature) the turn before charging, benefit from Forest Walker (which they should not in our opinion) but units targeted by the spell during the same turn do not (which they should in our opinion). By changing the wording, we would not only resolve that, but at the same time grant the bonus also to units charging into a forest, prevent discussions regarding "was the majority of the unit inside the forest BEFORE you moved the unit for the charge", and make the rule clearer/easier.


b. Dance of Bedevilments - The unit causes Fear and enemy units in base contact do not receive Rank Bonus to its Combat Score

Currently, the effect of the dance is to shift combat res in favor of the Blade Dancers by up to 3 pts. Losing less models by choosing 3++ has the same effect (without the limitation to max. 3 pts combat res) AND at the same time saves models, while increasing damage output with +1 attack again has the same effect AND kills enemy models. So we don't see any situation where this dance is preferable to any of the other two and thus is obsolete. Adding fear to the effect makes the dance distinct from the other two dances.


c. Change Bladedancer Kindred to:
40/30 50/35 points.
Models on foot only. Can only join units of Bladedancers. The model gains +2 WS, +1 Strength, +1 Initiative, +1 Attack, Ward Save (4+), Immune to psychology and Combat Dances Special rule (see Bladedancer unit). Can't take any other weapon or armour (magical or mundane).


The game-winning lists in recent tournaments included Bladedancer characters with magical weapons and the possibility of a Bladedancer Deathstar has also been brought to our attention. The Bladedancer Kindred was designed without Magic Weapons in mind, and was intended to work with the S5 original version. We suggest addressing the balance issue by removing access to magical weapons, granting base s5 and augmenting price accordingly. According to the Guidelines for mundane equipment, S+1 (the equivalent of a halberd) would be +15/+10 pts, but these limitations should be taken into account and, we feel, more than make up for the characteristic bonuses the kindred grants.
Obrazek

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Czyli wychodzi na to, że zwykłe łuki to praktycznie kalka (dodane AP na dalekim dystansie) tych z 6 edycji bez dostępu do innych strzałek ?
Grove Riders tylko ze zwykłymi strzałkami S3 i z Light Armour za 18 pkt ? #-o Słabo... :roll:
Ostatnio zmieniony 29 lis 2015, o 19:24 przez Azgaroth, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziad
Chuck Norris
Posty: 662
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dziad »

Zgadzam się , muszę przyznać że jestem ogromnie zdenerwowany kierunkiem do którego zmierza nasza armia. Już przyzwyczaiłem się do naprawdę dobrych i nie przesadnie drogich sentineli z BS 5 , niezłych GR aż tu nagle wychodzi coś takiego i muszę układać moją rozpiskę i założenia taktyczne praktycznie od nowa. Nie narzekam na zmiany , bo do nich szybko się przystosowuje lecz do tego jakie one są. Jedyny pozytywny akcent to wzmocnienie GG , ponieważ do tego update-u raczej nie wystawiałbym ich.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Ja to widzę jako spory boost dla strzelania i mi osobiście te zmiany się podobają.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Laik pisze:Ja to widzę jako spory boost dla strzelania i mi osobiście te zmiany się podobają.
Jeśli chodzi o Grove Guards z siłą 4 na bliskim i AP na dalekim za 11 pkt, to dla mnie jest to zdecydowanie bardzo dobra opcja. Żal mi tylko właśnie tych jeźdźców, bo ze zwykłymi strzałkami S3 to raczej mocno średnia inwestycja.

Awatar użytkownika
Dziad
Chuck Norris
Posty: 662
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dziad »

Ja także cieszę się z dość tanich i skutecznych GG ale naprawdę żal mi sentinelów i właśnie Grove Raiders-ów którzy teraż mogą być tylko przeciętnym fastem.

Veta92
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 184
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Veta92 »

A czy po tej zmianie w ogóle watro uwzględniać Sentinelsów?? Nie są co prawda dużo drożsi niż GG ale nie wydają się też dużo silniejsi od nich.

Awatar użytkownika
Dziad
Chuck Norris
Posty: 662
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dziad »

Jeżeli ktoś chcę koniecznie mieć skrimisher-ów to wydaje mi się że tak ale GG za 9 lub 11 pt. są bardziej "uniwersalnym" wyborem , ale to zależy od kompozyci armii.

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Tancerze Hero z tymi zmianami beda malo grywalni

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Łucznicy spoko. Powrót do S4 na krótkim, brak kar za ruch to strzał w dziesiątkę IMO.
To była najlepsza rzecz w 6ed booku do WE.
Nowe strzałki, grywalne "Forest Spirity" na wielki plus.
Tancerze to dno. Jak już się tak "bawią" w przywracanie starych rzeczy to Lord/Hero tancerz mógłby mieć Blade of Loec jak w 6ed (reroll to wound) i gitara, bo bez dostępu do żadnych broni ten heros to plewa i to straszna.

Fasty bez strzałek spoko ale gdyby były tańsze.
Sentinelsi mogliby być tańsi.
Waye - na pierwszy rzut oka tragedii nie ma.
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

ODPOWIEDZ