9 Age

Wood Elves

Moderator: Gremlin

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

9 Age

Post autor: Dydu »

Komentarze i uwagi odnosnie WE na 9 Age.

Od razu zacznę:

Army Special Rules:
Help from the Forest - ok
Forest Walker - ok
Combat Dances - brakuje tańca z KB, ewentualnie z +1AP, dałbym go zamiast obecnego Dance of Death
Master Archers - ok
Treesinging - ok

Kindreds:
Bladedancer Kindred - +2 Initiative zamiast +1, wywalić +1S
Kindred of the Forest Guardians - wywaliłbym +1A, dodał pary save dla oddziału przy używaniu włóczni i tarczy
Pathfinder Kindred - ok
Kindred of Wild Huntsmen - dodałbym tu +1S
Shapeshifter Kindred - ok

Armoury:
Fey Bow - ok
Magical Arrows - ok
Impaling Roots - ok

Magic Items:
Bow of the Forest - ok
Mirror Spear - ok
Great Weapon of Skillful Defense - wywalic +1 Sv
Helm of the Wild Hunt - ok
Ancient Brooch - ok
Acorn of the World Tree - za drogi, las wielkosci (no larger than 27 cm in length and 19 cm in width)
Hail Shot - ok
Sunstone - za tani
Banner of the Living Forest - ok

LORDS:
Forest Prince - wywaliłbym Scaly Skin a dodał Free Reform dla Elvish Horse, Pathfinder Kindred za drogi.
High Enchantress - Free Reform dla Elvish Horse
Ancient Treant - dostęp tylko do Magicznych Broni i Arcan Itemów jeżeli jest magiem

HEROES:
Forest Captain - wywaliłbym Scaly Skin a dodał Free Reform dla Elvish Horse, Pathfinder Kindred za drogi, Shapeshifter Kindred za tani.
Enchantress - Free Reform dla Elvish Horse
Dryad Matriarch - ok
Treefolk Elder - ok

CORE:
Forest Guardians - w tej formie są konkurencyjni w stosunku do reszty.
Elvish Archers - dodałbym max jeden oddział w Skirmishu
Elvish Horse - ok
Dryads - ok

SPECIAL
Bladedancers - z S4 powinni kosztować 14 pkt
Sentinels - ok
Wild Huntsmen - ok
Treefolk - S5 i 50 pkt za model
Forest Eagle - ok

RARE
Falcon Riders - ok
Treant - ok
Sisterhood Order - Fast Cavalery
Pathfinders - Quick to Fire

MOUNTS :
Elvish Horse - Free Reform
Forest Eagle - ok
Great Deer - S5, T4,
Unicorn - S4, T5, +2S w szarży
Dragon - ok

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

Serio Forest Guardiani są OK :D ? A AP na większości unitów? Wardancerzy z s4, 2A Ap ward 5+ za 12 pkt i wszystkimi rasowymi bonusami? Driadki z 2A S4T4 hatred, skirmish. Niestety ta książka to power creep. Jedyne co ją usprawiedliwia to fakt, iż widać w innych betach dokładnie to samo. A jest to sprzeczne z ideą tworzenia 9 ed. Ktośmusi tych łebków od książki chwycić za .... i cofnąć do punktu startu.

W lekkim offtopie - bez sensu układają statliny - chaos warrior 2A, core. Forest guardian 2 ataki core. By dało się cokolwiek zbalansować albo wracamy do statystyk nudnych jak z ravening hordes, albo wprowadzamy połówki punktów i wszystko tanieje, unit size podskakuje do 20+ do 60-80 i wreszcie jednostki mają na tyle wyporności w Wo by walka trwała więcej niż turę. Problemem pozostaną testy LD przy zasadzie 1 Wo=1 CR.

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Narożny pisze:Serio Forest Guardiani są OK :D ? A AP na większości unitów? Wardancerzy z s4, 2A Ap ward 5+ za 12 pkt i wszystkimi rasowymi bonusami? Driadki z 2A S4T4 hatred, skirmish. Niestety ta książka to power creep. Jedyne co ją usprawiedliwia to fakt, iż widać w innych betach dokładnie to samo. A jest to sprzeczne z ideą tworzenia 9 ed. Ktośmusi tych łebków od książki chwycić za .... i cofnąć do punktu startu.

W lekkim offtopie - bez sensu układają statliny - chaos warrior 2A, core. Forest guardian 2 ataki core. By dało się cokolwiek zbalansować albo wracamy do statystyk nudnych jak z ravening hordes, albo wprowadzamy połówki punktów i wszystko tanieje, unit size podskakuje do 20+ do 60-80 i wreszcie jednostki mają na tyle wyporności w Wo by walka trwała więcej niż turę. Problemem pozostaną testy LD przy zasadzie 1 Wo=1 CR.
Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem co napisałe.
Forest Guardiani w tej formie są konkurencyjni z reszta Corów
Driady nie maja hatred
Tancerze z S4 powinni kosztowac 14pkt

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

Zbalansowani to oni są może i wewnętrznie, ale zewnętrznie, względem versji 0.8, wcale. Za 12 pkt bijąz GW po inicjatywkie, mają 2 ataki, -3AP, dodasz sztandar i masz przerzuty 1 non stop.
Tani heros driadek rozdaje hatred i czaruje, nic tylko brać. Plus driadki mają AP z forest walker, 5+ stałego warda, magiczne ataki i ITP.
Tancerze za 12 pkt mogą mieć 3 ataki z S4 AP, stałym wardem 5+ (lub 3+ ale słabiej biją), ws6, i6, ITP, +1 hit, ..... no tak, to special za aż 12 pkt ;)

Z obserwacji ogólnych:

Jak wyjdzie balans zewnętrzny w całej pre becie - nie wiem.

Do tego dochodzi (chyba) słaba koordynacja pomiędzy zespołami piszącymi książki. Kaskadowość wydawania przez GW ma jednak plusy - tu może wyjść naście różnych produktów/książek jednocześnie. Nie ma do czego równać.

Sam gram WE/DE. Nie podoba mi się taki rozwój książki.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Nie ma co płakać - to żywy projekt, myślę, że sporo się jeszcze zmieni.
W przeciwieństwie do GW, tutaj mamy przynajmniej okazję wpłynąć na treść.

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

Pewnie, to niewątpliwie największa zaleta tego systemu. Plus bardzo spójny podręcznik główny.

Temat dyskusji dotyczy obecnego stanu - to do niego się odnoszę. Autor tematu chciał by inni wyrazili swoje opinie to i ja sobie pozwoliłem :) Całe szczęście, że to prebeta.

P.S. podlinkuję czyjeś wyliczenia:
BUT I have a problem with wardancers as they are ... not just that are soooo cheap, but that they are broken. Some maths

14 wardancers 168 points: Dances = First round always save 3++ second round +1attack. ranks in 7 * 2. Wardancers get charged. Rounding up in 0,5 down if less

vs 14 silver helms (322 points)
ROUND 1
WD 5,8 - 6
SH 1,1 - 1

ROUND 2
WD 7,5 - 8
SH - 0

1 WD death

vs 14 protectors of the flame (210 points) same ini
ROUND 1
wd 5,8 - 6
PF - 2

ROUND 2
WD - 7,2 -7
PF 2,3 - 2

4 WD death

14 Sword masters (196) same ini
ROUND 1
WD 7 - 7
SM 3,8 - 4

ROUND 2
WD 8 - 8
SM 5,1 -5

9 WD death

vs 7 Ogres (with two hand weapon don`t know cost)
ROUND 1
Impact hits 6 - 2 wounds
WD 7,9 - 8
Og 2,08 -2
Stomp 1 wound

ROUND 2
WD 9,58 -10
Og 1

6 WD Death

The cream of the cream:
vs 14 wrath chosen with shield (280)
ROUND 1
WD 3,5 - 4
Ch - 2,36 - 2

ROUND 2
WD 4,33 - 4
Ch 3,33 - 3

ROUND 3 (3++)
WD 2,33 - 2
Ch 1,11 - 1

ROUND 4
WD 3,66 - 4
Ch 0

WD Death 6

Vs Chaff?????
40 empire men with hand weapon and shield
ROUND 1
Wd 9,33 -9
EM - 0,8 -1

ROUND 2
WD 12
EM 0, 1

....

Is enough math???

Also you can just insert a captain wardancer with the distracting spear. A cheap character that has WS8, S5, Ini8, A4, AP1 save 4++ and things become worse ....

Also this unit is:
Inmune to psicology
skirmish : more maneuverable, less damage from shot and templates
Znów może pierdzenie starego tetryka, ale najfajniejszy taniec u wardancerów był w ravening hordes - close combat się nie odbywa :twisted:

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Kto to kurde tworzył ?! :shock: :shock:

Ancient Treant
+Avatars of Nature - 55pkt
+Axe of Battle - 35pkt
+Dusk Stone - 30pkt
+Glittering Cuirass - 30pkt
+Potion of Speed - 5pkt


Otrzymujemy Treemana:
WS6 BS6 S7(+AP) T6 W6 I6 A8 LD 9, Stubborn, save 1+ z rerollem, Ward 5+, i -1 hita w niego, przerzuty 1 na ranienie w lesie.
Strzela po marszu na 12" D6+2 S4 (S5 jeśli cel w lesie), ignoruje covery, long range (minus tylko za ruch...przy BS6 to dalej daje 2+), thunderstomp z S7 i AP, magiczne ataki i surfuje w lesie na D3+1

....za 365pkt.

Nie no całkiem fajne i zbalansowane :mrgreen:

Można więcej takich kwiatków złożyć.

Wolę Age of Sigmar.
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

Luc pisze:Kto to kurde tworzył ?! :shock: :shock:

Ancient Treant
+Avatars of Nature - 55pkt
+Axe of Battle - 35pkt
+Dusk Stone - 30pkt
+Glittering Cuirass - 30pkt
+Potion of Speed - 5pkt


Otrzymujemy Treemana:
WS6 BS6 S7(+AP) T6 W6 I6 A8 LD 9, Stubborn, save 1+ z rerollem, Ward 5+, i -1 hita w niego, przerzuty 1 na ranienie w lesie.
Strzela po marszu na 12" D6+2 S4 (S5 jeśli cel w lesie), ignoruje covery, long range (minus tylko za ruch...przy BS6 to dalej daje 2+), thunderstomp z S7 i AP, magiczne ataki i surfuje w lesie na D3+1

....za 365pkt.

Nie no całkiem fajne i zbalansowane :mrgreen:

Można więcej takich kwiatków złożyć.

Wolę Age of Sigmar.
Treeman już oklepany :wink: :wink:
Co ciekawe przeszło to przez twórców podręcznika, support i speców od podręcznika =D>

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9564
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Hahaha :lol2:

Niezłych przygłupów do niektórych ABC przyjęli. Ale za tydzień większość tego gówna powinno zniknąć na zawsze.

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Jak idą rozkminy nad 9 edycją ?

Potencjał dostrzeżony ? :)

Ja o dziwo jestem zaskoczony tym co można złożyć, nie muszę praktycznie żadnych figur dokupywać...jedynie drobne poprawki i można śmigać :)
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

Dużo tego, w tym stanie książki chyba nie ma oczywistych wyborów. Wszystko wydaje się mocne.

Leśne duszki są mocne - Treeman lord do wali, ten czarujący też niczego sobie, za nieco więcej pkt względem elficy mamy model który też może siębić, Driadki za śmieszne punty z czarującymi bohaterkami za półdarmo, plus pestki i inne śmiecie.

Same elfy, z pestkami i tancerzami, gwardią i wsparciem orląt. Nawet herosi na jelonkach mają spoko staty. Jedyny duży minus to brak free reforma.

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Podoba mi się opcja dryad z KB na 18" w shootingu i po 2 ataki z hatem j brenczką w środku.
Sisterki też fajne i tylko 100pkt - free reform mają, podwójne strzałki z poisonami i WardSave 4++
Fajne jest treesinging. Widać, że ktoś fajnie klimatycznie do booka podszedł i istnieje sporo fajnych złożeń a nie w kółko to samo.

Waye słabsi ale jako suport mogą namieszać.
Treeman w końcu taki jaki powinien być, można odkurzyć modele z półki :)

Heros na stagu wygląda spoko :)

Free reform aż tak nie boli jak jest czym przylutować

Można całkiem fajnie CC złożyć w końcu przy wsparciu magii i strzelania. Koniec ze "spierdalandem" ;)

No i wielki plus, że wróciły KINDREDY - tego mi brakowało strasznie na 8edycyjnym booku.
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

No tak, tylko bladedancer kindred to jakaś przeginka, Alter też bardzo mocny, ten dla staga jest ok, to samo pieszy. Imho są to tanie opcje upgradów - bo za śmieszne punkty nagle heros dostaje np. 5+ armora i dodatkowy atak, ciężko nie brać.

Sisterki są faktycznie bardzo fajne, tylko za 20 pkt.

Te driadki z pestkami faktycznei super. Bez pestek również, w szczególności, ze driada z bazy ma 3A S/T4 warda na 5+ i jest 1 poziomowym magiem :lol2: Szkoda tylko, że zerówka z beasta ma casting aż 10+, a regenka z nature driadom jest niepotrzebna.

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Czy ja wiem czy przeginka ? - taki sam jak był kiedyś (jedynie Ward doszedł z bazy)

5ataków z S5 na WS9 (opcja Lord) - ale nie ma savów, tylko ward 4+ przy T3 to sporo ran do wardowania.
Może być tylko w wardancerach. To nie jest aż tak turbo gięte jak się wydaje.

Alter - taki sam jak kiedyś jedynie warda dostał z bazy. Nie można dołączać do unitów więc dalej jest to "jajko" na którym trzeba uważać by nie spadł w głupi sposób ;)

Wild - mega,złożyłem sobie BSB na stagu i wyszło mi, że ziomek ma 6 ataków trafiających na 3+ z S6, ma save 2+, Ward 4++ i T5 od staga - całkiem fajny jebaka :mrgreen:
Ciutkę lepszy niż był - tego brakowało u WE

Udało mi się ciekawego treemana złożyć:
Ancient Treeman + Avatar of Nature
Halabarda za 20pkt co daje MultiWound (2) przeciwko Monsterom, MI, MC, CHA, MB - całkiem spoko :D
Treesinging do tego i jebaka ma S8 AP, 6ataków na 3+, Multiwoundy na duże cele i reroll 1 na ranienie jeśli w lesie, przy sile 8 trzeba po prostu dobrze pokulać na hity :D (statystycznie ze 4 powinny wejść)

Podobają mi się też itemki jakie można brać

Scroll do blokowania wybranego czaru.
Ward 5+ na unit od machin
Baner płonący lub NIE - sami wybieramy (tego mi brakowało)
Baner dający Holy Attacks - 10 wildów z takim banerem robi kuku a jak dobrze liczę to mają teraz 3+ Save ;) więc nie powinni tak łatwo spadać.
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5344

Post autor: Tutajec »

Imo te elfy sa bardzo mocne, pory takiej mobilności maja bordze dobre pierdolniecie i koszt.

Jedyne czego w poprzednim booku brakowało to herosi a teraz jest na nich w opór złożeń. Nawet siekiery w corach sa super.
Obrazek

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

Akurat Stagi to fajny przykład - WE brakowało walczących herosów. Czy t5 jest właściwe, sam nie wiem. Na pewno brakowało sejva i nie widzieliśmy elfich herosów.

Wildzi z 3+ sa bardzo drodzy bo chyba 35 pkt. W podobnej cenie latają grale, dragon princes i inni.

Heros wardancerów siły 5 nie miał nigdy, warda również. Jemu spokojnie można dawać tarczę i wszystko praktycznie trafia na 5+. Teraz może spokojnie cały limit punktowy przeznaczyć na ofensywę.

Alter niby jajko, ale może biegać z dobrym sejvem, hełmem, ma warda z bazy, dużo ataków. Wcale taki mięciutki nie jest.

Ciężko to wszystko poukładać, nie wiedząc jak w praktyce inne zmodyfikowane armie wypadają. Na pewno wybór jest, wszystko robi się grywalne, ale wydaje mi się, że mało zbalansowane zewnętrznie. Czas pokaże :)

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Narożny pisze: Heros wardancerów siły 5 nie miał nigdy, warda również. Jemu spokojnie można dawać tarczę i wszystko praktycznie trafia na 5+. Teraz może spokojnie cały limit punktowy przeznaczyć na ofensywę.
Miał S5 w szarży ;) - stara zasada breakdancerów
Tarczy wziąć nie może.
Alter niby jajko, ale może biegać z dobrym sejvem, hełmem, ma warda z bazy, dużo ataków. Wcale taki mięciutki nie jest.
Póki będzie mieć T3 to będzie "miękki dydol" ;) - ale da radę pokroić to i owo :)

Ciężko to wszystko poukładać, nie wiedząc jak w praktyce inne zmodyfikowane armie wypadają. Na pewno wybór jest, wszystko robi się grywalne, ale wydaje mi się, że mało zbalansowane zewnętrznie. Czas pokaże :)
Dokładnie tak jak mówisz, czas pokaże.

Zabawki fajne można poskładać
Wildzi, breakdancerzy, drzewa, dryady, magia, kindredy - kombinacji podobnie jak na starym booku 6ed albo i więcej bo jednostki w końcu do czegoś się nadają - a nie do stania na półce ;)
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

O widzisz, dziwne z tą tarczą, bo zwykli wardancerzy mogą, no trudno ;)

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2242
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

ja propsuje tancerki z banerem za 50pts ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Zagrałem w sobotę tym:

Bladedancer Forest Prince: General, Great Weapon of Skilful Defense, Divine Icon: 225
Ancient Treant: Avatar of Nature, Treemen: Beast-Bane Halberd, Aspect of the Clinging Wine: 330
High Enchantress: 4lvl Heaven, Dispel Scroll: 2470
Bladedancer Forest Captain: BSB, Banner of Speed, Screaming Swords, Strength Potion: 170
Enchantress: 2lvl Beast, Tome of Arcane Lore: 120
18 GG: FCG, Gleaming Icon: 287
5 GR: LA, Champion, Shield: 110
2 x 8 Dryads: Champion, Skirmish: 2 x 110
15 Bladedancers: Champion, Standard, Shield, Banner of the Living Forest: 325
5 Bladedancers: 70
7 Wild Huntsmen: Champion, Standard, Natural Armour, Shield: 272
2399

Lord Tancerz bardzo mocny - teraz z S6 będzie mocny, ale jaj już nie będzie urywał.
Treeman - niszczył system z halabardą - teraz bedzie mocny ale już nie przegięty
Tancerze z tarczami też gnietli w CC ale to dzieki BSB i Lordowi i sztandarowi, ale dośćwrażliwi na magie i strzelanie, bez sztandaru będą mocni ale dość wrażliwi.
reszta ok.

Pierwsza bitwa z Suchym, zagrałem dość bezpiecznie, bo żle zrozumieąłem gdzie siędzi lord zabójca z bretki, przez co wyszło 1/-1 zamiast posprzątania stołu.
Druga bitwa Danrakh, krasie na 3 klockach, 2 bomberach i 2 kowadłach tancerze z drzewem po kolei wpadali i zabijali, do tego wchodziło wsparcie magiczne i nie było co zbierać 2/-2 bo nie zdązyłem zjeść ostatniego klocka.
Trzecia laik WE na 80 pestkach z poisonem, zwaliłem wystawienie przez co straciłem drzewo i driady, wyrżnelismy się mocno tyle że ja zabiłem 2x drzewo i poszarpałem łuki niestety za mało żeby dostać za nie pkt, a sam straciłem wszystko poza tancerzemi i dużym magiem wyszło-3/3

Zmiany z 9.1 oceniam na plus i od razu wrzuce propozycje rozpy:

Bladedancer Forest Prince: General, Great Weapon of Skilful Defense , Divine Icon: 225
Ancient Treant: Avatar of Nature, Treemen: Aspect of the Clinging Wine: 320
High Enchantress: 4lvl Nature, Dispel Scroll, Talisman of Lesser Shielding: 265
High Enchantress: 3lvl Heaven, Tome of Arcane Lore: 190
Bladedancer Forest Captain: BSB, Mirror Spear, Strength Potion: 175

21 King's Guard: FCG, Innate Defence, Icon of the Relentless Company: 360
5 GR: LA, Shield: 100
2 x 8 Dryads: Champion, Skirmish: 2 x 110
18 Bladedancers: Champion, Standard, Banner of Speed: 287
7 Wild Huntsmen: Champion, Standard, Shield, Gleaming Icon: 256
2398

ODPOWIEDZ