Border Princes

Border Princes

Niezależne Forum WFB/9th Age
 
Teraz jest 20 lis 2018, o 21:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zawierucha nad Imperium - armia i turnieje Mytha
PostNapisane: 18 paź 2018, o 15:48 
Masakrator

Dołączył(a): 1 lis 2007, o 10:45
Posty: 2432
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila
Ostatnio mam wreszcie czas pomalować i pojeździć na turnieje, oraz mam nadzieję napisać kilka słów. Moja armia jest stylizowana na kolorystykę prowincji Stirland, nie przykładałem znaczenia do wcześniejszego fluffu, że prowincja jest biedna. Część modeli pomalował malarz, część pomalowałem sam. Moim założeniem była duża liczba kolorów indywidualnych regimentów, scalana mundurami, piórami przy hełmach, tarczami, sztandarami, itp.

Pierwsza przygoda już w najbliższą sobotę w Łodzi, pojadę w takim składzie:
Obrazek

Marshal on a Dragon, Pistol
10 Knightly Orders, Champ / Mus
4 demigryph knights FCG, Banner of Discipline
5 Reiters

Jadę w parze z Debelialem i Jego demonami (zdjęcie po turnieju):

Harbinger of Change, Black Orb
12 Horrors, Champ / Mus
12 Horrors, Champ / Mus
5 Furies of Change
Mounted Sirens, Champ
Siren Chariot
Carnal Chariot
Blood Chariot
Daemon Engine of Pestilence

Wyszedł nam napór z niespodziankami, zobaczmy jak to zadziała w praktyce :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zawierucha nad Imperium - armia i turnieje Mytha
PostNapisane: 19 paź 2018, o 14:57 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2010, o 12:40
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków
Naprawdę bardzo fajne malowanie. Powodzenia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zawierucha nad Imperium - armia i turnieje Mytha
PostNapisane: 20 paź 2018, o 18:16 
Pan Spamu
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2006, o 18:57
Posty: 8458
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan
Super, że pojawił się kolejny taki temat. Trzymam kciuki za Was :D

_________________
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zawierucha nad Imperium - armia i turnieje Mytha
PostNapisane: 22 paź 2018, o 08:47 
Masakrator

Dołączył(a): 1 lis 2007, o 10:45
Posty: 2432
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila
No i stało się ;-)

Obrazek

I runda: Crus i Jeżus
Slann z metalem, skink chief z łukiem z 4x strzał z S4, 8 oddziałów skinków, 2 salki, stedzio.
Goblin szef, ork BSB, 20 iron orków, 45 goblinów z fanolami, 2 rydwany

Scenariusz hold the ground, wystawienie counterthrust.

Dostaliśmy zaczynanie, naparliśmy, chyba za bardzo obawiając się dwóch rydwanów na górce. Wyciągnęliśmy fanole bez strat w I turze. Smok, armata demonów i rydwan slanesha z zionięciami wyzerowały w jedną turę goboski nadszarpnięte wcześniej magią. Engine zjadł stedzia. Skanapkowaliśmy potem orki i też wyparowały w jedną fazę. Zagraliśmy tylko 4 tury, więc slann w czwartej bezkarnie zamagował mi smoka, a 6 skinków z 12 strzałów zabiło zdrowe działo. Przez niedogranie nie zrobiliśmy też objectivu. Szkoda, bo pomimo straty smoka mieliśmy gotowe demisie, fiendy i engine oraz magię, wynik byłby dla nas lepszy, a tak tylko 12:8.

II runda: Tofic i Ciara
WE z wild riderem na jelonku, 2 x wild riderami, zwykłym fastem, 2 x 3 warhawkami, 5 maidenek i 15 łukami z dużym magiem szamanizmu.
Bretka z lordem mordercą na pegazie, 2 x 5 errantami i 9 graali

Scenariusz breakthrough, wystawienie encircle.
Przeciwnicy zaczęli, naparli, dostaliśmy fasta przed demisie i rydwan (rydwan zabił fasta). Na flankach warhawki zaleciały, ale z jednej strony zionięcie horrorów je zabiło, a z drugiej horrory wytrzymały fazę CC, potem z pomocą przyszło działo wratha. Carnal chariot wbił dwie rany w jelonka, potem dobiły go ataki rydwanu wratha. Fiendy i smok kontrowały graali, ale nie udało nam się ich złapać, za to oni złapali w ostatniej turze engine.
Na środku stołu demisie za murkiem przyjęły bretońskiego mordercę, champion się poświęcił, ale ustałem na steadfaście, w kolejnej rundzie wbiłem ranę bohaterowi, złamałem go i złapałem. Demisie dostały kontrę obu oddziałów wild riderów i zginęły. Wild riderzy też zginęli w odwecie. Engine przed śmiercią złapał jeszcze oddział łuków z magiem. W ostatnich podrygach jedni erranci próbowali zabić horrory, ale zginęli w tym combacie po jakichś 5 fazach CC. Drugi oddział próbował przyjść z pomocą, a przegonili go moi rycerze (nie złapawszy).
Wyszło 15:5, nikt nie zrobił scenariusza.

III runda: Mojżesz i Błażej
DH z królem mordercą z oathstonem, slayerem mordercą, dużym oddziałem greybeardów, 2 hordami slayerów, 9 slayerów w skirmishu, 10 warriorów
VC z strzygą z shamanismem, 30 ghouli, psami, oddziałem zombie, varkolakiem i 2 batami.

Scenariusz spoils of war, wystawienie counterthrust.
My zaczęliśmy, przeciwnicy nie wykonywali dalekich vanguardów ze względu na nasze potencjalne dalekie szarże. Varkolak na flance zginął z magii i strzelania horrorów. Greybeardzi z królem od 4 tury bili się z moimi rycerzami, ze wsparciem rydwanów demonów. W ostatniej turze rycerze zostali złamani i 4 uciekło, nie mieli już tury na próbę zebrania się.
Na drugiej flance fiendy stały naprzeciw oddziału slayersów i metodycznie się cofały. W końcu doszło do konfrontacji, zabiliśmy ze 12 z 23 modeli i oddaliśmy fiendy. Oddział slayersów jednak do końca gry już nic albo niewiele zrobił. Na środku w ghoule wbiły się konne demonetki (frenzy z shamanismu) i utłukły championa. Zaleciałem na flankę tego oddziału smokiem, od frontu wpadł rydwan wratha z zionięciem. Smok spopielił strzygę, samemu dostając 3 rany. Rydwan wbił na tyle ran, że w turę oddział przestał istnieć. Engine i dwa rydwany wbiły się w drugą hordę slayerów. Popełniłem błąd, bo dołączyłem do tego smoka (krasnale nałożyły na niego hate), wbiłem 5 stompów i cesarz poległ ze zwrotek. Miałem odlecieć gdzieś indziej, demony poradziłyby sobie ze slayerami w dwie fazy zamiast w jedną.
Zabiliśmy więcej, ale przegraliśmy scenariusz. 9:11

Runda IV: Azurix i Galahad
Scenariusz capture the flags, wystawienie battleline.

HBE: mag z cosmo, BSB magujący, kolo z włócznią, 15 łuków, 3 x 5 ellyrianów, 2 x 20kilku phoenix guardów
SE: driada generał z hatem na oddział, kolo na jelonku, horda driad, heath riders x5, wild riders x 8

Chłopaki zaczęli, ale szczęśliwie nic nie zrobili nam z magii. Zaczęły się szachy, zastawianie wild riderów z jelonkiem. Kawaleria imperium i demisie miały wpaść w driady, doszły tylko demisie, po trzech fazach walki został jeden na dwóch ranach, ale ponowna szarża kawalerii przegoniła hordę. Tą kawę rozwalili od boku wild ridersi. Do 6 tury z magii zabiliśmy jelonka i ustrzeliliśmy resztę wild ridersów.
W centrum dwa oddziały fenix guards napierały, próbowaliśmy je otoczyć fiendami i smokiem, ale zabrakło zasięgu do pełnego okrążenia. Koniec końców zdecydowaliśmy się na szarżę w niezboostowany magią klocek z trzema herosami dwoma rydwanami i enginem. Plan minimum czyli zabicie maga nie wyszedł, nie rozproszyliśmy jednego czaru i gwardia z S6 rozpruła nasze jednostki (zostało jakieś 6 modeli plus herosi). W międzyczasie fiendy i smok za cenę kilku ran rozwaliły w straaasznych bólach drugą gwardię. Mieliśmy do wyboru: uciekać smokiem albo szarżować od frontu smokiem i zablokować kolesia z dzidą, a od boku demonetkami z zionięciem. Wybraliśmy drugą opcję. Smok dostał 4 hity i 3 zranienia. Demonetki dostawiły się do rannego maga i ostatnim atakiem konika go zabiły. Zionięcie i ataki w oddział nie zrobiły nic, więc elfy dalej miały steadfasta. Radośnie oddaliśmy więc kolejne 1200 pkt.
Na koniec bitwy elfom zostały resztki gwardii, do której horrory pruły na próżno z magii i strzelania, większość ataków odbiła się od warda (dostaliśmy tylko połowę za oddział i punkty za maga), oraz jeden fast. Nam ranny demigryf za domkiem, champion jednych horrorów, drugie horrory, heros demonów, mój fast. Wyrzynka totalna, ale zdobyliśmy objective.
Wynik 14:6.

V Runda: Mamut i Klocek
DE: duża suka z alchemią i familiarem, assassin morderca herosów, 20 spearów, 15 spearów, 2x 5 raven cloacks, hydra,
Ogry: shaman adept z shamanismem, BSB, hunter AS1+ regena, strzał z S7 i multiplikacją ran, 8 bruisers FCG, 3 bruisers, kotek, 2 armaty, rock aurochs.

Scenariusz dwa punkty, rozstawienie battleline.

Na koniec turnieju trafiliśmy idealnie na antyarmię. Alchemia, hunter, assassin, dwie armaty i rock aurochs skutecznie zachęciły smoczka, żeby 5 tur spędził za górką. W 6 wyleciał i spalił assassina, który nie miał jak uciec inaczej z LoS fiendów.
Na prawej flance 2 x shadzi, assassin i rock aurochs próbowali wypracować przewagę nad fiendami i rydwanem lusta. Rydwan zginął ze strzelania. Żeby uratować fiendy i flankę, zaszarżowałem z górki resztką swojej kawy w shadów, przegoniłem ich, ale kotek i działo w szarży wyjaśniły temat. Niemniej fiendy zostały i nie pozwoliły aurochowi na szaleństwo po stole.
Na lewej flance demisie zaszarżowały na hydrę, wygrały combat o 2, ale hydra zdała liderkę na 7. Dostałem w ten oddział huntera, który wyjaśnił sprawę. Hydrę zabiły horrory z magii i strzelania. W odwecie hunter zabił jedne horrory i próbował zabić działo wratha (nie udało mu się do końa gry wbić rany).
W centrum duży klocek bruiserów stał raczej z tyłu ze względu na scenariusz i to uratowało nas przed dużo większymi problemami. Nasz demon engine wpadł w jedne speary, które pomimo niezdanego feara zadały mu trzy rany (wcześniej działo też trzy). Na jednej ranie wpadł z overruna w drugie speary z suką, które też oblały fear, ale to nie przeszkodziło im również wbić trzech ran ;-) zablokowaliśmy ruch tych spearmenów po objective, zajęliśmy go horrorami i w ten sposób zakończyliśmy bitwę.
8:12 po klubowej rozgrywce (chłopaki szukają klubu :-P ;-) ).

Podsumowując - myśleliśmy, że złożyliśmy dobre, naporowe rozpiski ze wspomaganiem, a okazało się, że w 4 na 5 bitew mieliśmy problemy ze zbyt mobilnymi, silnymi w CC jednostkami przeciwników lub bardzo mocną magią. Mogliśmy zagrać defens z kontrą. Nie zagraliśmy z topem, ale też nie zagraliśmy ze zdecydowanie słabszymi graczami, więc bitwy były wymagające.

Magia demonów była ekstra, chociaż niezbyt wyszukana - 4 na 5 razy 3x pocisk i 3x zionięcie ;-) Chyba czas odkurzyć wózki imperialne, żeby mieć w armii duplikaty czarów. Smok... malowałem go 16 godzin i wyglądał super na stole, nieźle kontrował. Dwa razy go przeceniłem i oddałem przez to 2-3 progi (slayerzy i heros HBE z dzidą). Ma mało ruchu, a przez brak zasad specjalnych jak chociażby przerzuty trafień na górze nie walczy zbyt dobrze. Nasza obecna meta też mu nie pomaga. Oprócz akcji ze strzygą gryf zrobiłby to samo praktycznie tak samo za 60% ceny, a miałby warda na ogień i lepszy pancerz. Kawaleria bez przerzutów parę razy nam spłatała figla "3 trafienia na 4+ z 11 ataków", tak samo demigryfy.

Armie mające dostęp do czarów universal czy wpływających na całe unity (np. bagno, frenzy lub chilling howl z shamanismu) miały mega do przodu. To samo mocne były antymagia krasiów (bodajże 3 czary przez to uwaliliśmy) czy bonus do casta dla DE lub zasady czarowania HBE. Trzeba było wziąć maga imperium z alchemy / pyro i tyrać wszystko i wszystkich.


Ostatnio edytowano 31 paź 2018, o 08:45 przez Myth, łącznie edytowano 6 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zawierucha nad Imperium - armia i turnieje Mytha
PostNapisane: 22 paź 2018, o 12:22 
Falubaz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sie 2012, o 06:26
Posty: 1133
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Jelonek nie zginął od pocisku tylko jak leszcz umarł od ataków z góry khornickiej taczki. A miał overruna na 3" w pinki plus bestia obok nie pchnela 2 rajtarow od tyłu :(
Smuteczek
A erranci z pinkami stali tam chyba 5 lub więcej faz cc aż jakimś cudem umarli szybciej niż pinki xD

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zawierucha nad Imperium - armia i turnieje Mytha
PostNapisane: 22 paź 2018, o 13:14 
Szef Wszystkich Szefów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 maja 2007, o 08:12
Posty: 3324
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Taaa, walka errantów z pinkami była epicka ;p Erranci pudłowali niemal wszystko, a ja wardowałem te nieliczne udane ciochy ;)

_________________
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zawierucha nad Imperium - armia i turnieje Mytha
PostNapisane: 22 paź 2018, o 13:16 
Falubaz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sie 2012, o 06:26
Posty: 1133
Lokalizacja: Animosity Szczecin
To było bardzo niemiłe z Twojej strony ze zdawałeś większość wardów :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zawierucha nad Imperium - armia i turnieje Mytha
PostNapisane: 22 paź 2018, o 13:51 
Mudżahedin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 gru 2017, o 16:49
Posty: 218
Lokalizacja: Katowice
Musicie chłopaki poprqcować nad słownictwem ;).
Używacie słów, których nie ma w grze, w którą graliśmy w weekend :p

A tak poza tym super relacja...

ps. Ciara widzę, że nie tylko z nami mieliście jakiegoś absurdalnego pecha ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zawierucha nad Imperium - armia i turnieje Mytha
PostNapisane: 22 paź 2018, o 14:50 
Masakrator

Dołączył(a): 1 lis 2007, o 10:45
Posty: 2432
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila
Próbuję się przestawić, ale moje modele nadal mają tafa, a nie rezyliens ;-) Raport jest skończony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zawierucha nad Imperium - armia i turnieje Mytha
PostNapisane: 22 paź 2018, o 14:54 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2011, o 02:16
Posty: 2900
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Też taki niuans w sumie, ale Wardensi, którzy wykończyli Rydwany i Monsterka (swoją drogą to sam BSB wbił na nim 6 ran przy waszych Wardach ;) ),to dostali +1 do Siły. Prince w 2 tury CC wykończył Działo Khorne'a, BSB natłukł 6 ran, a oddział dokończył dzieła. Natomiast to co miało kluczowy wpływ na końcówkę, to Phoenix Guardzi walczący ze Smokiem i Fiendami z S6 i AP4, którzy wbili mu 1 ranę z 9 trafień ;)

_________________
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zawierucha nad Imperium - armia i turnieje Mytha
PostNapisane: 22 paź 2018, o 14:56 
Masakrator

Dołączył(a): 1 lis 2007, o 10:45
Posty: 2432
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila
Absolutnie zgoda, że w paru momentach statystyka mocno odchylała się w obie strony w tej bitwie :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zawierucha nad Imperium - armia i turnieje Mytha
PostNapisane: 22 paź 2018, o 22:01 
Falubaz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sie 2012, o 06:26
Posty: 1133
Lokalizacja: Animosity Szczecin
WarX napisał(a):
ps. Ciara widzę, że nie tylko z nami mieliście jakiegoś absurdalnego pecha ;)


No niestety w łodzi mieliśmy istny cyrk, raz za razem clown fiesta xD

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zawierucha nad Imperium - armia i turnieje Mytha
PostNapisane: 22 paź 2018, o 22:29 
Mudżahedin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 gru 2017, o 16:49
Posty: 218
Lokalizacja: Katowice
Ciara napisał(a):
WarX napisał(a):
ps. Ciara widzę, że nie tylko z nami mieliście jakiegoś absurdalnego pecha ;)


No niestety w łodzi mieliśmy istny cyrk, raz za razem clown fiesta xD


Nie tylko wy ;). Ja pierwszy raz na Mackach widziałem miscast 777, szkoda żena naszym własnym magu :p.

Oczywiście spell, który go wysadził zadał niesamowitą liczbę ran... 0/1 (nie pamiętam, czy było wysejwowane, ale za to na pewno 1 na liczbę hitów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zawierucha nad Imperium - armia i turnieje Mytha
PostNapisane: 23 paź 2018, o 22:10 
Wałkarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sie 2010, o 12:56
Posty: 51
Bardzo przyjemny report Marek, gratuluję fajnych, stabilnych wyników :)


Ostatnio edytowano 25 paź 2018, o 15:11 przez lapamat, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zawierucha nad Imperium - armia i turnieje Mytha
PostNapisane: 23 paź 2018, o 23:02 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 22:06
Posty: 392
Lokalizacja: Animosity Szczecin/Wrocław
Ciara napisał(a):
WarX napisał(a):
ps. Ciara widzę, że nie tylko z nami mieliście jakiegoś absurdalnego pecha ;)


No niestety w łodzi mieliśmy istny cyrk, raz za razem clown fiesta xD

Kestrel Knights Combat Win Ratio 0% <3

Spoko temat, będę zaglądał :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL - Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.063s | 10 Queries | GZIP : Off ]