Rozpiski Imperialne

Empire

Moderator: #helion#

Zablokowany
Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Rozpiski Imperialne

Post autor: #helion# »

mam nadzieję, że admini nie wkurzą się na to, ale tu mnie imperialni ocenią, a o to mi chodzi, prosiłbym o wyrozumiałość i zatrzymanie tego tematu w tym rozdziale, dziękuję z góry

startuję w lidze 1999, lizaki moje wypożyczyłem bo gram imperium, oto wypocinka do oceny, prosiłbym o zabieranie głosu każdego

Warrior priest - generał, armour of meteoric iron, icon of magnus, warhorse, great weapon 154pkt
Captain BSB - dawn armour, sword of might, warhorse, barding 139pkt
Battle wizard - 2x dispel scroll 115pkt.

Crossbowman x10 80pkt
Handgunners x10 80pkt
Flagellant Warband x20 200pkt.
Knightly Order (x6), lance, Standard bearer, musician 162pkt
Knightly Order (x7), lance, Standard bearer, musician, War banner 210pkt
Knightly Order (x7), lance, Standard bearer, musician, Steel Standard 205pkt

Pistoliers (x5), musician, outrider, repeater pistol 114pkt
Outriders (x5), musician 113pkt
Greatswords (x20), champion, standard bearer, musician, 230pkt
Detachment 1: Archers (x5) 40pkt
Detachment 2: Swordsman (x7) 42pkt

Helblaster 110pkt

Total : 1994
Dispel pool : 4
Power pool : 3
Models in Army : 109

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2438
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Dziwaczna rozpiska.

Zacznę od herosów:
1) Kapłan-odporność na strach,sv1+ hmm ciekawe ale wydaje mi się totalnie niepotrzebny w takim zestawieniu.Co on ma tak naprawdę robić?
2) Bsb-sv3+z przerzutem i +1 do siły.Też dziwne zestawienie.Szukam zastosowania ale go nie widzę.
3) Mag-1lvl ze zwojami.no ok niech będzie ale jak na te punkty to jest marna ochrona magiczna a sam magia nic nie zrobisz.

Core:
1) Kusznicy i strzelcy są ok.
2) Rycerze za małe oddziały,za dużo sztandarów-łatwy łup
3) Flagellanci-mieszane uczucia.sam gram flagasami ale są podatni na ostrzał i magię.do walki dojdzie niewielu a jak zaczniesz korzystać z ofiary to oddział straci swoja wartość bojową(weź 5 więcej)

Speciale:
1)Czy ja dobrze widzę że nie masz żadnej armaty?Czemu nie masz żadnej armaty?Armata Imperium to jest najlepsza z maszyn w tej grze!
Wywal Outriderów i wsadź armatę.
2)Pistolierzy w dobrej konfiguracji do wsparcia klocka kawalerii(którego nie masz).Mogą zostać według mnie.Pomogą konnicy.
3)Greatswordzi to fajna jednostka ale oddziały wsparcia jakieś takie niespecjalne.O ile Swordsmani sa w porządku tak łucznicy moga tylko pogorszyć sytuację(nowe zasady z erraty i "taktyczna szarża").zmień na hundgunnerów.

Rare:
1)Helka fajna do zdejmowania smoków i dużych oddziałów.Ale co będzie jak trafisz na WE lub Lizardy?

Faktem jest że Imperium nie ma jakiegoś super mocnego Rara.
Ale jeśli założeniem armii jest napieranie do przodu zastanów się nad wymiana wszystkich jednostek strzeleckich na jednostki do walki a Helke zamień na Czołg.
wywalając pistolierów,outriderow,kusze i hundguny oraz helke masz czołg i jakies 120 pkt na dopchanie kawalerii do pełnych 10.

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

skoro mamy temacik z rozpiskami to dorzuce coś od siebie(wszystkie wypowiedzi mile widziane)

Rozpa na 1350 (MASTERMIND)

Captain [122]
BSB
Warhorse,barding
War banner
Full plate armour

Captain [85]
Generał
lanca
warhorse,barding
shield
full plate armour
pistol

4x6 Knightly orders [648]
Musican
standard

10 handgunners [85]
musican

3x great cannon [300]

hellblaster [110]

Total cost 1350

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2438
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Hmmm magia cię zjedzą.i klocki gobbo oraz szczurów też.

Co byście doradzili na 1500pkt?

Wiem że będże grał przeciw dużej ilości HE na magii i WE.

Na razie wykombinowałem cos takiego:

Mag 2lvl ,generał ,2x dispel scroll

Mag 2 lvl ,rod of power ,ring of volans

Mag 2 lvl ,doomfire ring,sigil of sigmar, warhorse

25 Swordsmanow standar,music
10 Crossbowman detachmant
5 Hundgunners detachmant

5 Knights standar music

10 Knights of inner circle standar,music,warbanner

2 Great cannon

1 Hellblaster

Casting 8
Dispel 5
Models 70
Total cost 1498
Ostatnio zmieniony 14 mar 2007, o 18:14 przez Reyki, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

Reyki pisze:Hmmm magia cię zjedzą.i klocki gobbo oraz szczurów też.
Dlatego jest ten BSB z war bannerem bo na starcie w kawaleri mam +3 do combata i to co zabije, szczury i goboski maja 5(3 ranki, przewaga i sztandar) ale ja raczej kilka ich zabije(nawet jak nie to ten BSB daje mi przeżut breaka),co do magi to chyba zamienie sobie capitana na jedenego pierwszo levelowca ze scrolami.




Co do twojej rozpy to zamień power stone na dispel scroll,zdejmij sgil of sigmar oraz doom fire ring i wstaw za to silver horna albo aldred's cascet of sorcerry(to drugie jak lubisz troche ryzykować :twisted: )

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2438
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

sigil to 15 punktow.

Kombinowałem nad innymi opcjami ale raczej ich nie widzę.z tym scrollem to dobra myśl.

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

sigil(15) i doom fire ring(30) to razem 45 pkt :D

jeżeli byś wziął silver horna to nie straszne ci zbieranie oddziałów, a jak weźmiesz aldred cascet of sorcerry i uda ci się go użyc + uda się zachować 3 kości power z poprzedniej tury to nawet HE wymiękną przy twojej magi(tylko,że ta druga opcja jest bardziej ryzykowna)

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2438
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Ale zdejmując to rezygnuje z jednej kości dispella i z jednego bounda który potrafi troche namieszać.

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

ja bym tak nie liczył no to,że wszystkie czary bedą szły w jeden regiment w którym będzie mag, doom fire ring jest bardzo dobry ale na armie z małym ld, ja bym tam tak nie liczył,że spanikuje jakiś oddział elfów z ld8 czy9 :wink:

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2438
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

ok przekonałeś mnie zamieniłem doomfire na aldred

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

jak zagrasz tą rozpą to wstaw tu jakiegoś battle reporta bo mnie bardzo ciekawi jak będzie spisywać się taka armia

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2438
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Ok zamieszczę.

Będzie tego trochę bo od razu na turnieju będę tym grał, bez gier testowych.

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2438
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Zagrałem trochę inną armią niż tu przedstawioną.

Mag 2lvl power stone,dispell scroll
Mag 2 lvl Sigil of sigmar,doomfire ring
Mag 2 lvl rod of power i ring of volans
24 swordsmanow ze sztandarem i muzykiem
Detachmant 10 hundgunnerow
10 kuszników
6 Inner circle z warbannerem i muzykiem
2 x armata
Czołg

Grałem z Chaosem na Slaneshu mojego kumpla Majora.
Mały demon,spell breaker i diabolic splendour
Mag 2 lvl na koniku ze spell familiarem
2x 5 Demonic na tych mrówkojadach
12 demonic normalnych
5 Chosenów Slanesha z Warbannerem
2 Sapwny Slanesha

Powiem jedno.
PIER$#^&#&NE rzuty!!

Pierwsza moja tura.
Czołg wysunął się nieznacznie i wypalił z armaty-armata powiedziała BOOM i czołg stracił ranę.
Jedna armata też powiedziała BOOM! i 2 tury z głowy.
Druga armata Trafiła tam gdzie chciałem ale na zranienie rzuciłem oczywiście 1.
Strzelcy nic nie widzieli.
Magią zadałem jedną ranę Spawnowi.

Pierwsza tura Majora.
Napierał na maxa wszystkim.
Magią nie zrobił nic poza rzuceniem miscasta na pierwszym magu i wyssał wszystkie kostki.

Moja druga tura.
Czołg zadał sobie ranę generując 4 punkty pary.
Jedna armata nie strzelała.
Druga armata tym razem zmiotła Spawna i jedną pieszą Demonetkę.
Hundgunnerzy zadali 2 rany Spawnowi.
Magią nic nie zrobiłem(chociaz czary weszły).

Druga tura Majora.
Poustawiał się do szarż.
Magią nic nie zrobił.

Trzecia moja tura.
Czołg zadał sobie kolejną ranę starająć się wygenerować 3 punkty pary.
Jedna armata znów odmówiła posłuszeństwa na 2 tury.
Druga armata też się zacięła.
Hundgunnerzy salwą zmietli 4 Chosen Knightów(WOW!! Sam byłem zaskoczony).
Magią nic nie zrobiłem (chociaż czary weszły).

Trzecia tura Majora.
Szarże!!
Konne demonice zjadły jedna armatę.
Drugie demonice pogoniły Hundgunnerów i z overruna wpadły w swordsmanów.
Demon zjadł armatę nr.2
Spawn utknął na oddziale swordsmanów nie zabijając nikogo.
Ja oddając Spawnowi zabiłem go a demonice się sypnęły i pobiegłen do przodu.

Moja Czwarta tura.
Czołg się ruszył tym razem ale tylko 6 cali.
Szarża Swordsmanów na resztke Chosenów(sztandarowy z warbannerem i mag).
Jeden mag nie zdaje terroru i rozbija się o ścianę domku.
Kusznicy się zaczęłi kręcić w miejscu z powodu konnych demonic które przed chwilą zjadły armatę.
Wygrałem walke z Chosenami ale oni jak na złość ustali.
Tura magii wyglądała standardowo(czary weszły ale nic nie zrobiły).

Czwarta tura Majora.
Szarże!!
Demonetki na piechte wpadły w bok swordsmanów.
Demon wpadł w tył.
Demonetki konne ustawiły się za kusznikami.
W turze magii nic nie zrobił.
w walce połamał moich swordsmanów i ich zagonił za stół.

Moja piąta tura.
Czołg się ruszył 12 cali(zaszalałem bo miał tylko 5 ran) i wpadł w tył demonetek.
Kusznicy się odwrócili przodem do wroga(demonetek na steedach).
Magią nic nie zrobiłem.
W walce Czołg zabił wszystkie demonetki.

Piąta tura Majora.
Szarża Demonic na steedach na kuszników.
Demon się pojawił na stole,ruszył się i zaczął czarować.
Chosen z magiem podobnie.
Magią zadał 2 rany Steam Tankowi.

Moja szósta tura.
Szarża Konnych Demonic i Terror od demona to było za duże przeżycie dla generała który niewiele myśląc dokonał taktycznego odwrotu za krawędź stołu.
Za nim pobiegli kusznicy.
Magią -eee jaką magią?.

Szósta tura Mjora
Nic nie zrobił poza ruchem demonem i zadaniem w turze magii 2 ran Steam Tankowi.

15-5 dla Slaneshytów.

Na stole zostały 3 konne demonice,demon,mag i sztandarowy chosenów.
Mi pozostała 6 Inner circle i połowa czołgu (na 1 ranie).

Ciekawa Bitwa.
Moim błędem było złe rozstawienie się.

No i te rzuty na czołgu i armatach.ehhh.

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

a czy przypadkiem nie trzeba zalatwic czolgu zeby miec za niego pkt. ???
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2438
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Czołg liczony jest jak każdy wielo-woundowy stwór.

Smoka,treemana,giganta też musisz zabić by były za nich punkty?

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

czolg to war mashine anie stwor, zajrzyjcie do rulebooka do dzialu maszyn i liczena za nie punktow...

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1950
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

A ja bym powiedział, że to dość odważne stwierdzenie bo na bazie tego samego paragrafu mogę powiedzieć, że nie widzę nigdzie obsługantów Steam Tanka więc poproszę 300 punktów. Chyba jednak zdrowszym podejściem będzie traktowanie ST jak model walczący samodzielnie nie będzie wtedy niepotrzebnych ciśnień.
A licky boom boom down!!!

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

ale o czym ty mowisz, czemu mamy traktowac czolg inaczej niz to jest w kodexie ?? to jest dopiero niedobry polhammer, ma wszsytkie minusy bycia maszyna, wystawiany jest z armatami, dzwoenk na niego dziala (chyba :P) jak na maszyny, storm banner, ale to ze pkt. sa za niego liczone jak za kazda inna maszyne to juz wszystkim przeszkadza :shock:
drzewo jest za silne? to zrobmy, ze na missfire wybucha jak dzialo, bedzie uczciwiej (zdrowiej) :D , co z tego ze nie jest war nmashine... i w kodexie ma napisane ze missfire = no efect
motyw z tym ze nie widzisz zalogi i masz pkt za czolg jest tak zalosny, ze normalnie kazdy kto to przeczyta, powinien zrobic kupe przed kompem ze smiechu :lol:
jak wyjdzie jakas errata, czy inne barbo-uscislenie to w porzadku, do tego momentu nie ma opcji 0 albo 300pkt.

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1950
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Bardzo mi przykro, ale teza o 300 punktach jest tak samo poparta zasadami jak Twoja o stosowaniu zasady 300 lub zero. Strona 84 rulebooka mówi, że maszyna składa się z maszyny i oddzielnej załogi, a strona 102 mówi, że za maszynę bez załogi dostaje się max punktów. Jest nawet fajna zasada na stronie 86 mówiąca, że maszynę bez załogi niszczy się automatycznie pod koniec fazy CC. Mnie tam taka żonglerka zasadami w stylu, który w cywilizownym świecie zwie się RAW niespecjalnie bawi, dlatego tego typu niesmacznych pomysłów polegających na wykorzystywaniu niedorobioonych zasad nie używam. Ale w momencie kiedy ktoś mi powie, że nie mam 150 punktów za nabicie pięciu ran na steam tanku to ja powiem, że w takim wypadku zgodnie z zasadami mam 300 bo w pobliżu steam tanka nie ma żadnego obsługanta.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

b_sk pisze: Ale w momencie kiedy ktoś mi powie, że nie mam 150 punktów za nabicie pięciu ran na steam tanku to ja powiem, że w takim wypadku zgodnie z zasadami mam 300 bo w pobliżu steam tanka nie ma żadnego obsługanta.

Obsługanci są.inżynier co siedzi w środku steam tank i wszyscy o nim zapominają jest obsługantem i ginie on tylko wtedy kiedy steam tank zostaje zniszczony.Czyli steam tank jest cały czas obsługiwany,czyli według RB nie ma się połowy bo war machine nadal stoi wraz z obsługantami :wink:( w końcu wychodzą dziury w RB i Army booku,dlatego dla swiętego spokoju lepiej oddawać te 150 pkt,bo w końcu warhammer to tylko zabawa :D )

Zablokowany