Greatswords - nieelitarna elita?

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Greatswords - nieelitarna elita?

Post autor: Murmandamus »

Lubimy ich. Mają klimar ale nie mają potencjału większego. Ale co ma w naszej armii potencjał w dobie czarnych straży , swordmasterów i innych.

Mamy jednak piechociarza z sv na 4+ Ws4 oraz stubbornem za niewygórowane 10 pkt. Jeżeli popatrzymy tylko z perspektywy armii imperium jako armii ze srednimi jednostkami to okazuje się że są całkiem mili. Jesli mamy bsb w pobliżu to potrafią nieco przytrzymać. Czasami też siła 5 może nam nieco pomóc zwłąszcza jak jest ksiądz w odziale.

Ostatnio zrodził mi siępomysł czy może mały oddział tej jednostki 14 gości nie potrafiłby czegoś zrobić.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

W sensie, a'la hamki u krasnoludów? Taki unit do przetrzymania czegoś.
Niby tak, ale wyłącznie przeciw wrogom bez feara, a takich coraz mniej :)
No i zakładam, że to byłby łysy oddział, najwyżej z championem?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Niby tak, ale wyłącznie przeciw wrogom bez feara, a takich coraz mniej :)
A dlaczego nie dać do nich kapitana, albo priesta z dobrym sejwem, na koniu z Icon of Magnus.
Moim zdaniem największy mankament tego unitu w stosunku do poprzedniego booka to jednak brak możliwości wzięcia magicznego sztandaru z fajnym bonusem. Praktycznie każda elitarna piechota ma taki sztandar. Te 10 pkt nic tu nie zmienia in plus.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Bo to jest motywator by brac generała imperium co taką zdolność umożliwia. Niestety pomysł szczytny nie wypalił przez nowe tendencje army booków. PRiest z ikoną i meteorytem jest ok nawet bez konia. JEsli uda mu się modlitwa unbrekable to też może nam cos dac.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Dużo gdybania. Tzn, żeby było jasne, sam jestem wielkim fanem GS i najchętniej dawałbym ich w każdej rozpie. Zresztą, często daję.
No ale wracając.
Jeśli już dajesz generała, no to warto im dać jakiś banner, odporność na panikę?
Byliby niesamowici z Sztandarem Gryfa, ale z wiadomych powodów, nie bardzo to wypali :).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Osobiście biorę regimenty 25 GS z dwoma detkami 9 swordsmenów. Jeśłi sztandar daje do nich od GoE to raczej Arcane Warding dla ochrony od magii.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Ja mam mega pecha do testów paniki (i w ogóle wszelkich Ld testów). Dlatego brałbym panikę :)
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Są bardzo mili i rozważałem nawet branie 10 dla stubborna, tyle że w specialach ciasno mamy, niestety, już nawet nie o działa, ale pistoliersi też są przydatni. Niestety, sami są słabi :( A też jest to jeden z moich ulubionych oddziałów.

Gdyby rozważać ich z generałem, to wtedy rzeczywiście ustawić ich tak, że przeciwnik nie ma szans i musi szarżować, stubborn miejmy nadzieję wytrzymuje i wtedy kanapka, bo Generał może być na Gryfie, mamy KO czy nawet duży unit piechoty.
Problem w tym, że ciężko tak wymanewrować, a jeśli tak robimy,to i inne taktyki nam wyjdą...

Najbardziej boli u nich ruch oraz sztandar. Jest to wielkie nieporozumienie, nie wiem jak to się stało!
Ruch nic nie poradzimy, ale mamy kilka możliwości popchnięcia.

Zastanawiałem się nawet nad 10 takich + 2x5 detka archersów. Stawiamy to obok parku maszynowego i jakaś ochrona już jest.

Myślę, że na wielko-punktowym turnieju ciężko coś sensownego wymyśleć, jednakże na mniejsze punkty stubborn daje naprawdę wiele możliwości, trzeba to tylko wykorzystać odpowiednio :)
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

-SaH- pisze:Najbardziej boli u nich ruch oraz sztandar. Jest to wielkie nieporozumienie, nie wiem jak to się stało!
Ruch nic nie poradzimy, ale mamy kilka możliwości popchnięcia.
W jakim sensie ruch? Bo nie bardzo rozumiem.

Ja często ich wystawiam z księdzem i BSB z Griffon Bannerem. Drogo wychodzi, ale czasem idzie coś tym zdziałać.

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

Nie wiem co można tym zdziałać prócz kręcenia się w kółko albo bycia mielonym aż do czasu wyczerpania "zasobów ludzkich" , już nie mówiąc o tym że bsb z 2+ save'a i gryfonem może bardzo szybko umrzeć. Kolejny niegrywalny unit.

Awatar użytkownika
gotih
Mudżahedin
Posty: 239
Lokalizacja: Warszawa Kult

Post autor: gotih »

Nie zgodzę się że są niegrywalni. 15 z czampionem i muzykiem jest całkiem fajnym unitem do trzymania magów :wink:
Obrazek

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

Ee tzn. właściwie to co jeśli chodzi o kwestie trzymania ich różni od swordsmanów? prócz tego że kosztują o 4 ptk więcej , mają stubborna ale jak coś wpadnie magów i tak zabije... odporności na panike nie weźmiesz , różni się de facto jedynie liderka - ale zakładam że i tak lepiej trzymać generała w pobliżu....

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Ja stosuję 24 FCG + priest z icon of magnus i sejwem + det 12 halabardników + det 12 handgunw. Spisują się całkiem nieźle, zwłaszcza w zasięgu BSB. Nie rozumiem czemu mieliby byc niegrywalni. Oni nie sa do scigania elfów po lasach, tylko obrony artylerii. I świetnie sobie z tym radzą.
Z bannerów nawet nie ma im co dac. Praktycznie w gre wchodzi imo banner of Valour (i mamy pełną itp z mozliwoscia ucieczki) lub war banner.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
gotih
Mudżahedin
Posty: 239
Lokalizacja: Warszawa Kult

Post autor: gotih »

@Fluffy: A ile kosztuje cię ten oddział razem z detkami i priestem? 550? To raczej kiepski deal za chronienie 3/4 maszyn.

@Pabis: Z GS można stosować różne myki np ustawienie się bokiem żeby przeciwnik nie zetknął się z magami. Poza tym zawsze można opuścić ten odział i zostawić go jako bloker dla czegoś mocniejszego. No i LD 8 która wbrew pozorom ma ogromne znaczenie
Obrazek

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

Eee , chronienie maszyn przed czym? skoro fasty i latacze i tak ominą ten klocek który jest warty tryliard ptk(jak gotih napisał).. ponadto są wrażliwi na ostrzał nie mówiąc o tym że nie wiem jak im chcesz dać magiczny sztandar...

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Eee , chronienie maszyn przed czym? skoro fasty i latacze i tak ominą ten klocek który jest warty tryliard ptk(jak gotih napisał).. ponadto są wrażliwi na ostrzał nie mówiąc o tym że nie wiem jak im chcesz dać magiczny sztandar...
Biorę elektora :) Proste :) A fasty i latacze, coż, żeby szarżowac, po pierwsze muszą widziec moją artylerię. Po drugie, musza przezyc do swojej tury :mrgreen: Przykładowa rozpiska (taki troche oldschool)

2250 Pts - Empire Army

1 General of the Empire @ 209 Pts
General; Empire Handgun; Pistol; Full Plate Armor; Shield
The Mace of Helstrum [60]
Doomfire Ring [30]

1 Captain @ 142 Pts
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Dragon Bow [25]
Ring of Volans [20]

1 Battle Wizard of the Golden Order @ 130 Pts
Magic Level 2;
Rod of Power [30]

1 Warrior Priest of Sigmar @ 144 Pts
Prayers of Sigmar; Great Weapon
Icon of Magnus [25]
Armour of Meteoric Iron [25]

10 Knightly Orders @ 274 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
The Steel Standard [20]

9 Knightly Orders @ 256 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
War Banner [25]

20 Spearmen @ 216 Pts
Spear; Light Armour; Standard; Musician

8 Detachment - Handgunners @ [64] Pts

8 Detachment - Halberdiers @ [40] Pts

1 Great Cannon @ 100 Pts

1 Great Cannon @ 100 Pts

24 Greatswords @ 456 Pts
Great Weapon; Full Plate Armor; Standard; Musician
Banner of Valour [30]

12 Detachment - Handgunners @ [96] Pts
Empire Handgun

12 Detachment - Swordsmen @ [72] Pts
Light Armour; Shield

1 Helblaster Volley Gun @ 110 Pts

1 Helblaster Volley Gun @ 110 Pts

Casting Pool: 4

Dispel Pool: 4

Models in Army: 123

Gram czyms takim, gra mi sie bardzo dobrze. Z demonami będzie problem, ale na dowolną inna armię spokojnie moge z tym iśc. W wersji turniejowej posadziłbym tylko elektora na konika i dorzucił kilku archerów w skirmishu, zamieniając może jednego cannona na mortara. Wbrew obiegowej opinii tą niegrywalną imperialną piechotą mozna spokojnie sobie radzic w niewiarygodnych nawet sytuacjach. Wystarczy się przełamac i zostawic steam tanki z war altarem w domu :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Hmm, trochę masz problem z ostro czarującymi armiami....

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Max to 12 kosci powera łącznie. Do tego trzeba wylosowac dobre czary do rzucania :) Sprowadza się to do tego, ze z tych 12 kosci jakies czary na pewno bede mógl wpuscic. Do dispela moge miec w porywach 7 DD, wiec nie jest źle. Brak scrolla bardziej boli, no ale trudno.
Zresztą, rozpy na full magii to juz przeszlosc, mocno czarują VC i DoCh, z czego z pierwszymi moge pograc. Drudzy mnie zjedzą, trudno. Za dużo poteznych czarów o niskim CV, duze obrazenia, do tego przerzuty i inne przyjemnosci.. Elfy na BoH - tu DSy mi nie pomoga za bardzo :) Da się z takim dispelem życ.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

Do trzymania wroga to już chyba lepiej się flagellanci nadają.
Oczywiście wszystkie te rozważania dotyczą grywalności, bo jeśli chodzi o gre 4fun to są bardzo klimatyczną jednostką.

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

argoth pisze: W jakim sensie ruch? Bo nie bardzo rozumiem.
Chodzi o mv4, jak każda piechota zresztą, rzeczywiście niejasno napisałem :oops: . A ściślej chodziło mi o to, że do kontry dzięki zasięgowi dużo lepiej spisuje się KO czy Gryf/Czołg/War Altar.

Co do jeszcze szerszego wykorzystania, to również popieram mocno to, że stubborn i Ld8 to ogromna różnica za 4pkt. No 4 dział nie weźmiesz, ale z takimi co tak grają nie rozmawiamy w tym temacie, bo i nie ma o czym :P

Myślałem też o defensywnej rozpisce, maksymalnie cofniętej do krawędzi i z GS na jednaj flance i Flagusiami na drugiej. Dzięki cofnięciu nikt nie obleci od tyłu, flanki bronione a od przodu wrogów zatrzymują kule :)
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council

ODPOWIEDZ