Czołgi

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1157
Lokalizacja: Bizim

Re: Czołgi

Post autor: Bizim »

a) armata parowa strzela tylko na wprost czołgu (a nie we front arcu)
b) i c) tank ma po prostu zasadę Random Movement z podręcznika głównego, jedyna różnica jest taka, że gracz wybiera iloma kostkami chce rzucać

GW idzie raczej w stronę ujednolicania zasad, a nie kombinowania z milionem zasad opisanych w army bookach. Dlatego nie ma tutaj żadnych dodatkowych zasad poruszania się czołgiem.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

To kiepsko trochę :/ Nie można wycofywać się czołgiem i ostrzeliwać do tyłu :/
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

dlatego uważam, że ograniczenie czołgu na Euro będzie błędem deklarując 3 pkt. pary na 3 wynikach z 6 na kostce masz przepalanie co prawda szanse na wybuch są żadne wtedy ale i tak może się okazać, że nie za wiele zdziała. choć muszę przyznać, że czołg mi WOCH mielił całkiem nieźle.
Ale jego podstawową wadą jest grindowanie w fazie move tak więc rany wbite z tego nie liczą ci się do CR'a
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1157
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Czołg może spokojnie deklarować 4 punkty pary. A najgorsze co może się stać to strata d3 woundów i jednocześnie zyskanie tylu samo dodatkowych SP (tak można nawet 8 wyciągnąć).
Teraz czołg w combacie jest naprawdę groźny tylko w turze szarży. Bo masz impacty z ruchu (i dodatkowo d6) i jeszcze zianie (które co prawda dopiero od 2 SP zaczyna robić coś konkretnego). Potem to po prostu rozjeżdża wroga.


Mi się te nowe zasady podobają tym bardziej, że czołg nie jest przez nie must have w każdej armii.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Bizim pisze:Czołg może spokojnie deklarować 4 punkty pary. A najgorsze co może się stać to strata d3 woundów i jednocześnie zyskanie tylu samo dodatkowych SP (tak można nawet 8 wyciągnąć).
4 punkty to już ryzyko:
D3+1+SP - przy 4 SP już możesz 8 mieć, a więc, self-destruct....
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1157
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Byro pisze: 4 punkty to już ryzyko:
D3+1+SP - przy 4 SP już możesz 8 mieć, a więc, self-destruct....
To nie tak.
Przy missfire inaczej się to liczy.
d3+1xSP albo po prostu d3+SP
SP - ilość wyprodukowanych punktów pary w tej turze

Czyli przy 4 SP można na d3 wyrzucić max 3 co daje sumę 7. Tylko 5 SP grozi katastrofą.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

oki, za szybko czytałem.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Shadryss
Pseudoklimaciarz
Posty: 30

Post autor: Shadryss »

Zastanawia mnie jak to jest z random movementem i terrorem. Czy jak zdzarzy się że np czołg jedzie w takich swordmasterów to czy muszą zdawać LD na terror i jak obleją uciekać? i potem co się z nim dzieje?
Follow me if I advance,
kill me if I retreat,
avenge me if I die
W/D/L
Empire 3/1/1
Dark Elves 0/0/0

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1157
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Proste, nie kulają tego terrora.
Zresztą nawet jakby go nie zdali to nie mogą zmienić reakcji na flee (a po niezdanym terrorze zmienia się reakcję na flee). :roll:

Zresztą Aboma też ma terror i random movement i chyba nie ma z tym problemów.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Nie mogą po prostu dać innej reakcji na szarżę czołgu niż hold. A w cc już normalnie zdają ld od terroru i jak nie zdadzą to spada im WS do 1 i trafiają czołg na 5+.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Terror na czołgu = fear na wszystko poza czymś co samo ma terror plus to że kiedy ktoś chce szarżować na czołg i nie zda ld to nie szarżuje
Obrazek

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Lazur pisze:kiedy ktoś chce szarżować na czołg i nie zda ld to nie szarżuje
W 8 edycji chyba już nie ma takiej zasady
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Fakt, blast from the past
Obrazek

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7842
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Siena
Chuck Norris
Posty: 512
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże

Post autor: Siena »

Wygląda na samego Arcylektora :mrgreen:

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

niezłe :mrgreen:
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Mam dwa pytania odnosnie czolgu:
1. Jaka jest obecnie przepisowa podstawka?
2. Ile mozna punktow pary przeznaczyc na ruch? Tzn. czy mozliwa jest sytuacja, ze czolg pojedzie 8d6 cali? (5 pary plus wynik 7 z tabelki?)

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

1. Mój plastik ma 50x100
2. max to 3, nawet gdybyś miał 8, to i tak nie możesz wydać więcej niż 3 na jedno działanie (3 na ruch, 3 na armatę i 2 na działko parowe na przykład).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

dokładnie tak jak napisał byro - czołg śmiga na rydwanówce gdyż jego troop type to chariot ze specjalnymi zasadami działania.
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

ODPOWIEDZ