Corowi strzelcy

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
bukson
Wałkarz
Posty: 52

Corowi strzelcy

Post autor: bukson »

Chciałbym poruszyć temat crossbowmanów handgunnerów oraz archerów. Wszyscy kosztują po 8 pkt. Jednak kogo opłaca się wystawiac. Archersi(moim zdaniem bardzo ładne figurki) mają siłę 3 tylko ale za to są w scoucie i nie mają move or fire. Crosbowmani różnią się od handgunnerów tym, że mają 6 cali dłuższy zasięg, ale tylko -1 do armora. Handgunnerzy zaś pierwszy strzał oddają na 24+d6 cali. Zasięg moim zdaniem mają zawsze(do tych jednostek które idą do walki wręcz, z machinami nie wiadomo to zależy od stołu). Pytanie więc moje jest taki: po co wystawiac crossbowmanów skoro można handgunnerów o -2 do sava. Kwestię archerów zostawiam otwarą, choc moim zdaniem są jeszcze gorsi od crossbowmanów. Tylko ładniejsi :D

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

bukson pisze:Handgunnerzy zaś pierwszy strzał oddają na 24+d6 cali.
jaki ty masz kodeks :?: z 6ed :?: jak tak, to proponuję poczytać ciut aktualniejszy z 7-mki, a potem ewentualnie erraty do 8-mki :roll:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

W 8 i 7 edycji łucznicy są w skirmish, w scoucie kosztują 10 pkt.
+d6 na handgun'ach już nie ma.
Stary armybook ściągnąłeś/kupiłeś kolego.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

bukson pisze:Handgunnerzy zaś pierwszy strzał oddają na 24+d6 cali.
Dobrze by było... :roll:

bukson
Wałkarz
Posty: 52

Post autor: bukson »

Sorry czytałem stary codex a potem nowy dopiero i nie zauważyłem że nie ma już tej zasady. No ale mimo to co lepsze 6 cali zasięgu czy -2 do save ?

Awatar użytkownika
Foalooke
Chuck Norris
Posty: 438
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Foalooke »

- 1 w porównaniu z kuszą ( kusza ma -1 AS za siłę a handgun dodaje tylko AP)

jednak te 6 cali bardziej się przydaje. jeżeli zaczynasz masz zasięg w strefę przeciwnika. jeżeli przeciwnik zaczyna możesz ustawić się te 5 cali dalej.
http://imperium-i-insze-wojska.blogspot.com/

Modelarstwo + opowiadania o imperium 8)

Awatar użytkownika
Wisnia
Chuck Norris
Posty: 607
Lokalizacja: Battleground - Chodzież

Post autor: Wisnia »

Ja wolę handgunny. Co prawda kuszników też używam, ale nie w masowych ilościach.
Imperium i tak przeważnie wybiera sobie lepszą stronę, w zależności oczywiście z kim gra, więc przeciwnik zdąży podejść kawałek i mam już zasięg 24, a -2 do armora to jest jednak coś, na dzisiejszy metagejm. Kawalerie z 2+ sejwa mają już 4+ itd.

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Wisnia pisze:Ja wolę handgunny. Co prawda kuszników też używam, ale nie w masowych ilościach.
Imperium i tak przeważnie wybiera sobie lepszą stronę, w zależności oczywiście z kim gra, więc przeciwnik zdąży podejść kawałek i mam już zasięg 24, a -2 do armora to jest jednak coś, na dzisiejszy metagejm. Kawalerie z 2+ sejwa mają już 4+ itd.
Ja tez stawian na Handgunny choć boli brak 6edycyjnego D6", ale kusze i tak sa niezbedne i tyle. Jedne Hundgunny zawsze sie wcisna.
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Dla mnie zajebiści są Wasi łucznicy. 38 cali zasięgu, brak zasady MoF i -1 do hita podczas strzelania do nich, czynią ich bardzo użytecznym oddziałem.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Lucki Man
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 121
Lokalizacja: Szybki Szpil Tychy

Post autor: Lucki Man »

jakim cudem 38 cali z tego co wiem maja 24 cale plus ewentualny ruch czyli wychodzi 32 :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Lueviel
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 199
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Lueviel »

Andrzej pisze:Dla mnie zajebiści są Wasi łucznicy. 38 cali zasięgu, brak zasady MoF i -1 do hita podczas strzelania do nich, czynią ich bardzo użytecznym oddziałem.
Może kolega myslał o Bretońcach ;)
WFB: Ogre Kingdoms

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

W edycji można strzelać po marszu skirmishami. Co do łuczników , wszystko cacy , ale po biegu to oni trafiają na 6+ , wiec może zabiją 1 goblina , siła 3 również ma kolosalne znaczenie , generalnie ciężej ich zabić ale oni nikogo nie zabiją również. Stawiam na kuszoli.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Kuszole - tutaj nie tylko chodzi o to, że możemy ostrzeliwać strefę przeciwnika, ale mają krótszy krótki zasięg. W zasięgu 15" nie mają kar za zasięg, a handguny w 12", jak dla mnie jest to różnica. Często kuszole służą do molestowania wrogich machin, zwykle znajdzie się coś w 30"

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Mnie tam na tą edycję ładnie handguny póki co pracują i detka łuczników, którzy nota beden machną max 32 cale (24+8).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Lucki Man
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 121
Lokalizacja: Szybki Szpil Tychy

Post autor: Lucki Man »

kusze kusze i jeszcze raz kusze najlepszy corowy unity :D hangany ssaja za maly zasieg 24 a 30 robi roznice i to duza: :mrgreen:
Obrazek

Marek15
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Marek15 »

Kusze tak, lepsze. Plusem handgunó nie jest armour piercing ale to że można czempionowi dać Hochlanda. Może trochę dużo punktów, ale przy farcie może snajper namieszać. 8) Huntsmen - long bow 30" i strzał po marszu 8" w teorii fajne, ale droższe 10 p zamiast 8 jak inni strzelcy i ta siła 3 to jest problem.
Co wybrać? Wybór należy do Ciebie :roll:

edit: sory, huntsmen ma bow 24".
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2010, o 12:44 przez Marek15, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Lueviel
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 199
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Lueviel »

Marek15 pisze:Huntsmen - long bow 30"
Ludzie - kupcie sobie aktualny Army Book, a dopiero potem twórzcie swoje filozofie...
WFB: Ogre Kingdoms

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Ano, huntsmen ma zwykły łuk, co akurat nie boli aż tak, jako scout i tak może zacząć 12 cali od wroga.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Deliberitus886
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Deliberitus886 »

Tak naprawdę każdy z tych oddziałów jest dobry.
Handguny przydają się na dobrze opancerzone oddziały Warriorów chaosu, ciężką Kawe ,
Łucznicy dzięki swojej mobilności i możliwości dania im zdolności zwiadu są dobrym pomysłem na szybkie uderzenie na maszyny i magów wroga.
Kusznicy jednak mogą siekać strefę wystawienia oponenta .
Także wszystko dobre ale najlepsze są kusze i handguny .
Według mnie ponieważ zdejmują AS , i w miarę dobrze wykrwawiają.
Widzę Wszystko

Marek15
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Marek15 »

Lueviel pisze:
Marek15 pisze:Huntsmen - long bow 30"
Ludzie - kupcie sobie aktualny Army Book, a dopiero potem twórzcie swoje filozofie...
Mea Culpa. :oops: :oops: :oops:
Aż sięgnąłem po Booka, bo nie mogłem uwierzyć - mają bow. :cry:
To najlepiej pokazuje jak często spotykało się łuczników lub huntsmenów. Przez ile to? 3 lata? nie zauważyłem zmiany :( Zauważyłem tylko że min 10 i znając kłopoty ze schowaniem 10 z pola widzenia przeciwnika zrezygnowałem z nich. Teraz już zwiadowcy nie muszą być niewidoczni - i bardzo wygodnie :) Co prawda przez te lata przeważnie też nie grałem Imperium, odczułem powrót do Synów Sigmara (tzn Ulryka) wraz z 8ed.

ODPOWIEDZ