pomoc w ocenie przydatnosci jednostek
Moderator: #helion#
- Brushlicker
- Falubaz
- Posty: 1037
- Lokalizacja: Gdynia
pomoc w ocenie przydatnosci jednostek
czesc!
Zaczynam zabawe z imperium i chcialbym zweryfikowac u bardziej doswiadczonych graczy moja inwencje poczatkow armii. Uwielbiam sigmarytow (ale nie altary), duze i srednie kloce do cc i jakies wsparcie muszkietowo artyleryjskie.
Chcialbym przedstawic cos pomiedzy lista zakupow na start a rozpiska, i prosze o ocene skutecznosci
-luthor huss (daje rade w 8ed?)
-maly oddzial (5) orderow
-bearer na koniku, barded full plate
-druga kawaleria (5)
-magik bright (chyba ze jakis inny college jeat duzo lepszy)
- 20 greatswordow
-20 miecznikow z 10 halbardierow w detce
-20 miecznikow z 10 halbardierow w detce
-dwie 14 muszkietow
-1-2 armaty
Wydaje mi sie, ze halabardy dobrze sie nadadza na detke, nie po to, zebu zatrzymac wroga, ale doszarzowac od boku
Jak pewnie widac, jestem raczej klimaciarzem
Co myslicie, beda sie kurzyc, czy da sie grac?
Zaczynam zabawe z imperium i chcialbym zweryfikowac u bardziej doswiadczonych graczy moja inwencje poczatkow armii. Uwielbiam sigmarytow (ale nie altary), duze i srednie kloce do cc i jakies wsparcie muszkietowo artyleryjskie.
Chcialbym przedstawic cos pomiedzy lista zakupow na start a rozpiska, i prosze o ocene skutecznosci
-luthor huss (daje rade w 8ed?)
-maly oddzial (5) orderow
-bearer na koniku, barded full plate
-druga kawaleria (5)
-magik bright (chyba ze jakis inny college jeat duzo lepszy)
- 20 greatswordow
-20 miecznikow z 10 halbardierow w detce
-20 miecznikow z 10 halbardierow w detce
-dwie 14 muszkietow
-1-2 armaty
Wydaje mi sie, ze halabardy dobrze sie nadadza na detke, nie po to, zebu zatrzymac wroga, ale doszarzowac od boku
Jak pewnie widac, jestem raczej klimaciarzem
Co myslicie, beda sie kurzyc, czy da sie grac?
Myślisz o zbyt małych liczebnie jednostkach. Halabardy i miecznicy mają sens tylko w oddziałach po 40 chłopów w oddziale a małe oddziały jazdy zupełnie nie mają sensu bo najzwyczajniej w świecie nic nie zrobią. Proponuje zajrzeć do tematu z imperialnymi rozpiskami i na podstawie tam znalezionych informacji robić listę zakupów.
Pozdrawiam i zachęcam do gry
Pozdrawiam i zachęcam do gry
Do czasu wyjścia nowej edycji army booka (która prawdopodobnie będzie w przyszłym roku) najpewniej będą się kurzyć handgunnersi, prawdopodobnie też kawaleria. Reszta jest grywalna.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
- Brushlicker
- Falubaz
- Posty: 1037
- Lokalizacja: Gdynia
Po lekturze forum , pomyslalem, ze na pierwszego herosa nada sie BSB na barded warhorse z enchanted shield. Mam ogolne informacje jak dziala bsb, mam tylko watpliwosci jak go wystawic-samopas, czy w jakims oddziale(piechcie czy kawie) , raczej w fortpocztach , czy raczej z tylu armii?
W wiekszosci rozpisek widuje sie halbardierow, ja mam sklejonych 7 swordsmanow z 3 osobowym dowodztwem, i 10 statow w ramkach
Myslicie zeby w przyszlosci zrobic z tego regon swordsmanow, czy tez moze lepiej przerobic tych co mam na halabardy?
Co jest najlepsze na detke w cc?
W wiekszosci rozpisek widuje sie halbardierow, ja mam sklejonych 7 swordsmanow z 3 osobowym dowodztwem, i 10 statow w ramkach
Myslicie zeby w przyszlosci zrobic z tego regon swordsmanow, czy tez moze lepiej przerobic tych co mam na halabardy?
Co jest najlepsze na detke w cc?
BSB lepszy na piechotę. Można go wtedy ukryć w piechocie i jest w miarę bezpieczny.
Kawalerzysta dołączony do piechoty nie ma obrony (tj. zasady look out sir) przed strzałami np armaty. Czyli wystarczy jeden strzał wtedy aby go zabić.
BSB w 12'' daje przerzuty wszystkich testów morale. Jest to bardzo przydatne w imperialnej armii.
To zależy do czego potrzebujesz tej detki. Jeśli po to aby zginęła mężnie odginając szarżę to chyba najlepsi jak najtańsi czyli np free company.
Swordsmeni są dobrzy jako bloker. Baaardzo kiepsko biją ale są najbardziej wytrzymali (często trudniej ich trafić przez WS 4, mają najlepszy save i jeszcze parry save).
Kawalerzysta dołączony do piechoty nie ma obrony (tj. zasady look out sir) przed strzałami np armaty. Czyli wystarczy jeden strzał wtedy aby go zabić.
BSB w 12'' daje przerzuty wszystkich testów morale. Jest to bardzo przydatne w imperialnej armii.
To zależy do czego potrzebujesz tej detki. Jeśli po to aby zginęła mężnie odginając szarżę to chyba najlepsi jak najtańsi czyli np free company.
Swordsmeni są dobrzy jako bloker. Baaardzo kiepsko biją ale są najbardziej wytrzymali (często trudniej ich trafić przez WS 4, mają najlepszy save i jeszcze parry save).
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.
- Brushlicker
- Falubaz
- Posty: 1037
- Lokalizacja: Gdynia
no dobra, to moze takie robocze "cos" na poczatek:
-bsb full plate enchanted shield
-mag (shadow/light/bright)
- warrior priest / drugi mag
-29 halabard
-29 halabard
-smiecio detki z free companies
-16 handgunow
-14 handgunow
-20 GSow
-armata lub 2
A jak ustawiac magow? W handgunach, czy dziale, czy tez moze w klocu piechty
Jestem raczej klimaciarzem, stad handguny .... Nie moge przezyc imperium bez nich.... Aha, i pewnie bedzie Ostenmark(tylko fiolet zywszy od tego GW) lub Talabheim
-bsb full plate enchanted shield
-mag (shadow/light/bright)
- warrior priest / drugi mag
-29 halabard
-29 halabard
-smiecio detki z free companies
-16 handgunow
-14 handgunow
-20 GSow
-armata lub 2
A jak ustawiac magow? W handgunach, czy dziale, czy tez moze w klocu piechty
Jestem raczej klimaciarzem, stad handguny .... Nie moge przezyc imperium bez nich.... Aha, i pewnie bedzie Ostenmark(tylko fiolet zywszy od tego GW) lub Talabheim
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
w maszynach nie może już siedzieć, a takto zależy gdzie mi są potrzebni tam stawiam
Ja w tej edycji sprawdziłem go na jednym turnieju. A więc 3 bitwy. Każdą bitwę przetrwał do końca, czasem jako jedyna maszyna. Inżynier na moje to must have, 3 artyleryjki na salwę to już duża szansa na misfire. Co do skuteczności, no zależy na kogo, na lizaki była taka se, ale za to kloc saurusów nie podszedł. Na armie z kawalerią, dobre, duża siła, mocna penetracja (-3 armor save) dawała piękne rezultaty. Na kloce piechoty też niezłe, ale już bardziej zależne od farta w ilości trafień. Teraz szykuje się u nas druga edycja ligi i jeśli przejdzie pomysł 2800 punktów, to wystawię go, aby mieć dalsze porównanie.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
o ile w poprzedniej edycji jeszcze można było coś nim pokombinować, to w tej edycji poprzez ilość terenów, obstacli i innych jednostek (minusy do trafienia), jest dość 0-1 opcją, lepiej na pewno sprawdza się rakieta
-
- Chuck Norris
- Posty: 485
HVG jest bardziej uniwersalny od rakiety, może walić po regimentach, kawie i monsterach i skirmiszu na bliski zasięg z HRB służy tylko do ściągania kloców za to jak trafi to efekt jest nieporównywalnie lepszy.
Jeszcze nie próbowałem ale wydaje mi się, że dość uniwerslne będzie kombo HVG + inżynier z pticą
Jeszcze nie próbowałem ale wydaje mi się, że dość uniwerslne będzie kombo HVG + inżynier z pticą
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
za to helstorm anihiluje to co w tej edycji najpopularniejsze - wielkie regimenty piechoty i przy inżynierze potrafi odwrócić losy bitwy 1-2 strzałami helblaster zmiecie kawę ale już klocka tak nie zmasakruje bo 3BS sprawia że w większości przypadków trafia na 5+ a w dodatku ma krótki zasięg - 24" czyli jeśli zaczynasz to nie możesz nim strzelać w 1 turze chyba że w skautów, wangardy