Border Princes

Border Princes

Niezależne Forum WFB/9th Age
 
Teraz jest 23 wrz 2019, o 21:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Sniper Tank i inne ciekawostki...
PostNapisane: 25 sty 2014, o 10:28 
Mudżahedin

Dołączył(a): 28 gru 2012, o 11:31
Posty: 233
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu
Witam. Poniżej chciałbym pokazać swoje przemyślenia. Co do jednych mam wątpliwości, co do innych nie. Proszę o Wasze komentarze i dyskusję nad moimi interpretacjami. Proszę też o dorzucanie innych swoich "perełek".

Sniper Tank
Dziś przeglądałem ponownie podręcznik i doznałem pewnego rodzaju szoku. Na stronie 31 jest opis Hochland Long Rifle. Jest tam zapis "A model firing a Hochland long riffle gains the Sniper special rule". O ile taki zapis jest bezdyskusyjny w kontekście modelu inżyniera, to moim zdaniem sprawia, że model czołgu też otrzymuje zasadę Sniper. To pozwalałoby strzelić z czołgowej armaty z zasadą Sniper. Sami wiecie jakie są tego konsekwencje... Wiem że to nie do końca logiczne i być może trik zupełnie nie zgodny z założeniami twórców podręcznika, ale można by to nawet uzasadnić fluffowo: Inżynier strzela z wspomaganiem doskonałej optyki strzelby, co załodze pozwala łatwiej trafić w pojedynczy model.

Dodatkowym problemem jest czy inżynier może strzelać w innym kierunku niż armata? Można przyjąć dwie interpretacje:
1) Tak. Bo tylko strzał z HLR jest strzałem który na cel obiera oddział (model). Strzał z armaty nie jest strzałem w oddział tylko w punkt, więc moim zdaniem nie tylko może ale i musi to być inny cel.
2) Nie. Tylko że wtedy strzelając najpierw z HLR za cel wybieram model, a wtedy za cel dla armaty musiałbym wybrać też ten konkretny model. Ta interpretacja tylko wzmacniałaby moją hipotezę "Sniper Tank".
Jakie jest Wasze zdanie?

Strzały natchnione ogniem
Na stronie 36 w zasadzie Soulfire określono że jednostka Priesta otrzymuje płonące ataki. Nie wykluczono jednak ataków strzeleckich. Fajnym trikiem jest rzucanie tego bound spella na oddział z detachmentami strzeleckimi. Pod działaniem są wtedy zarówno oddział główny jak i detachmenty. Otrzymują w ten sposób płonące ataki także dla swoich strzał. Niezorientowany przeciwnik może w natłoku innych czarów i bound spelli od czasu do czasu coś takiego wpuścić. Takie ostrzał w połączeniu z armatą czy hellblasterem powinien rozwiązać niejeden problem z regenerującymi się adwersarzami.

_________________
MISFIRE 2016 - uniwersalny system bitewny w oparciu o figurki skali WFB
MISFIRE na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sniper Tank i inne ciekawostki...
PostNapisane: 25 sty 2014, o 10:32 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lut 2012, o 22:21
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce
Co do "Strzałów natchnionych ogniem" to lepiej rzucić z War Altara płonące ataki na Helblaster albo działo :)

_________________
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sniper Tank i inne ciekawostki...
PostNapisane: 25 sty 2014, o 10:46 
Mudżahedin

Dołączył(a): 28 gru 2012, o 11:31
Posty: 233
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu
Masz rację. Choć ja zazwyczaj gram bez ołtarza. No i Twoje rozwiązanie jest tak jakby bardziej transparentne dla przeciwnika. I wymaga statycznej gry - ołtarz musi stać przy dziale lub hellblasterze.

A co sądzisz o czołgu?

_________________
MISFIRE 2016 - uniwersalny system bitewny w oparciu o figurki skali WFB
MISFIRE na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sniper Tank i inne ciekawostki...
PostNapisane: 25 sty 2014, o 11:17 
Kretozord
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2013, o 21:49
Posty: 1992
Lokalizacja: Warszawa
Zasada sniper dotyczy tylko strzelania BSowego i chyba nie ma tutaj o czym gadać...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sniper Tank i inne ciekawostki...
PostNapisane: 25 sty 2014, o 11:38 
Mudżahedin

Dołączył(a): 28 gru 2012, o 11:31
Posty: 233
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu
W takim wypadku skąd ta teza? W rulebooku nie ma na stronie 75 o tym słowa. Pisze tam owszem o modyfikatorze -1 do trafienia, ale to nie jest determinanta to tego aby twierdzić, że zasadę snajper mogą mieć wyłącznie modele ze strzałem BSowym. Modyfikator po prostu wtedy nie obowiązuje. Tak jak nie obowiązuje modyfikator za daleki zasięg jak strzela się z armaty. Masz jakiś FAQ? Powiem szczerze że nie sprawdzałem.

Aha. I oczywiście Inżynier może strzelać w inny cel (gdyby to tylko on miał zasadę snajper). Pisze to w rulebooku. Sorki więc za tą dywagację. Nie mniej jednak jeżeli cały model czołgu ma tą zasadę i który moze strzelać z kilku broni, to może strzelać do rożnych celów z każdej z nich?

_________________
MISFIRE 2016 - uniwersalny system bitewny w oparciu o figurki skali WFB
MISFIRE na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill


Ostatnio edytowano 25 sty 2014, o 11:42 przez ravtheone, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sniper Tank i inne ciekawostki...
PostNapisane: 25 sty 2014, o 11:42 
Kretozord
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2013, o 21:49
Posty: 1992
Lokalizacja: Warszawa
Poza tym strzał z cannona to dalej template od którego musi być look out.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sniper Tank i inne ciekawostki...
PostNapisane: 25 sty 2014, o 11:46 
Mudżahedin

Dołączył(a): 28 gru 2012, o 11:31
Posty: 233
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu
Hoax napisał(a):
Poza tym strzał z cannona to dalej template od którego musi być look out.


A dlaczego? Jeżeli tylko on jest celem ostrzału, to traktuje się go jakby stał poza jednostką i skąd miałby być ten lookout? Pozatym przy zasadzie Sniper na 75 stronie wyraźnie pisze, że zasada Look-out-Sir nie ma zastosowania.

_________________
MISFIRE 2016 - uniwersalny system bitewny w oparciu o figurki skali WFB
MISFIRE na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sniper Tank i inne ciekawostki...
PostNapisane: 25 sty 2014, o 15:07 
Wałkarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2013, o 12:20
Posty: 53
W Army Book'u Empire na stronie 31, przy zasadzie specjalnej snajper masz gwiazdeczkę "*", a poniżej jest napisane: "*A model firing a Hochland Long Rifle gains the Sniper special rule."

Sam gram Empire i fajnie byłoby omijać "look out'a", ale cóż, nie można mieć wszystkiego ;)

_________________
WrocWar
http://wrocwar.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sniper Tank i inne ciekawostki...
PostNapisane: 25 sty 2014, o 19:26 
Mudżahedin

Dołączył(a): 28 gru 2012, o 11:31
Posty: 233
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu
A co wg Ciebie jest modelem? Inżynier czy czołg?

_________________
MISFIRE 2016 - uniwersalny system bitewny w oparciu o figurki skali WFB
MISFIRE na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sniper Tank i inne ciekawostki...
PostNapisane: 25 sty 2014, o 19:34 
Szef Wszystkich Szefów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2009, o 15:27
Posty: 3618
Lokalizacja: Tychy
Heh problemy z niczego
Broń ma zasadę snajper wiec strzelając z NIEJ masz snajpera a nie za jak masz snajperkę i pistolet to z pistoletu tez masz snajpera
Albo jak masz broń dająca ap to jak używasz innej to tez masz ap
No litości :roll:

_________________
Mówi się trudno i idzie się dalej ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sniper Tank i inne ciekawostki...
PostNapisane: 25 sty 2014, o 20:41 
Oszukista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2010, o 22:33
Posty: 863
Lokalizacja: Racibórz
Ręce opadają

_________________
Obrazek
http://www.wataha.fora.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sniper Tank i inne ciekawostki...
PostNapisane: 25 sty 2014, o 21:56 
Kradziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:30
Posty: 921
Lokalizacja: Ostland
Hej, takie pytana z serii "czy magiczna lanca jest lancą?" to przecież kwintesencja Warhammera :D

_________________
Vae victis!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sniper Tank i inne ciekawostki...
PostNapisane: 25 sty 2014, o 22:34 
Mudżahedin

Dołączył(a): 28 gru 2012, o 11:31
Posty: 233
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu
@Etharion: To trochę nie tak. Mimo, że jest to zasada związana z bronią, nadaje MODELOWI zasadę "sniper". Ogólnie zasada nie jest związana z bronią, bo są modele, które ją mają bez względu na to jakiej broni używają (Meneaterzy, czy nawet nie szukając daleko Witchhunterzy - choć żaden z tych modeli nie posługuje się bronią snajperską, otrzymują taką zasadę (wykorzytując ogrze i zwykłe pistolety).

Inną sprawą jest fakt, że zinterpretowałem zasadę trochę szerzej, tzn. że model ją otrzymuje i ma przez całą fazę strzelania. Rzadko który model ma szansę strzelać z więcej niż jednej broni strzeleckiej w danej fazie, jak to czyni czołg. Mogę jednak przyjąć taką argumentację, bo tak chyba należałoby to wszystko odczytywać, że "model ma zasadę snajper póki strzela z Hochland long riffle, a po zakończeniu tego strzelania już nie". Wtedy rzeczywiście inne ataki strzeleckie czołgu nie miały by tej zasady. Można by jeszcze szukać dziury w całym, że wszystkie strzelania z czołgu odbywają się w jednym czasie, czyli w momencie gdy model ma zasadę snajper... ale to już chyba ostra nadinterpretacja...

Jeżeli tak odczytujecie to "gains", to już wszystko rozumiem i odpuszczam. :)

_________________
MISFIRE 2016 - uniwersalny system bitewny w oparciu o figurki skali WFB
MISFIRE na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sniper Tank i inne ciekawostki...
PostNapisane: 26 sty 2014, o 10:01 
Wałkarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2013, o 10:49
Posty: 63
Generał napisał(a):
"*A model firing a Hochland Long Rifle gains the Sniper special rule."


W tłumaczeniu: "Model strzelający z Hochland Long Rifle otrzymuje zasadę specjalną Sniper".
Sformułowanie wskazuje na to że mode otrzymuje zasadę na czas strzelania z hohlanda, więc niestety, ale chyba nie ominiemy look out'a działem.

Co do płonących ataków z armat od ołtarza to jest to 100% legalne? :O

_________________
Największy LARP Warhammera w Polsce -homepage: www.larpfort.pl FB funpage: www.facebook.com/FortRPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sniper Tank i inne ciekawostki...
PostNapisane: 26 sty 2014, o 11:15 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lut 2012, o 22:21
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce
Tak ;)
Przy War Altarze pisze ,że modlitwy działają w zasięgu 6 cali na każdy unit.

_________________
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sniper Tank i inne ciekawostki...
PostNapisane: 2 lut 2014, o 23:24 
Maruda
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2011, o 14:48
Posty: 5734
lol - dobre - czołg będzie snajperował z działa herosów ... no lol =D> :roll:

_________________
Lidder napisał(a):
Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sniper Tank i inne ciekawostki...
PostNapisane: 13 mar 2014, o 17:23 
Plewa

Dołączył(a): 24 gru 2006, o 11:38
Posty: 9
Leksykalnie patrząc to interpretacja ze snajperską armatą ma uzasadnienie, ale jest tak bardzo niezgodna z duchem gry i duchem zasad, że chyba nie warto uzasadniać czegoś takiego ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sniper Tank i inne ciekawostki...
PostNapisane: 21 maja 2014, o 10:15 
Kretozord
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2007, o 18:37
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Niech ktoś mnie poprawi, bo mogę się mylić.

Czołg jak każda inna jednostka może wystrzelić tylko z jednej broni? Tylko działo LUB Steam gun LUB repeater pistol/Sniperka.
Jeśli mam rację, to można strzelić albo z działa albo z Hochland Rfile. Strzelając z działa, nie strzelasz z Hochlanda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sniper Tank i inne ciekawostki...
PostNapisane: 21 maja 2014, o 18:34 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 18:51
Posty: 531
Lokalizacja: Pisz
Dlatego lepsi są manitersi sniper poison z Armi Ogrów :D

_________________
Czy to żer, czy to wróg.
Żelazobrzuchy dadzą radę.
Najpierw pobijemy,
A potem to zjemy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sniper Tank i inne ciekawostki...
PostNapisane: 21 maja 2014, o 18:43 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 20:58
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Weź Kuba nie troluj i spadaj na swoje forum.

_________________
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL - Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.035s | 12 Queries | GZIP : Off ]