Empire the 9th Age

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Re: Empire the 9th Age

Post autor: Stan »

W sumie gra wszystko. Flagellanci, gwardia, włócznie, halabardy, tarcze, pistoliers, cannony, czołg, ołtarz, wózki, hellblaster - to chyba najbardziej.
Sama kawa też gra ale teraz ma więcej słabych paringów. Ale nadal armia 1+ save robi swoje.

Awatar użytkownika
ddr
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 183
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ddr »

W sumie fajnie, że wszystko jest teraz grywalne. Ale w takim razie w co celować w pierwszej kolejności, żeby móc wystawić coś sensowego?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Co Ci się podoba tak naprawdę. Core trzeba zapełnić, na start raczej tym bym się zajął.

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Witam,
Z uwagi na planowany powrót do Młotka postanowiłem - również z uwagi na aspekt modelarski - zebrać dwie armie. Jedną z nich będzie z sentymentu obecne Empire of Sonnstahl:D

Stworzyłem sobie wstępny projekt armii i proszę was o uwagi, podpowiedzi, przemyślenia poparte waszym doświadczeniem w obecnych realiach, które uświadomią mi błędy w moich założeniach:p

Empire of Sonnastahl 2500

Marchal 140 pkt. General (Spearmen - support unit)
Great tactician, fpa, Lucky shield, Gamestone amulet

Archwizard of Light 225 pkt. (Spearmen - support unit)
4 lvl, Tome of Arcane Lore

Wizard of Light 100 pkt. (Spearmen - support unit)
1 lvl, Dispel scroll

Captain BSB 110 pkt. (Spearmen - support unit)
fpa, Hardened shield, Lucky charm, Razor blade

Preacher 67 pkt. (Halberdiers - main unit)
shield, ha

Preacher 67 pkt. (Imperial Guard - main unit)
shield, ha

Artificer 55 pkt. (Hellblaster/Cannon)

Artificer 55 pkt. (Hellblaster/Cannon)

40 Heavy Infantry - Halberdiers 250 pkt. (main unit)
fcg

22 Heavy Infantry - Spearmens 156 pkt. (support unit)
musician, champion, veteran + Standard of Discipline

25 Heavy Infantry - Halberdiers 150 pkt. (support unit)
musician, standard

10 State Militia 70 pkt. (support unit)
pistols, skirmishers

35 Imperial Guard 390 pkt. (main unit)
fcg, great weapon

Artillery - Cannon 100 pkt.

Artillery - Voley Gun 125 pkt.

Artillery - Voley Gun 125 pkt.

5 Reiters 105 pkt.
musician, ha, brace of pistols

5 Reiters 105 pkt.
musician, ha, brace of pistols

5 Reiters 105 pkt.
musician, ha, brace of pistols

2500/2500

Kadra do spermanach i powoli za dwoma głównymi klockami. Uważam, że pakowanie herosów mija się z celem - są statystami rozdającymi special rules:D Marchal rozdaje 10 LD i wydaje rozkazy. Nadal Light mimo, że jak się wydaje słabszy niż był. Kaznodzieje do głównych oddziałów. Na wsparcie klocuszek Halabard na boczek i łamanie CR lub osłona, ewentualnie drugi oddział dla kadry. Militia - taka przeszkadzajka/odginaczka - mogę ich pchnąć rozkazem albo zwiększyć zasięg dla pistoli. Rajtarzy to chyba wiadomo - multi zdolni. Armata na coś większego może liczyć w pierwszej fazie bitwy na inż. Heble to deszcz kul. Gwardia to S6 i stubborn, ze wsparciem kadry w odp. odległości liczę, że postoją i coś zaklepią, chciałem 40 ale pkt. brak.

Teo
Wałkarz
Posty: 79

Post autor: Teo »

Witam,

Mocno wypadłem z obiegu w związku z czym zwracam się z prośbą o pomoc w złożeniu rozpiski.

Panowie,jak na chwilę obecną widzielibyście konne Imperium. Wiem, że dominują wersje piechotne ale jednak wolałbym spróbować opcji kawaleryjskiej. Zresztą w tym kierunku mam zebrane modele.

Z góry dzięki za pomoc!

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

da sie :D

generalnie to co kiedys gralo to i teraz w miare gra. Dodatkowo oopcje sa gry na gryfie czy heblach a takze pistoliersach

kawaleria calkiem dobrze sobie radzi na scenariusze

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

Teo pisze:Witam,

Mocno wypadłem z obiegu w związku z czym zwracam się z prośbą o pomoc w złożeniu rozpiski.

Panowie,jak na chwilę obecną widzielibyście konne Imperium. Wiem, że dominują wersje piechotne ale jednak wolałbym spróbować opcji kawaleryjskiej. Zresztą w tym kierunku mam zebrane modele.

Z góry dzięki za pomoc!

Popracuj nad tym:


Unnamed2500 Pts - Empire of Sonnstahl Army

1 Lord: Knight Commander @ 235.0 Pts
General; Barding; Plate Armour; Warhorse; Legendary Warrior
The Sonnstahl [85.0]
Lucky Shield [5.0]
Lucky Charm [5.0]
Potion of Swiftness [5.0]

1 Lord: Archwizard of Heavens @ 295.0 Pts
Magic Level 4; Path of Heavens; Warhorse; Miscast Table
Obsidian Nullstone [45.0]
Dispel Scroll [35.0]

1 Hero: Captain @ 154.0 Pts
Barding; Great Weapon; Plate Armour; Battle Standard; Warhorse
Dragonscale Helm [10.0]
Dusk Stone [30.0]

1 Hero: Preacher @ 140.0 Pts
Barding; Blessings; Heavy Armour; Warhorse
Locket of Sunna [35.0]
Razor Blade [5.0]
Hardened Shield [5.0]
Dragonfire Gem [5.0]

1 Hero: Preacher @ 142.0 Pts
Barding; Blessings; Heavy Armour; Shield; Warhorse
Hero's Sword [20.0]
The Black Helm [15.0]
Gemstone Amulet [15.0]

15 Imperial Cavalry @ 430.0 Pts
Imperial Cavalry; Barding; Lance; Plate Armour; Shield; FCG, Banner of Unity [25.0]

10 Electoral Cavalry @ 220.0 Pts
Barding; Lance; Plate Armour; Shield; Standard, Musician;

5 Reiters @ 95.0 Pts
Brace of Pistols; Light Armour; Musician;

12 Knightly Orders @ 352.0 Pts
Barding; Lance; Plate Armour; Shield; FCG, Gleaming Icon [5.0]

1 Artillery - Cannon @ 100.0 Pts

1 Artillery - Cannon @ 100.0 Pts

1 Steam Tank @ 230.0 Pts

Models in Army: 52

Total Army Cost: 2493.0


Ps. może uda ci się rozwinąć tą rozpę do czegoś ciekawego. może za tanka lub KO demingi?
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Zamiast KO zdecydowanie lepiej mieć 2x4 demigryfy. Potrzebny jeszcze wózek +1 to hit i jest bosko.
Jeden ksiądz wystarczy.

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

Stan pisze:Zamiast KO zdecydowanie lepiej mieć 2x4 demigryfy. Potrzebny jeszcze wózek +1 to hit i jest bosko.
Jeden ksiądz wystarczy.
demingi nie są już w specjalach - dylemat co wziąć do nich czołg czy wózek?
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

Może tak?
rob pisze:
Unnamed2500 Pts - Empire of Sonnstahl Army

1 Lord: Knight Commander @ 235.0 Pts
General; Barding; Plate Armour; Warhorse; Legendary Warrior
The Sonnstahl [85.0]
Lucky Shield [5.0]
Lucky Charm [5.0]
Potion of Swiftness [5.0]

1 Lord: Archwizard of Heavens @ 295.0 Pts
Magic Level 4; Path of Heavens; Warhorse; Miscast Table
Obsidian Nullstone [45.0]
Dispel Scroll [35.0]

1 Hero: Captain @ 154.0 Pts
Barding; Great Weapon; Plate Armour; Battle Standard; Warhorse
Dragonscale Helm [10.0]
Dusk Stone [30.0]

1 Hero: Preacher @ 140.0 Pts
Barding; Blessings; Heavy Armour; Warhorse
Locket of Sunna [35.0]
Razor Blade [5.0]
Hardened Shield [5.0]
Dragonfire Gem [5.0]

15 Imperial Cavalry @ 430.0 Pts
Imperial Cavalry; Barding; Lance; Plate Armour; Shield; FCG, Banner of Unity [25.0]

10 Electoral Cavalry @ 230.0 Pts
Barding; Lance; Plate Armour; Shield; FCG

5 Reiters @ 95.0 Pts
Brace of Pistols; Light Armour; Musician;

5 Reiters @ 95.0 Pts
Brace of Pistols; Light Armour; Musician;

1 Artillery - Cannon @ 100.0 Pts

1 Artillery - Cannon @ 100.0 Pts

7 Knights of the Sun Griffon @ 393.0 Pts
Lance & Shield; Plate Armour; FCG, Young Griffon

1 Steam Tank @ 230.0 Pts

Models in Army: 49

Total Army Cost: 2497.0
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Zapomniałem.
To IMO 2x4+wózek+pegazista zamiast jednych rajtarów.

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

na 1200 - ograniczenia jak na Lublin/Świdkon taka rozkmina:


1200 Pts - Empire of Sonnstahl Army


Hero: Wizard 125.0 p
Magic Level 2
Dispel Scroll

Hero: Preacher 140.0 p
General; Barding; Heavy Armour; Warhorse
Hardened Shield
Dusk Stone
Sword of Might

Electoral Cavalry 5 110.0 p
Lance; Shield; Standard


Electoral Cavalry 5 110.0 p

Lance, Shield; Standard


State Militia 10 40.0 p


State Militia 10 40.0 p


Artillery - Cannon 100.0 p


Knightly Orders 9 304.0 p
FCG, Banner of Discipline

Steam Tank 230.0 p

Total Army Cost: 1199.0

Ewentualnie wywalam lv na magu i zmniejszam KO do 6, a za te punkty wstawiam BSB.
Jakieś porady jeszcze nie gralem w 9TH, ale już prawie :)
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Musisz mieć bsb, może być nawet zamiast księdza.

Awatar użytkownika
r0m
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Twierdza Alkarin-Leszno

Post autor: r0m »

W tej rozpie nie masz nic co mogło by przemielić klocek 30+ piechoty. Milicja też niepotrzebna, nie nadąży za resztą armii.

mi na te pkt(bez ograniczeń masterowych) wchodziło coś takiego: eko lord na demigryfie, bsb na koniu z wizard hat, priest na koniu z pierscionkiem, mała jazda, duża jazda, cannon, demigryfy, pistolersi. Może cię to jakoś zainspiruje ;)

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Bez BSB rozpiska może posypać się jak stare budownictwo, ubije ktoś 2 koniki i reszta może spanikować jak szczurki :wink:
na te punkty moim skromnym zdaniem lepszy jest ksiądz z pierścionkiem i dispel bez magów. 1200 pkt to za mało by wsadzić 3 bohaterów, a ksiądz ma o +1 ld lepszy niż mag, a dokładając baner można zapobiec przykrym niespodziankom. Tank jest stworzony do rozpiski na 1200 pkt. :D raz, że straszy, 2) mieli kawalerię i mocniejsze stworki, 3) długo siedzi na stole :D Rajtarzy to chyba najlepsze jednostki do siania zamętu i ubijania śmieci - pomyśl nad nimi - spłacają się z naddatkiem.

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

a piechota w liczbie 35 ?, ew bez maga pokombinuję.
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

Jak idziesz w kawalerię na 1200 to musisz mieć bsbka - najlepiej pancerną puszkę. ksiądz jako genek to dobry wybór,mag ognia 1 lvl ze scrollem (na takie punkty średni fireball robi mega robotę), czołg na takie punkty to zło - mało armii ma na niego odpowiedź w tym formacie. milicja bez sensu, działa tym nie obronisz a i odgiąć nic nie odegniesz bo zanim się ruszą to kawaleria będzie już na połowie przeciwnika. Nie ma co kombinować rozpy kawaleryjskiej z piechotą - imo albo to albo to. pograj, potestuj i sam zobacz a jak już będzie ci wychodziło to daj znać tutaj.
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Taka coś:

Obawiam się, że trochę mało liczne.

Ewentualnie wywalić maga ( scrola) i dopakować KO. ?

Hero: Captain 142.0 p
Plate Armour; Shield; Warhorse; Battle Standard;
Dusk Stone

Hero: Preacher 100.0 p

General; Barding; Heavy Armour; Warhorse
Hardened Shield
Lucky Charm

Hero: Wizard 100.0 p

Magic Level 1;
Dispel Scroll

Light Infantry - Crossbowmen x 10 80.0 p


Electoral Cavalry x 5 110.0 p

Lance; Shield; Standard;

Electoral Cavalry x 5 110.0 p
Lance; Shield; Standard;

Artillery - Cannon 100.0 p


Knightly Orders x 6 226.0 p
FCG
Banner of Discipline

Steam Tank 230.0 p


Total Army Cost: 1198.0
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Moim skromnym zdaniem cannon nie sprawdza się na 1200pkt. Przeciwnicy nie wystawią zbyt dużo monstrów a na podrzędne stworki wystarczy tank, który BS ma o 1 lepszy od działa. Wprawdzie siła mniejsza i brak wybuchowych obrażeń, ale patrząc na psychologiczny aspekt - jest to wystarczające narzędzie by niewygodne stworki siedziały za górką, a kawaleria podchodziła do niego jak pies do jeża - jedyne zagrożenie to wszelkiej maści "dodatki" z AP(6) czy zabójcze uderzenia od włóczni.
Ciekawszym rozwiązaniem zamiast działa będą rajtarzy lub działo wielostrzałowe do strącania piechoty.

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2633
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

DarekH pisze:Moim skromnym zdaniem cannon nie sprawdza się na 1200pkt. Przeciwnicy nie wystawią zbyt dużo monstrów a na podrzędne stworki wystarczy tank, który BS ma o 1 lepszy od działa. Wprawdzie siła mniejsza i brak wybuchowych obrażeń, ale patrząc na psychologiczny aspekt - jest to wystarczające narzędzie by niewygodne stworki siedziały za górką, a kawaleria podchodziła do niego jak pies do jeża - jedyne zagrożenie to wszelkiej maści "dodatki" z AP(6) czy zabójcze uderzenia od włóczni.
Ciekawszym rozwiązaniem zamiast działa będą rajtarzy lub działo wielostrzałowe do strącania piechoty.
Przykro mi to mówić tak na forum, ale dużo i często piszesz a twoje rady trochę dziwią.

Cannon na małe punkty + czołg jest super. W każdej armii jest do czego z działa strzelać (no może po za VC na te punkty).

ODPOWIEDZ