Empire the 9th Age

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Re: Empire the 9th Age

Post autor: Karli »

Jestem po pierwszej grze ww. rozpiską. Moje luźne spostrzeżenia:

- bardzo fajne są te nowe zasady wystawiania, gdy ustawi się już wszystko co nieistotne to można zrobić ładnie przeciwnika w wała i wystawić całą armię na raz i mieć zaczynanie :)
- kusznicy z inżynierem robią niezłą robotę,
- pistoliersi są OP,
- mortar trochę przydrogi na to co robi,
- hellblasterek też już nie rzeza jak dawniej,
- gwardia z dwurakami spoko, muszę jeszcze przetestować opcję z tarczami, przy czarze z lighta, który daje +2CR, BSBku i War Standardzie można wykręcać jakieś kosmiczne bonusy do CRa,
- banishment stracił dużo na uroku, można pomyśleć o innym lore niż light, choć sygnaturkę ma bardzo zacną,
- sygnaturki w lorach są strasznie mocne, to co pisał Dębek, że rzucasz jeden czar a wchodzą dwa i to bardzo mocne.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Hmmm....Karol....masz wała w rozpie...10 spearów za dużo i jakieś 5 gwardii za dużo....przynajmniej według ostatniej łatki
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

Darek, Ty rowniez masz wala bo 12 kusz nie kosztuje 86 pkt
Obrazek

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Czemu za dużo?

Chodzi Ci o ten zapisek "10 models, may add up 50 models 5 pts / model"?
Jeśli tak, to oznacza on nic innego jak że mogę do tych bazowych 10 modeli dodać kolejne 50.
Gdyby oznaczał co innego to przykładowo na rangersach zapisek "5 models, may add up 5 models 10 pts / model" byłby totalnie bez sensu ;-)
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

Jest dokładnie tak jak pisze Karol można dodać kolejne 50 modeli gdyby chodziło o zwiększenie ilości do maks50 zapis by brzmiał inaczej
Obrazek

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

My bad, kusze 10 kosztuje 70pts kazda nastepna 8 od glowy...albo cosmi sie pokielbasilo
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

Aktualnie kosztują 80 za dyszke a kazdy następny 7
Obrazek

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

Hej! Wrzucam przeciek. To będzie do sprawdzenia przez Rules Team a potem jest szansa, że część z tego będzie wprowadzona jako zmiany do 9.2 czy czegoś w tym stylu. Enjoy.
Empire of Sonnstahl - Finished Design Proposals for the RT

DESIGN PROPOSAL #1 - Detachments
Two balance issues of different natures have become apparent with the current Detachment rules. On the one hand, one listbuild strategy that has come up a couple of times involves a small Parent unit flanked by a big unit of Militia bows. This runs entirely contrary to our design intention and is a classic cheese tactic (though well done to our players for spotting it - this was obviously what we were concerned about after seeing the RT's last-minute changes to this rule).

The other problem is that Support Units are probably a little too defensive in possibility. More than one good player has made this observation. In internal testing we've seen they deny space reasonably, but it does render Empire infantry lists a little more static than we'd like them to be. A related issue is Militia being the only CC Detachment; we agreed that rather than introducing a Forlorn Hope unit for the purpose, allowing Heavy Infantry to fulfil both roles would be best.

We recommend the following redesign on that basis:

Heavy Infantry Battalion gains a form of the following Option/Special Rule setup:
"If fewer than 20 models, may select Support Unit special rule. If 20 models or more, may select Parent Unit special rule." [which both allows Heavy Infantry Support Units and stops 10-man Heavy Infantry Parent Units

Militia similarly loses Support Unit as default and gains (as in the final ABC draft, removed by RT):
"If 20 models or fewer, gains the Support Unit special rule."

Parent Unit Special Rule remains as it is. Support Unit Special Rule gains the following (or similar):

"A unit with this Special Rule may, when a Parent Unit within 6" successfully charges, declare a charge against the target of that charge so long as they can reach the target utilising a maximum of one 90 degree wheel and one "close the door" manouevre. The Support Unit may not charge the same face of the target unit as its Parent Unit. The charge is resolved immediately after the Parent Unit's charge, and automatically succeeds. "

That might well be able to be written more clearly - but you hopefully get the intention!

BALANCE TWEAKS #1
A number of small points, stat, or special rules-based tweaks.

One is a nerf:
1) "Fire on Impact", the Reiter special rule, should only work when charging, not when being charged. SaSh should serve that role anyway.

Then there are a variety of small buffs:
1) Initiative 4 for Imperial Guard, Templars, Core Knight upgrade, and Demigryphs. There were disagreements about which units should be the priorities if only some can be boosted, but Templars and veteran Knights were agreed upon - that matches them to Veteran Swordsmen.

2) There was some discussion of WS5 and access to Plate Armour for the High Cleric as he will often find himself frontline - this would be paid for by a 5-10pt increase in price.

3) Plate Armour as default for Captains at no extra price, to match the Field Marshal change - the comparison to Guildmasters is still unflattering, as currently the Captain is paying a big premium for 1 Order.

4) Militia are only marginally competitive vs Rangers - there are advantages (Insignificant to Heavy Infantry, access to Pistols), but a drop to 35pts for the first 5 (7ppm) would not, we think, break them.

5) Templars returning to full Bodyguard - we currently can't Bodyguard a mounted Field Marshal, which is odd.

6) One suggestion was Veteran Infantry gaining access to a 25pt Magic Banner. No universal agreement.

7) Also on the note of Veterans, the +1I for Light Infantry is a bit redundant. Dropping their upgrade to 1ppm for +1BS, or keeping it at 2ppm but adding Light Armour instead of +1I, both seem equitable solutions; I at least quite like the latter (as the current upgrade allows you to have unarmoured 4BS 9.5ppm humans...pretty squishy).

8 ) Given Cavalry Hammers were approved during the design process, we would appreciate clarification on whether they can go back in (for all entries involving cavalry halberds except Demigryphs).
Obrazek

Captain Kocoń
Mudżahedin
Posty: 250
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Captain Kocoń »

Unnamed2400 Pts - Empire of Sonnstahl Army

1 Lord: Knight Commander @ 238.0 Pts
Barding; Plate Armour; Shield; Warhorse
Fangsword [85.0]
Divine Icon [15.0]
Warhorse @ [0.0] Pts

1 Lord: Field Marshal @ 219.0 Pts
General; Great Tactician; Great Weapon
Magic Mirror [30.0]
Dusk Stone [30.0]
Armour of the Ages [35.0]

1 Lord: Archwizard of Alchemy @ 245.0 Pts
Magic Level 4; Path of Alchemy
Dispel Scroll [35.0]
#Attr: Commandment of Iron [0.0]

1 Hero: Wizard Apprentice of Light @ 115.0 Pts
Magic Level 2; Path of Light
Tome of Arcane Lore [25.0]


1 Hero: Cleric @ 142.0 Pts
Barding; Blessings; Flail; Heavy Armour; Warhorse
Obsidian Nullstone [45.0]
Warhorse @ [0.0] Pts

1 Hero: Cleric @ 67.0 Pts
Blessings; Heavy Armour; Shield

1 Hero: Captain @ 112.0 Pts
Plate Armour; Shield; Battle Standard
Dragonscale Helm [10.0]

13 Militia Corps @ 72.0 Pts
Additional Hand Weapon

37 Heavy Infantry Battalion - Halberdiers @ 258.0 Pts
Halberds; Light Armour; Standard; Musician
Champion @ [10.0] Pts

11 Noble Knights @ 272.0 Pts
Barding; Great Weapon; Plate Armour; Standard; Musician; Warhorse
Champion @ [10.0] Pts


38 Imperial Guard @ 372.0 Pts
Great Weapon; Plate Armour; Standard; Musician
Champion @ [10.0] Pts

5 Imperial Reiter Cavalry @ 95.0 Pts
Brace of Pistols; Heavy Armour; Warhorse

5 Imperial Reiter Cavalry @ 95.0 Pts
Brace of Pistols; Heavy Armour; Warhorse

5 Imperial Reiter Cavalry @ 95.0 Pts
Brace of Pistols; Heavy Armour; Warhorse


Models in Army: 114


Total Army Cost: 2397.0


Mi wyszlo coś takiego co sądzicie?
Kapitan KOCOŃ stół nr. 6 xD
Bis dat qui cito dat.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Bardzo fajna rozpa :wink:
Chociaż heble z inżynierami są spoko :roll:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Captain Kocoń
Mudżahedin
Posty: 250
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Captain Kocoń »

Są spoko tylko za bardzo nie mam jak wrzucić. Wydaje mi się że inne rzeczy potrzebne są bardziej. IMO bez combatu ciężko. Jeszcze muszę wrzucić jakoś jednego cannona. Co byś zmienil eltharionie w moim pomyśle bo mamy czas do niedzieli!!!

edit: widziałem ze biorą niektórzy jakies giga klocki tylko nie kumam dlaczego. Przez ten rozkaz jeden????
Kapitan KOCOŃ stół nr. 6 xD
Bis dat qui cito dat.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Ja bym nawet nie szukał pk na tego cannona. Fajna zabawka ale jak nie masz co zrobić ze 100 punktami :wink:
Za to imo te +1 do ws za dużo kosztuje (chodzi o field marshala ) bo za 220 pk masz gościa który statami nie powala (wprost przeciwnie) daje rozkaz i +1 do WS (+1 do I jest nie istotne bo i tak masz dwuraki na gwardii. W ogóle bym się zastanowił czy nie lepsze są tarcze -1 do hita przy 5 WSa brzmi syto)
Oprócz tego jak mogę coś polecić to templariuszy :wink: Z tego co grałem to naprawdę spoko goście z nich :mrgreen:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Mnie rozpa nie przekonuje, brakuje w niej składu.

- masz teoretycznie trzy oddziały do walki a tylko dwóch warrior priestów. Hate+modlitwy robią większą robotę niż rozkazy.
- nie masz maszyn, nie masz tanka.

Po mojemu to:
- mag 2lvl to wywalenia
- BSB dać lepszą ochronę,
- marszałek do wywalenia, albo do wsadzenia na gryfa,
- lusterko lepiej się sprawuje na innych bohaterach niż marszałek (warrior priest, mag),
- można zrezygnować z jednych pistoliersów i kilku gwardzistów, gdyby punktów brakło.

Gdybyś zrezygnował z maga 2lvl i marszałka to będą punkty na STanka na przykład.


@eltharion: nie ma rozkazów dających +1Ws.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

Rozkaz +1 to hit w 18 calach od marszałka na gryfie jest zajebisty dla fastow :-)
Obrazek

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

@Karli a gdzie napisałem że jest taki rozkaz? Czytanie że zrozumieniem się kłania. Napisałem że daje rozkaz I +1 do wsa :roll:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Captain Kocoń
Mudżahedin
Posty: 250
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Captain Kocoń »

Karli pisze:Mnie rozpa nie przekonuje, brakuje w niej składu.

- masz teoretycznie trzy oddziały do walki a tylko dwóch warrior priestów. Hate+modlitwy robią większą robotę niż rozkazy.
- nie masz maszyn, nie masz tanka.

Po mojemu to:
- mag 2lvl to wywalenia
- BSB dać lepszą ochronę,
- marszałek do wywalenia, albo do wsadzenia na gryfa,
- lusterko lepiej się sprawuje na innych bohaterach niż marszałek (warrior priest, mag),
- można zrezygnować z jednych pistoliersów i kilku gwardzistów, gdyby punktów brakło.

Gdybyś zrezygnował z maga 2lvl i marszałka to będą punkty na STanka na przykład.


@eltharion: nie ma rozkazów dających +1Ws.
I co twierdzisz ze warzywiący się, drogi czołg, który ma średnie pierdolnięcie w combacie i jest wrażliwy na wszechobecny metal jest mega super opcją która uratuje dupę imperium w narożniku stołu?
No nie mam maszyn no bo po co jak są średnie. W ogole to Eltharion ma rację że mógłbyś się przykładać do postów.

IMO to tak: kolegium lighta to syf dlatego wyborem nr 1 musi być inny lore na razie najlepiej z imperium combuje się metal który odpowiednio debufuje i bufuje Ciebie żeby lepiej się walczyło. A czemu mialbym wywalić marszałka który daje moim klocom +2 do M co jest mega op ? Jasne ze lustro zadziała lepiej na słabszym gostku ale to powód żeby go nie brac na i tak chujowego w statach Marszałka? Skąd takie przemyślenia? Co do BSB to rzeczywiście chujwowy jest :D

edit: @lohost no daje tylko jednostkom z parent and suport unit czyli nie pistolierom
Kapitan KOCOŃ stół nr. 6 xD
Bis dat qui cito dat.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Teraz czołg zadaje 3d3 hitów które liczą się do combat score? I robi to w naszej turze jak i w turze przeciwnika? Jeśli tak to jest całkiem niezły.
Metal zawsze karcil czołg a jakoś ludzie na nim grali, teraz jest chyba bardziej stabilny niż wcześniej, wystarczyło trzy rany i już było 50‰ szansy że stracimy punkty pary i nic nie zrobimy albo nie wykonamy szarzy przez awarię silnika.

Captain Kocoń
Mudżahedin
Posty: 250
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Captain Kocoń »

Ok mamy taki czołg i efektywnie walczy on od 3 tury przy odpowiednim szczęściu. TO daje razem 8 tur walki czyli 48 hitów z 6 przez cala grę za 300 punktów. No i ma cannona z siłą 7... i chyba d3 woundów a nie d3+1. Imo zwarzywiony jest od 1 tury.
Co do metalu to nigdy nie był tak popularnym lorem jak będzie teraz ale oczywiście mogę się mylić.

edit: templarzy mają 2 ataki z bazy???
Kapitan KOCOŃ stół nr. 6 xD
Bis dat qui cito dat.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Captain Kocoń pisze:
I co twierdzisz ze warzywiący się, drogi czołg, który ma średnie pierdolnięcie w combacie i jest wrażliwy na wszechobecny metal jest mega super opcją która uratuje dupę imperium w narożniku stołu?
No nie mam maszyn no bo po co jak są średnie. W ogole to Eltharion ma rację że mógłbyś się przykładać do postów.
Uważam, że czołg wcale nie jest już, jak napisałeś mega super opcją która uratuje dupę imperium, ale na pewno więcej zdziała niż marszałek i 2lvl mag.

Czołg jest droższy i fakt cannon nie ma już S10 ale teraz wali 3d3 hity w każdej turze walki, również przeciwnika. Te hity liczą się to do CRa. Jest stabilniejszy, bo się nie zepsuje w ważnym momencie, gdy masz piękną szarżę na 5 cali w bok regimentu wroga. Nie musi walić z cannona już idealnie do przodu. Jest bardziej przewidywalny i nadal dobry.

PS. rozkazy można dawać tylko na oddziały z zasadą parent i supporting.
PPS. +1 WS i +1 I nie można dokupić do gwardii (gdyby ktoś się zastanawiał), jedynie dla heavy infantry.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

Hej! Jak zwykle uprasza się o dyskrecję i miłego czytania.
MAJOR DESIGN PROPOSAL #2 - GUNLINE ARCHETYPE
Gunline is currently low tier - Cav and Infantry are functioning well, Fanatics is alright (we'll tweak that next week), but Gunline isn't competitive. Dwarves can realistically (if sub-optimally) run 7 WMs; they can certainly run a good Gunline with meatshield protection (I reckon my Dwarves can, anyway). Infernal Dwarves can reasonably run 5 (...though I'm not sure how competitive they are given the shape of the army book). Dread and Highborn Elves can take 3, obviously. Verminswarm can take 5 WM from Rare (plus other odd weapons across the list). OnG can take 4.

Equitaine can take 4 (and I'm crafting lists that play off that, which I reckon can win at a decent casual standard though not at tourney).

...and Empire can take 4, in 2.4k at least. Steam Tank and 2 other WMs, or 2 Field and 2 Experimental. Given restrictions on what you can take, firepower is massively reduced for any Empire Gunline. It's probably not much more viable *as a Gunline* (rather than combined arms with a BIG backline) than Equitaine. Tourney lists are not showing much tendency to this build at all as far as I've seen.

SO:

ABC's preferred option would be to move Field Artillery to Special, with some redesign - this would also free up Rare. Either keep them as they are and up points (Cannon up by 15pts, Mortar by 5pts). The other obvious option for moving to Special is a redesign on Mortar to change role:

65 pts
Mortar: free (5" S2, Hole 6 d3, AP1)
Cannon: +50pts (rules as now)

Points can obviously be considered, rules can be tweaked. But the general idea is: Allow a full Empire Gunline.

ALTERNATIVELY: Leave as is, but we could design a Battalion Guns Special entry (move and fire ultra-light cannon) for Special - we only added 1 new unit (...and that was an old unit), so if the limit is 2 new units we could do this.

BALANCE TWEAKS/QUERIES #2
Based on your comments about what goes in this section, I've noted what category each point is.

1) Question - are Demis restricted to max 8 models for wider design reasons? They currently cannot have 3 Monstrous Ranks.

2) Question - would it be viable to extend Arcane Altar's effects to mounts, some members of our ABC have asked? Or is that a major overbalance, given previous errata?

3) Points - Rocket Battery to 120/130pts to encourage use as it's currently useful chiefly vs Monstrous and that's marginal.

4) Points - Sacred Sword to 30pts.

5) Minor Design - Sacred Armour keeping cost, switching to 4+ Plate PLUS an immunity to something - I would suggest immunity to KB, as it offers mounted characters a limited shield. But you will have a wider perspective, and we'd love your advice.

6) Minor Design (Nerf) - Master Engineer's Order only to units he joins.

7) Minor Design - We think that given the new Look Out, Sir! equivalent, the Long-barrelled Handgun needs a change from MW to a Sniper rule - can target Characters/Champions.

8 ) Minor Design (Nerf) - Two issues for High Cleric. Supreme Pontiff switches from reroll to +1 (after rolling the die, so a 1-2 is still a fail). War Altar Bound Spells are increased to Difficulty 4.

9) Minor Design: Arcane Shield giving Blurry to the bubble at 140pts is one suggestion; the question is whether this would make certain units too hard to kill at distance.
Obrazek

ODPOWIEDZ