Outridersi a Pistoliersi

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1473
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Nie wiem skąd ta teoria o schodzeniu? Sam byłem prawie pewny tego. Ale skończmy offtop.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
ziemson
Plankton
Posty: 3

Post autor: ziemson »

niedawno zaczalem zbierac imperium, to moja pierwsza armia

mam 15 modeli outriders/pistoliers skleilem po piatce z obu jednostek zostalo mi 5 podobaja mi sie wieksze oddzialy zamierzalem sklic 7 pistoliersow ale wstrzymalem sie liczac na wasze rady

w jakiej liczbie korzystnie wystawiac jeden i drugi oddzial? jakie sa minusy?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1473
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Chyba mój ulubiony cytat bo cały czas jest to pytanie i cały czas odsyłam do tego cytatu
Sa!nt pisze:Teraz trochę teohammera.
Koszt
5 Pistolliersów z Outriderem z powtarzalnym pistoletem i muzykiem koszt 114 pkt
5 Outridersów z muzykiem koszt 113 pkt
1:1
Zasięg
Pistolliersi 8' pistoletu + 16' ruchu= 24'
Outridersi 24' strzelby
1:1
Celność
Pistolliersi 8x5+ i 4x4+ -> 46,(6)%
Outridersi 15x5+ -> 50%
Różnica za mała aby mieć znaczenie
1:1
Zasady specialne
Pistolliersi: Zasada pistoletu (brak minusów za strzał po ruchu, i zawsze strzela w odpowiedzi na stój i strzelaj), fast cavalery, (po pozorowanej ucieczce może się poruszyć i strzelać)
Outridersi: Dobry ekwipunek dla Chempiona (trochę drogi), fast cavalery (po pozorowanej ucieczce nie mogą strzelać)
Według mnie
1:0
Wynik
4:3 dla Pistoliersów.

Moje uwagi:
Brakuje mi dla Pistolliersów jak i Outriderów heavy armoura we fluffie jak i na figurce mają a w zasadach nie, sprawiło by to, że Outridersi z bardingiem i heavy armourem czyli savem na 3+ byli by ciekawą jednostką.
Moje dane to czysta teoria trzeba wziąć pod uwagę, że Pistolliersi muszą się bardziej zbliżyć do przeciwnika więc będzie na nich skierowane jednostki strzelające, więc trzeba umieć ich chować tak aby nie wyparowali.
Natomiast Outriderami trzeba uważać na szarże, bo po ucieczce są bez użyteczni.
To Ci trochę podpowie. Ja jestem zwolennikiem pistolersów, chociaż ostatnio nie wystawiam ani jednych ani drugich po tym jak oyutridersi nie sprawdzili się na jednym turnieju a obrażeni i zazdrośni pistollersi nie sprawdzili mi się na drugim turnieju. Dlatego biorę teraz moździerz.

Co do wielkości oddziałów polecam 5 lub 6.
Ostatnio zmieniony 1 lip 2008, o 20:34 przez Sa!nt, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

@ziemson
gratuluję wyboru.
Powinieneś przeczytać ten temat od początku
Od siebie napisze, że w bitwach raczej nigdy nie wystawisz więcej niż 1-2 oddziały lekkiej jazdy (inne specjale są bardzo kuszące).
Co do liczebności, to ja gram na 6 Pistolierach widziałem grających na 7, ale rzadko.
Widzę możliwość gry np. na 7-10 Outraiderach, ale będzie to wtedy koszmarnie drogi odział punktowo, a łatwy do zniszczenia ( jeden czar fireball Siła 4 D6. lub podobny)

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Pistolieri i Outrideri są Krieg. Lubie 2 odziały po 6 pistoli. Ale na najbliższym turze wypróbuję 2x6 outridersów ze snajperkami zamiast 10tek piechoty strzeleckiej. zobaczymy jak wyjdzie.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1473
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Murmi pisze:Pistolieri i Outrideri są Krieg. Lubie 2 odziały po 6 pistoli. Ale na najbliższym turze wypróbuję 2x6 outridersów ze snajperkami zamiast 10tek piechoty strzeleckiej. zobaczymy jak wyjdzie.
Przerabiałem to. Są mało mobilni dostają jednego fireballa lub kilka zabłąkanych strzał i ich nie ma. Przyciągają pociski jak magnez Snajperzy mało kogo ustrzelili a później pistollersi się obrazili i też przestali trafiać przeciwników.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
ziemson
Plankton
Posty: 3

Post autor: ziemson »

pelcu pisze:@ziemson
gratuluję wyboru.
jedyny sluszny ;)
pelcu pisze: Powinieneś przeczytać ten temat od początku.
przeczytalem ale o wilkosci oddzialu nikt sie szczegolnie nie rozwodzil chyba ze umknelo to mojej uwadze.

zakupie jeszcze jedno pudlo i skleje 2x6 pistoliersow i 1x7 outridersow +1 wymienny dowódca bo skleilem z granatnikiem a marzy mi sie jeszcze sniper. dzieki za porady.

acha moze jeszcze pytanie natury bardziej klimatycznej - planuje armie ostlandu z tego co narazie przeczytalem pistoliersi nie do konca tam pasuja myslelem o armii ostlandu z batalionem wsparcia ze stolicy w ktorej skład wchodzilaby cala artyleria (narazie mam armate i hellblastera) dodatkowo handgunnersi moze w przyszliosci czolg ewentualnie oddzial piechoty i wsponiani pistoliersi i outridersi, ostland skladalby sie z piechoty, konnicy, kusznikow, lowcow. chodzi mi o barwy zeby mnie ktos zle nie zrozumial. jak sie na to zapatrujecie? w silach zbrojnych ostlandu nie ma chyba zadnej broni palnej?

Awatar użytkownika
Czopek
Masakrator
Posty: 2695

Post autor: Czopek »

Nie no takiej biedy chyba tam nie ma żeby prochu nie znali, ale to północ i niezabogato więc niedużo palnej, w Dziedzictwie sigmara pisze że generał Ostlandu mając propozycję od Imperatora dostania strzelb i kusz odmawia ponieważ ma jeszcze łuki w dobrym stanie, wszystko trzeba wykorzystać, nic nie może się zmarnować :wink:

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Ostlandczycy są skąpi po prostu, a w DS pisało że nie przezbrajają sie na karabiny bo maja jeszcze dobre kusze i łuki i trzeba było by tego sie pozbyć i imperator tego nie chciał puścić chyba. W ogóle Imperator w imperium znaczy mało, niby władca imperium a teraz meble sprzedaje bo nie ma kasy do tego musiał sie zapożyczyć u hrabiny Emmanuelle z Nuln na wojnę z chaosem i pewnie Nuln zostanie odłączone od Wissenlandu i władza nad ta prowincją przypadnie innemu rodowi ale bez głosu elektorskiego czyli, na dłuższą metę bajzel murowany i po kilku pokoleniach pewnie wybuchnie w Wissenlandzie wojna domowa która nie jest rzadkością w imperium bo wybuchają często zwłaszcza gdy nie ma jasnego następcy na stanowisko hrabiego elektora prowincji (do tego takie zjawisko jest społecznie akceptowane), a głodne historyjki Grahama jak ta że Balthasar Gelt zamienia złoto hrabiego elektora nordlandu w ołów żeby nie miał kasy na wojnę z hochlandem można wsadzić między bajki bo takie coś absolutnie by nie przeszło, w oczach hrabiego nordlandu był by to atak i kradzież a w oczach reszty elektorów pewnie też tak bysie to prezentowało i Karl z hukiem z tronu by wyleciał jak Diter IV za łapuwę od marienburga.
Ostatnio zmieniony 2 lip 2008, o 14:56 przez Cord, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Czopek
Masakrator
Posty: 2695

Post autor: Czopek »

kurde , gadasz jakbyś był jakimś szpiegiem w imperium i na własne oczy to widział, rozgadałeś się jedno zdanie 8 linijek :D , ale prawda prawdą że w ostlandzie są skompi, a mimo to jakoś lubię tą prowincję (Upór) :wink:

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

:lol2: :lol2:

Tylko używaj przecinków Cord, jeszcze tylko to stoi na Twojej drodze do zostania 007 Imperium :D

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Co do uporu Ostlandczyków to racja ale wiąże sie myślę to z ich stanem materialnym podobnie jak w przypadku żołnierzy rosyjskich podczas pierwszej wojny światowej. Mimo złych warunków, złego zaopatrzenia, często głodu, złego uzbrojenia, dowodzenia walczyli odważnie i znosili wszelkie niedogodności bardzo długo, sądzę że właśnie za sprawą stanu materialnego, wiedzy o świecie i wysokiej religijności. Ale wszędzie są bogaci i biedni wiec nie widzę przeszkód dla pistoleciaków a otriderów raczej wojna ciągnie wiec też mogą być nawet w armii Ostlandu ale nie koniecznie wcinać kamienną zupę z jednego kamienia.

Co do niechlujności tekstu to możliwe bo jak pomyśle sobie o Grahamie McNeillu i jego niekompetęcji to mi ciśnienie skacze i troszkę zdenerwowany jestem i pewnie dlatego wygląda to tak a nie inaczej.

Awatar użytkownika
JaSk
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 133
Lokalizacja: Black Orc Gliwice

Post autor: JaSk »

Przecinki przed: ale, że, który, więc. A poza tym trzeba patrzeć na składnie.

Ciekawie piszesz, ale zrozumieć za pierwszym razem się tego nie da :)

Awatar użytkownika
Shagi
Wałkarz
Posty: 55

Post autor: Shagi »

Nie wiem czy ktoś wcześniej to już wypatrzył ale na stronce GW jest jest REFERENCE dla empire i pistoleters maja tam special rule "Fusillade" czego nie ma z kolei w army booku.

Jeśli się nie mylę zasada ta pozwala bić 2x w HtH teraz czy to jakiś bug czy może na stronce GW jest stary materiał ?

Awatar użytkownika
Morgon82
Mudżahedin
Posty: 300

Post autor: Morgon82 »

Ta zasada byla w poprzednim armybooku z tego co pamietam.

Awatar użytkownika
krilan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 143

Post autor: krilan »

W 8 edycji pistolet ma 12 cali zasięgu ale można używać tylko jednego w walce wręcz jeśli model jest na koniu. Co o tym myślicie? Czy opłaca się jeszcze wystawiać pistoliersów? Może 10 w oddziale w dwóch szeregach? Można strzelać z drugiego szeregu, a w zasadach lekkiej jazdy nie ma ograniczeń z tym związanych.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

W 7 edycji też nie można było używać 2 w CC na koniu.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
krilan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 143

Post autor: krilan »

Nie grałem za dużo w 7 edycję. Ja mam plan na klimatyczną 9 z muzykiem i outraiderem z repeating pistol, a z nimi kapitan na koniu bez bardingu z pistoletem i mieczem +1S (15pkt) i armour of fortune 5+AS, 5+WS (35pkt) Razem 302pkt, trochę dużo ale przy dużych bitwach np na 3k. Jak z tym strzelaniem z drugiego szeregu?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Mnie to się podoba, a strzelanie z 2 szeregi działa jak najbardziej.
Pamiętaj tylko o 2 sprawach:
1. Pistolet ma teraz karę za zasięg (zatem efektywność jest lepsza na 6 cali, bardzo blisko przeciwnika).
2. Jeśli dołączysz kapitana, to chyba tracą Fast Cavalry lub w ogóle nie możesz go dołączyć (nie pamiętam, które z nich, a nie mam podręcznika przy sobie).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
krilan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 143

Post autor: krilan »

1.Co do zasięgu to trudno, trza ich używać na flakach wrażych oddziałów.
1.W zasadach fast cawalary jest napisane że jeśli dołączony bohater ma konia z bardingiem to wtedy tracą. Kapitan ma konia bez bardingu więc nie tracą fast cawalary. A czy można go dołączyć, nigdzie nie znalazłem przeciwwskazań, myślę że tak.

ODPOWIEDZ