Pytanie o Kostur Mocy
Moderator: #helion#
Pytanie o Kostur Mocy
Witam serdecznie,
Bardzo zestresował mnie ostatnio zazdrosny kolega grający bretonią (zazdrośnik jeden, ostatnio po masakrze, jaką zadały mu wysokie elfy postulował za wygrywaniem bitew przez bretonię na 2+ z przerzutem ale nie ogłaszał tego na forum na szczęście ) w kwestii magicznych przedmiotów. Dorwał się do podręcznika i zaczął po kolei kolejne przedmioty mieszac z błotem. Podczas rozmowy wyszedł jeden bardzo ciekawy spór- czy Kostur Mocy daje kostki do puli wspólnej, czy też tylko i wyłącznie magowi- właścicielowi przedmiotu? Może mi ktoś wyjaśnic jak to jest? Opis sugeruje, że do wspólnej jak na mój gust ale zawsze lepiej się zapytac niż wałkowac przeciwnika, wiadomo
Bardzo zestresował mnie ostatnio zazdrosny kolega grający bretonią (zazdrośnik jeden, ostatnio po masakrze, jaką zadały mu wysokie elfy postulował za wygrywaniem bitew przez bretonię na 2+ z przerzutem ale nie ogłaszał tego na forum na szczęście ) w kwestii magicznych przedmiotów. Dorwał się do podręcznika i zaczął po kolei kolejne przedmioty mieszac z błotem. Podczas rozmowy wyszedł jeden bardzo ciekawy spór- czy Kostur Mocy daje kostki do puli wspólnej, czy też tylko i wyłącznie magowi- właścicielowi przedmiotu? Może mi ktoś wyjaśnic jak to jest? Opis sugeruje, że do wspólnej jak na mój gust ale zawsze lepiej się zapytac niż wałkowac przeciwnika, wiadomo
Ok, dzięki, a teraz jeszcze jedno pytanie bo tu też wyniknęła różnica zdań- czy jeśli mam w Kosturze już 3 kostki mocy to mogę tam jeszcze dodac te z fazy rozpraszania? Czy też Kostur może pomieścic maksymalnie 3 kostki, nieważne jakiego rodzaju?
Nie można mieć więcej niż 3 ponieważ na początku każdej fazy magii MUSISZ rzucić na wyciągnięcie kości, jeśli coś tam schowałeś.
Dla mnie ten opis jest w miarę klarowny tyle że ten mój kolega, o którym już wcześniej pisałem, gra dłużej i stwierdził, że skoro nie ma już w 7 edycji wspólnej puli kostek mocy wszystkich magów, z której mogą czerpac jak chcą, a opis przedmiotu jest nieprecyzyjny (jak dla niego nie podaje zasad ani za jego teorią, ani przeciw), to jak najbardziej może wymuszac na mnie korzystanie z tego przedmiotu na moją niekorzyśc. No i skwapliwie to wykorzystywał na moją niekorzyśc aż do dziś, bo już dzięki waszej pomocy wiem co i jak. Dzięki serdeczne:)
A tak w ogóle to na przyszłośc mała prośba- odpowiedź na pytanie "tak" lub "nie" to za mało- czasem wypadałoby podac jakieś uzasadnienie w postaci odpowiedniego cytatu bądź linku, inaczej dalej jestem czasem w kropce- mój przeciwnik będzie oczekiwac wyjaśnienia a nie suchego "bo tak powiedzieli na border princes", nie ma jak wpływy studiowania- "źródła źródła i jeszcze raz źródła"
A tak w ogóle to na przyszłośc mała prośba- odpowiedź na pytanie "tak" lub "nie" to za mało- czasem wypadałoby podac jakieś uzasadnienie w postaci odpowiedniego cytatu bądź linku, inaczej dalej jestem czasem w kropce- mój przeciwnik będzie oczekiwac wyjaśnienia a nie suchego "bo tak powiedzieli na border princes", nie ma jak wpływy studiowania- "źródła źródła i jeszcze raz źródła"
Zmień kolegę. Zapewne znajdziesz wielu innych, dla których gra jest przyjemnością i dobrą zabawą...Myth pisze:Dla mnie ten opis jest w miarę klarowny tyle że ten mój kolega, o którym już wcześniej pisałem, gra dłużej i stwierdził, że...
To, że nie ma za i przeciw... tzn. że jest na jego korzyść? To znaczy, że jest po prostu wałarzem... O to moja teoria. Dłuższe doświadczenie w WFB nie oznacza, że ktoś może ustalać zasady, lub znać je lepiej. Każdy z doświadczonych wie, że zasad uczymy sie cały czas, a to dlatego, że coś przeoczyliśmy, a to, że pojawiła się errata, o której nie wiemy.
Cóż, możesz powiedzieć: "Na Border Princes powiedziano mi, że zasada dotyczy wspólnej puli, a Ty jesteś wałarzem"
Cóż, możesz powiedzieć: "Na Border Princes powiedziano mi, że zasada dotyczy wspólnej puli, a Ty jesteś wałarzem"
@Myth nie tylko Ty masz takie problemy, ze mną zaczynali się kłócić, że jak w Rodzie schowałem kostkę do dispela to mogę wyciągnąć tylko kostkę do dispela, bo ona się tam nie transmutuje.
Zauważyłem, że w nowym AB jest pewno niedomówień, GW nie spieszy się z wydawaniem errat, i każdy wykorzystuje luki w AB na niekorzyść gracza Imperium. Nie wiem czy środowisko WFB robi jakieś zawody o których ja nie wiem, które mają na celu znaleźć luki w AB tak aby do końca dokopać graczom Imperium?
Zauważyłem, że w nowym AB jest pewno niedomówień, GW nie spieszy się z wydawaniem errat, i każdy wykorzystuje luki w AB na niekorzyść gracza Imperium. Nie wiem czy środowisko WFB robi jakieś zawody o których ja nie wiem, które mają na celu znaleźć luki w AB tak aby do końca dokopać graczom Imperium?
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.
No to ja może podsumuję ten przedmiot tak dla pewności- może tam byc max. 3 kostki (w dowolnej kombinacji- np.2 mocy i jedna rozproszenia) , które mogą pochodzic od dowolnego maga w mojej armii, a których mogą używac dowolni magowie mojej armii (czyli kostki mocy idą do puli wspólnej,a nie tej maga-właściciela przedmiotu). Kostki trzeba zużyc w najbliższej, odpowiedniej fazie zgodnie z zasadami opisanymi w podręczniku, inaczej przepadają oczywiście. Zgadza się?
Na następny raz będę grał juz uważnie i zgodnie z zasadami, nie dając się przy tym robic w jajo, a jak tylko zbiorę jako taka armię to się wybiorę poza swoje osiedle, do klubu na przykład (bo na szczęście taki u nas jest):))
Pozostaje podziękowac wszystkim bardzo serdecznie za odpowiedzi oraz i zadac ostatnie pytanie: czy jeśli w Kosturze jest tylko jedna (słownie jedna) kostka, nieważne czego, to rzut kostką na jej odzyskanie z rezultatem 1 ją odzyska? Opis przedmiotu mówi, że tak (mam wyrzucic liczbę oczek na kostce równą lub większą niż liczba kostek w Kosturze), za to w głównym podręczniku jest wzmianka, że zawsze niemodyfikowana 1 na kostce to porażka, a niemodyfikowana 6 to sukces. No więc jak to jest?
Sa!nt, te kostki się nie transmutują w żaden sposób przecież, jak włożę dwie kości rozproszenia, to tyle w fazie magii przeciwnika mogę próbowac odzyskac, jak mam tam jeszcze jedną kośc mocy, to ją próbuję odzyskac w swojej najbliższej fazie magii, a nie zamieniac na kośc rozproszenia (a coś takiego wynika z Twojego posta jak dla mnie).
Na następny raz będę grał juz uważnie i zgodnie z zasadami, nie dając się przy tym robic w jajo, a jak tylko zbiorę jako taka armię to się wybiorę poza swoje osiedle, do klubu na przykład (bo na szczęście taki u nas jest):))
Pozostaje podziękowac wszystkim bardzo serdecznie za odpowiedzi oraz i zadac ostatnie pytanie: czy jeśli w Kosturze jest tylko jedna (słownie jedna) kostka, nieważne czego, to rzut kostką na jej odzyskanie z rezultatem 1 ją odzyska? Opis przedmiotu mówi, że tak (mam wyrzucic liczbę oczek na kostce równą lub większą niż liczba kostek w Kosturze), za to w głównym podręczniku jest wzmianka, że zawsze niemodyfikowana 1 na kostce to porażka, a niemodyfikowana 6 to sukces. No więc jak to jest?
Sa!nt, te kostki się nie transmutują w żaden sposób przecież, jak włożę dwie kości rozproszenia, to tyle w fazie magii przeciwnika mogę próbowac odzyskac, jak mam tam jeszcze jedną kośc mocy, to ją próbuję odzyskac w swojej najbliższej fazie magii, a nie zamieniac na kośc rozproszenia (a coś takiego wynika z Twojego posta jak dla mnie).
Taa, a gdzie tak jest napisane? Bo na pewno nie w podręczniku który właśnie mam w ręku. Dobra, bez kpin. Poważnie, nie widzę w podręczniku nic, coby na coś takiego pozwalało. Może podasz jakiś cytat na poparcie swojej tezy?Sa!nt pisze:A właśnie że się transmutują, zostawiasz niewykorzystane kostki dispella w fazie magii przeciwnika, a w Twojej fazie magii zamieniają się one na kostki powera. I vice versa.
Oprócz rozmowy z Reykim gdzieś na tym forum w którym razem przyznaliśmy, że tak jest to jeszcze ten fragment.
"At the end of each magic phase (yours and enemy's), you can save up to three uused power/dispel dice from the pool and store them in the rod. At the beginning of each successive magic phase (yours and enemy's), roll a dice. If the result is equal or higher to the number of dice stored, add them to the power/dispel dice pool, if the result is lower than the number of dice stored, they are lost"
Ja tłumacze sobie znak / jako że mogę dodać te kostki do powera lub do dispela.
"At the end of each magic phase (yours and enemy's), you can save up to three uused power/dispel dice from the pool and store them in the rod. At the beginning of each successive magic phase (yours and enemy's), roll a dice. If the result is equal or higher to the number of dice stored, add them to the power/dispel dice pool, if the result is lower than the number of dice stored, they are lost"
Ja tłumacze sobie znak / jako że mogę dodać te kostki do powera lub do dispela.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.
Mam AB z army deala ale ojciec mi kupił po polsku tez bo nie wiedział że mam i w polskim też tak pisze ale powiem że łatwo to można zrozumieć tak że zabieramy określoną ilość jakiegoś rodzaju i wyciągamy to samo bo jest to słabo sprecyzowane według mnie. Mogli by inaczej wyjaśnić zamiast dając "/". Zależy jak kto na to patrzy.
Naciągana ta interpretacja tego tekstu. Chowasz do kostura kostki mocy i rozproszenia(odpowiednio) i używasz ich w odpowiednim momencie (odpowiednio), nie mieszając ich. Ten tekst wcale nie wskazuje jak dla mnie na inną możliwośc. To tak jakbym ten fragment tekstu:
" you can save up to three unused power/dispel dice from the pool" interpretował, że w lasce miesci się przecież 6 kości- po 3 mocy i rozproszenia("If the result is equal or higher to the number of dice stored, add them to the power/dispel dice pool"- jeszcze na dodatek można je dodac do jednej puli- 6 kości więcej- bzdura). W tym temacie ktoś wyjaśniał że tak ten przedmiot nie działa oczywiście więc mój przykład jest jak najbardziej błędny. No i wydaje mi się, że Twoja interpretacja też. No chyba że ja jestem w błędzie to proszę kogoś o korektę;]
" you can save up to three unused power/dispel dice from the pool" interpretował, że w lasce miesci się przecież 6 kości- po 3 mocy i rozproszenia("If the result is equal or higher to the number of dice stored, add them to the power/dispel dice pool"- jeszcze na dodatek można je dodac do jednej puli- 6 kości więcej- bzdura). W tym temacie ktoś wyjaśniał że tak ten przedmiot nie działa oczywiście więc mój przykład jest jak najbardziej błędny. No i wydaje mi się, że Twoja interpretacja też. No chyba że ja jestem w błędzie to proszę kogoś o korektę;]
Myth jak już to Cię nie przekona to zacznę się zastanawiać o poziom Twojej inteligencji.warhammer-empire.com pisze:If you take a Wizard, take the Rod Of Power. Nothing is better in the Magic Phase than converting unused Power/Dispel dice to weapons.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.
O Sigmarze!!
Saint.Ja niedługo w piórka obrosnę.To jest kolejny raz jak rzucasz komplementy w moją stronę.
Działanie przedmiotu jest proste.
MOŻESZ ZACHOWAĆ DO 3 KOSTEK POWERA LUB DISPELLA I WYCIĄGNĄĆ JE W NASTĘPNEJ TURZE(TWOJEJ LUB WROGA) RZUCAJĄC RÓWNY BĄDŻ WYŻSZY WYNIK NA KOSTCE.
DODAJĄC W TEN SPOSÓB TE KOŚCI DO BAZOWEJ PULI POWERA LUB DISPELLA.
Czyli w twojej turze magii rezygnujesz z rzucania jakiegoś czaru na 3K i wrzucasz je do roda.
W turze przeciwnika możesz w fazie magii wyjąć do 3 kostek z roda.
Niewykorzystane kostki przepadają.
Jeśli nie wyciągniesz żadnej to w następnej swojej turze możesz wyciągnąc do 3 kostek do dając je do twojej bazowej puli powera.
To jest juz wystarczająco łopatologicznie wytłumaczone.
Saint.Ja niedługo w piórka obrosnę.To jest kolejny raz jak rzucasz komplementy w moją stronę.
Działanie przedmiotu jest proste.
MOŻESZ ZACHOWAĆ DO 3 KOSTEK POWERA LUB DISPELLA I WYCIĄGNĄĆ JE W NASTĘPNEJ TURZE(TWOJEJ LUB WROGA) RZUCAJĄC RÓWNY BĄDŻ WYŻSZY WYNIK NA KOSTCE.
DODAJĄC W TEN SPOSÓB TE KOŚCI DO BAZOWEJ PULI POWERA LUB DISPELLA.
Czyli w twojej turze magii rezygnujesz z rzucania jakiegoś czaru na 3K i wrzucasz je do roda.
W turze przeciwnika możesz w fazie magii wyjąć do 3 kostek z roda.
Niewykorzystane kostki przepadają.
Jeśli nie wyciągniesz żadnej to w następnej swojej turze możesz wyciągnąc do 3 kostek do dając je do twojej bazowej puli powera.
To jest juz wystarczająco łopatologicznie wytłumaczone.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.
KFC-Karl Franz Chicken
KFC-Karl Franz Chicken