Pytanie o Kostur Mocy

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3134
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Pytanie o Kostur Mocy

Post autor: Myth »

Witam serdecznie,

Bardzo zestresował mnie ostatnio zazdrosny kolega grający bretonią (zazdrośnik jeden, ostatnio po masakrze, jaką zadały mu wysokie elfy postulował za wygrywaniem bitew przez bretonię na 2+ z przerzutem ale nie ogłaszał tego na forum na szczęście :wink: ) w kwestii magicznych przedmiotów. Dorwał się do podręcznika i zaczął po kolei kolejne przedmioty mieszac z błotem. Podczas rozmowy wyszedł jeden bardzo ciekawy spór- czy Kostur Mocy daje kostki do puli wspólnej, czy też tylko i wyłącznie magowi- właścicielowi przedmiotu? Może mi ktoś wyjaśnic jak to jest? Opis sugeruje, że do wspólnej jak na mój gust ale zawsze lepiej się zapytac niż wałkowac przeciwnika, wiadomo :D

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1473
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Do puli wspólnej. Jest dokładnie napisane w opisie przedmiotu.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3134
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Ok, dzięki, a teraz jeszcze jedno pytanie bo tu też wyniknęła różnica zdań- czy jeśli mam w Kosturze już 3 kostki mocy to mogę tam jeszcze dodac te z fazy rozpraszania? Czy też Kostur może pomieścic maksymalnie 3 kostki, nieważne jakiego rodzaju?

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2438
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Max 3 kostki.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Nie można mieć więcej niż 3 ponieważ na początku każdej fazy magii MUSISZ rzucić na wyciągnięcie kości, jeśli coś tam schowałeś.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3134
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Ok, rozumiem, to teraz jeszcz jedno pytanie- w Kosturze można przechowywac tylko kości maga-właściciela czy dowolnego maga z armii?

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Te które ci pozostaną... nie ważne kto z nich nie skorzystał.
Czyżby aż tak nie jasno napisali w polskiej wersji podręcznika?

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3134
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Dla mnie ten opis jest w miarę klarowny tyle że ten mój kolega, o którym już wcześniej pisałem, gra dłużej i stwierdził, że skoro nie ma już w 7 edycji wspólnej puli kostek mocy wszystkich magów, z której mogą czerpac jak chcą, a opis przedmiotu jest nieprecyzyjny (jak dla niego nie podaje zasad ani za jego teorią, ani przeciw), to jak najbardziej może wymuszac na mnie korzystanie z tego przedmiotu na moją niekorzyśc. No i skwapliwie to wykorzystywał na moją niekorzyśc aż do dziś, bo już dzięki waszej pomocy wiem co i jak. Dzięki serdeczne:)
A tak w ogóle to na przyszłośc mała prośba- odpowiedź na pytanie "tak" lub "nie" to za mało- czasem wypadałoby podac jakieś uzasadnienie w postaci odpowiedniego cytatu bądź linku, inaczej dalej jestem czasem w kropce- mój przeciwnik będzie oczekiwac wyjaśnienia a nie suchego "bo tak powiedzieli na border princes", nie ma jak wpływy studiowania- "źródła źródła i jeszcze raz źródła":wink:

Awatar użytkownika
raf
Oszukista
Posty: 852
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn

Post autor: raf »

Myth pisze:Dla mnie ten opis jest w miarę klarowny tyle że ten mój kolega, o którym już wcześniej pisałem, gra dłużej i stwierdził, że...
Zmień kolegę. Zapewne znajdziesz wielu innych, dla których gra jest przyjemnością i dobrą zabawą...

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

To, że nie ma za i przeciw... tzn. że jest na jego korzyść? To znaczy, że jest po prostu wałarzem... O to moja teoria. Dłuższe doświadczenie w WFB nie oznacza, że ktoś może ustalać zasady, lub znać je lepiej. Każdy z doświadczonych wie, że zasad uczymy sie cały czas, a to dlatego, że coś przeoczyliśmy, a to, że pojawiła się errata, o której nie wiemy.

Cóż, możesz powiedzieć: "Na Border Princes powiedziano mi, że zasada dotyczy wspólnej puli, a Ty jesteś wałarzem" :D

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1473
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

@Myth nie tylko Ty masz takie problemy, ze mną zaczynali się kłócić, że jak w Rodzie schowałem kostkę do dispela to mogę wyciągnąć tylko kostkę do dispela, bo ona się tam nie transmutuje.
Zauważyłem, że w nowym AB jest pewno niedomówień, GW nie spieszy się z wydawaniem errat, i każdy wykorzystuje luki w AB na niekorzyść gracza Imperium. Nie wiem czy środowisko WFB robi jakieś zawody o których ja nie wiem, które mają na celu znaleźć luki w AB tak aby do końca dokopać graczom Imperium? ;)
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3134
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

No to ja może podsumuję ten przedmiot tak dla pewności- może tam byc max. 3 kostki (w dowolnej kombinacji- np.2 mocy i jedna rozproszenia) , które mogą pochodzic od dowolnego maga w mojej armii, a których mogą używac dowolni magowie mojej armii (czyli kostki mocy idą do puli wspólnej,a nie tej maga-właściciela przedmiotu). Kostki trzeba zużyc w najbliższej, odpowiedniej fazie zgodnie z zasadami opisanymi w podręczniku, inaczej przepadają oczywiście. Zgadza się?
Na następny raz będę grał juz uważnie i zgodnie z zasadami, nie dając się przy tym robic w jajo, a jak tylko zbiorę jako taka armię to się wybiorę poza swoje osiedle, do klubu na przykład (bo na szczęście taki u nas jest):))
Pozostaje podziękowac wszystkim bardzo serdecznie za odpowiedzi oraz i zadac ostatnie pytanie: czy jeśli w Kosturze jest tylko jedna (słownie jedna) kostka, nieważne czego, to rzut kostką na jej odzyskanie z rezultatem 1 ją odzyska? Opis przedmiotu mówi, że tak (mam wyrzucic liczbę oczek na kostce równą lub większą niż liczba kostek w Kosturze), za to w głównym podręczniku jest wzmianka, że zawsze niemodyfikowana 1 na kostce to porażka, a niemodyfikowana 6 to sukces. No więc jak to jest?
Sa!nt, te kostki się nie transmutują w żaden sposób przecież, jak włożę dwie kości rozproszenia, to tyle w fazie magii przeciwnika mogę próbowac odzyskac, jak mam tam jeszcze jedną kośc mocy, to ją próbuję odzyskac w swojej najbliższej fazie magii, a nie zamieniac na kośc rozproszenia (a coś takiego wynika z Twojego posta jak dla mnie).

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1473
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

A właśnie że się transmutują, zostawiasz niewykorzystane kostki dispella w fazie magii przeciwnika, a w Twojej fazie magii zamieniają się one na kostki powera. I vice versa.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3134
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Sa!nt pisze:A właśnie że się transmutują, zostawiasz niewykorzystane kostki dispella w fazie magii przeciwnika, a w Twojej fazie magii zamieniają się one na kostki powera. I vice versa.
Taa, a gdzie tak jest napisane? Bo na pewno nie w podręczniku który właśnie mam w ręku. Dobra, bez kpin. Poważnie, nie widzę w podręczniku nic, coby na coś takiego pozwalało. Może podasz jakiś cytat na poparcie swojej tezy?

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1473
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Oprócz rozmowy z Reykim gdzieś na tym forum w którym razem przyznaliśmy, że tak jest to jeszcze ten fragment.
"At the end of each magic phase (yours and enemy's), you can save up to three uused power/dispel dice from the pool and store them in the rod. At the beginning of each successive magic phase (yours and enemy's), roll a dice. If the result is equal or higher to the number of dice stored, add them to the power/dispel dice pool, if the result is lower than the number of dice stored, they are lost"

Ja tłumacze sobie znak / jako że mogę dodać te kostki do powera lub do dispela.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Mam AB z army deala ale ojciec mi kupił po polsku tez bo nie wiedział że mam i w polskim też tak pisze ale powiem że łatwo to można zrozumieć tak że zabieramy określoną ilość jakiegoś rodzaju i wyciągamy to samo bo jest to słabo sprecyzowane według mnie. Mogli by inaczej wyjaśnić zamiast dając "/". Zależy jak kto na to patrzy.

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1473
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Wypowiedź Reykiego (mojego Guru :D ) jest tutaj
Jak tak Reyki mówi czyli na 95% tak jest.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3134
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Naciągana ta interpretacja tego tekstu. Chowasz do kostura kostki mocy i rozproszenia(odpowiednio) i używasz ich w odpowiednim momencie (odpowiednio), nie mieszając ich. Ten tekst wcale nie wskazuje jak dla mnie na inną możliwośc. To tak jakbym ten fragment tekstu:
" you can save up to three unused power/dispel dice from the pool" interpretował, że w lasce miesci się przecież 6 kości- po 3 mocy i rozproszenia("If the result is equal or higher to the number of dice stored, add them to the power/dispel dice pool"- jeszcze na dodatek można je dodac do jednej puli- 6 kości więcej- bzdura). W tym temacie ktoś wyjaśniał że tak ten przedmiot nie działa oczywiście więc mój przykład jest jak najbardziej błędny. No i wydaje mi się, że Twoja interpretacja też. No chyba że ja jestem w błędzie to proszę kogoś o korektę;]

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1473
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

warhammer-empire.com pisze:If you take a Wizard, take the Rod Of Power. Nothing is better in the Magic Phase than converting unused Power/Dispel dice to weapons.
Myth jak już to Cię nie przekona to zacznę się zastanawiać o poziom Twojej inteligencji.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2438
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

O Sigmarze!!

Saint.Ja niedługo w piórka obrosnę.To jest kolejny raz jak rzucasz komplementy w moją stronę.

Działanie przedmiotu jest proste.

MOŻESZ ZACHOWAĆ DO 3 KOSTEK POWERA LUB DISPELLA I WYCIĄGNĄĆ JE W NASTĘPNEJ TURZE(TWOJEJ LUB WROGA) RZUCAJĄC RÓWNY BĄDŻ WYŻSZY WYNIK NA KOSTCE.
DODAJĄC W TEN SPOSÓB TE KOŚCI DO BAZOWEJ PULI POWERA LUB DISPELLA.

Czyli w twojej turze magii rezygnujesz z rzucania jakiegoś czaru na 3K i wrzucasz je do roda.
W turze przeciwnika możesz w fazie magii wyjąć do 3 kostek z roda.
Niewykorzystane kostki przepadają.
Jeśli nie wyciągniesz żadnej to w następnej swojej turze możesz wyciągnąc do 3 kostek do dając je do twojej bazowej puli powera.

To jest juz wystarczająco łopatologicznie wytłumaczone.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

ODPOWIEDZ