Propozycja zmiany regulaminu - Pax LL

Tematy z poprzednich sezonów LL

Moderatorzy: Dymitr, CzarnY, c4h10

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8785
Lokalizacja: Kraków

Propozycja zmiany regulaminu - Pax LL

Post autor: Laik »

Klub - lokalne, formalne bądź nieformalne stowarzyszenie co najmniej 5 graczy Warhammer Fantasy Battle. Każdy klub powinien określić, na obszarze którego województwa się znajduje. Każdy z graczy może być członkiem tylko jednego klubu.
Każdy z graczy może zmienić klub dwukrotnie w ciągu sezonu, w styczniu i wrześniu każdego roku. Rezygnacja z przynależności klubowej i późniejsze przystąpienie w trakcie tego samego sezonu do innego klubu jak również założenie nowego klubu traktowane jest jak zmiana klubu.
Za oddzielny klub uważa się również oddziały zamiejscowe klubów w innych województwach - w takim wypadku gracze należący do oddziału zamiejscowego klubu winni podawać jako swoją przynależność klubową nazwę klubu z dodanym określeniem województwa.
Klub gracza na potrzeby DMP, uczestnictwa na Liście Ligowej itp. uznaje się za ten, który jest umieszczony przy jego nazwisku na stronie Rankingu Ligi.

Przedstawiciele
2.1 Listę Ligową tworzą przedstawiciele klubów bądź oddziałów zamiejscowych klubów, liczących co najmniej 5 graczy, z których każdy rozegrał lub sędziował, w ich barwach, co najmniej 4 turnieje dowolnej rangi w poprzednim sezonie (w tym maksymalnie 1 ligę lokalną).
2.2 Klub uzyskuje miejsce na Liście Ligowej po zorganizowaniu przynajmniej trzech zaliczonych do Ligi turniejów w sezonie poprzednim, lub przynajmniej trzech zaliczonych do Ligi turniejów w sezonie bieżącym, z czego maksymalnie jeden jest ligą lokalną. Pod uwagę brane będą jedynie turnieje bądź ligi lokalne, w których uczestniczyło co najmniej 10 graczy. Pomiędzy zorganizowanymi przez jeden klub turniejami tej samej rangi musi upłynąć co najmniej tydzień przerwy. Niedopuszczalne jest "oddawanie" turniejów innym klubom
2.3 Klub automatycznie uzyskuje po jednym miejscu na Liście Ligowej po zorganizowaniu turnieju klasy master w poprzednim sezonie, za każdy turniej klasy master. Zmiana klubu organizującego turniej klasy master może nastąpić jedynie w wyjątkowych wypadkach, po wyrażeniu zgody przez Listę Ligową.
2.4 Z chwilą rozpoczęcia sezonu z Listy Ligowej są usuwani wszyscy przedstawiciele klubów z wyjątkiem Moderatorów. Moderator przyjmuje na nowo przedstawicieli Klubów, które spełniły wymagania określone w punktach 2.2 i 2.3
2.5 Klub może zastąpić swojego przedstawiciela na Liście Ligowej, lecz tylko na innego członka klubu, lub tego samego oddziału zamiejscowego klubu, który uzyskał głos.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2013, o 15:23 przez Laik, łącznie zmieniany 4 razy.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8785
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Kluby które w tym sezonie zagwarantują sobie miejsce na LL według obecnych zasad miałyby je w sezonie 2014 (w myśl zasady że nie zmieniamy reguł w czasie gry).
W 2014 roku dotyczyłoby to tylko nowe kluby a od 2015 wszystkie.

Propozycja ta ma nie rewolucjonizować obecnego systemu - przez lata działał on bez większych problemów.
W zamierzeniu ma ukrócić największe wynaturzenia.
Wiadomo że wszystkiego regulaminem obwarować się nie da, w końcu Polacy, a szczególnie battlowcy :wink: są specjalistami w znajdowaniu luk, myślę że ta propozycja powinna takie praktyki bardziej uwypuklić.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4777
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Post autor: Sevi »

Widzę w tym podejściu pewien kompromis.
Podoba mi się.

Czy oddział zamiejscowy klubu żeby mieć miejsce na LL też musi mieć 5 członków (pytam dla pewności że dobrze rozumiem)
Wisła Kraków.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8785
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Tak, dokładnie.

w skrócie ucinamy m.in:

- przynależność do wielu klubów naraz
- 2 turnieje w 1 weekend
- kluby słupy


Wprowadza to większą przejrzystość jeżeli chodzi o miejsca na LL.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Laik pisze:2.1 Listę Ligową tworzą przedstawiciele klubów bądź oddziałów zamiejscowych klubów, liczących co najmniej 5 graczy, z których każdy zagrał lub sędziował, w ich barwach, co najmniej 4 turnieje dowolnej rangi w poprzednim sezonie (w tym maksymalnie 1 ligę lokalną).
Czy muszą to być turnieje podane w punkcie 2.2 i 2.3? Zawierające przynajmniej 10 graczy?
Laik pisze:2.2 Klub uzyskuje miejsce na Liście Ligowej po zorganizowaniu przynajmniej trzech zaliczonych do Ligi turniejów w sezonie poprzednim, lub przynajmniej trzech zaliczonych do Ligi turniejów w sezonie bieżącym, z czego maksymalnie jeden jest ligą lokalną. Pod uwagę brane będą jedynie turnieje i ligi lokalne, w których uczestniczyło co najmniej 10 graczy. Pomiędzy zorganizowanymi przez jeden klub turniejami różnej rangi musi upłynąć co najmniej tydzień przerwy. Niedopuszczalne jest "oddawanie" turniejów innym klubom.
W ten sposób klub nie można zorganizować pre lub after mastera.
Laik pisze:2.3 Klub uzyskuje jedno miejsce na Liście Ligowej za każdy turniej klasy master zorganizowany w poprzednim sezonie. Zmiana klubu organizującego turniej klasy master może nastąpić jedynie w wyjątkowych wypadkach, po wyrażeniu zgody przez Listę Ligową.
Dziwnie brzmi ostatnie zdanie.
Laik pisze:2.4 Z chwilą rozpoczęcia sezonu z Listy Ligowej są usuwani wszyscy przedstawiciele klubów z wyjątkiem Moderatorów. Moderator przyjmuje na nowo przedstawicieli Klubów, które spełniły wymagania określone w punktach 2.2 i 2.3. (nowa linia)
2.5 Klub może zastąpić swojego przedstawiciela na Liście Ligowej, lecz tylko na innego członka klubu, lub tego samego oddziału zamiejscowego klubu, który uzyskał głos.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Słuszne uwagi.
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8785
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Z sędziowaniem słusznie, dodałem według sugestii.

Jeżeli chodzi o ostatnie zdanie 2.3 to chodzi o legitymizacje zmian - to LL daje mandat do organizacji masterów i to ona powinna mieć możliwość zmiany, na wniosek organizatora który z różnych przyczyn nie może mastera zorganizować,

Jeżeli chodzi o odstęp tygodniowy - mówmy o konkretach - który klub organizuje po 2 turnieje w 1 tydzień i w jakim celu? Ile mamy pre i after masterów?
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Laik pisze:Jeżeli chodzi o odstęp tygodniowy - mówmy o konkretach - który klub organizuje po 2 turnieje w 1 tydzień i w jakim celu? Ile mamy pre i after masterów?
Już nie zaprzątaj sobie takimi rzeczami głowy. To, że czegoś nie ma albo nie widzisz w tym sensu nie oznacza, że należy to banować. Jak już chcesz blokować 2 turnieje/tydzień to warto to robić z głową.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8785
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Akurat rozwiązanie przez Ciebie zaproponowane nie pozwala na organizacje pre czy after mastera.
Obecnie 2 turnieje w 1 tydzień tylko i wyłącznie zapewnieniu sobie miejsca na LL, nie widzę powodu dlaczego miałoby to się zmienić.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

masz racje, powinno byc rangi lokalnej zamist roznej rangi.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Czy wg tych zmian do regulaminu w sezonie 2015 będę mógł odebrac głos za mastera DMP zrobionego w 2014 jesli go zgłoszę jako Stowarzyszenie Bazyliszek (0 klubowiczów wg rankingu), czy muszę zgłosić do ligi mastera jako JH na przykład?
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8785
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

@Kalesoner
1 odpowiedzialny - najprostsze rozwiązanie.
W tym przypadku JH jako organizator.

@Lidder
Zmieniłem.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

to jednak glosy za mastery dla ludzi czy klubów?
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

2.1 Listę Ligową tworzą przedstawiciele klubów bądź oddziałów zamiejscowych klubów, liczących co najmniej 5 graczy, z których każdy rozegrał lub sędziował, w ich barwach, co najmniej 4 turnieje dowolnej rangi w poprzednim sezonie (w tym maksymalnie 1 ligę lokalną).
POwinno byc w poprzednim lub obecnym sezonie.

Tak z ciekawosci: czemu zmieniliscie liczbe turniejow o ktorej byly rozmowy wczesniej z 3 na 4?

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8785
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

W dyskusji na HLOSie uznaliśmy że lepiej podnieść minimum - ciężko nazwać kogoś aktywnym jeżeli choć raz na kwartał nie znajdzie czasu na turniej...
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

to moze 10 turniejow? w koncu aktywny gracz to taki, ktory wyrabia max ligowy.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Shino, nie spinaj się, to wchodzi dopiero od 2015, też byłbym za delikatnym obniżeniem zarówno ilosci graczy jak i wymaganych turniejów, ale nic na siłę.
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8785
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

tych z parciem zmusi do większej aktywności, czyli same zyski :wink:
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Moim zdaniem napisane poprawnie. Ureguluje to trochę dziwne myki na zmianach klubów pod DMP i takie tam...
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Jest jeszcze spora dziura przy okazji oddziałów zamiejscowych klubu.

Przykładowo: Jelenie Podlasie to "klub matka", mają u siebie 10 aktywnych klubowiczów wg definicji Laika.

Jelenie Pomorze, to oddział zamiejscowy i ma tylko jednego aktywnego członka, który czasem zorganizuje turniej.

Jelenie Podlasie, aby zapewnić sobie dodatkowe miejsce na LL proszą swoich czterech członków, aby w styczniu zmienili nazwę na stronie rankingu na Jelenie Pomorze.

Jelenie Pomorze uzyskują wymagane minimum aktywnych klubowiczów dzięki aktywności ludzi z innego ośrodka chozących na turnieje w innym mieście. Klub się nie rozszerza, tylko używa kreatywnie tego na co pozwala mu regulamin. Jeśli ktoś chce być faktycznie w przykładowych Jeleniach Pomorze, to powinien grać turnieje na Pomorzu i grać na Podlasiu, jeśli chce być Jeleniem Podlaskim.

Nie zdziwi mnie za bardzo, jeśli ktoś wykorzysta luki w zasadach, które ewidentnie zostawiamy. Proponuję, żeby przy limicie 4 turniejów dla aktywnego klubowicza dopisać,
- aby gracz mógł zostać uznany za członka klubu bądź oddziału zamiejscowego klubu powinien rozegrać 3/4 wymaganych do minimum turniejów w województwie, na terenie którego ten klub/oddział zamiejscowy organizuje swoje turnieje.

Może to rozwiązanie nie jest idealne, zapewne krzywdzi kilka bardziej mobilnych jednostek, ale nie przychodzi mi na myśl łatwiejsze rozwiązanie tego problemu. Jeśli ktoś ma lepszy pomysł, to proszę śmiało.
Obrazek

ODPOWIEDZ