To drugie akurat nie.wind_sower pisze:K8 rozwiązuje sprawę albo 3 rzuty k6
T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja
Nie wiem jak to jest napisane w rule booku, ale nie wystarczy zamienić:Kołata pisze:Pały rzucane z 1 kości nie wracają.
This does not apply to Casting or Dispel Attempts that fail due to "Not Enough Power"*.
na
This does not apply to Casting or Dispel Attempts with single Magic Dice used.
Zakładam, że "Not Enough Power" ma być użyte do innych kwestii... czy tak wiele ich jest, by tworzyć dodatkową zasadę?
Ostatnio zmieniony 23 lis 2017, o 23:26 przez Blaesus, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak jest 8 kart to można to rozwiązać w następujący sposób:JarekK pisze: To drugie akurat nie.
Za każdym rzutem na 4+ odrzucasz połowę kart z wyższymi numerami, a na 3- połowę kart z niższymi numerami. Po 3 rzutach zostaje jedna.
Przy losowaniu 1 karty z 7, jest większy problem, ale dla chcącego nic trudnego:
Najpierw za każdą kartę rzucamy D6, ta karta która "wyrzuci" najwięcej jest wybierana, przy "remisie" rzuca się jeszcze raz za "remisujące" karty aż tylko jedna z nich ma najwyższy wynik.
Jak jest już 6 lub mniej to sprawa robi się już prosta
Oczywiście najprościej jest po prostu mieć D8
Ostatnio zmieniony 23 lis 2017, o 23:31 przez mnp21, łącznie zmieniany 1 raz.
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...
Kolejnym kluczowym elementem jest wymieszanie czarów pod względem kolejności i dostępności.
Istnieje szansa na pojawienie się dwóch wizard masterow, nawet z tej samej ścieżki.
Średni mag nie może mieć jednocześnie 1 i 4. Gdzie często są to dwa mocne czary, które zazwyczaj były wybierane. Dla przykładu podam Druidyzm, gdzie dostęp do 3 mocnych agumentow ma tylko wizard master, a średni mag musi się zadowolić regena lub wskrzeszaniem.
K8 chyba, nie jest takim wielkim wydatkiem, w stosunku do templatek i innych przyborów. Swoją kupiłem za 0.99zł
Istnieje szansa na pojawienie się dwóch wizard masterow, nawet z tej samej ścieżki.
Średni mag nie może mieć jednocześnie 1 i 4. Gdzie często są to dwa mocne czary, które zazwyczaj były wybierane. Dla przykładu podam Druidyzm, gdzie dostęp do 3 mocnych agumentow ma tylko wizard master, a średni mag musi się zadowolić regena lub wskrzeszaniem.
K8 chyba, nie jest takim wielkim wydatkiem, w stosunku do templatek i innych przyborów. Swoją kupiłem za 0.99zł
Chyba w takim razie minąłem się z powołaniem, bo od 8 lat uczę dzieci matematyki na różnych poziomach. Na deskach się nie znam, ale takie drzewko jeszcze umiem narysowaćJarekK pisze:nie, bo szansa na wylosowanie 1szej karty nie jest taka sama jak na wylosowanie 4tej. Wygooglaj sobie "deska Galtona".
https://photos.app.goo.gl/XIfoKr5vJ6xJZ3Tl2
Ostatnio zmieniony 23 lis 2017, o 23:56 przez mnp21, łącznie zmieniany 1 raz.
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... .480p.webm
A tak to wygląda w praktyce. Niestety nie jest to o czym piszesz tożsame z 1/8 szans na jakąś kartę.
EDIT: ale nie offtopujmy, jak coś to jestem dostępny na PW.
A tak to wygląda w praktyce. Niestety nie jest to o czym piszesz tożsame z 1/8 szans na jakąś kartę.
EDIT: ale nie offtopujmy, jak coś to jestem dostępny na PW.
Mnp- zamiast zmieniać system od drugiej tury robisz tak samo ale jak wylosujesz brakujące kartę to przerzucasz (naturealnie wszystkie 3 rzuty). Od 3 tury to łatwo bo k6 styka do końca.
Aby było szybciej bierz 3 łatwo rozróżnialne kostki i na początku oznacz jaki układ odpowiada której karcie aby rzucać na raz. Albo 3 rzuty monetą. Albo wspomniana k8 albo dowolna wyższa.
Może jednak karty? Tania sprawa - może org przygotować na turniej.
Jak kminiliśmy te zasady magii mieliśmy długie rozmowy o tych kartach. Wyszło co wyszło.
Aby było szybciej bierz 3 łatwo rozróżnialne kostki i na początku oznacz jaki układ odpowiada której karcie aby rzucać na raz. Albo 3 rzuty monetą. Albo wspomniana k8 albo dowolna wyższa.
Może jednak karty? Tania sprawa - może org przygotować na turniej.
Jak kminiliśmy te zasady magii mieliśmy długie rozmowy o tych kartach. Wyszło co wyszło.
Czy przypadkiem ta rozkmina nie ma najmniejszego celu, jeśli chodzi o grę? Część graczy przy waszych kombinacja pytałaby, co Wy robicie K8 to nie wydatek.
tak jak wydrukowanie kart i danie przeciwnikowi do losowania. Zawsze to ogranicza podejrzenie o nieuczciwe zagranie.
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Usunęliśmy templatki, dodaliśmy karty Nie zamierzam drukować
@Ciara
Losujesz turę magii z plus+1 do miscasta i nagle demon sra po gaciach, bo zagranie bezpieczne to rzucać czary z dwóch kości, albo akurat wylosujesz tę turę w chwili gdy zdecydujesz się wejść w Combat. Szansa na wbicie hitów z trzech kości (bez +1 do miscasta) to 1 na 100 czyli "średnio" co 16 grę wbijasz sobie hity w model za circa 500-1000 pts i nie masz na to żadnego wpływu. Ciekawe czy bardziej sie będzie opłacało wziąć spam magów i spamować z 5 kości czary (bo najwyżej sobie zabijesz maga za 200pts) czy wizard mastera z fajnymi itemami i śrać po gaciach że CI 600pts pójdzie w niebyt
@Ciara
Losujesz turę magii z plus+1 do miscasta i nagle demon sra po gaciach, bo zagranie bezpieczne to rzucać czary z dwóch kości, albo akurat wylosujesz tę turę w chwili gdy zdecydujesz się wejść w Combat. Szansa na wbicie hitów z trzech kości (bez +1 do miscasta) to 1 na 100 czyli "średnio" co 16 grę wbijasz sobie hity w model za circa 500-1000 pts i nie masz na to żadnego wpływu. Ciekawe czy bardziej sie będzie opłacało wziąć spam magów i spamować z 5 kości czary (bo najwyżej sobie zabijesz maga za 200pts) czy wizard mastera z fajnymi itemami i śrać po gaciach że CI 600pts pójdzie w niebyt
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
- Dancaarkiiel
- Falubaz
- Posty: 1038
hity z s3 na model t6 (5+)/5++
ebin
gdemon unplayable
Nie wiem o czym mówisz tbh, Żabą za 800pt ez z 3 kości leci co drugi czar - nic się nie dzieje. :^)
ebin
gdemon unplayable
Nie wiem o czym mówisz tbh, Żabą za 800pt ez z 3 kości leci co drugi czar - nic się nie dzieje. :^)
Mówisz o hitach w dużego demona/maga który ma zwykle T6 a te hity mają S3/4? Czy zdaje się te raniące na 4+? Z trzech kostek możesz maksymalnie zrobić 2 hity raniące na 4+, na 4 hity nie ma szansy chyba że masz modyfikatory. A to i tak średnio jedna rana którą możesz wywardować w zamian za wysoki rzut (3x6).
Na nowe zasady możesz sobie wysadzić maga z 5 jak kulniesz 3x6, chyba że masz 1 z 8 kart akurat więc możesz wtedy z 4 się wysadzić.
Przy trzech kostkach dostaniesz maks 2 rany jak rzucisz 3x6 i zranisz oba.
Przy czterech dostajesz dwie rany jak kulasz 3x5 i ranisz oba. Umierasz jak rzucisz 3x6 i zranisz większość.
Przy pięciu umierasz z automatu jak kulniesz 3x6.
Póki co zagrałem z 30 bitew na 2.0 z nową magią jak i przeciw i jakoś nie odczułem tego srania w gacie kiedy mam rzucać zaklęcia z 3/4 kostek z wizard mastera i w sumie nikt nie wysadził sobie maga w moich grach.
Jak chcesz wziąć małych magów za 200 i rzucać z 5 kostek fireballa d6, bo tylko takie zaklęcie będzie znał nie licząc hereditary spell to nie wiem czy bardziej się opłaca niż wizard master.
ps magowie teraz będą tani, mój elfi na wypasie kosztuje z 500~
Na nowe zasady możesz sobie wysadzić maga z 5 jak kulniesz 3x6, chyba że masz 1 z 8 kart akurat więc możesz wtedy z 4 się wysadzić.
Przy trzech kostkach dostaniesz maks 2 rany jak rzucisz 3x6 i zranisz oba.
Przy czterech dostajesz dwie rany jak kulasz 3x5 i ranisz oba. Umierasz jak rzucisz 3x6 i zranisz większość.
Przy pięciu umierasz z automatu jak kulniesz 3x6.
Póki co zagrałem z 30 bitew na 2.0 z nową magią jak i przeciw i jakoś nie odczułem tego srania w gacie kiedy mam rzucać zaklęcia z 3/4 kostek z wizard mastera i w sumie nikt nie wysadził sobie maga w moich grach.
Jak chcesz wziąć małych magów za 200 i rzucać z 5 kostek fireballa d6, bo tylko takie zaklęcie będzie znał nie licząc hereditary spell to nie wiem czy bardziej się opłaca niż wizard master.
ps magowie teraz będą tani, mój elfi na wypasie kosztuje z 500~
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
@Ciara
Wiem jak to działa i zwyczajnie mi się nie podoba, bo jest możliwość zjebania sobie gry przy nie fartownym jednym rzucie. Tura w której dostajesz najwięcej kości "blokuje" użycie 4 kości albo ryzykujesz wciągnięcie sobie do warpa maga. Z trzech kości wbijasz sobie statycznie dwie rany. Po co? Nie chodzi o prawdopodobieństwo, bo je możesz sobie policzyć. Chodzi o możliwość, której nie było. Zresztą chyba demon prince dostał zasadę, ze za veil tokeny się nie wysadza czyli, ktoś pomyślał "ej faktycznie to może zjebać gre"
Wiem jak to działa i zwyczajnie mi się nie podoba, bo jest możliwość zjebania sobie gry przy nie fartownym jednym rzucie. Tura w której dostajesz najwięcej kości "blokuje" użycie 4 kości albo ryzykujesz wciągnięcie sobie do warpa maga. Z trzech kości wbijasz sobie statycznie dwie rany. Po co? Nie chodzi o prawdopodobieństwo, bo je możesz sobie policzyć. Chodzi o możliwość, której nie było. Zresztą chyba demon prince dostał zasadę, ze za veil tokeny się nie wysadza czyli, ktoś pomyślał "ej faktycznie to może zjebać gre"
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
ktoś na forum podał prawdopodobieństwa nowego miscasta:
- 3d6 niecałe 3%
- 4d6 niecałe 10%
- 5d6 niecałe 21%
stare byly takie:
- 3d6 7,4%
- 4d6 13,2%
- 5d6 19,6%
(wg mathhammera)
Czyli dla 3d6 i 4d6 prawdopodobieństwo jest istotnie mniejsze. Dopiero przy 5d6 się robi problemem.
- 3d6 niecałe 3%
- 4d6 niecałe 10%
- 5d6 niecałe 21%
stare byly takie:
- 3d6 7,4%
- 4d6 13,2%
- 5d6 19,6%
(wg mathhammera)
Czyli dla 3d6 i 4d6 prawdopodobieństwo jest istotnie mniejsze. Dopiero przy 5d6 się robi problemem.
We can't stop here. This is bat country.