9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Re: 9th Age

Post autor: Ciara »

Widzieliście że wip wersja 205 jest gotowa do pobrania? W filebase i szukamy niżej wersji 205 rbka. Głównie wording zmieniany ale nic się nie zmienia oprócz paru rzeczy.

Obsidian Stone rozdaje mr2 w 6". Jak się combuje z aether icon to niezły cyrk może być.

Zdaje się że spaprali covery. Teraz się patrzy na facing a nie footprint. Jak widzisz 2 z 3 typa pierwszego szeregu ale większość jednostki to masz cover. Ciekawa sprawa jest z terenami, nawet jak masz 90% jednostki w lesie/ruinach/polu jeśli facing wystaje poza teren to nie masz covera o ile dobrze to czytam.
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8782
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Nowy cover popieram :)
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Nie czytałem tego rulebooka, ale z tego co mówisz brzmi to jaki :"hooray skomplikujmy jeszcze tą skomplikowaną grę"

AndrzejAndrzej
Chuck Norris
Posty: 531

Post autor: AndrzejAndrzej »

Na razie tylko zmiany w RB czy też AB już są?

Awatar użytkownika
Abrasus
Falubaz
Posty: 1031
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Abrasus »

Ktoś nie ogarnął gdzie powinien wrzucić. Ceny były nie pozmieniane. Army booków na pewno przed listopadem nie będzie, a pewnie obstawiałbym grudzień.

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

wind_sower pisze:Nie czytałem tego rulebooka, ale z tego co mówisz brzmi to jaki :"hooray skomplikujmy jeszcze tą skomplikowaną grę"
Shlagrabak pisze:If you have the right mechanics with a confusing names, it's pointless to spend time thinking about changing the mechanics to the poor name choice. And vice versa.
Also, the former is something that the RCT can work on, while the latter is the BGT's job - let's submit the right suggestion to the right person, or again, we're going to waste our time.
A gdzie w tym wszystkim Rule Team? Trudno by przy tak skomplikowanej strukturze organizacji gra wyszła prosta...


Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

A tak w skrócie dla tych, którzy w szkole mieli tylko angielski i niemiecki? ;)

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Gość otwiera pudełko z figurką i mówi, ze środku jest figurka. Metalowa. Z dziurą na plecach.

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Uwielbiam wasze poważne analizowanie świata :wink:
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Rilam
Kradziej
Posty: 927
Lokalizacja: Miscast - Tczew

Post autor: Rilam »

To byłby świetny ruch, tak wyklarowany podręcznik byłby znacznie przyjemniejszy w obsłudze.

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Tylko zamiast przepalać tysiące godzin na QS'a trzeba było przygotować taką wersję. Dziś jest na to o jakieś 12 miesięcy za późno...

Awatar użytkownika
Rilam
Kradziej
Posty: 927
Lokalizacja: Miscast - Tczew

Post autor: Rilam »

JimMorr pisze:Tylko zamiast przepalać tysiące godzin na QS'a trzeba było przygotować taką wersję. Dziś jest na to o jakieś 12 miesięcy za późno...
Faktycznie duża szkoda, że ten pomysł nie padł wcześniej, ale może pomysł zostanie gdzieś w głowach twórców albo chociaż team odpowiedzialny za QSa się nim zainteresuje.

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

DanT zaproponował kilka postów dalej powołanie nowego zespołu ds. opracowania bardziej czytelnej wersji zasad i poprosił by chętni zgłaszali się do niego na PM. W zamyśle jak rozumiem ma być to odrębny dokument. Jest to chyba najlepsze na co można liczyć - przeróbka podręcznika po wypuszczeniu wersji Gold raczej nie wchodzi w grę. No i jakoś nie bardzo widzę by zespół QS miał się dogadać z zespołami RT i RCT... Mają zresztą rozgrzebany własny projekt.

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Nie wiem czy był sens to robić wcześniej jak rulebook się zmieniał..? Teraz gdy wychodzi wersja gold która teoretycznie ma być zamrożona na kilka lat ma to większy sens.
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Rilam pisze:To byłby świetny ruch, tak wyklarowany podręcznik byłby znacznie przyjemniejszy w obsłudze.
Mogę prosić o jakieś konkretne uwagi? Czemu taki układ jest bardziej przystępny niż obecny?

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

1. Uwypuklone najważniejsze informacje rzucają się w oczy. łatwe z odnalezieniu.
2. Mniej ważne teksty w szarościach nie przerażają zbyt dużą ilością informacji.
3. Całość wygląda lepiej - ładniej. To subiektywna opinia, ale wielu ją podziela.
4. Strzałki od razu sugerują rytm postępowania w trakcie fazy. Znacznie lepsze niż wypunktowanie, które nie od razu musi sugerować, ze coś następuje po sobie.
5. Niektóre rysunki nie muszą zajmować tak dużo miejsca. Ja wolę w podręcznikach (nie tylko do gier) gdy przykład jeśli to możliwe jest obok akapitu a nie pod nim, gdyż od razu wzrokiem uciekam do przykładu. Czasami po przeczytaniu akapitu czegoś nie rozumiesz, spoglądasz na przykład i zrozumiesz, ale i tak wracasz się do tego akapitu, bo za pierwszym razem tego nie zrozumiałeś "wystarczająco"
5. Bardzo ładny odsyłacz do flee move.
6. Na pierwszy rzut oka, wiesz, ze masz trzy reakcje na szarże.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Skomentuję obszerniej jutro, wstępnie tylko zaznaczę, że zgadzam się tylko z 6.

Awatar użytkownika
Rilam
Kradziej
Posty: 927
Lokalizacja: Miscast - Tczew

Post autor: Rilam »

wind_sower pisze:1. Uwypuklone najważniejsze informacje rzucają się w oczy. łatwe z odnalezieniu.
2. Mniej ważne teksty w szarościach nie przerażają zbyt dużą ilością informacji.
3. Całość wygląda lepiej - ładniej. To subiektywna opinia, ale wielu ją podziela.
4. Strzałki od razu sugerują rytm postępowania w trakcie fazy. Znacznie lepsze niż wypunktowanie, które nie od razu musi sugerować, ze coś następuje po sobie.
5. Niektóre rysunki nie muszą zajmować tak dużo miejsca. Ja wolę w podręcznikach (nie tylko do gier) gdy przykład jeśli to możliwe jest obok akapitu a nie pod nim, gdyż od razu wzrokiem uciekam do przykładu. Czasami po przeczytaniu akapitu czegoś nie rozumiesz, spoglądasz na przykład i zrozumiesz, ale i tak wracasz się do tego akapitu, bo za pierwszym razem tego nie zrozumiałeś "wystarczająco"
5. Bardzo ładny odsyłacz do flee move.
6. Na pierwszy rzut oka, wiesz, ze masz trzy reakcje na szarże.
+1

ODPOWIEDZ