9th Age
Re: 9th Age
Widzieliście że wip wersja 205 jest gotowa do pobrania? W filebase i szukamy niżej wersji 205 rbka. Głównie wording zmieniany ale nic się nie zmienia oprócz paru rzeczy.
Obsidian Stone rozdaje mr2 w 6". Jak się combuje z aether icon to niezły cyrk może być.
Zdaje się że spaprali covery. Teraz się patrzy na facing a nie footprint. Jak widzisz 2 z 3 typa pierwszego szeregu ale większość jednostki to masz cover. Ciekawa sprawa jest z terenami, nawet jak masz 90% jednostki w lesie/ruinach/polu jeśli facing wystaje poza teren to nie masz covera o ile dobrze to czytam.
Obsidian Stone rozdaje mr2 w 6". Jak się combuje z aether icon to niezły cyrk może być.
Zdaje się że spaprali covery. Teraz się patrzy na facing a nie footprint. Jak widzisz 2 z 3 typa pierwszego szeregu ale większość jednostki to masz cover. Ciekawa sprawa jest z terenami, nawet jak masz 90% jednostki w lesie/ruinach/polu jeśli facing wystaje poza teren to nie masz covera o ile dobrze to czytam.
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Nie czytałem tego rulebooka, ale z tego co mówisz brzmi to jaki :"hooray skomplikujmy jeszcze tą skomplikowaną grę"
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
wind_sower pisze:Nie czytałem tego rulebooka, ale z tego co mówisz brzmi to jaki :"hooray skomplikujmy jeszcze tą skomplikowaną grę"
A gdzie w tym wszystkim Rule Team? Trudno by przy tak skomplikowanej strukturze organizacji gra wyszła prosta...Shlagrabak pisze:If you have the right mechanics with a confusing names, it's pointless to spend time thinking about changing the mechanics to the poor name choice. And vice versa.
Also, the former is something that the RCT can work on, while the latter is the BGT's job - let's submit the right suggestion to the right person, or again, we're going to waste our time.
A tak w skrócie dla tych, którzy w szkole mieli tylko angielski i niemiecki?Albo_Albo pisze:https://www.youtube.com/watch?v=iQk0J1K ... Av5rQe6oPs
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Gość otwiera pudełko z figurką i mówi, ze środku jest figurka. Metalowa. Z dziurą na plecach.
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
We can't stop here. This is bat country.
Faktycznie duża szkoda, że ten pomysł nie padł wcześniej, ale może pomysł zostanie gdzieś w głowach twórców albo chociaż team odpowiedzialny za QSa się nim zainteresuje.JimMorr pisze:Tylko zamiast przepalać tysiące godzin na QS'a trzeba było przygotować taką wersję. Dziś jest na to o jakieś 12 miesięcy za późno...
DanT zaproponował kilka postów dalej powołanie nowego zespołu ds. opracowania bardziej czytelnej wersji zasad i poprosił by chętni zgłaszali się do niego na PM. W zamyśle jak rozumiem ma być to odrębny dokument. Jest to chyba najlepsze na co można liczyć - przeróbka podręcznika po wypuszczeniu wersji Gold raczej nie wchodzi w grę. No i jakoś nie bardzo widzę by zespół QS miał się dogadać z zespołami RT i RCT... Mają zresztą rozgrzebany własny projekt.
Nie wiem czy był sens to robić wcześniej jak rulebook się zmieniał..? Teraz gdy wychodzi wersja gold która teoretycznie ma być zamrożona na kilka lat ma to większy sens.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14639
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Mogę prosić o jakieś konkretne uwagi? Czemu taki układ jest bardziej przystępny niż obecny?Rilam pisze:To byłby świetny ruch, tak wyklarowany podręcznik byłby znacznie przyjemniejszy w obsłudze.
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
1. Uwypuklone najważniejsze informacje rzucają się w oczy. łatwe z odnalezieniu.
2. Mniej ważne teksty w szarościach nie przerażają zbyt dużą ilością informacji.
3. Całość wygląda lepiej - ładniej. To subiektywna opinia, ale wielu ją podziela.
4. Strzałki od razu sugerują rytm postępowania w trakcie fazy. Znacznie lepsze niż wypunktowanie, które nie od razu musi sugerować, ze coś następuje po sobie.
5. Niektóre rysunki nie muszą zajmować tak dużo miejsca. Ja wolę w podręcznikach (nie tylko do gier) gdy przykład jeśli to możliwe jest obok akapitu a nie pod nim, gdyż od razu wzrokiem uciekam do przykładu. Czasami po przeczytaniu akapitu czegoś nie rozumiesz, spoglądasz na przykład i zrozumiesz, ale i tak wracasz się do tego akapitu, bo za pierwszym razem tego nie zrozumiałeś "wystarczająco"
5. Bardzo ładny odsyłacz do flee move.
6. Na pierwszy rzut oka, wiesz, ze masz trzy reakcje na szarże.
2. Mniej ważne teksty w szarościach nie przerażają zbyt dużą ilością informacji.
3. Całość wygląda lepiej - ładniej. To subiektywna opinia, ale wielu ją podziela.
4. Strzałki od razu sugerują rytm postępowania w trakcie fazy. Znacznie lepsze niż wypunktowanie, które nie od razu musi sugerować, ze coś następuje po sobie.
5. Niektóre rysunki nie muszą zajmować tak dużo miejsca. Ja wolę w podręcznikach (nie tylko do gier) gdy przykład jeśli to możliwe jest obok akapitu a nie pod nim, gdyż od razu wzrokiem uciekam do przykładu. Czasami po przeczytaniu akapitu czegoś nie rozumiesz, spoglądasz na przykład i zrozumiesz, ale i tak wracasz się do tego akapitu, bo za pierwszym razem tego nie zrozumiałeś "wystarczająco"
5. Bardzo ładny odsyłacz do flee move.
6. Na pierwszy rzut oka, wiesz, ze masz trzy reakcje na szarże.
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14639
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Skomentuję obszerniej jutro, wstępnie tylko zaznaczę, że zgadzam się tylko z 6.
+1wind_sower pisze:1. Uwypuklone najważniejsze informacje rzucają się w oczy. łatwe z odnalezieniu.
2. Mniej ważne teksty w szarościach nie przerażają zbyt dużą ilością informacji.
3. Całość wygląda lepiej - ładniej. To subiektywna opinia, ale wielu ją podziela.
4. Strzałki od razu sugerują rytm postępowania w trakcie fazy. Znacznie lepsze niż wypunktowanie, które nie od razu musi sugerować, ze coś następuje po sobie.
5. Niektóre rysunki nie muszą zajmować tak dużo miejsca. Ja wolę w podręcznikach (nie tylko do gier) gdy przykład jeśli to możliwe jest obok akapitu a nie pod nim, gdyż od razu wzrokiem uciekam do przykładu. Czasami po przeczytaniu akapitu czegoś nie rozumiesz, spoglądasz na przykład i zrozumiesz, ale i tak wracasz się do tego akapitu, bo za pierwszym razem tego nie zrozumiałeś "wystarczająco"
5. Bardzo ładny odsyłacz do flee move.
6. Na pierwszy rzut oka, wiesz, ze masz trzy reakcje na szarże.