Książki - od czego zacząć?

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
nevander
Plankton
Posty: 3

Książki - od czego zacząć?

Post autor: nevander »

Witam wszystkich. To mój pierwszy post na forum dlatego chciałbym zacząć od "dzień dobry" i "pozdrawiam" :)

Jestem dość nowy w świecie gier bitewnych - niespełna rok temu syn zaciągnął mnie po raz pierwszy do sklepu Games Workshop... no i zaczęło się ;)

Ilości nieprzespanych, a spędzonych na malowaniu i modelowaniu nocy od tego czasu już nie zliczę, dość powiedzieć - wciągnęło na maksa. Mój syn woli grać, ja malować i przygotowywać scenerię, więc podzieliliśmy się obowiązkami w miarę po równo ;)

Teraz jestem na etapie, w którym chciałbym trochę zgłębić uniwersum Warhammera (i Warhammera 40.000, bo w tym pierwszym mamy już niemal gotowe dwa bataliony, więc pewnie niedługo będziemy się przymierzać do wersji futurystycznej ;) ). No i wzrok swój kierować zacząłem ku półkom z powieściami rodem z WH i WH40k.

W związku z tym chciałbym prosić o poradę Szanowanych Znawców Tematu. Zdążyłem się zorientować, że sporo tytułów, czy też cykli, nie jest ze sobą w ogóle związanych, inne trochę bardziej. Jak to zwykle na początku - nie wiadomo w co ręce włożyć ;)

Dlatego uprzejmie proszę o poradę, które tytuły / autorzy są absolutną Biblią, albo też od których należałoby zacząć - nie jestem pewny, jakie kryterium tu przyjąć - może chronologiczne? Nie tyle w kwestii kolejności wydawania tytułów, co wydarzeń w świecie Warhammera?

Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczny.

Pozdrowienia dla wszystkich.

PS.
Bardzo się cieszę, że natrafiłem na to forum. Podobnego posta zamieściłem na forum cytadela.pl - dotąd myślałem, że to najaktywniejsze polskie forum związane z WFB i WH40k, ale widać byłem w błędzie - tam cisza i spokój, a tu widać sporą aktywność membersów i daty ostatnich postów też nie przedpotopowe! ;)

Awatar użytkownika
przelas
Falubaz
Posty: 1099
Lokalizacja: Gdańsk