Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: JarekK, Fluffy

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3444
Rejestracja: 28 kwie 2008, o 11:19
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: Klafuti » 30 cze 2015, o 00:24

Gra została zabita, na jej miejsce weszło coś innego. I po co dalej drążyć temat.

W Ameryce to się sprzeda, a to jest najważniejszy rynek. Tam lubią high candy heroic fantasy, stąd popularność WoWa i innych cukierasków. A jak później wchodzi taki Wiedźmin to kopary opadają z wrażenia, że jak to taki powiew świeżości.

Prodos już wskrzesił Warzone, może zrobi to samo z Prawdziwym Warhammerem.

Inny powód, dla którego GW mogło zrezygnować z wfb, było to, że świat wyczerpał swój potencjał, ze względu na ograniczoną ilość lokacji czy ciasne ramy czasowe - w wh40 jest całą galaktyka do manipulowania - potrzeba wprowadzić coś nowego: proste opisujemy nową planetę i jazda. Do tego tam twórcy mają 10 tysięcy lat do dyspozycji. I więcej zakonów marines, których wszyscy przecież kochają (centurioni są tacy kawaii prawda? tylko kocie uszka im dokleić). I ma unikalny setting, wciąż jest mroczna, mimo kastrowania Nekronów zrehabilitowali się wprowadzając sado-maso Marsjan.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2821
Rejestracja: 15 sty 2007, o 23:43

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: Kal_Torak » 30 cze 2015, o 00:49

Barbarossa pisze:Z niecierpliwością czekam na zasady do KOW2 po tych plotach.
Barbarossa zasady do KOW2 możesz przeczytać tutaj:
https://manticforum.com/forum/kings-of- ... core-lists

Zasady i army listy - finalna beta.
Teraz testują nowe army listy do pozostałych armii WFB, jak szczury, bestie, dogs of war etc.
Przetestuj sobie te zasady. Jak masz armię to możesz z buta zagrać od zaraz i zobaczyć z czym to się je.
Na nową edycję 2000-2500 punktów WFB to na KoW w przeliczeniu powinno wyjść 1250-1500.
W pierwszej edycji ponad 2000 punktów armii z WFB mieściłem na 1000. W drugiej z reguły koszty poszły nieco wyżej.


Swoją drogą jeśli AoS nie przejdzie, a KoW2 się nie przyjmie to może fani WFB napiszą dobrą 9 edycję do WFB. Zasady nie muszą się jakoś mocno zmienić, grunt aby army listy były nowe i zbalansowane ;P. Wtedy chętnie bym wrócił do Warhammera włącznie z całą rzeszą znajomych ;P.
Bearded Unclean 'Un pisze:Niedługo ruszy stronka oldhammer.pl, która, byc moze stanie się przytulnym miejscem dla fanów WFB.
O może tu wykuje się wyczekiwana 9 edycja WFB ;P.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8213
Rejestracja: 25 wrz 2007, o 14:50
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: Andrzej » 30 cze 2015, o 01:09

Im więcej newsów tym bardziej wygląda mi to na gówno.

Już nawet pomijam wszelkie kwestie prostackich zasad, duplo modeli, uproszczonej mechaniki. Sama kwestia fluffu mnie odrzuca od tego "produktu". Co to ma niby być, Sigmar z dupy bierze paru ludków, skavenów, elfów, ogrów i orków do jednego wora, potem rozrzuca ich po jakiś wymiarach i oddziela ich jakimiś portalami czy coś w tym stylu. Serio? Jak można było zastąpić głęboki, mroczny i wyjątkowy świat warhamera szajsem rodem z książki fantasy typu roman barbarzyńca z bazaru za 5zł/kg

Słabość.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Lechu
Kretozord
Posty: 1863
Rejestracja: 17 lip 2012, o 15:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: Lechu » 30 cze 2015, o 01:39

czyli bretonia i beastmeni będą mieli odświeżone zasady tak na dobrą sprawę.
Jak na razie SigMarines na duży minus, ale info o kartach dla wszystkich jednostek i darmowych zasadach bardzo interesujące.
To teraz tylko czekać na to jak będą wyglądały pozostałe modele i jak będzie wyglądał ostateczny fluff.

Awatar użytkownika
Radagas
Wałkarz
Posty: 52
Rejestracja: 27 sty 2015, o 17:21

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: Radagas » 30 cze 2015, o 01:56

O... kurwa...

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826
Rejestracja: 10 sty 2007, o 21:20

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: Loremaster » 30 cze 2015, o 02:28

Andrzej pisze:Im więcej newsów tym bardziej wygląda mi to na gówno.

Już nawet pomijam wszelkie kwestie prostackich zasad, duplo modeli, uproszczonej mechaniki. Sama kwestia fluffu mnie odrzuca od tego "produktu". Co to ma niby być, Sigmar z dupy bierze paru ludków, skavenów, elfów, ogrów i orków do jednego wora, potem rozrzuca ich po jakiś wymiarach i oddziela ich jakimiś portalami czy coś w tym stylu. Serio? Jak można było zastąpić głęboki, mroczny i wyjątkowy świat warhamera szajsem rodem z książki fantasy typu roman barbarzyńca z bazaru za 5zł/kg

Słabość.
Super czyli jeszcze dokładnie nie wiadomo co i jak ale nagle te unikalny super mroczny świat będący de facto kopią Tolkiena na mapie Europy z wrzuceniem do worka innych znanych legend (m.in arystokratycznych vampirów czy legend arturiańskich) jest nagle wyjątkowy. Ja lubiłem Stary Świat nie ukrywam ale ani on nie był mroczny a na pewno nie wyjątkowy, bo to już było.

A ja po przeanalizowaniu zasad które są na necie i tego co się pojawia jestem po raz drugi od dawna, dawna bardzo pozytywnie GW zaskoczony. Może część rzeczy budzi kontrowersje jak pewna losowość czy dziwny system magii (ale nadal nie wiemy czy nie ma na 100% modyfikatorów do castingu i dispela na scrollach i czy np. przy równym wyniku czar może właśnie wchodzi a nie jest dispelowany). Ale dla mnie taki system jeżeli będzie miał grywalność na poziomie Assassinorum jest strzałem w "10" ze wszystkich figurek które mam tylko w domu nie licząc nowego startera który na pewno kupię da się złożyć kilkadziesiąt różnych kombinacji a że zasady są na scrollach i na 4 stronach to ze znajomymi mogę każdymi w to grać bo ogarną zasady z 4 stron i 3-4 scrolli.
Teraz tylko oczekuję że figurki będą lepsze, dużo lepsze niż te w starterze.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5228
Rejestracja: 15 gru 2006, o 18:20
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: BOGINS » 30 cze 2015, o 05:14

It’s going to be a HOT week folks. The first set of Age of Sigmar rules hare coming in. GW looks to REALLY shake things up!


Ok, first some basics on the set:

Price: $125

Rules : Included in box + Free Download

Backwards Compatability: 100%, rules for EVERY EXISTING WFB mini will be provided.

Box contents:

47 plastic miniatures – 18 Stormcast Eternals and 29 Warriors of Khorne.
A 96-page Warhammer Age of Sigmar background book – exclusive to the box set.
A 4 page rules sheet.
12 dice, 2 range rules and 2 transfer sheets.
Now the New rules items:

Via Dr. Caligari 6-29-2015

White Dwarf
– WD 75 WILL include a free Stormcast Eternal.
– WD 75 will include all four pages of AoS rules in it.

Rules
– There are no point values in Age of Sigmar.
– All units will be represented by warscrolls.
– If your side is severely outnumbered, there are several “Sudden Death” objective you can pick from that success will result in your victory.
– Warscrolls have all the rules for the models with them.
– New models will come with warscrolls in their boxes.
– Army books are gone.
– Bases will not matter.
– Measurement is based on closest point of the models. (So yes, a sword that thrusts well past your base is where you’ll be measuring from.)

My thoughts:

GW is actually trying to compete in the current 2015 wargaming marketplace. This is a watershed moment for them.

They are competing on the merits for the first time in a very long time.

– The pricepoint is competitive.
– The rules are free.
– The minis are top of industry quality.
– They are not invalidating any existing minis.
– They are certainly picking and choosing rules mechanics from their competitors for this product reboot.
– They are being fairly transparent to retailers.

This all points to a GW realization that THIS is the make or break moment for WFB, so they are trying to do it right.

Color this gamer impressed. That said, there is a WHOLE LOT of Warmachine in those rules mechanics…
!!! Zapraszam wszystkich na forum gry AOS ageofsigmar.pl l!!

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1243
Rejestracja: 30 lis 2007, o 17:44

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: Wilqu » 30 cze 2015, o 06:46

A ja myślę jak w to wpasują moje armaty :D I myślę że mogę z nich zrobić podtrzymkę do fajek.
Obrazek






_________________

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5228
Rejestracja: 15 gru 2006, o 18:20
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: BOGINS » 30 cze 2015, o 07:05

Ja chyba muszę zacząć gra w Mantica, bo prócz Deffdreda i Stonehorna to figurki do CHaos dwarfów mam z Kings of War :)
!!! Zapraszam wszystkich na forum gry AOS ageofsigmar.pl l!!

Awatar użytkownika
felek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 167
Rejestracja: 21 lut 2008, o 10:57

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: felek » 30 cze 2015, o 07:05

Obrazek


Yebłem :PP

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5606
Rejestracja: 22 gru 2006, o 00:57

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: Barbarossa » 30 cze 2015, o 07:06

Z tą mechaniką rzut o to, kto się rusza pierwszy w danej turze, zamienia grę w totalnie niegrywalną kupę. Tego się w ogóle nie da bronić.

Do widzenia GW.

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2606
Rejestracja: 23 mar 2009, o 13:27
Lokalizacja: wrocław

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: loko » 30 cze 2015, o 07:19

nie trza zmieniać podstawek. można wielbić AoS.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

panterq
Masakrator
Posty: 2412
Rejestracja: 8 sty 2012, o 15:57
Lokalizacja: Legion

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: panterq » 30 cze 2015, o 07:25

Barbarossa pisze:Z tą mechaniką rzut o to, kto się rusza pierwszy w danej turze, zamienia grę w totalnie niegrywalną kupę. Tego się w ogóle nie da bronić.

Do widzenia GW.
Powiedz to graczom Bolta.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Guter
Mudżahedin
Posty: 246
Rejestracja: 13 lis 2008, o 20:40

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: Guter » 30 cze 2015, o 07:26

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7842
Rejestracja: 22 lut 2009, o 07:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: Grolshek » 30 cze 2015, o 07:32

panterq pisze:
Barbarossa pisze:Z tą mechaniką rzut o to, kto się rusza pierwszy w danej turze, zamienia grę w totalnie niegrywalną kupę. Tego się w ogóle nie da bronić.

Do widzenia GW.
Powiedz to graczom Bolta.
To własnie w bolcie jest najlepsze. A nie dłubanie w nosie i czekanie godzinę jak stalujący jaśnie pan przeciwnik raczy się ruszyć i rozstrzelać/wymagować ci armię 8)
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Kilkerin
Wałkarz
Posty: 53
Rejestracja: 16 cze 2015, o 17:44

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: Kilkerin » 30 cze 2015, o 07:33

Fajne to forum gdzie ludzie wrzucili te skany, nie spamują o niczym, nie pieprzą o innych systemach, a skupiają się na temacie

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5734
Rejestracja: 25 lut 2011, o 14:48

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: PiotrB » 30 cze 2015, o 07:33

BOGINS pisze:– Army books are gone.
[-X [-X nie prawda :) przynajmniej nie do końca prawda :)
panterq pisze:
Barbarossa pisze:Z tą mechaniką rzut o to, kto się rusza pierwszy w danej turze, zamienia grę w totalnie niegrywalną kupę. Tego się w ogóle nie da bronić.

Do widzenia GW.
Powiedz to graczom Bolta.

[-X [-X na pewno nie prawda - dotyczy zarówno Gw jak i bolta :)...

Edit- szczerze powiem że dla mnie to dobrze wygląda :)... proste i fajne i łatwo dostępne ....
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Rejestracja: 19 gru 2006, o 05:58
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: Karli » 30 cze 2015, o 07:38

1. Magia: aby zdispelować trzeba przebić rzut przeciwnika, być w 18" i w LoS. Nie takie prostackie. W Mordheimie nie było w ogóle dispelowania i też rzucało się na 2d6 a mimo tego jakoś ta magia wyglądała. Może nie tak spektakularnie ale jednak :)
2. Ruch: wygląda że zabijają najważniejszą i najciekawszą fazę warhammera :(
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

MKG
Mudżahedin
Posty: 230
Rejestracja: 30 paź 2007, o 12:22

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: MKG » 30 cze 2015, o 07:44

Zobaczycie, GW świetnie wyjdzie na zastąpieniu WFB przez AoS. Battle jest (a właściwie prawie to już był) już mocno przestarzały, niechlujnie zrobiony, bez możliwości dalszego rozwoju zarówno jako gra jak i produkt. Wg. zapowiedzi AoS jest lżejszy, szybszy, bez zaporowej bariery wejścia, i zachęcający do regularnego zbieractwa (nowe scrolle, nowe kombinacje, nowe OP jednostki, pewnie małe pudełeczka, poza tym łatwiej wciągnąć się w zbieranie kolejnej bandy). Zmiana brandu ma na celu odcięcie się od marki która bardzo mocno już zdegenerowała. To że cześć obecnych klientów może poczuć się wychędożona, to cóż... życie, swoją kaskę już GW oddaliście, czas na nowe pokolenie...

Odkąd sięgam pamięcią GW (co najmniej 12 lat jak to śledzę) było "aroganckie", "skostniałe", "nierozumiejące rynku", "robiące gry dla dzieciaków" (które to gry namiętnie dziady kupowały) i w związku z tym "bankrutowało", "było bliskie przejęcia", "zawijało interes", "traciło rynek".

Swoją drogą to majstersztyk: rzucić parę malutkich ploteczek, jakiś mini-przeciek, info-nie info i niech "marketing sraczkujący" działa.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2821
Rejestracja: 15 sty 2007, o 23:43

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: Kal_Torak » 30 cze 2015, o 07:45

Loremaster pisze:Super czyli jeszcze dokładnie nie wiadomo co i jak ale nagle te unikalny super mroczny świat będący de facto kopią Tolkiena na mapie Europy z wrzuceniem do worka innych znanych legend (m.in arystokratycznych vampirów czy legend arturiańskich) jest nagle wyjątkowy. Ja lubiłem Stary Świat nie ukrywam ale ani on nie był mroczny a na pewno nie wyjątkowy, bo to już było.
Tolkien w Europie z Chaosem to w zasadzie decydowało o wyjątkowej mieszance. Łatwiej dzięki temu było odnieść się graczowi do takiego świata z uwagi na dobrze znane wzorce i inspiracje. Aczkolwiek owa mroczność nieco się zgubiła po jakimś czasie, ale w Polsce Warhammer zawsze uchodził za bardziej Dark Fantasy niż Heroic, nawet jeśli GW twierdziło inaczej ;P. Ktoś wspominał, że fluff AoS nawiązuje klimatem bardziej do planeswalkerów z Magic: The Gathering. Z pewnością znajdą się fani takich klimatów - chociaż nie wiem czy GW przebije pod tym względem Mtg. Loremaster nie ma co się dziwić ludziom, bo niektórzy z tego forum grają w WFB od 20 z górką lat ;P. Polityka GW, czyli tajne przez pufne do kwadratu powoduje, że w przypadku graczy z tego forum mogą się poczuć delikatnie rzecz ujmując wyruchani ;P. GW nie dało im tego "przetrawić". Nie było publicznych i dostępnych beta testów zasad i army listów. Nie zostały rzucone jakieś fluffowe teksty, które zaintrygują. Tutaj ludzie grają w Warhammera, jutro idą na turniej i nic nie wiedzą poza tym, że Warhammer został zlikwidowany i na jego miejscu powstała nowa gra o nazwie AoS. Równie dobrze GW mogło zbankrutować i jakaś inna firma postanowiła wydać nowy skirmish, który zapożyczyła cząstkę fluffu z Warhammera i nazwała to AoS.

Tym nie mniej to oczywiste, że psioczyć na takie rozwiązania będą gracze, którzy są mocno wkręceni w turniejową scenę WFB, albo mają fioła na punkcie świata Warhammera i do dziś grają w Warhammera RPG. Nie wiem jak zareaguje pozostała część graczy, kolekcjonerzy, najmłodsi, gracze domowi...ale z pewnością gracze turniejowi i do tego obecni lub byli erpegowcy nie będą jakoś specjalnie zadowoleni z kinder niespodzienki GW. Część osób nadal wierzy, że to tylko prima aprilis GW ;P
Ostatnio zmieniony 30 cze 2015, o 07:49 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany