Age of Sigmar - dyskusje, wrażenia, nadzieja i rozpacz
Re: Age of Sigmar - dyskusje, wrażenia, nadzieja i rozpacz
Tak, zostało napisane jak we fluffie zostały podzielone, a w nie w kwesti zasadowej .- polecam dowiedzieć się co to allied detachment w 40k, a twierdzenie że jak czegoś nie ma to jest - pozostawie bez komentarza
bierzesz kairosa i dzwon.Barbarossa pisze:Dla osób które uważają, że to gra na kminy i kontrkminy w deplou dedykuję następującą taktykę.
Przynosisz na bitwę kairosa, chaos lorda, pudełko 180 chaos knightów i jednego chaos trolla.
Wystawiasz kairosa i chaos lorda, prawdpodobnie zaczynasz grę i wybierasz bonus sudden death.
W pierwszej turze chaos lord na 4+ przyzywa oddział z zasadą slaves to darkness o dowolnej liczbeności, musi wystawić się 5" od jednej krawędzie stołu. Jeśli nie wypadnie 4+, kairosem zmieniasz wynik rzutu na dowolny. Wystawiasz 180 knightów przy krawędzi przeciwnika (tyle sięmieści na polu 5x72"). Jeden powinien być muzykiem (+1 do zasięgu szarży)
Knighci jadą 10", czyli będą w stanie szarżować od razu po wystawieniu - jedziesz tak, żeby maksymalnie zbliżyć się do całej armii przeciwnika.
Szarżujesz dowolny oddział przeciwnika, knighci się rozlezą wszędzie. Potem pierwszy aktywowany w combacie unit to knighci, pile in na 3" angażujesz całą armię przeciwnika, jak się da.
180 szarżujących knightów zadaje ok 530 ran przed save'ami.
W następnej turze przyzywasz 1 trolla.
Jest jakaś dobra kontra ze slannem na tą taktykę?
w 1szej turze zmieniasz wynik dzwona z kairosa na 13. wspaniala taktyka!
Imo scenariusze GW które będę za tydzień bądź miesiąc wprowadza pewne ograniczenia.
Natomiast w turniejach nawet najprostszych nie będzie skomplikowanych kompów ale proste ograniczenia, i moze juz domyślacie sie ale bedą to przede wszystkim ograniczenia (i w ogóle i w deploy) na MINIMUM jednostek (np 10 scrolli w tym 3 heros), a nie na MAXIMUM, to ostatnie łagodzą zasady.
Czemu tak? Właśnie tak będzie standard bitew na określona wielkość, tego większość oczekuje od turnieju (M.in. Tego ale nie tylko )
Natomiast w turniejach nawet najprostszych nie będzie skomplikowanych kompów ale proste ograniczenia, i moze juz domyślacie sie ale bedą to przede wszystkim ograniczenia (i w ogóle i w deploy) na MINIMUM jednostek (np 10 scrolli w tym 3 heros), a nie na MAXIMUM, to ostatnie łagodzą zasady.
Czemu tak? Właśnie tak będzie standard bitew na określona wielkość, tego większość oczekuje od turnieju (M.in. Tego ale nie tylko )
Ostatnio zmieniony 5 lip 2015, o 17:30 przez Meekee, łącznie zmieniany 1 raz.
bo lord skreech moze byc generalem.Wujek Fester pisze:Można mieszać. Są różne wskazówki w warscrolach: np ze Skavenów:Kilkerin pisze:A przyszło wam kiedyś do głowy, iż może na chwile obecną nie można mieszać jednostek z różnych kompediów? Taka w sumie logiczna oczywistość na chwile obecną, gdyż nie zostały wydane żadne warunki armii sojuszniczych
Abilities
Treacherous Progression: If your general is a Skaven and has only 1 Wound
remaining...
w keywordsach on nie ma, ze jest skavenem.
wiec to nie sa zadne wskazowki pokazujace, ze armie mozna laczyc.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
-
- Wałkarz
- Posty: 56
Nie musisz rzucać. Rzucasz cokolwiek z zakresu 2-12 na 2d6 po czym Kairos mówi "zmieniam ten wynik na dowolny", a że dowolny to akurat "13"Hoax pisze:@Shino
Powiedz mi proszę jakie wyniki dwóch rzutów kością sześcienną muszę wybrać, aby w sumie dały 13?
To jest jednak moim zdaniem filtr-zasada do wyłapywania ludzi z którymi w AoS grać nie należy
Wskaz mi w zasadach podstawowych jakiekolwiek ograniczenia dotyczace laczenia roznych armii, frakcji czy jak to zwal. Albo chociaz definicje armii (jako rasy, nie tego, co wystawia gracz).Morsereg pisze:bo lord skreech moze byc generalem.Wujek Fester pisze:Można mieszać. Są różne wskazówki w warscrolach: np ze Skavenów:Kilkerin pisze:A przyszło wam kiedyś do głowy, iż może na chwile obecną nie można mieszać jednostek z różnych kompediów? Taka w sumie logiczna oczywistość na chwile obecną, gdyż nie zostały wydane żadne warunki armii sojuszniczych
Abilities
Treacherous Progression: If your general is a Skaven and has only 1 Wound
remaining...
w keywordsach on nie ma, ze jest skavenem.
wiec to nie sa zadne wskazowki optujace za tym, ze armie mozna laczyc.
Myslisz kategoriami WFB, a AoS to zupelnie inna gra. Nie ma zadnych ograniczen w wystawianiu oddzialow.
Wskaz mi w zasadach podstawowych jakiekolwiek ograniczenia dotyczące wzięcia długiego kijka, strącenia przeciwnikowi z deployment 4/5 modeli i oświadczenia mu, iż teraz ja mam mnie modeli i to ja mogę zadeklarować sudden death
Myślisz kategoriami WFB, a AoS to zupełnie inna gra. Nie ma żadnych ograniczeń w strącaniu modeli przeciwnika kijkiem.
Myślisz kategoriami WFB, a AoS to zupełnie inna gra. Nie ma żadnych ograniczeń w strącaniu modeli przeciwnika kijkiem.
Sądzę że to było by zgodne z duchem Age of Sigmar.Kilkerin pisze:Wskaz mi w zasadach podstawowych jakiekolwiek ograniczenia dotyczące wzięcia długiego kijka, strącenia przeciwnikowi z deployment 4/5 modeli i oświadczenia mu, iż teraz ja mam mnie modeli i to ja mogę zadeklarować sudden death
Jestes bardzo zabawny. Co nie zmienia faktu, ze pojecie "armii" w AoS nie istnieje. Ze jest to wbrew znakomitej wiekszosci gier? Coz, to jest system eksperymentalny, trzeba do niego mentalnie dorosnac. Moze nie jestes gotowy na nowa ere gejmingu?Kilkerin pisze:Wskaz mi w zasadach podstawowych jakiekolwiek ograniczenia dotyczące wzięcia długiego kijka, strącenia przeciwnikowi z deployment 4/5 modeli i oświadczenia mu, iż teraz ja mam mnie modeli i to ja mogę zadeklarować sudden death
Myślisz kategoriami WFB, a AoS to zupełnie inna gra. Nie ma żadnych ograniczeń w strącaniu modeli przeciwnika kijkiem.
A tak na serio - kazda gra bitewna to system permisywny. Mozna robic to, na co pozwalaja zasady. Zasady AoS dopuszczaja skladanie armii z dowolnych oddzialow. Nie zabraniaja mieszania ras, nie jest nawet taka koncepcja wspomniana. Nie dopuszczaja rzucania ceglowka w figurki przeciwnika.
Kolejny dowod na to, ze game designerzy w GW to banda niekompetentnych ignorantow.Shino pisze:ja wybieram 8 i 5. kairos nie mowi, ze zmieniasz wynik na inny na kostce, tylko wybierasz sobie dowolnyHoax pisze:@Shino
Powiedz mi proszę jakie wyniki dwóch rzutów kością sześcienną muszę wybrać, aby w sumie dały 13?
Motyw ze zmiana wyniku mozna interpretowac dwojako - albo ze mozna zmienic liczbe oczek na sciance, czyli wynik, jaki mozna faktycznie osiagnac, albo ze zmienia sie sam wynik na dowolna inna liczbe. Gdyby tworca tych zasad znal sie na robocie, to by to przewidzial i dopisal takie cos:
"The chosen result must be possible to be achieved in the roll."
Ciach! Zadnych watpliwosci, sytuacja jasna. Ale to AoS, kompetencja nie ma tu czego szukac :/
Widzisz, TERAZ myślisz kategoriami Age of Sigmar, myśle, że to może być dobra taktyka turniejowa w tej za przeproszeniem "grze"Kilkerin pisze:Wskaz mi w zasadach podstawowych jakiekolwiek ograniczenia dotyczące wzięcia długiego kijka, strącenia przeciwnikowi z deployment 4/5 modeli i oświadczenia mu, iż teraz ja mam mnie modeli i to ja mogę zadeklarować sudden death
WoC W9 D1 L6
-
- Wałkarz
- Posty: 56
Nie, to po prostu polewa z napinatorów którzy potrzebują mieć jasno napisane czarno na białym że nie mogą być xujem dla kolegi i wybrać autowina-DE- pisze:Kolejny dowod na to, ze game designerzy w GW to banda niekompetentnych ignorantow.Shino pisze:ja wybieram 8 i 5. kairos nie mowi, ze zmieniasz wynik na inny na kostce, tylko wybierasz sobie dowolnyHoax pisze:@Shino
Powiedz mi proszę jakie wyniki dwóch rzutów kością sześcienną muszę wybrać, aby w sumie dały 13?
Motyw ze zmiana wyniku mozna interpretowac dwojako - albo ze mozna zmienic liczbe oczek na sciance, czyli wynik, jaki mozna faktycznie osiagnac, albo ze zmienia sie sam wynik na dowolna inna liczbe. Gdyby tworca tych zasad znal sie na robocie, to by to przewidzial i dopisal takie cos:
"The chosen result must be possible to be achieved in the roll."
Ciach! Zadnych watpliwosci, sytuacja jasna. Ale to AoS, kompetencja nie ma tu czego szukac :/
SiShino pisze:bierzesz kairosa i dzwon.Barbarossa pisze:Dla osób które uważają, że to gra na kminy i kontrkminy w deplou dedykuję następującą taktykę.
Przynosisz na bitwę kairosa, chaos lorda, pudełko 180 chaos knightów i jednego chaos trolla.
Wystawiasz kairosa i chaos lorda, prawdpodobnie zaczynasz grę i wybierasz bonus sudden death.
W pierwszej turze chaos lord na 4+ przyzywa oddział z zasadą slaves to darkness o dowolnej liczbeności, musi wystawić się 5" od jednej krawędzie stołu. Jeśli nie wypadnie 4+, kairosem zmieniasz wynik rzutu na dowolny. Wystawiasz 180 knightów przy krawędzi przeciwnika (tyle sięmieści na polu 5x72"). Jeden powinien być muzykiem (+1 do zasięgu szarży)
Knighci jadą 10", czyli będą w stanie szarżować od razu po wystawieniu - jedziesz tak, żeby maksymalnie zbliżyć się do całej armii przeciwnika.
Szarżujesz dowolny oddział przeciwnika, knighci się rozlezą wszędzie. Potem pierwszy aktywowany w combacie unit to knighci, pile in na 3" angażujesz całą armię przeciwnika, jak się da.
180 szarżujących knightów zadaje ok 530 ran przed save'ami.
W następnej turze przyzywasz 1 trolla.
Jest jakaś dobra kontra ze slannem na tą taktykę?
w 1szej turze zmieniasz wynik dzwona z kairosa na 13. wspaniala taktyka!
Lub bierzes 2 slany i 2 ancienty
w 1 turze robisz dorzuty by mieć bardziej wypas ture magi. Potem summon nastepne 1-2 ancienty, Z ancient robię przeskok tury i nastepnie czaruję sobie 3-4 jednostki i tak ciągnę do 5 tury gdzie atakuję tym co mam w Twojego genka i tyle.
A tak na poważnie to wymień mi 3 osoby które mają taką ilość modeli, lub które je dokupią po to by zrobić taki myk. . Nie znam nikogo kto ma armię na ponad 10000 ptk bez proksów fillerów i wiele tych super turbo akcji odpada.
W sumie to tylko Ci co na prawdę zbierali warhammera dla fluffu swojej armii, i kolekcjonersko mają zapas modeli na takie akcje a jak wiadomo oni bardziej grają dla klimatu niż Ci turniejowi gracze którym AoS zabił klimat....
Bardzo dobre podejście.Lucid pisze:Widzisz, TERAZ myślisz kategoriami Age of Sigmar, myśle, że to może być dobra taktyka turniejowa w tej za przeproszeniem "grze"Kilkerin pisze:Wskaz mi w zasadach podstawowych jakiekolwiek ograniczenia dotyczące wzięcia długiego kijka, strącenia przeciwnikowi z deployment 4/5 modeli i oświadczenia mu, iż teraz ja mam mnie modeli i to ja mogę zadeklarować sudden death
Dzis mialem jedna dosc ok bitwe (ale VC maja zdecyodwanie za duzo LD bazowo - 10? wtf) a w drugiej wlasnie ktos sie uruchomiłna taką stopę z cyklu "a gdzie jest napisane ze nie mogę" i poleciało z grywalnością...
Ergo system jest na razie dla ludzi, wersji dla Polaków jeszcze nie ma
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Miałem wielką nieprzyjemność zagrać w ten badziew. Zasady są totalnie nie sprecyzowane. Śmieciowa piechota zabija jak chce najbardziej elitarne jednostki.
W obecnym kształcie nie zamierzam więcej do tego podejść. Nie polecam.
W obecnym kształcie nie zamierzam więcej do tego podejść. Nie polecam.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
To dlatego, że ludzie zapominają, że zbiór zasad to lista rzeczy dozwolonych, czyli co nie jest dozwolone to jest zabronione.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5