Age of Sigmar - dyskusje, wrażenia, nadzieja i rozpacz

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Re: Age of Sigmar - dyskusje, wrażenia, nadzieja i rozpacz

Post autor: Barbarossa »

FW zapewnił, że będą supportować dotychczasowe modele, co oznacz, że bądą warscrolle do ChD.

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

patrzyłem na warthrone bida w jednostkach mnóstwo zadad i brak modeli no i powodzenia w przesuwaniu mobu. a co do AoS grałem na ograniczenia które przedstawiłem wcześniej. modele wyglądały na stole jak w normalnym warhamerze. ale jeśli chodzi o zasady to kiepskie. mimo iż wydaje się że w grze jest potencjał to nuda.
Ostatnio zmieniony 6 lip 2015, o 20:40 przez scoutmaster, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dzoooma
Chuck Norris
Posty: 607
Lokalizacja: Stolica, Wola - "Gamonie"

Post autor: Dzoooma »

Naszemu szefowi klubowemu udało się odwołać zamówienie AoS :) TYLE WYGRAĆ!!!
Obrazek
Zapytaj mnie co sądzę o GW...

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Obrazek
Play with the free rules

Access every Warscroll

Build an army with the 'My Battle' tool
WDW077-60 WHITE DWARF WEEKLY 77 (ENGLISH) White Dwarf 11-Jul-15 18-Jul-15 4
80-02-60 WARHAMMER: AGE OF SIGMAR BOOK (ENGLISH) Other Book 11-Jul-15 18-Jul-15 74
80-02-01 WARHAMMER: AGE OF SIGMAR BOOK (FRENCH) Other Book 11-Jul-15 18-Jul-15 74
96-10 STORMCAST ETERNALS LIBERATORS Plastic Box 11-Jul-15 18-Jul-15 50
96-15 STORMCAST ETERNALS LORD-CELESTANT Plastic Clam 11-Jul-15 18-Jul-15 33
65-10 AGE OF SIGMAR COMBAT GAUGE Hobby Product 11-Jul-15 18-Jul-15 33
65-12 STORMCAST ETERNALS DICE SHAKER Hobby Product 11-Jul-15 18-Jul-15 40
65-13 KHORNE BLOODBOUND DICE SHAKER Hobby Product 11-Jul-15 18-Jul-15 40
- WARHAMMER: AGE OF SIGMAR BOOK LIMITED ED Other Book 11-Jul-15 18-Jul-15 130
40 dolców za Dice Shaker - nice :P

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

scoutmaster pisze: no i powodzenia w przesuwaniu mobu.
Każdy oddział w AoS to mob. W WT można przynajmniej zastosować traye.

Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: GrimgorIronhide »

scoutmaster pisze:patrzyłem na warthrone bida w jednostkach mnóstwo zadad i brak modeli no i powodzenia w przesuwaniu mobu.
33 strony to teraz dla łopatosigmarystów za dużo zasad ? IMO zasady są epickie.
Brak modeli do wszystkiego poza Kraśkami i Wochem/Chadecją, ale za to można pykać figurkami z Warhammca no i jak już Felix wyrzeźbi jakieś kolejne modele to zawsze będą najpiękniejszymi fantasy pacynami na rynku (looknijcie na herosów i regimenty z AoW).
Mob można przeformować w coś innego, ale poza tym to normalnie mieści się na hordowym trayu więc o co płacz.
Dzoooma pisze:Naszemu szefowi klubowemu udało się odwołać zamówienie AoS :) TYLE WYGRAĆ!!!
To graty dla... Ninjaski ? Dobrze z DMP zapamiętałem ?

Plague
Chuck Norris
Posty: 442
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Plague »

Jak widzę pewnie mało kto będzie podzielał moją opinię ...
Łatwa prosta gra ale z pewnymi poprawkami i dodaniu scenariuszy może być fajnym systemem wprowadzającym dla graczy.

U nas w klubie sporo osób wyraziło chęć pogrania a kto wie może łatwiej będzie ich później namówić do pogrania w 8ed :evil:

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

Felix wyrzeźbi =maniana☺
dużo statystyk odrzuca i przesuwanie oddziałów nierealne. wolę już chyba kow2 z jego wadami. ale nie chcę tu spamować. jak na razie w AoS ciekawiej dobiera się scrolle niż gra.
Ostatnio zmieniony 6 lip 2015, o 21:01 przez scoutmaster, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dzoooma
Chuck Norris
Posty: 607
Lokalizacja: Stolica, Wola - "Gamonie"

Post autor: Dzoooma »

To graty dla... Ninjaski ? Dobrze z DMP zapamiętałem ?
Tak, pogratulować pamięci :)
Obrazek
Zapytaj mnie co sądzę o GW...

JaSzczuras
Chuck Norris
Posty: 484
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: JaSzczuras »

Dobra takie pytanie co do zasad AoS a raczej ich brak i tutaj może sugeruje, że coś będzie kolejnego z lepszymi i pełniejszymi zasadami wydane.
W paragrafier "Set up" jest wzmianka, że jeżeli nie mieszczą się modele w strefie rozstawienia to przechodzą do rezerwy i nie biorą udziału. Są jakieś zasady rezerw??
Any remaining units are held in reserve,
playing no part unless fate lends a hand.

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Tak, w scenariuszach + czarach przyzywających.
generalnie przyzwania sa niczym innym jak specyficznym wystawieniem rezerw. Ma to swoje plusy, bo jest element zaskoczenia, ale minus jest taki, ze przy braku sudden death mozesz dostac np 200% strat.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

InkubPendragon
Oszukista
Posty: 825

Post autor: InkubPendragon »

Moje parenaście słów na temat AoS. Raczej pod kątem fluffu i podobnych, mało kogo interesujących spraw.

http://miniwojna.blogspot.com/2015/07/a ... owrot.html
http://www.miniwojna.blogspot.com - gry bitewne i malowanie figurek

http://polskiefigurki.blogspot.com/ - wiadomości o polskich grach bitewnych, figurkach i akcesoriach do nich

Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: GrimgorIronhide »

fluff w AoS ? No prrrosz...

Awatar użytkownika
Byqu
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Byqu »

InkubPendragon pisze:Moje parenaście słów na temat AoS. Raczej pod kątem fluffu i podobnych, mało kogo interesujących spraw.

http://miniwojna.blogspot.com/2015/07/a ... owrot.html
Fajnie napisane... ale totalnie nie o fluffie :lol2:
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN

Morok

Post autor: Morok »

a ja wpadłem na taki pomysł a pro po jak może składać armię :
każdy gracz ma na wykorzystanie 5 warscroli małych 100 ptk i 5 warscroli dużych 150 ptk
Kompozycja armii była by sugerowana punktami z książek do 8 ed.
Wiec tak podam na przykładzie ogrów i imperium:

3 ogry kosztują 105 ptk więc muszę wydać dużego warscrola zostają mi punkty więc mogę wziąść fcg do tego lub może lepiej za to wziąść 3 ironguts albo butchera 2 poziomu? Chcę mieć działo które kosztuje 170 więc żeby je kupić muszę wydać 2 małe warscrole bo jeden duży na nie nie starczy...

rozkmina imperium podsatwowi kosztują 6/7 ptk? odział wynosi 10 modeli czyli 60 70 ptk więc uzbrajam ich po zęby albo biorę 20 za dużego warscrola i zostają mi na sztandar albo i muzyka. Imerium chcę mieć działo kosztuje 120 więc stracę dużego warscrola czy się mi to opłaca za to mam lorda :D

Chodzi głównie o to że limit jednostek odpowiadał by warscrolom jeśli mamy 3 trole to Tylko możemy wziąść 3 trole chyba że tak złożymy wydanie warscroli że weźmiemy 6. jeśli zombie kosztują 2 punkty a od 20+ można do wydajemy małego scrola i bierzemy oddział 40 lub dużego albo 2 małe warscrole i mamy 100 zombie

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

to chyba do drugiego działu o kompozycji?

Dzisiaj z rana przeczytałem zasady. W czwartek będę starał zagrać pierwszą bitkę - kraśki kontra woody. zobaczymy jak pójdzie.
Wstępnie tak na 7-10warscrolli.
Zasady wydają się mega proste, co będzie na pewno zaletą dla nowych graczy, oraz dla tych wszystkich którzy planują grać w AOS, a jednocześnie cisną w np. planszówki.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

BOGINS pisze:Zasady wydają się mega proste, co będzie na pewno zaletą dla nowych graczy, oraz dla tych wszystkich którzy planują grać w AOS, a jednocześnie cisną w np. planszówki.
Nie bardzo rozumiem w jakim kontekście |mega proste" zasady AoS mają być zaletą dla osób, które cisną w planszówki (sam sporo gram w planszówki).
Rozymiem, że chodzi ci oto, że bardzo proste 4 stronicowe zasady i brak reguł kompozycji armii (i nie tylko) to odskocznia do wymagających gier planszowych z dobrze zarysowanymi ramami zasad i bardzo dobrze wyważonymi i zbalansowanymi zasadami?

Pytam bo ciężko mi sobie wyobrazić jak gracz w Battlelora (świetny bitewniak planszowy z punktacją jednostek z tworzeniem własnych rozpisek i aspektem kolekcjonerskim i różnymi frakcjami ala umarlaki, chaos, ludzie etc.) chciałby sięgnąć po AoS. Nie wspominając o innych grach już mniej bitewniakowych niż Battlelore jak np. Twilight Imperium, Gra o Tron, Shogun, Rune Wars, Nexus Ops itp. na mega szybkich i prostych, ale zarazem po prostu genialnych planszówkach (moim osobistym faworycie), jak Potwory z Tokio (to gra napisana przez autora karcianki MTG). Zasady AoS nie mają nawet startu do tak prostej i zarazem genialnej gry jak Potwory z Tokio.

Stąd jestem ciekaw dlaczego uważasz, że gracz planszówkowy docelowo sięgnąłby po AoS? ;P

dagreenboy
Wałkarz
Posty: 96

Post autor: dagreenboy »

Barbarossa pisze:FW zapewnił, że będą supportować dotychczasowe modele, co oznacz, że bądą warscrolle do ChD.
dokładnie tak :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Jak ja się cieszę że mam kilka armii do infinity. Modelami od battla program sobie w KoW, bo modele mam, i poczekam na kolejną edycję.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Kal_Torak pisze:
BOGINS pisze:Zasady wydają się mega proste, co będzie na pewno zaletą dla nowych graczy, oraz dla tych wszystkich którzy planują grać w AOS, a jednocześnie cisną w np. planszówki.
Nie bardzo rozumiem w jakim kontekście |mega proste" zasady AoS mają być zaletą dla osób, które cisną w planszówki (sam sporo gram w planszówki).
Rozymiem, że chodzi ci oto, że bardzo proste 4 stronicowe zasady i brak reguł kompozycji armii (i nie tylko) to odskocznia do wymagających gier planszowych z dobrze zarysowanymi ramami zasad i bardzo dobrze wyważonymi i zbalansowanymi zasadami?

Stąd jestem ciekaw dlaczego uważasz, że gracz planszówkowy docelowo sięgnąłby po AoS? ;P
Z punktu widzenia osoby, która co tydzień toczy bój w planszówki to:
obecne zasady AOS są właśnie krótkie (tak jak większość planszówek) więc bardzo prosto jest je przyswoić: warscrolle, zasady i proste rzuty oraz ustalenia kto jak bije.
Z racji doświadczenia w planszach strategicznych mogę powiedzieć, że gry te można podzielić na mniej lub bardziej skomplikowane + mniej lub bardziej losowe.

Zablokowany