Age of Sigmar - dyskusje, wrażenia, nadzieja i rozpacz
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Re: Age of Sigmar - dyskusje, wrażenia, nadzieja i rozpacz
FW zapewnił, że będą supportować dotychczasowe modele, co oznacz, że bądą warscrolle do ChD.
-
- Chuck Norris
- Posty: 485
patrzyłem na warthrone bida w jednostkach mnóstwo zadad i brak modeli no i powodzenia w przesuwaniu mobu. a co do AoS grałem na ograniczenia które przedstawiłem wcześniej. modele wyglądały na stole jak w normalnym warhamerze. ale jeśli chodzi o zasady to kiepskie. mimo iż wydaje się że w grze jest potencjał to nuda.
Ostatnio zmieniony 6 lip 2015, o 20:40 przez scoutmaster, łącznie zmieniany 1 raz.
Play with the free rules
Access every Warscroll
Build an army with the 'My Battle' tool
40 dolców za Dice Shaker - niceWDW077-60 WHITE DWARF WEEKLY 77 (ENGLISH) White Dwarf 11-Jul-15 18-Jul-15 4
80-02-60 WARHAMMER: AGE OF SIGMAR BOOK (ENGLISH) Other Book 11-Jul-15 18-Jul-15 74
80-02-01 WARHAMMER: AGE OF SIGMAR BOOK (FRENCH) Other Book 11-Jul-15 18-Jul-15 74
96-10 STORMCAST ETERNALS LIBERATORS Plastic Box 11-Jul-15 18-Jul-15 50
96-15 STORMCAST ETERNALS LORD-CELESTANT Plastic Clam 11-Jul-15 18-Jul-15 33
65-10 AGE OF SIGMAR COMBAT GAUGE Hobby Product 11-Jul-15 18-Jul-15 33
65-12 STORMCAST ETERNALS DICE SHAKER Hobby Product 11-Jul-15 18-Jul-15 40
65-13 KHORNE BLOODBOUND DICE SHAKER Hobby Product 11-Jul-15 18-Jul-15 40
- WARHAMMER: AGE OF SIGMAR BOOK LIMITED ED Other Book 11-Jul-15 18-Jul-15 130
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Każdy oddział w AoS to mob. W WT można przynajmniej zastosować traye.scoutmaster pisze: no i powodzenia w przesuwaniu mobu.
- GrimgorIronhide
- Masakrator
- Posty: 2724
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
33 strony to teraz dla łopatosigmarystów za dużo zasad ? IMO zasady są epickie.scoutmaster pisze:patrzyłem na warthrone bida w jednostkach mnóstwo zadad i brak modeli no i powodzenia w przesuwaniu mobu.
Brak modeli do wszystkiego poza Kraśkami i Wochem/Chadecją, ale za to można pykać figurkami z Warhammca no i jak już Felix wyrzeźbi jakieś kolejne modele to zawsze będą najpiękniejszymi fantasy pacynami na rynku (looknijcie na herosów i regimenty z AoW).
Mob można przeformować w coś innego, ale poza tym to normalnie mieści się na hordowym trayu więc o co płacz.
To graty dla... Ninjaski ? Dobrze z DMP zapamiętałem ?Dzoooma pisze:Naszemu szefowi klubowemu udało się odwołać zamówienie AoS TYLE WYGRAĆ!!!
Jak widzę pewnie mało kto będzie podzielał moją opinię ...
Łatwa prosta gra ale z pewnymi poprawkami i dodaniu scenariuszy może być fajnym systemem wprowadzającym dla graczy.
U nas w klubie sporo osób wyraziło chęć pogrania a kto wie może łatwiej będzie ich później namówić do pogrania w 8ed
Łatwa prosta gra ale z pewnymi poprawkami i dodaniu scenariuszy może być fajnym systemem wprowadzającym dla graczy.
U nas w klubie sporo osób wyraziło chęć pogrania a kto wie może łatwiej będzie ich później namówić do pogrania w 8ed
-
- Chuck Norris
- Posty: 485
Felix wyrzeźbi =maniana☺
dużo statystyk odrzuca i przesuwanie oddziałów nierealne. wolę już chyba kow2 z jego wadami. ale nie chcę tu spamować. jak na razie w AoS ciekawiej dobiera się scrolle niż gra.
dużo statystyk odrzuca i przesuwanie oddziałów nierealne. wolę już chyba kow2 z jego wadami. ale nie chcę tu spamować. jak na razie w AoS ciekawiej dobiera się scrolle niż gra.
Ostatnio zmieniony 6 lip 2015, o 21:01 przez scoutmaster, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Chuck Norris
- Posty: 484
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
Dobra takie pytanie co do zasad AoS a raczej ich brak i tutaj może sugeruje, że coś będzie kolejnego z lepszymi i pełniejszymi zasadami wydane.
W paragrafier "Set up" jest wzmianka, że jeżeli nie mieszczą się modele w strefie rozstawienia to przechodzą do rezerwy i nie biorą udziału. Są jakieś zasady rezerw??
W paragrafier "Set up" jest wzmianka, że jeżeli nie mieszczą się modele w strefie rozstawienia to przechodzą do rezerwy i nie biorą udziału. Są jakieś zasady rezerw??
Any remaining units are held in reserve,
playing no part unless fate lends a hand.
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Tak, w scenariuszach + czarach przyzywających.
generalnie przyzwania sa niczym innym jak specyficznym wystawieniem rezerw. Ma to swoje plusy, bo jest element zaskoczenia, ale minus jest taki, ze przy braku sudden death mozesz dostac np 200% strat.
generalnie przyzwania sa niczym innym jak specyficznym wystawieniem rezerw. Ma to swoje plusy, bo jest element zaskoczenia, ale minus jest taki, ze przy braku sudden death mozesz dostac np 200% strat.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
-
- Oszukista
- Posty: 825
Moje parenaście słów na temat AoS. Raczej pod kątem fluffu i podobnych, mało kogo interesujących spraw.
http://miniwojna.blogspot.com/2015/07/a ... owrot.html
http://miniwojna.blogspot.com/2015/07/a ... owrot.html
http://www.miniwojna.blogspot.com - gry bitewne i malowanie figurek
http://polskiefigurki.blogspot.com/ - wiadomości o polskich grach bitewnych, figurkach i akcesoriach do nich
http://polskiefigurki.blogspot.com/ - wiadomości o polskich grach bitewnych, figurkach i akcesoriach do nich
- GrimgorIronhide
- Masakrator
- Posty: 2724
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
fluff w AoS ? No prrrosz...
Fajnie napisane... ale totalnie nie o fluffieInkubPendragon pisze:Moje parenaście słów na temat AoS. Raczej pod kątem fluffu i podobnych, mało kogo interesujących spraw.
http://miniwojna.blogspot.com/2015/07/a ... owrot.html
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN
a ja wpadłem na taki pomysł a pro po jak może składać armię :
każdy gracz ma na wykorzystanie 5 warscroli małych 100 ptk i 5 warscroli dużych 150 ptk
Kompozycja armii była by sugerowana punktami z książek do 8 ed.
Wiec tak podam na przykładzie ogrów i imperium:
3 ogry kosztują 105 ptk więc muszę wydać dużego warscrola zostają mi punkty więc mogę wziąść fcg do tego lub może lepiej za to wziąść 3 ironguts albo butchera 2 poziomu? Chcę mieć działo które kosztuje 170 więc żeby je kupić muszę wydać 2 małe warscrole bo jeden duży na nie nie starczy...
rozkmina imperium podsatwowi kosztują 6/7 ptk? odział wynosi 10 modeli czyli 60 70 ptk więc uzbrajam ich po zęby albo biorę 20 za dużego warscrola i zostają mi na sztandar albo i muzyka. Imerium chcę mieć działo kosztuje 120 więc stracę dużego warscrola czy się mi to opłaca za to mam lorda
Chodzi głównie o to że limit jednostek odpowiadał by warscrolom jeśli mamy 3 trole to Tylko możemy wziąść 3 trole chyba że tak złożymy wydanie warscroli że weźmiemy 6. jeśli zombie kosztują 2 punkty a od 20+ można do wydajemy małego scrola i bierzemy oddział 40 lub dużego albo 2 małe warscrole i mamy 100 zombie
każdy gracz ma na wykorzystanie 5 warscroli małych 100 ptk i 5 warscroli dużych 150 ptk
Kompozycja armii była by sugerowana punktami z książek do 8 ed.
Wiec tak podam na przykładzie ogrów i imperium:
3 ogry kosztują 105 ptk więc muszę wydać dużego warscrola zostają mi punkty więc mogę wziąść fcg do tego lub może lepiej za to wziąść 3 ironguts albo butchera 2 poziomu? Chcę mieć działo które kosztuje 170 więc żeby je kupić muszę wydać 2 małe warscrole bo jeden duży na nie nie starczy...
rozkmina imperium podsatwowi kosztują 6/7 ptk? odział wynosi 10 modeli czyli 60 70 ptk więc uzbrajam ich po zęby albo biorę 20 za dużego warscrola i zostają mi na sztandar albo i muzyka. Imerium chcę mieć działo kosztuje 120 więc stracę dużego warscrola czy się mi to opłaca za to mam lorda
Chodzi głównie o to że limit jednostek odpowiadał by warscrolom jeśli mamy 3 trole to Tylko możemy wziąść 3 trole chyba że tak złożymy wydanie warscroli że weźmiemy 6. jeśli zombie kosztują 2 punkty a od 20+ można do wydajemy małego scrola i bierzemy oddział 40 lub dużego albo 2 małe warscrole i mamy 100 zombie
to chyba do drugiego działu o kompozycji?
Dzisiaj z rana przeczytałem zasady. W czwartek będę starał zagrać pierwszą bitkę - kraśki kontra woody. zobaczymy jak pójdzie.
Wstępnie tak na 7-10warscrolli.
Zasady wydają się mega proste, co będzie na pewno zaletą dla nowych graczy, oraz dla tych wszystkich którzy planują grać w AOS, a jednocześnie cisną w np. planszówki.
Dzisiaj z rana przeczytałem zasady. W czwartek będę starał zagrać pierwszą bitkę - kraśki kontra woody. zobaczymy jak pójdzie.
Wstępnie tak na 7-10warscrolli.
Zasady wydają się mega proste, co będzie na pewno zaletą dla nowych graczy, oraz dla tych wszystkich którzy planują grać w AOS, a jednocześnie cisną w np. planszówki.
Nie bardzo rozumiem w jakim kontekście |mega proste" zasady AoS mają być zaletą dla osób, które cisną w planszówki (sam sporo gram w planszówki).BOGINS pisze:Zasady wydają się mega proste, co będzie na pewno zaletą dla nowych graczy, oraz dla tych wszystkich którzy planują grać w AOS, a jednocześnie cisną w np. planszówki.
Rozymiem, że chodzi ci oto, że bardzo proste 4 stronicowe zasady i brak reguł kompozycji armii (i nie tylko) to odskocznia do wymagających gier planszowych z dobrze zarysowanymi ramami zasad i bardzo dobrze wyważonymi i zbalansowanymi zasadami?
Pytam bo ciężko mi sobie wyobrazić jak gracz w Battlelora (świetny bitewniak planszowy z punktacją jednostek z tworzeniem własnych rozpisek i aspektem kolekcjonerskim i różnymi frakcjami ala umarlaki, chaos, ludzie etc.) chciałby sięgnąć po AoS. Nie wspominając o innych grach już mniej bitewniakowych niż Battlelore jak np. Twilight Imperium, Gra o Tron, Shogun, Rune Wars, Nexus Ops itp. na mega szybkich i prostych, ale zarazem po prostu genialnych planszówkach (moim osobistym faworycie), jak Potwory z Tokio (to gra napisana przez autora karcianki MTG). Zasady AoS nie mają nawet startu do tak prostej i zarazem genialnej gry jak Potwory z Tokio.
Stąd jestem ciekaw dlaczego uważasz, że gracz planszówkowy docelowo sięgnąłby po AoS? ;P
-
- Wałkarz
- Posty: 96
dokładnie takBarbarossa pisze:FW zapewnił, że będą supportować dotychczasowe modele, co oznacz, że bądą warscrolle do ChD.
Jak ja się cieszę że mam kilka armii do infinity. Modelami od battla program sobie w KoW, bo modele mam, i poczekam na kolejną edycję.
Z punktu widzenia osoby, która co tydzień toczy bój w planszówki to:Kal_Torak pisze:Nie bardzo rozumiem w jakim kontekście |mega proste" zasady AoS mają być zaletą dla osób, które cisną w planszówki (sam sporo gram w planszówki).BOGINS pisze:Zasady wydają się mega proste, co będzie na pewno zaletą dla nowych graczy, oraz dla tych wszystkich którzy planują grać w AOS, a jednocześnie cisną w np. planszówki.
Rozymiem, że chodzi ci oto, że bardzo proste 4 stronicowe zasady i brak reguł kompozycji armii (i nie tylko) to odskocznia do wymagających gier planszowych z dobrze zarysowanymi ramami zasad i bardzo dobrze wyważonymi i zbalansowanymi zasadami?
Stąd jestem ciekaw dlaczego uważasz, że gracz planszówkowy docelowo sięgnąłby po AoS? ;P
obecne zasady AOS są właśnie krótkie (tak jak większość planszówek) więc bardzo prosto jest je przyswoić: warscrolle, zasady i proste rzuty oraz ustalenia kto jak bije.
Z racji doświadczenia w planszach strategicznych mogę powiedzieć, że gry te można podzielić na mniej lub bardziej skomplikowane + mniej lub bardziej losowe.