Oldhammer Rage of Zigmar (6ed armybook 7ed RuleBook)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Remo
Falubaz
Posty: 1247

Re: Nakładka 6ed podreczników+7ed by Warzag&BP

Post autor: Remo »

Guter pisze:Mi też szczerze mówiąc zawsze podobały się 6 edycyjne zasady fear i terror. Jednostki z zasadą fear były dużo droższe niż inne, więc żeby zrobić outnumber też trzeba się napracować.
Tjaaa, szczególnie te przyzwane/wskrzeszone jednostki były drogie w -uj... :D

Pamiętam jak na organki zaszarżowało mi 4 (słownie "czterech") zombich i tak słabo rzuciłem, że nie zabiłem żadnego. Fear, outnumber - do widzenia...

To było bardzo słabe. Propozycja Barbarossy jest idealna.

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

ta zwłaszcza było fajnie jak dajmy na to pełna lanca bretońska oblała test feara gdy zechciała zaszarżować na samotnego wilka czy nietoperza i musiała stać w miejscu jak kołek.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Pograjcie tymi niezwyciężonymi szkielami.

Awatar użytkownika
Meekee
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 118
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Meekee »

Chcialbym wyjasnić kilka kwestii organizacyjnych.

1. Kto jest administratorem projektu? Zaf?
2. Ilu jeszcze jest decydentów?
3. Jaki wpływ na projekt ma dyskusja w temacie?

Dobrze jest nakreślić jakiś plan, kto co robi, na co ma wpływ i nie tyle po co się dyskutuje ale jaki będzie realny wpływ.

Jakiś czas temu miałem ponadto przemyślenia organizacyjne na temat możliwych zasad ala mix 6-7-8 edycyjny.
Może to jest właściwy temat i projekt, a może należy zrobić osobny.
Mój pomysł jest taki, by utwożyć dzielony (shared) dokument w którym chętni dopisywali by jakie zasady z której edycji chcieliby najbardziej.
Byłaby tam tabela z kolumnami odpowiadającymi edycjom i wierszami odpowiadającymi częściom gry.
Po zebraniu pomysłów np. od 20 osób, byłby interesujący arkusz preferencji i opinii, który można by uspójnić wg następujących idei:
- wyłonić wg preferencji konkurencyjne pomysły, np. fear+outnumber tak/nie/zmodyfikowany
- wyodrębnić edycje wiodącą na podstawie dominacji zgłaszanych zasad w dokumencie
- wyodrębnić modyfikacje wybranej edycji na podstawie pozostałych zasad

Taki schemat pomoże w ustaleniu konsensusu sensownego dla wielu osób jednocześnie, przy maksymalnym skróceniu przeróbek zasad, co umożliwi na granie z rulebookiem + niewielką erratą.

Kto jest za?

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Meekee pisze:A jak z armybookami bedzie?

Propozycja:
7ed: Empire
Sorry, ale to fatalny pomysł - książka Imperium była jednym z największych gówien 7 edycji. Bezużyteczny helblaster, bezużyteczny General of the Empire, bezużyteczni Rycerze Białego Wilka, bezużyteczny Griffon Banner, Greatswords bez magicznego sztandaru, bezużyteczni flagellanci, jakiś inżynier na kobyle terminatorze, dominacja altara i steamtanka.
Jeśli Imperium to tylko z 6 edycji, z zasadami czołgu z 8-ej i Warrior Priest'a z 8-ej.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

Ja Dwarfami miałem problem z fear bo nie mialem skąd brać ataków, jak juz oddawać miałem. Jeżeli by dorzucuc ataki, support z 8ed i ewentualnie hordę, to sądzę ze nawet pełne zasady fear z 7ed by nie były takie niby gięte, wydaje mi się ze trzeba by było to przetestować.

Co do boków, nie dało by rady odpuścić ingerencji w abeki, zrobić dodatek z 8ed zasad do 7ed i przetestować, żeby nie pisać od nowa abekow i zasad?
Ostatnio zmieniony 21 lip 2015, o 15:19 przez jurak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Meekee pisze:Chcialbym wyjasnić kilka kwestii organizacyjnych.

1. Kto jest administratorem projektu? Zaf?
2. Ilu jeszcze jest decydentów?
3. Jaki wpływ na projekt ma dyskusja w temacie?

Dobrze jest nakreślić jakiś plan, kto co robi, na co ma wpływ i nie tyle po co się dyskutuje ale jaki będzie realny wpływ.

Jakiś czas temu miałem ponadto przemyślenia organizacyjne na temat możliwych zasad ala mix 6-7-8 edycyjny.
Może to jest właściwy temat i projekt, a może należy zrobić osobny.
Mój pomysł jest taki, by utwożyć dzielony (shared) dokument w którym chętni dopisywali by jakie zasady z której edycji chcieliby najbardziej.
Byłaby tam tabela z kolumnami odpowiadającymi edycjom i wierszami odpowiadającymi częściom gry.
Po zebraniu pomysłów np. od 20 osób, byłby interesujący arkusz preferencji i opinii, który można by uspójnić wg następujących idei:
- wyłonić wg preferencji konkurencyjne pomysły, np. fear+outnumber tak/nie/zmodyfikowany
- wyodrębnić edycje wiodącą na podstawie dominacji zgłaszanych zasad w dokumencie
- wyodrębnić modyfikacje wybranej edycji na podstawie pozostałych zasad

Taki schemat pomoże w ustaleniu konsensusu sensownego dla wielu osób jednocześnie, przy maksymalnym skróceniu przeróbek zasad, co umożliwi na granie z rulebookiem + niewielką erratą.

Kto jest za?
ad1 chyba tak, był to mój pomysł, niemniej dopuszczam wszelkie głosy rozsądku jak widać i Pytam się szanowne grono zainteresowanych czy zasady odpowiadają.
Testy dopiero wyłonią zwycięzce = zasady będą ewoluować

ad2. każdy kto chce współtworzyć ten pomysł i rzuca garscią pomysłów? narazie wyłoniłbym osoby przodujące:
Barbarossa
Cyel
Fluffy
Kal_Torak
Remo
Jesli kogos pominałem przepraszam

Niemniej komu zabronimy wrzucanie pomysłów, które warto wdrożyć

3. Jaki wpływ na projekt ma dyskusja w temacie?
Jesli poparta jest wiedzą, chęcia pomocy, testowaniem, dobrymi pomysłami to ma nieoceniony wpływ

wracajac do tematu:
Fear Outnumber chyba bedzie najwiekszą kwestia sporną i nie martwia mnie hordy szkieletów, a raczej powóz wampire+BK15 który mając 30US dość ładnie przepychał armie a pamiętajcie ze 6ed podręczniki skąpe były w jednostki ItP, Fear itp
To nie 8ed z monsteherorhammer

przetestujmy propozycje Barbarossy - jesli będzie zbyt słaba dla VC, zmodyfikujemy ją

PODRECZNIKI ARMII 6ED
Było równo mniej wiecej (lepsze były orki i VC acz minimalnie bardzo z tyłu były DE)

Awatar użytkownika
Guter
Mudżahedin
Posty: 246

Post autor: Guter »

A Chaos Dwarfy na jakich zasadach? Ravening Hordes?

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Fear Outnumber chyba bedzie najwiekszą kwestia sporną i nie martwia mnie hordy szkieletów, a raczej powóz wampire+BK15 który mając 30US dość ładnie przepychał armie a pamiętajcie ze 6ed podręczniki skąpe były w jednostki ItP, Fear itp
Z jednej strony (wagon BK + vampir) zgoda, z drugiej - może uwalić to koncertowo ożywieńczą piechotę (szkiele/zombie), ze względu na koszt modeli. Która to piechota i tak była w 6 ed coraz rzadziej widywana. Może fajnym rozwiązaniem byłoby przypisanie zasadę "fear - outnumber" w oryginalnej postaci jedynie piechocie, a kawalerii po prostu ją zabrać?
A dążymy do w miarę zbalansowanego systemu, bez - jak rozumiem - ingerencji w koszty jednostek.
Zresztą - nie wiem czy pamiętacie, ale 6 ed bylą stanowczo edycją kawalerii.
Chciałbym też zauważyć, że były sztandary/zdolności/czary dające odporność na strach, czasami warto byłoby wziąć coś takiego zamiast kolejnego bannera "+X do zajebistości".
Można ewentualnie rozważyć/stworzyć pulę przedmiotów ogólnodostępnych (np sztandar: immune to terror/fear/panic za 55+ pkt).
Chociaż z tego co pamiętam w końcówce 6 ed większość armii miała już sporo jednostek odpornych na strach.
A Chaos Dwarfy na jakich zasadach? Ravening Hordes?
Mam nadzieję że DoW/RoR na zasadach Annuala 2002 bodaj? :mrgreen:

Acha, jeszcze jedna sprawa: Magia. 6ed byłą bardzo monotonna, spam pocisków wszelkiego autoramentu. Fajnie byłoby ją trochę przeprojektować, albo wrzucić przedmioty z zasadą MR do puli ogólnej.

Awatar użytkownika
Guter
Mudżahedin
Posty: 246

Post autor: Guter »

Fluffy pisze:
Mam nadzieję że DoW/RoR na zasadach Annuala 2012 bodaj? :mrgreen:
2002

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

Remo pisze:
Guter pisze:Mi też szczerze mówiąc zawsze podobały się 6 edycyjne zasady fear i terror. Jednostki z zasadą fear były dużo droższe niż inne, więc żeby zrobić outnumber też trzeba się napracować.
Tjaaa, szczególnie te przyzwane/wskrzeszone jednostki były drogie w -uj... :D

Pamiętam jak na organki zaszarżowało mi 4 (słownie "czterech") zombich i tak słabo rzuciłem, że nie zabiłem żadnego. Fear, outnumber - do widzenia...

To było bardzo słabe. Propozycja Barbarossy jest idealna.
Ale jak już salwa wypalala to słabe nie były, wszystko co ginęło było słabe, tylko jak dojdziemy ze wagon BK tez czasem ginął, to wyjdzie ze był słaby. Jak ktoś nie miał priorytetów to wszystko było słabe.
Nie lepiej zamiast grzebać w zasadzie z powodubjedego komba zrobić zapis w BK do max 10 modeli?
Ewentualnie mały comp.

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1445
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

A może wystarczy zmienić Unit Strength wszystkim modelom na 1? W końcu to jest przewaga liczebna, a nie pole powierzchni podstawek.
Ewentualnie wszystkiemu co jest wielkości monstrualnej dać 2, a large targetom i monsterom 3. Wtedy ogr w walce 1 na 1 z człowiekiem wygra ją automatycznie, albo smok z ogrem, a kawaleria z piechotą już nie będzie miała aż tak lekko.
"Armia baranów dowodzona przez lwa jest silniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana"

Obrazek

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Guter pisze:
Fluffy pisze:
Mam nadzieję że DoW/RoR na zasadach Annuala 2012 bodaj? :mrgreen:
2002
Ano, literuffka :mrgreen:

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

X.Maciek pisze:A może wystarczy zmienić Unit Strength wszystkim modelom na 1? W końcu to jest przewaga liczebna, a nie pole powierzchni podstawek.
Ewentualnie wszystkiemu co jest wielkości monstrualnej dać 2, a large targetom i monsterom 3. Wtedy ogr w walce 1 na 1 z człowiekiem wygra ją automatycznie, albo smok z ogrem, a kawaleria z piechotą już nie będzie miała aż tak lekko.
Ja sobie zapomniałem.
Wagon BK był może gięty, ale jeżeli CC będzie podobny do tego z 8mej to różnie może to wyglądać.
Jakąś symulację kostkowa klocka piechoty o tej wartości co wagonu BK zrobił by ktoś? Niestety nie mam dostępu do bookow 6ed i kostek :roll:

Awatar użytkownika
Meekee
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 118
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Meekee »

W ogólności czyli wychodzi bardziej na 6 ed. ? Z powodu braku rulebooka w druku, odpowiedzialnie byłoby wszystkie zasady spisać wychodząc od rdzenia głównej edycji tego mixu (czyli 6.).

@Embiro - tak, zgodzę się, trochę z rozpędu je tam wpisałem, nie rozważałem tego długo. W 6 ed. dobrze robiły im zasady detachmentu.

Co do armybooków. To przewaga po stronie 6 edycyjnych.
7ed: Skaven, Lizardmen, Beastmen, WoCh, OK
6ed: Empire, Dwarfs 2nd, DE+errata, HE, WE, Bretonnia, TK, VC, O&G
RH: DoCh, ChD, DoW (czy lepiej te z Annuala?)

W sumie logika jest taka by były wybrane te bardziej zbalansowane AB.
Może ktoś nie zgodzi się z powyższym podziałem, ale uważam, że to jest nietrywialne zadanie.
Z 7ed wskazałem to co imo, jest balansującą wersją tego co było w 6ed. (Skaven, Lizardmen, HoCh)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

7ed: Skaven, Lizardmen, Beastmen, WoCh, OK
czyli w skrocie:

abomka to cos co chcemy uzywac bo?
ogry mialy najslabszy book, ale nie mialy w 7 edycji go, wiec czym sa ok z 7ed? bestie chyba lepiej aby sie wystawialy na booku 6 ed. dawal wieksze mozliwosci, mimo, ze go sie laczylo z reszta chaosu.

Czemu warriorzy z 7 ed? przeciez to byl book, ktory zrobil z tej armii potworki. Nie pamietacie oddzialu chosenow z 3+ wardem? nie mowiac juz o jedynych snajperkach, ktore byly w 7 edycji (te z nurgla).

czemu doch nie mialby grac army bookiem z soc? pasuje i latwiej to tak by ogarnac.
oraz to w ravening horde'ach bylo regiments of renown? myslalem, ze dow bylo tylko z annuala.

co jest balansujace w lizakach z 7 edycji?

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8709
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

X.Maciek pisze:A może wystarczy zmienić Unit Strength wszystkim modelom na 1? W końcu to jest przewaga liczebna, a nie pole powierzchni podstawek.
Ewentualnie wszystkiemu co jest wielkości monstrualnej dać 2, a large targetom i monsterom 3. Wtedy ogr w walce 1 na 1 z człowiekiem wygra ją automatycznie, albo smok z ogrem, a kawaleria z piechotą już nie będzie miała aż tak lekko.
chyba już lepiej byłoby US=ilość woundów. Bo rozumiem, że rozchodzi się tu o kawalerię, tą powiedzmy "zwykłą".
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Meekee
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 118
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Meekee »

@Shino, dzięki za opinie, wstępnie przypisałem AB do edycji na podstawie tego co myślałem sam i zaobserwowałem na analogicznych dyskusjach na forach zagranicznych; co do BoCh i WoCh sam miałem wątpliwości, HoCh miał mocniejszych bohaterów, ale na plus ciekawsze zasady z markami, podoba mi się idea BoCh i HoCh - z tej samej edycji, pytanie czy nadal dawać wtedy DoCH z RH ?; OK - pomyliłem daty wydania AB; DoW był w RH też, mało mam obie przetestowane, więc niech wypowie się ktoś czy musi być ten z Annuala

7ed Skaven - Abomka, jedynie co mnie tu zraża, w Skaven 6ed. armie strzeleckie mają dużą przewagę natomiast
6ed Liz - zbyt silny Slann (edit: choć drogi, na plus więcej grywalnych jednostek)

Ok, to można by wyeliminować wszystkie pozostałe AB z 7ed. i wtedy będzie:
6ed: Empire, Dwarfs 2nd, DE+errata, HE, WE, Bretonnia, TK, VC, O&G, OK, HoCh, BoCh
RH: DoCh, ChD, DoW
Ostatnio zmieniony 21 lip 2015, o 18:19 przez Meekee, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

6ed Liz - zbyt silny Slann (może to mało, ok)
serio? mniej wiecej 3/4 metagame'u z tej edycji bylo przeciez bez slanna a z oldbloodem biegaczem a ty wybierasz slanna jako to co jest za silne?

swoja droga w 7 edycji slann tez byl dosc mocny z dorzutami kostek.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Sry chlopaki, ale jak tak przegladam wasze posty, to nie macie pojecia o czym piszecie :D

Kiepska znajomosc mety 7 edycyjnej, losowo wrzucane zasady z roznych edycji "na oko" - slabo to wyglada ;)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

ODPOWIEDZ