Oldhammer Rage of Zigmar (6ed armybook 7ed RuleBook)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Oldhammer Rage of Zigmar (6ed armybook 7ed RuleBook)

Post autor: zaf »

Wstepniak
Zasady te są jeszcze nie ograne i są to dopiero wstepnymi propozycjami, które nasz klub będzie testował
Dużo się pewnie jeszcze zmieni
Jeśli ktoś ma pomysły to proszę

Army Book 6
Role Book 7ed

http://ab22fantasy.freeforums.org/last-6th-ed-t7.html

Zasady Głowne
=============
kolory
czerwony = do testów
zielone = zasady zmieniajace podrecznik
brak koloru oznacza że zasada będzie testowana
===========
Skirmish tworzy zwartą jednostkę (jak lekka kawaleria) z zasadą że wszyscy w jednostce mogą strzelać i na zasady strzelania i szarż widzą 360
= żeby nie byli odginaczką (jeżeli jednostka ta z przodu ma front mniejszy niż 4 figurki to muszą dostawić sie do wroga = align) tzn szarżująca jedn w skirmish w kresce może wybrać sposób dostawienia się z zastrzeżeniem ze musi przestrzegać zasad szarzy)
zrobię przykład obrazkowy


Skaveńskie maszyny typu ratlingun mogą czerpać z tej zasady:
Zasada 8ed w 3" Look out sire na 4+

Szarże mierzymy po deklaracji (2xMove) wheel darmowy jak w 8ed

gdy wjeżdżamy wheelem np do lasu: można rozstrzygnąć zasadą gentelmen = staraj się nie wykonywać manewrów w terenie. lub zasadą - wheel w trudnym terenie powoduje test terenu 1-2 rana

Zasada Hordy z 8ed. ( man sized only)

Zasada steadfast dla piechoty man-sized (niemodyfikowany LD oddziału/ nie bohatera w oddziale)
Zasada steadfast nie obowiązuje jeżeli jedn z jakiegos powodu nie ma rank bonusu (np szarza z boku zdejmujaca ranki)


fear + outnumber w przypadku wygrania walki przez jednostke mającą fear+outnumberna potrzeby F+O US kawalerii liczymy jako 1 (rezultat walki obliczamy normalnie)

terror jw + zasady 7ed

supporting attack dla piechoty man-sized


zabitą figurkę piechoty(man-sized) zastępuje fig z tylnego szeregu z różnica ze ma 1 atak np:
Witch elfkę zabija bohater - zastępująca ją elfka będzie miała 1 atak


broń 2reczna na koniu jak w 8ed.

BSB zasady 8ed

Tabelka To Wound
Zamiana N na:
3S do 7T 6+, 4+
8T 6+,5+
9T 6+,6+
10T 6+,6+
analogicznie wszystkie inne N zamieniamy tak samo
=================
Army Booki:

Kislev: White Dwarf
Chaos Dwarf: Ravening Hordes

Beastmen 6ed
Bretonnia 6ed
Dark Elves 6ed (Hydra ward 4+, halabarda BG Armour Pircing, Beastmaster max 50 pkt na przedmioty mag, Exekutorzy 4S)
Dwarfs 6ed (nie pamietam który podrecznik dawał kraskom jakies szanse chyba revised)
The Empire 6ed
High Elves 6ed (generał wybierany z najwyższym LD, w przypadku równego HE wybiera)
Lizardmen 6ed
Ogre Kingdoms 6ed (Tyrant nie musi być wystawiany jako generał = generał z najwyzszym LD, Ledberczerzy strzelać mogą co turę,)
Orcs and Goblins 6ed
Skaven 6ed (maszyny typu ratlingun - look out w 3" od swojego oddziału)
Tomb Kings 6ed
Vampire Counts 6ed
Wood Elves 6ed
Warriors of Chaos 6ed (potestujemy połaczenie armii)
Daemons pf Chaos Storm of Chaos
DoW 2004 Annual
The Dark Elf Cult of Slaanesh Storm of Chaos

Errata DE by GW:
https://web.archive.org/web/20051109075 ... kelves.pdf
ponadto obowiazuja nie modyfikujac zasad 7ed tylko armie:
2002 Annual
Chronicles 2003
2004 Annual
Ostatnio zmieniony 26 lip 2015, o 22:07 przez zaf, łącznie zmieniany 32 razy.

Awatar użytkownika
Vlad
Wałkarz
Posty: 76
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Vlad »

Szarże dalej losowe? Co z lasami, działami/stone throwerami?

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Vlad pisze:Szarże dalej losowe? Co z lasami, działami/stone throwerami?
Wszystko jak w 6ed
Poza powyższymi zmianami
To faza wstępną zasad które w 6 były słabe a 8 miała ciekawe rozwiązania

Szarża według mnie wygląda jak połączenie 6 i 8
Nie losowa bo to IMO bzdura
W 6 ed nie mierzylo sie ale oceniales odległość na oko problem był z weelem o co było nagminnym powodem do wykładania sie
Zastosowalismy zasadę z 8 jeśli masz zasięg przysługuje Ci darmowy weel jak teraz

Zasady wszystkie z 6 chyba że opisano inaczej
Prawda jest że są wstępne bo muszę chwycić czas zeby postudiowac babole z 6ed

Oddziały nowe to inną sprawą takie VC to koszmar
I na bank będziemy testować oddziały osobno
Na pewno dla balansu wszystko co nowe dostanie 0-1
Chyba że faktycznie nie miałoby to sensu
Pamiętajmy że 5w kasuje ranki i nie choć na stole latających cyrków

To nakładką na 6 ed nie na odwrót
Ostatnio zmieniony 15 lip 2015, o 12:01 przez zaf, łącznie zmieniany 1 raz.

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Vlad pisze:Szarże dalej losowe?
God NO! :shock:



Dobre propozycje zaf, wiele pomysłów pokrywa się z moimi :)

Baza to oczywiście 6ta edycja i na początek Ravening Hordes do niej (łatwo ogarnąć). Dlaczego 6ta? Bo chyba wtedy jednak podobało się największej liczbie graczy, frekwencja eventów była w zenicie. Choć były problemy i byłem już wówczas zwolennikiem compowania, turnieje jednak dawało się grać bez żadnych ograniczeń. Ale przede wszystkim bo mi się wtedy najlepiej grało ;)

Mi po głowie chodziły takie zmiany jak poniżej (w nawiasach pamiętane problemy z 6tej)

(piechota to kręgle dla rydwanów i kawalerii)
Steadfast jak w 8mej, tylko od przodu
Supporting attacks jak w 8mej, ale kto zginął nie oddaje
Horda jak w 8mej

(hw+s królem wszystkich broni piechoty)
Włócznie i halabardy – Armour Piercing przeciw szarżującym kawalerii/potworom/rydwanom/bestiom. A może po prostu +1S przeciw szarżom (prostsze do zapamiętania)?

(lasy w których więźnie się na całą grę)

W lesie traci się bonus za szeregi, skirmish zyskuje Steadfast ale nie są difficult terrain

(niekontrolowana swoboda skirmisherów/lone characterów)
skirmish i pojedynczy model mogą mieć zablokowany Marsz


(magia – ekscytujący Lv4 i 3 bateryjki)

Mag korzysta tylko ze swojej własnej lub wspólnej puli
Zmiany w Life i Heavens (Wood+Stone wymaga LOS/zasięgu do celu, zmiana miejsc 1-2 w Heavens)

(upierdliwe mierzenie szarż)
Mierzymy najkrótszą drogę i wheelujemy za darmo

(brak odporności na psychologię koszmarnym kalectwem, Fear OP)

BSB jak w 8mej

Jednostka zaszarżowana przez Fear causing enemy , która oblała test Ld może wybrać czy ucieka czy walczy z 1WS
Jednostka szarżująca na Fear causing enemy , która oblała test Ld może wybrać czy zostaje w miejscu czy walczy z 1WS
Jednostka przegrywająca z Fear+Outnumber musi przerzucić udany Break Test

(spam w rozpiskach)
Połączenie ograniczeń slotowych i procentowych z 6tej i 8mej


Parę jeszcze pomysłów mam, ale to już bardziej zmienianie w stronę, w którą bym chciał by WH podążał niż walka z faktycznym, obiektywnym problemem (np. zamiast fatalnych IMO, zero-jedynkowych Break Testów kumulowane efekty za przegraną walkę, jak w EPICu, które po osiągnięciu krytycznej wartości powodują autoBreak)
Ostatnio zmieniony 15 lip 2015, o 12:04 przez Cyel, łącznie zmieniany 2 razy.
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Nie wiem, czy w tej kwestii 7 nie była lepsza od 6. Największą wadą 7 były chyba potworko-podręczniki, czy źle pamiętam?
Release the Przemcio!

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

trikk pisze:Nie wiem, czy w tej kwestii 7 nie była lepsza od 6. Największą wadą 7 były chyba potworko-podręczniki, czy źle pamiętam?
Ja do 7mej mam urazę za wdg mnie najgłupszą zasadę w Warhammerze ever, czyli Insane Courage;) Ale pewnie masz sporo racji :)
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Nad bronią mamy pochylic się z kolega Zglebi bo ma dużo pomysłów ale często skomplikowanych
On rzuca pomysłami ją obcinam je do grywalne=możliwej do zapamiętania formy

Dzięki za rady część zastosujemy na bank
Las pewnie będzie coś między 7a 8 ed
trikk pisze:Nie wiem, czy w tej kwestii 7 nie była lepsza od 6. Największą wadą 7 były chyba potworko-podręczniki, czy źle pamiętam?
Tak dobrze pamiętasz
6 prócz bretki ma wydane wszystkie podręczniki co jest przewagą i podręczniki te prócz De były dość zbalansowanie
Skreslenie fear outnumber nie robi z VC niszczycieli
7 była dobra i z niej też będę czerpał jak dorwe podręcznik

Podstawką jest 6ed
+to co dobre z 7i 8

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Cyel pisze:
trikk pisze:Nie wiem, czy w tej kwestii 7 nie była lepsza od 6. Największą wadą 7 były chyba potworko-podręczniki, czy źle pamiętam?
Ja do 7mej mam urazę za wdg mnie najgłupszą zasadę w Warhammerze ever, czyli Insane Courage;) Ale pewnie masz sporo racji :)
Chyba prościej mieć jedną linijkę wywalającą insane courage, niż 10, które z 6ed robią mini 7mą ;)
Release the Przemcio!

Cylindryk
Chuck Norris
Posty: 563

Post autor: Cylindryk »

Co z Bestiami?
Co z jednostkami, które są w obecnej edycji a wtedy ich nie było?

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Bardzo mi się podoba ta idea. Keep on! :mrgreen:

Jeszcze kwestia irytujących kresek - jednostka ma stubborn od 5 modeli w pierwszym ranku, chyba że jest ich (modeli) mniej - wtedy wszystkie modele musza być w pierwszym szeregu. W innym przypadku zasada stubborn nie działa.

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Cylindryk pisze:Co z Bestiami?
Co z jednostkami, które są w obecnej edycji a wtedy ich nie było?
Bestie o ile mi wiadomo miały własny podrecznik
Panowi pisze że to wstepne zasady. Wiekszość na forum osób jest dorosłych maja dzieci, rodziny życie osobiste mamy i My
Powoli będziemy wdrażać nowe jednostki ale trzeba robic to z głową, bo ed poprzednie nie miały jednostek po których stoły się uginały (poza VC i Doch)

Wpierw wprowadzamy takie jakie u nas są w klubie armie

O&G
DE
WoCh
WE
Bret
emp
VC

i to tez tylko zarys wstepny.
Magia najprawdopodobniej będzie 7ed. z czarami 6ed

Kazdą jednostkę nową będziemy testować i zmieniać
powoli tez nie chcemy systemu na za pięć sekund

Cyel prosił co nam chodzi po głowie to udostępniłem

Fluffy - celna uwaga - pamietam stubborn czy unbreak na kreskach
pewnie zaakcentujemy to tak:

jedn 5+modeli zeby mieć stubborn musi posiadać w pierwszym rzędzie przynajmniej 5 figurek
jedn poniżej 5fig wszystkie modele muszą być w pierwszej lini żeby mieć zasadę stubborn ;)
Ostatnio zmieniony 15 lip 2015, o 16:36 przez zaf, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marr
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 185

Post autor: Marr »

1 linia to też kreska ;)
Żeby nie było później niepotrzebnych spin to lepiej doprecyzować, że chodzi modele w 1 szeregu.

heimdall89
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: heimdall89 »

Wnoszę o przeniesienie tematu do działu inne.

Awatar użytkownika
Vlad
Wałkarz
Posty: 76
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Vlad »

Wnoszę żebyś przestal trollować.
Cyel pisze:
Vlad pisze:Szarże dalej losowe?
God NO! :shock:
Hehe, losowe szarże były chyba głownym powodem, dlaczego nie grałem w 8ed tyle co w poprzednie...

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Vlad pisze:Wnoszę żebyś przestal trollować.
Cyel pisze:
Vlad pisze:Szarże dalej losowe?
God NO! :shock:
Hehe, losowe szarże były chyba głownym powodem, dlaczego nie grałem w 8ed tyle co w poprzednie...
+1.
tyle ze ja piznolem wfb zupelnie w kat.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Wstępnie mi się podoba ale czy nie lepiej by było zrobić nakładkę 6 ed. na 8 edycję? Chodzi mi głównie o nowe AB bo wszyscy praktycznie oprócz Bretki i Skavenów mają nowe (i całkiem fajne AB).
Nie wiem czy zdzierżyłbym znowu że żyrek kosztuje 140 punktów, jest Rarem i musi trafiać templatką na 4+ Lekki obłęd to był.

A tak wywalić z 8 edycji losowe szarże i mierzenie stołu, parę innych zmian i da się grać (myśleć, oceniać odległości a nie rzucać kośćmi czy się udało "wymyśleć"). :)

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Idea bardzo mi się podoba.
Jest szansa na WFB takiego jakiego wszyscy kochają i kochali ;P

Od siebie zwrócę uwagę na zasadę Skirmish. W 5 edycji lekka kawaleria biegała jeszcze w skirmishu. 6 wprowadziła świetną i rewolucyjną zasadę Fast Cavalry. Świętnie pasowała do systemu, w którym regimenty poruszają się w klockach, odpadło upierdliwe poruszanie się w rozproszonej formacji i różne kwiatki z rozciąganiem skirmisherów po całym stole przy czym zachowano jednocześnie elastyczność ruchu lekkiej kawalerii. Problem w tym, że piechota nie doczekała się zasady Light Infantry, a w 8 edycji GW cofnęło się o 3 kroki do tyłu i wprowadziło najbardziej upierdliwe ustawienie skirmisherów, które chyba miało na celu tylko zniechęcić ludzi do wystawiania tych jednostek na stole. Od 5 edycji grałem tylko i wyłącznie Leśnymi Elfami i 8 edycyjna zasada skirmisherów zniszczyła mnie swoją "upierdliwością".
Dlatego proponuje, aby skirmish był wystawiany i poruszał się jak reszta jednostek - innymi słowy, aby dokończyć to co rozpoczęto z lekką kawalerią w skirmishu - czyli zasada skirmishu posiada te same zasady jak w 6 czy innej edycji, tylko wystawiana jest tak jak lekka kawaleria, czyli w formacji zwartej, do której będzie można na spokojnie używać treyów.

Odpadną wszystkie kwiatki z ruchem i rozciąganiem skirmisherów, a lekką piechotą będzie można grać równie przyjemnie jak zagonami lekkiej kawalerii ;P

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Kal_Torak pisze:Idea bardzo mi się podoba.
Jest szansa na WFB takiego jakiego wszyscy kochają i kochali ;P

Od siebie zwrócę uwagę na zasadę Skirmish. W 5 edycji lekka kawaleria biegała jeszcze w skirmishu. 6 wprowadziła świetną i rewolucyjną zasadę Fast Cavalry. Świętnie pasowała do systemu, w którym regimenty poruszają się w klockach, odpadło upierdliwe poruszanie się w rozproszonej formacji i różne kwiatki z rozciąganiem skirmisherów po całym stole przy czym zachowano jednocześnie elastyczność ruchu lekkiej kawalerii. Problem w tym, że piechota nie doczekała się zasady Light Infantry, a w 8 edycji GW cofnęło się o 3 kroki do tyłu i wprowadziło najbardziej upierdliwe ustawienie skirmisherów, które chyba miało na celu tylko zniechęcić ludzi do wystawiania tych jednostek na stole. Od 5 edycji grałem tylko i wyłącznie Leśnymi Elfami i 8 edycyjna zasada skirmisherów zniszczyła mnie swoją "upierdliwością".
Dlatego proponuje, aby skirmish był wystawiany i poruszał się jak reszta jednostek - innymi słowy, aby dokończyć to co rozpoczęto z lekką kawalerią w skirmishu - czyli zasada skirmishu posiada te same zasady jak w 6 czy innej edycji, tylko wystawiana jest tak jak lekka kawaleria, czyli w formacji zwartej, do której będzie można na spokojnie używać treyów.

Odpadną wszystkie kwiatki z ruchem i rozciąganiem skirmisherów, a lekką piechotą będzie można grać równie przyjemnie jak zagonami lekkiej kawalerii ;P
Ciekawe czyli skirmish wystepowałby w formacji zwartej ale nadal byłby lekka jedn tak?

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

zaf pisze:Ciekawe czyli skirmish wystepowałby w formacji zwartej ale nadal byłby lekka jedn tak?
Dokładnie tak ;P
W ten sam sposób potraktowana skirmishową lekką kawalerię, którą zbito w formację, ale zachowano nieskrępowany ruch.
Innymi słowy zasady skirmisha (light infantry) zostają, ale odpada jedynie zasada do 2 cali odstępu między figurkami.

Główna różnica między ruchem lekkiej kawalerii, a lekkiej piechoty w skirsmihu polegał na tym, że piechota posiadała modyfikator -1 kiedy jednostka z atakiem dystansowym opartym na BSie brała ich na cel. Stąd autorzy gry na siłę z niewiadomych mi przyczyn chcieli wizualnie zaakcentować tą zasadę do samego końca WFB, czyli 8 edycji. Ta wizualizacja to odstępy między figurkami (że niby dlatego jest -1 do trafienia) ;P. Problem w tym, że to zawsze było niepraktyczne, a w 8 edycji już tylko i wyłącznie upierdliwe ;P. Na ten przykład, gdyby Light Cavalry również miałaby otrzymać modyfikator -1 do strzelania w tą formację - kompletnie nie widziałbym potrzeby rozbijania kawalerii z powrotem w skirmish w odstępach miedzy modelami do 2 czy pół cala (w zależności od numeru edycji). Wtedy wystarczyłoby dodać jedynie zapis do zasady Light Cavalry i już po problemie. Sama wizualizacja odstępów jest zbędna, no chyba że zależy graczom na możliwości rozciągania formacji lekkiej piechoty w jakieś dziwne, bardzo długie łamane i odginane linie. Osobiście zawsze ceniłem sobie prostotę i schludność w nieskrępowanym poruszaniu się lekkiej kawalerii, która również mogła bawić się w kreski i inne, ale robiła to w ramach formacji zwartej. Dlatego uważam, że lekka piechota powinna zostać potraktowana tak samo, jak kawaleria skirmishowa podczas przechodzenia z 5 na 6 edycję.

Jest to dla mnie logiczna transformacja, która niepotrzebnie zatrzymała się w połowie, aby na samym końcu jeszcze cofnąć się w ewolucji ;P

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

WOW =D>

Nawet nigdy o czymś takim nie pomyślałem. Fantastyczne rozwiązanie!
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

ODPOWIEDZ