Oldhammer Rage of Zigmar (6ed armybook 7ed RuleBook)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Re: Oldhammer Rage of Zigmar (6ed armybook 7ed RuleBook)

Post autor: zaf »

-Qc- pisze:Przeciez pisze Ci Remo, ze to piekna historia pelna nostalgii... to był pozytywny komentarz :)

7 edycja miala durny outnumber i zasady terroru i fearu, 5 edycja miala high attack (tak kojarze, moge sie mylic) a 8 edycja ma swoja magie - kazdy system by GW byl spaczony jakimiś durnotami.

Granie w dowolna edycję wiec po prostu wiaze sie na granie w jakis system z wadami. Ale jak mowilem - jest to fajne i ciekawe dla ludzi grajacych w te systemy (ja nie gralem bo jestem za mlody) czyli dla dinozaurów (zaf, remo i inni 124 latkowie :D), dla mnie po prostu nie, nie mam sentymentu do tamtych gier

A Furion nie wzniesie sie ponad kontynent, ale to nie wina systemu :)
Gratuluje nie przeczyta i komentuje
Zasady F+O zostaną zmienione w tym systemie, testujemy tylko najlepszą opcję

OgrChudeusz
Wałkarz
Posty: 52

Post autor: OgrChudeusz »

Qc ma rację tyle że jego dyplomacja pozostawia wiele do życzenia.

Sam się nie załapałem na poprzednie edycje, a projekt śledziłem bo wyglądał zacnie. Na tyle zacnie że postanowiłem się rozejrzeć za podręcznikiem armijnym (gram ogrami) Podręcznika kupić się nie da, na aledrogo czy z drugiej ręki pojawia się sporadycznie. Zaś zainteresowanie kogoś młodego graniem w 7 edycję jest praktycznie niemożliwe. Niedostępne podręczniki, brak wsparcia i sensownych zasad. Dla mnie grającego od początku w 8 nie do pomyślenia jest wywalenie połowy jednostek, przesiadka na MSU i dostawanie łomotu praktycznie od każdego bo podręcznik jest aż tak słaby.
Konkludując Twój system jest dla tych kilkunastu osób które mają podręczniki, czas i nie grały armiami permanentnie dostającymi łomot oraz znajdą sobie kompana do grania.

Furion może i nie ma najlepszego PR, ale jego podręczniki może ściągnąć każdy, obejmują praktycznie wszystkie modele. Różnica jest olbrzymia.

Trzymam kciuki za doszlifowanie projektu, i powodzenie misji. Nie widzę jednak powodu do atakowania tych którzy patrzą na to jak na reanimację klasyka. Fajna bryka ale kumple mogą sobie na nią co najwyżej popatrzeć ;)

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Właśnie odgrzebalem moje zapasy i mam prawie wszystkie podręczniki armii
Acz fakt łatwiej zdobyć 8ed podręczniki

6ed była zbalansowana poza 2 podrecznikami ogrów i DE które łatwo można naprawić

Nie mogę jednak zaprzeczyć gra ta jest dla zapaleńców
Nowe jedn z 8ed maja być przystosowane powoli dla każdej armii po jednej

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Czy ktoś zna to:
http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic ... 7f2f737f6f

Jeszcze nie miałem czasu przejrzeć, ale jest to właśnie mod 7mej, robiony po tym jak wyszła 8ma i okazała się głupia, teraz nabierający nowego życia po wyjściu AoS.


ZŁOTE ZASADY przyświecające twórcom to dokładnie to, co zawsze uważałem za konieczne by z WFB fajnej gry zrobić grę absolutnie genialną. Na pewno uważnie przeczytam co jest w rulespacku, bo jeśli te obietnice są spełnione, to... =P~
1. What you pay for is what you get
The game uses a points system for a reason. So if you pay for something, it should be worth the price. On the other hand, if something is powerful it has to be priced accordingly.
2. Mortality
Everything in the game has to have a weakness that can be exploited, so that a balanced army has a reasonable chance to get rid of it over the course of a normal game if it chooses to invest a reasonable amount of resources to achieve it.
3. Moderate effects
All effects should have a reasonable effect on the game, taking point costs and ease of use into account. There should be virtually no effects that single-handedly are game changing, whatever their cost or drawbacks may be. Also, highly situational effects should be avoided as they are impossible to balance in an adequate way. The goal is to tone down the impact of luck as much as possible.
4. Balance over fluff
While the game should reflect the vision and feel of the Warhammer world, game balance has top priority.
5. The factor of luck
There will always be luck in a game of dice and while there are a lot of ways to minimize the impact of a lucky roll, the way some fundamental game mechanics work in Warhammer (especially Leadership tests), there will always be times when a single roll will decide the game. What can be done though is to give the player as much control as possible on when and where those rolls happen and give him tactical options to stack the probabilities in his favour.
6. Lean, definitive rules
Everything has to be as clear as possible. Get rid of unnecessary rules and make the ones left count. Although there might be optional rules, there has to be always a definitive way to do things that takes precedence.
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

ODPOWIEDZ