Powstało forum ageofsigmar.pl

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lasti
Falubaz
Posty: 1447
Lokalizacja: Kraków/Azyr

Re: Powstało forum ageofsigmar.pl

Post autor: Lasti »

To zdecyduj się czy piszesz bezpośrednio czy pośrednio, najlepiej na początku dyskusji :)
Zarzucasz mi brak argumentów, a jako jedyny zszedłeś z tematu ogólnego wyłącznie na pojazdy w moim kierunku, nie pisząc nic o kwestii gry.
Akurat Ty nie piszesz o środowisku a konkretnej osobie, czyli mnie - co potwierdza ta oto, Twoja wypowiedź:
Od zarania dziejów ludzie rywalizujący w WFB pluli na tych co nie lubili rywalizować. Teraz, przez AoS rolę się odwracają to zaczyna boleć co?
Uderz w stół, a nożyce się odezwą! Ja nikogo tam nie wskazywałem. Sam się właśnie ujawniłeś, skoro tak Cię to zabolało :lol2:
Niestety podtrzymuje to co pisałem wcześniej - nie pisałem o Tobie tylko o grupie graczy w środowisku :) A jako że otworzyłeś największy ogień to dostałeś z rozpędu. Nie martw się, poboli i przestanie.

Kończę z mojej strony te potyczki słowne, bo zdążyłem zauważyć, że szanowny użytkownik Embir oprócz całkowitego betonu umysłowego i braku patrzenia na problem inaczej niż krytyka, propaguje jakiś zabawny system bitewny, który jest swoistą karykaturo-kopią Warhammera w dodatku z paskudnymi modelami. To trochę jak kopać leżącego... :mrgreen:

Cheers!

@Edit:
Kosa pisze:
Lasti pisze:

A prawda jest taka, że grubą część flejmu o AoS wzbudzają właśnie gracze turniejowi lub obleśne marudy, które narzekają na wszystko co nowe.
gdzie widziałeś gracza turniejowego uczestniczącego w tych dziwnych przepychankach na tym forum? :)
Kosa, doskonale wiesz o co mi chodzi :wink: I nie napisałem, że na forum. Za "naszych czasów" sporo o tym dyskutowaliśmy w naszym lokalnym sklepiku :wink: Zapomniałeś? #nostalgłem
Ostatnio zmieniony 24 lip 2015, o 18:33 przez Lasti, łącznie zmieniany 2 razy.
Polska grupa zrzeszająca sympatyków Age of Sigmar:

https://www.facebook.com/groups/438370546345173/

Kerwantes
Mudżahedin
Posty: 324

Post autor: Kerwantes »

Najlepsze jest to że nasi trzej muszkieterowie robią tyle szumu, a w życiu WFB praktycznie już nie uczestniczą.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8709
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

@ Lasti

tak jest, a turnieje to fajna sprawa, ot sól tej ziemi ;)
i turnieje w AoSa będą fajne, raczej nie na rangę masterów i 50+ graczy (to nie da rady jednak) ale grono 10 osób w sklepie, raz w miesiącu może się niezle pobawić. Wpadnij 7 sierpnia do vanahejmu. I pewnie z "tych turniejowców" będę tylko ja :)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Lasti
Falubaz
Posty: 1447
Lokalizacja: Kraków/Azyr

Post autor: Lasti »

Kosa pisze:@ Lasti

tak jest, a turnieje to fajna sprawa, ot sól tej ziemi ;)
i turnieje w AoSa będą fajne, raczej nie na rangę masterów i 50+ graczy (to nie da rady jednak) ale grono 10 osób w sklepie, raz w miesiącu może się niezle pobawić. Wpadnij 7 sierpnia do vanahejmu. I pewnie z "tych turniejowców" będę tylko ja :)
O tym mówię! O to mi cały czas chodzi! Turnieje są spoko, nie demonizuję, ale z odpowiednim podejściem. Ty jesteś "turniejowcem" ale nie ziejesz nienawiścią i jadem na wszystko co nowe/inne. Chcesz sprawdzić AoS, dać mu szansę, pograć, obczaić czym to się je. Jeżeli Ci nie spasuje to Twoje prawo, ale już masz plusa za samo to, że chcesz to wypróbować, a nie od razu "zbanować to gó*no! weźcie swoje AoS do przedszkola!", nie przeprowadzając ani jednej gry w nowym systemie.

Wrzuć temat na forum AoS o tymże turnieju! Jak zdążę ogarnąć armię to się zjawie z przyjemnością :D Wszak w battla nie graliśmy razem od... 6 edycji :D

Czas pokaże czy scena turniejowa rozrośnie się w AoS. Kto wie jakie modyfikacje i nakładki szykuje GW na osławione już 4 strony zasad :wink: To wszystko jest za świeże, żeby od razu system grzebać lub wynosić na piedestał.
Polska grupa zrzeszająca sympatyków Age of Sigmar:

https://www.facebook.com/groups/438370546345173/

Kerwantes
Mudżahedin
Posty: 324

Post autor: Kerwantes »

Żeby nie było ja też nie mam nic przeciwko samym turniejom. Wiem też że jest sporo graczy turniejowych, którzy mają fajne podejście do hobby i przyjeżdżają grać świetnie przygotowanymi armiami ale niestety gro turniejowców mogłoby grać samymi podstawkami bo liczą się jedynie punkty w tabelce i top 20.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8709
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

Kerwantes pisze:Żeby nie było ja też nie mam nic przeciwko samym turniejom. Wiem też że jest sporo graczy turniejowych, którzy mają fajne podejście do hobby i przyjeżdżają grać świetnie przygotowanymi armiami ale niestety gro turniejowców mogłoby grać samymi podstawkami bo liczą się jedynie punkty w tabelce i top 20.

tacy raczej plasują się w top 100 ;) przynajmniej tak mi się wydaje...
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Meekee
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 118
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Meekee »

Pewnie masz racje, natomiast zjawisko jakim dotychczas były zasady ETC nasili się jeszcze bardziej, tak na ten moment przewiduję, żaden inny system na razie nie jest w stanie uzyskać sympatii większości.

Ciekawym wątkiem jest coraz mocniej rozwijana przez środowisko punktacja w AoS, o której piszę w osobnym temacie.

Awatar użytkownika
Byqu
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Byqu »

Mnie tylko ciekawi czemu ten wątek nie został jeszcze zamknięty. W końcu dyskusja nie ma nic wspólnego z tematem.
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Bo prowadzonej wojnie należy dać czas i pole, tak aby mogła sama wygasnąć.
Zamykając temat utworzy się tygiel, w którym będą narastały wojenne nastroje, a kiedy tych będzie już za dużo, wybuchną w spektakularnej eksplozji i powstanie kolejne 10 wątków jeden po drugim, w których będą się ścierać siły korporacyjnej Północy i secesyjnego Południa ;P
A wtedy trzeba będzie utworzyć dział "Północ vs Południe" - być może to pozwoli utrzymać konflikt w wybranym miejscu, aby nie palił wszystkiego wokół i nawiedzał inne działy ;P

Swoją drogą jestem ciekaw, czy w AoS wykrystalizują się jakieś ciekawe zasady, według których będzie można w ten system "grać". Porzucenie WFB przez GW raczej może wyjść tylko na dobre pod względem grywalności i balansu. Przy czym w AoS odczuwam, że gracze w ten system nie czują jakiś blokad jak ETC i inne compy, aby ograniczać się tylko do wybranych elementów systemu. Jeśli tak to przy tytanicznej pracy miłośnika AoS, może być wstanie zaoferować naprawdę ciekawy i grywalny system - wtedy sam bym chętnie w niego pograł. Tylko ciężko będzie wybrać między najlepszą fanowską wersją WFB, a najlepszą fanowską wersją AoS - no chyba, że ma się swobodne możliwości pałowania w oba takie twory.

Awatar użytkownika
Byqu
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Byqu »

Jest dział AoS w innych systemach, niech tam spamują.
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN

Awatar użytkownika
Meekee
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 118
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Meekee »

Kal_Torak pisze:Tylko ciężko będzie wybrać między najlepszą fanowską wersją WFB, a najlepszą fanowską wersją AoS - no chyba, że ma się swobodne możliwości pałowania w oba takie twory.
Tu jest nierówny podział. Z różnych stron do WFB jest tworzonych wiele nowych edycji post 8.0. W przypadku AoS jest tworzona punktacja i modyfikacja zasad.
Nawet jeśli jest więcej na papierze zmian koniecznych w zasadach AoS, to istotne jest że nie ma problemu z wyborem rdzenia co do zasad (edycji) jak i zasad jednostek. A jedynie podobnie jak w ETC jest prowadzona poprawka, choć na większą skalę.

Nie ma to przekonać nikogo, ale jedynie spostrzeżenie że nawet jeśli ludzie podzielą się na świecie po połowie (mod AoS) i różne edycje WFB 6.5,8.5,9.0 to sprawa światowej administracji tychże zasad i dominanty byłaby po stronie AoS.

Nie no, serio pisze :D a przynajmniej do czasu wydania przez środowisko WFB najbardziej nastawione na grę swojego własnego systemu ;)

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Meekee pisze:Nie ma to przekonać nikogo, ale jedynie spostrzeżenie że nawet jeśli ludzie podzielą się na świecie po połowie (mod AoS) i różne edycje WFB 6.5,8.5,9.0 to sprawa światowej administracji tychże zasad i dominanty byłaby po stronie AoS.
Z tym do końca, to nie jestem pewien. To dość szczególny przypadek. AoS musi sobie wyrobić nowe pokolenie graczy, bo te co już miało w WFB, to nawet nie tyle co nie trafia do nich AoS, ale bardziej drażni same słowo "Games Workshop". Moim zdaniem jeśli gracze czterdziestkowi rzucą się na AoS i będą wstanie pałować mocno oba te systemy, to wtedy AoS stanie się "hitem". Jeśli gracze czterdziestkowi dość obojętnie przejdą obok tego systemu, to raczej spodziewam się, że za 2-3 lata będzie druga edycja AoS, która w zasadzie będzie powrotem do WFB i jego właściwą 9 edycją. Co prawda nie wiem wtedy czy gracze dadzą się na to złapać - wtedy z pewnością rozgorzeje nowa wojna spod znaku "czy GW ma mnie za debila?" ;P

No ale raczej podział na Północ i Południe rysuje się na stały i długoletni podział. Nie wiem czy GW oto dokładnie chodziło ;P.

Awatar użytkownika
Lasti
Falubaz
Posty: 1447
Lokalizacja: Kraków/Azyr

Post autor: Lasti »

Compy do AoS powstają obecnie jak grzyby po deszczu i są naprawdę sensowną bazą do stworzenia czegoś lepszego.
Najbardziej popularny obecnie jest AzyrComp (http://www.louisvillewargaming.com/Files/AzyrComp.pdf), który ułatwia dobieranie armii do siebie by były w miarę równe, ale oczywiście nie jest bez wad. Dodatkowo tnie kilka zasad podstawowych ale to kwestia dyskusyjna.

A tutaj powstał Comp, który nadaje każdej jednostce wartości punktowe. Czyli można umówić się na grę na 2000 pkt i heja :P
https://sites.google.com/site/ageofsigmarsdk/downloads

Oczywiście nie są to doskonałe rozwiązania, jednak jak wspomniałem, temat jest obecnie mocno maglowany i na przestrzeni kilku tygodni powinny powstać już jakieś solidne compy, dla chętnych :wink: Na forum AoS obecnie też pracujemy nad podobnym systemem :wink:
Polska grupa zrzeszająca sympatyków Age of Sigmar:

https://www.facebook.com/groups/438370546345173/

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

same zasady to hit, to wound, to save sa calkiem znosne.
przełożenie Damage na modele juz mniej (np 1 trafienie zadajace d6W, wykulam 5 i musze sciagnac 5 piechociarzy mi srednio lezy ale to kwestia przyzwyczajenia)

nie podoba mi sie zasada ruchu, szarzy a potem jeszcze maksymalizacja przed atakami.
naprawde bardzo trudno jest niezaszarzowac.

Awatar użytkownika
Meekee
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 118
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Meekee »

Tylko który z tych compów jest bardziej sprawiedliwy?
Lasti pisze:Najbardziej popularny obecnie jest AzyrComp (http://www.louisvillewargaming.com/Files/AzyrComp.pdf), który ułatwia dobieranie armii do siebie by były w miarę równe, ale oczywiście nie jest bez wad. Dodatkowo tnie kilka zasad podstawowych ale to kwestia dyskusyjna.
Ten comp ma małą "skalę"/"dokładność" punktów, może i ułatwia to liczenie, bo większość jednostek jest w koszcie 1,2,3,4,5,6,7... punktów, ale lepiej chyba mieć niuansy typu lepszy strzelec vs gorszy, czyli 11 czy 13 punktów na przykład. Na dodatek przyjemniej jest mieć chyba skale punktową zbliżoną do WFB ?
Lasti pisze: A tutaj powstał Comp, który nadaje każdej jednostce wartości punktowe. Czyli można umówić się na grę na 2000 pkt i heja :P
https://sites.google.com/site/ageofsigmarsdk/downloads
Ten drugi comp jest bardzo podobny do http://www.aospoints.com/ i tym samym w założeniu do WFB. Ciekawostką jest porównanie podejścia w jego wytworzeniu. Widać różne metodologie, dajmy na przyklad Bretonnie:
unit: aosp vs skd
kotr: 33 vs 27
qk: 38 vs 38
gk: 46 vs 37
pegasi: 104 vs 51

Widać nie tylko różnice cen jeden na jeden ale również inna kolejność w sile. Dla mnie teraz jest czas i miejsce na takie analizy, więc jakby kto chciał na tym czy drugim forum...

ODPOWIEDZ