9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: JarekK, Fluffy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9412
Rejestracja: 10 gru 2006, o 21:40
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: 9th Age

Post autor: Kołata » 26 paź 2015, o 10:49

Wyluzujcie chłopaki. To że na początku będzie burdel było wiadome, bo jest tam wielu randomowych ludzi.
Natomiast w Rules Teamie są sami doświadczeni gracze, a to oni będą korygować i zatwierdzać te booki.
Zdaje się, że 1 wersja gotowych army booków ma być za tydzień. Wtedy będzie można narzekać lub bić brawo.

W sobotę trochę pograliśmyw JH. Na stołach pojawiły się centaury, minotaury, gorgona, cyklop, flamery, rydwany slaanesha, black coach, black knighci czy carnozaur. Grało się bardzo fajnie i chce się więcej :)

Bretonnian
Falubaz
Posty: 1142
Rejestracja: 19 gru 2006, o 21:04

Re: 9th Age

Post autor: Bretonnian » 26 paź 2015, o 11:21

Dla mnie ten book jest o wiele słabszy niż wersja TAC, napisałem już nawet post na forum. Blessing znerfiony, Formacja lancy dalej słabsza niż była na 6 edycyjnym booku - Co ci dają 3 impacty w szarży? to rzeczywiście tak dużo? Erranci znerfieni totalnie, Realmy droższe a ten hand weapon tego nie rekompensuje, magiczki droższe. Virtue - znerfione, może z dwie są grywalne. To co zrobili ze starym HKB/Honor of Dragon Slayer z TAC'a to jakiś żart - Ciekaw jak Breta ma teraz zabić te 4 treemany WE, czy napór charakterów WoCH'u. Itemy średniawe co najwyżej. Gralowcy z Kosmosu. Więcej napisałem w poście - odsyłam jeśli chcecie przeczytać http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... #post46937
Jak na razie BIEDA i jeszcze raz BIEDA :(

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10312
Rejestracja: 14 gru 2006, o 22:50
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Kontakt:

Re: 9th Age

Post autor: Dębek » 26 paź 2015, o 11:50

RBook oceniam bardzo wysoko. Kompleksowy, spójny, ogólnie same+.
Jednakże lory już napawały mnie obawami. Są imo przekombinowane, przepakowane. Wolałem stare dobre 6 czarów, z jednym CV, jednym zasięgiem, jednym prostym efektem. Nic jednak nie mówiłem. Myślałem sobie trudno, jakoś z tą magią wytrzymam.
ABooki to jednak kolejny, po lorach, krok w stronę combohammera, który totalnie mnie nie jara. Myśleć to ja lubię na poziomie gry, a nie na poziomie składania rozpy. Przeciwnika wolę wymanewrować, niż wycombować. Skupiliby się na 2 zasadach armijnych, tworzących unikalny klimat każdej armii. 1-2 opcjach unikalnego uzbrojenia dla danej armii. Do jednostek specjalnych daliby po 1 dodatkowej zasadzie, do rarowych po 2. Resztę czasu i uwagi poświęciliby na dobranie zbalansowanych statystyk i właściwej wycenie oddziałów.


Edit. Tak czy siak 9th age > 8th edition. W 8 ed do przekombinowanych lorów, przekombinowanych oddziałów i totalnego braku balansu dochodził jeszcze totalny burdel w zasadach.
Ostatnio zmieniony 26 paź 2015, o 12:01 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Rejestracja: 11 gru 2006, o 00:30
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Re: 9th Age

Post autor: Asassello » 26 paź 2015, o 12:00

Dębek pisze:RBook oceniam bardzo wysoko. Kompleksowy, spójny, ogólnie same+.
Jednakże lory już napawały mnie obawami. Są imo przekombinowane, przepakowane. Wolałem stare dobre 6 czarów, z jednym CV, jednym zasięgiem, jednym prostym efektem. Nic jednak nie mówiłem. Myślałem sobie trudno, jakoś z tą magią wytrzymam.
ABooki to jednak kolejny, po lorach, krok w stronę combohammera, który totalnie mnie nie jara. Myśleć to ja lubię na poziomie gry, a nie na poziomie składania rozpy. Przeciwnika wolę wymanewrować, niż wycombować. Skupiliby się na 2 zasadach armijnych, tworzących unikalny klimat każdej armii. 1-2 opcjach unikalnego uzbrojenia dla danej armii. Do jednostek specjalnych daliby po 1 dodatkowej zasadzie, do rarowych po 2. Resztę czasu i uwagi poświęciliby na dobranie zbalansowanych statystyk i właściwej wycenie oddziałów.
To właśnie zrobili twórcy KoW2.
Tylko wtedy okazuje się, że dla graczy WFB jest to za mało skomplikowany system.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10312
Rejestracja: 14 gru 2006, o 22:50
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Kontakt:

Re: 9th Age

Post autor: Dębek » 26 paź 2015, o 12:04

Asassello pisze:
Dębek pisze:RBook oceniam bardzo wysoko. Kompleksowy, spójny, ogólnie same+.
Jednakże lory już napawały mnie obawami. Są imo przekombinowane, przepakowane. Wolałem stare dobre 6 czarów, z jednym CV, jednym zasięgiem, jednym prostym efektem. Nic jednak nie mówiłem. Myślałem sobie trudno, jakoś z tą magią wytrzymam.
ABooki to jednak kolejny, po lorach, krok w stronę combohammera, który totalnie mnie nie jara. Myśleć to ja lubię na poziomie gry, a nie na poziomie składania rozpy. Przeciwnika wolę wymanewrować, niż wycombować. Skupiliby się na 2 zasadach armijnych, tworzących unikalny klimat każdej armii. 1-2 opcjach unikalnego uzbrojenia dla danej armii. Do jednostek specjalnych daliby po 1 dodatkowej zasadzie, do rarowych po 2. Resztę czasu i uwagi poświęciliby na dobranie zbalansowanych statystyk i właściwej wycenie oddziałów.
To właśnie zrobili twórcy KoW2.
Tylko wtedy okazuje się, że dla graczy WFB jest to za mało skomplikowany system.
Wiem jak wygląda KoW. Podoba mi się ogólny zamysł tego systemu, ale nie przemawia do mnie zupełnie mechanika gry. Myślę, że w tym tkwi problem wielu graczy WFB.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Rejestracja: 19 gru 2006, o 05:58
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Re: 9th Age

Post autor: Karli » 26 paź 2015, o 12:30

Ani bardzo uboga faza magii. Brak wchodzenia bohaterami do oddziałów...
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2821
Rejestracja: 15 sty 2007, o 23:43

Re: 9th Age

Post autor: Kal_Torak » 26 paź 2015, o 18:05

Karli pisze:Ani bardzo uboga faza magii. Brak wchodzenia bohaterami do oddziałów...
To zmniejsza "combowalność" gry, o której wspominał Dębek oraz zwiększa manewrowość.

W WFB magia zawsze była przekombinowana i jest sama w sobie systemem w systemie.

Ogólnie KoW2 w teorii odpycha brakiem skomplikowania właściwym dla WFB. Wiem, bo też na początku miałem takie wrażenie. Dopiero jak pograłem w ten system to uderzyła mnie grywalność tego systemu, szybkość i lekkość prowadzenia jednostek. Cała gra polega głównie na wymanewrowaniu przeciwnika - wszystko zostało postawione na ten aspekt. Teraz jest o tyle ciekawe, że od combosowania jest świetnie do tego stworzona Warmachina, a od manewrowania jest KoW2. Przy WFB trzyma ludzi raczej ogromny sentyment do tej gry i przywiązanie do jego świata i jednostek. Pytanie czy WFB stojące pomiędzy KoW i Warmachiną bez zmiany charakteru starej i skomplikowanej mechaniki 8 edycji wytrzyma próbę czasu.

Osobiście wciąż czekam na system bitewny, który będzie miał ruch naprzemienny - aktywujesz oddział naprzemiennie z przeciwnikiem i po aktywacji wszystkich kończy się tura. Takie rozwiązanie mamy w szachach, warcabach, w zasadzie wszystkich najpopularniejszych grach planszowych o charakterze strategicznym i taktycznym czy nawet bitewniaku planszówkowym Battlelore Druga Edycja. Tutaj twórcy 9 edycji mogliby się przełamać i przynajmniej wywalić z warhammera mechanikę fazowego ruchu całą armią. Z reguły gry są dużo ciekawsze jak jest ruch naprzemienny - to by odróżniało w pozytywny sposób nowego warhammera od Warmachiny czy KoWa.

No ale rozumiem, że bano się grzebać w mechanice Warhammera, stąd 9 edycja ma być poprawioną wersją 8 edycji. Jak naprawią skirmish wywalając te absurdalne pół calowe odstępy to wrócę do gry w 9 edycję leśnymi elfami (bo mam armię natury i leśniaków do KoWa plus z warmachinową Circle of Orboros). Warunkiem jest poprawienie największego absurdu 8 edycji, czyli ten nieszczęsny skirmish ;P.

Awatar użytkownika
Glonojad
Falubaz
Posty: 1443
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 17:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: 9th Age

Post autor: Glonojad » 26 paź 2015, o 18:49

Dębek pisze: ABooki to jednak kolejny, po lorach, krok w stronę combohammera, który totalnie mnie nie jara. Myśleć to ja lubię na poziomie gry, a nie na poziomie składania rozpy. Przeciwnika wolę wymanewrować, niż wycombować.
Choć się z Tobą zgadzam (w tym sensie, że chciałbym móc złożyć to, co fajnie na stole wygląda i/lub niesie za sobą pewną myśl fabularną a wciaż mieć szansę na w miarę równą grę), to mam wrażenie, że 90% graczy WFB jednak combohammer bawi. Jak się popatrzy na główne komentarze po raportach bitewnych, to z reguły jest "to weź, tamto wyrzuć, a najlepsze combo jest takie". Dyskusja o wystawieniu, manewrach, jest duuużo rzadsza. No ale może to ja na takie raportu trafiam.
Uprawa warzyw od 1997 roku
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5063
Rejestracja: 6 sie 2009, o 22:34

Re: 9th Age

Post autor: Stan » 26 paź 2015, o 19:40

IMO źle na to patrzysz, ciężko dyskutować o manewrach na forum, takie rzeczy omawia się podczas bitwy przy stole. Inna sprawa, że to wtedy podpowiadanie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Falubaz
Posty: 1443
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 17:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: 9th Age

Post autor: Glonojad » 26 paź 2015, o 19:48

Owszem, ciężko. O rozpiskach bez wątpienia łatwiej.

Tyle,że nawet jak się człowiek namęczył i zrobił 12 schematów ruchu, to i tak temat manewrów drugorzędny jest.
Uprawa warzyw od 1997 roku
Obrazek

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358
Rejestracja: 25 sie 2014, o 22:30

Re: 9th Age

Post autor: Nargh » 26 paź 2015, o 19:52

Pytanie o zasady: czy po wykonaniu szarży należy dostawić się do przeciwnika w pierwszej legalnej pozycji, czy też panuje pełna dowolność? Chodzi mi o sytuację w której np. odginam oddział jednym modelem postawionym pod nos maga siedzącego w rogu oddziału. Czy przeciwnik musi dostawić się tym magiem do walki, czy też może dostawić się drugim rogiem (pamiętając o maksymalizacji).

Awatar użytkownika
rusek
Mudżahedin
Posty: 312
Rejestracja: 5 sie 2013, o 08:47
Lokalizacja: Kraków NH

Re: 9th Age

Post autor: rusek » 26 paź 2015, o 19:55

Kal_Torak pisze: Osobiście wciąż czekam na system bitewny, który będzie miał ruch naprzemienny - aktywujesz oddział naprzemiennie z przeciwnikiem i po aktywacji wszystkich kończy się tura.
Taki system w pewnym sensie jest w bolcie ;)

Awatar użytkownika
Azurix
Masakrator
Posty: 2910
Rejestracja: 13 gru 2011, o 02:16
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Re: 9th Age

Post autor: Azurix » 26 paź 2015, o 19:56

rusek pisze:
Kal_Torak pisze: Osobiście wciąż czekam na system bitewny, który będzie miał ruch naprzemienny - aktywujesz oddział naprzemiennie z przeciwnikiem i po aktywacji wszystkich kończy się tura.
Taki system w pewnym sensie jest w bolcie ;)
A o Wolsungu nie słyszeliście? :wink:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2821
Rejestracja: 15 sty 2007, o 23:43

Re: 9th Age

Post autor: Kal_Torak » 26 paź 2015, o 20:25

Azurix pisze:
rusek pisze:
Kal_Torak pisze: Osobiście wciąż czekam na system bitewny, który będzie miał ruch naprzemienny - aktywujesz oddział naprzemiennie z przeciwnikiem i po aktywacji wszystkich kończy się tura.
Taki system w pewnym sensie jest w bolcie ;)
A o Wolsungu nie słyszeliście? :wink:
Słyszałem ;P

Tego typu ruch jest popularny w skirmishach. Mi zaś chodzi o "system bitewny" czyli taki bardziej masowy. Na ten przykład w Warmachinie jest ruch naprzemienny ale tylko w obrębie własnej tury (aktywuje się naprzemiennie po kolei wszystkie swoje jednostki). O ile pamiętam jedyny system bitewny jaki znam (typu fantasy) z takim ruchem to Chronopia.

Awatar użytkownika
SZKODNIK-HE
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 130
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 19:19

Re: 9th Age

Post autor: SZKODNIK-HE » 26 paź 2015, o 22:07

mógł by ktoś dać link do najbardziej aktualnej wersji booków do He i lizaków
na forum 9th jest "Temporary Army Compendium"
z tego można korzystać czy jest coś już bardziej aktualnego ?

a no i takie jedno pytanie jak w końcu działają tarcze i pary save ?

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4578
Rejestracja: 12 gru 2006, o 21:27
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Re: 9th Age

Post autor: Semi » 27 paź 2015, o 08:59

TAC jest obecnie aktualna wersja zasad, 2.11 maja byc army booki, opis dzialania pary save masz dokladnie opisany w zasadach...
Obrazek

Dargor
Chuck Norris
Posty: 490
Rejestracja: 10 kwie 2012, o 15:02

Re: 9th Age

Post autor: Dargor » 27 paź 2015, o 09:24

Witam,
Osobiście wciąż czekam na system bitewny, który będzie miał ruch naprzemienny - aktywujesz oddział naprzemiennie z przeciwnikiem i po aktywacji wszystkich kończy się tura. Takie rozwiązanie mamy w szachach, warcabach, w zasadzie wszystkich najpopularniejszych grach planszowych o charakterze strategicznym i taktycznym czy nawet bitewniaku
Dropzone Commander to pierwszy z brzegu system bitewny z naprzemienną aktywacją. Gdzie co prawda nie aktywujesz oddziałów tylko grupy (np 3 oddziały czołgów + transport) ale jest system naprzemiennej aktywacji na który czekasz.
Albo całkiem "nowy" system bitewny Warhammer 40000 Epic z lat osiemdziesiątych miał naprzemienną aktywację...

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2821
Rejestracja: 15 sty 2007, o 23:43

Re: 9th Age

Post autor: Kal_Torak » 27 paź 2015, o 09:35

Sporo systemów historycznych ma naprzemienną aktywację. Kilka starych jak Epic czy Chronopie też da się wyciągnąć jako przykład, ale nie oto chodzi ;P. Pisałem w kontekście popularnych systemów fantasy i nawiązania konkurencji 9 edycji WFB ze swoimi naturalnymi rywalami. Sęk w tym, że 9th Age to jedynie poprawiona wersja 8 edycji. Ciężko powiedzieć czy to dobrze czy źle.

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1964
Rejestracja: 11 gru 2006, o 10:12

Re: 9th Age

Post autor: Aldean » 27 paź 2015, o 13:51

Mam dokladnie tak samo jak kolega Dębek. jesli chodzi o armybooki
booki wydają sie wypełnione wishlistami, które niestety jakims cudem zostały przepchniete.

jestem turbo na nie.

ravening hordes wróć:<
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1024
Rejestracja: 6 sty 2015, o 21:43
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel » 27 paź 2015, o 14:54

narazie są dwa booki: Bretka i Bestie. reszta to drafty
We can't stop here. This is bat country.

ODPOWIEDZ