9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Re: 9th Age

Post autor: Laik »

Realnie te zmiany utrudniają zaklęcia o 1, umożliwiają grę bez magów, polepszają bound spelle.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Moim zdaniem musimy się uzbroić w cierpliwość. Niestety, albo stety przyjęto model tworzenia zasad w oparciu o konsultacje z graczami, a gracze, jak to gracze pomysły mają różne. Ja osobiście wolałbym w tym wypadku bardziej autorytarne rządy, czyli przedstawiają gotowy zestaw zasad, a cała reszta nie ma w tej kwestii nic do gadania. Skoro jednak dali nam prawo by czynnie uczestniczyć w procesie tworzenia zasad, to musimy przestać narzekać, że to tyle trwa i ciągle się coś zmienia. Na mój rozum, zbytnio starają się dogodzić wszystkim. Jeśli zasiadają tam sensowni ludzie, w co nie mam powodu wątpić zważywszy na merytoryczną jakość RB, to wszystko powinno zmierzać we właściwym kierunku.

Jestem też gorącym zwolennikiem koncepcji aby obecnie, po testach nowego RB, skupić się wyłącznie na wywalaniu rzeczy zbędnych, które nie wnoszą nic nadzwyczajnego do gry, a jedynie ją komplikują. Nie bez przyczyny mówi się, że w takich wypadkach najbardziej twórczym działaniem jest skreślanie, więc każda skreślona linijka może nam tylko wyjść na dobre.

Jestem po kolejnej lekturze RB i to co ostatnio rzuciło mi się w oczy to zbędne (w mojej ocenie) wymyślanie na siłę zasad domków. Zwykły impas wystarczyłby w zupełności. Albo jakieś dodatkowe zasady terenów typu flamable na polu, albo dangerousy dla modeli z ognistymi atakami. Za dużo zamieszania jest też z zasadami coverów. Dlatego do wszelkich skreśleń podchodzę bardzo optymistycznie.

Podobnie rzecz się ma z AB. Świetny skądinąd AB do beastmanów zawiera całą masę zbędnych zasad.
Primal - Ok, forest strider - Ok, Totemy jak najbardziej, ale też trochę za dużo w nich zbędnych pierdół. Natomiast cała reszta? Cytując klasyka, komu to potrzebne? :wink:
Ostatnio byłem na turnieju w roli obserwatora i mam obraz tego, czy dla przeciętnego gracza stopień złożoności 9th age jest za duży, za mały, czy w sam raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1993

Post autor: Aldean »

Calkowicie zgadzam sie z Debkiem,
dlatego tez czekam na finalny produkt, bo narazie nie da sie grac;]

a tym czasem poznanski format FTW
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

@Dębek
Pełna zgoda.
Mam tylko nadzieję że na forum 9th Age również to napiszesz/napisałeś.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Jeszcze niech zmienią atrybuty dla każdego lora na coś prostszego co nie wymaga osobnego targetu. Im tego mniej tym lepiej. Wystarczy niech niektóre lordy:
a) zbierają tokeny: tak jak w Patch of Change ( łatwizna zaznaczać sobie na karcie monetami )
b) niektóre niech oddziałują tylko na Castera: jak w Patch of Butchery ( nawet jeśli nie ma opcji by zwielokrotnić efekt)
c) niech dają automatyczny kosmetyczny efekt w dwóch wersjach ( dla czarów ofensywnych np dla Patch of Fire: podobnie jak w poprzedniej edycji - jeśli byłeś celem czarów z tego lora i dostajesz kolejny to otrzymujesz D3 S4 Flaming hit, jeśli jest to już 3 czar to 2D3 etc. Jeśli czar jest agumentem to dostajesz Fireborn. Coś na podobę jest w Patch of Sands.
Obrazek

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3110

Post autor: Crusader »

Zgadzam się z atrybutami, że są spore dysproporcje. Taki Light ma bardzo przyjemny atrybut i do tego wciąż te absurdalne czar jak siatka, która na 5+ potencjalnie kończy grę jak ktoś zaryzykuje oraz ws10I10

pozdro

Awatar użytkownika
Gasior
Postownik Niepospolity
Posty: 5108
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Gasior »

Zgadzam się. W10I10 to chyba teraz najlepszy czar w grze. Powinni uprościć tą magię.
:twisted: always Vampire :twisted:

Awatar użytkownika
efferus lupus
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 141

Post autor: efferus lupus »

Jak aktualnie wygląda sprawa z look out dla bohaterów ? Na której stronie znajdę to w podręczniku zasad ?

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3110

Post autor: Crusader »

Już nie ma czegoś takiego jak look out. W herosa można trafić dopiero jeśli jest mniej niż 5 modeli w oddziale o takim samym troop type jak heros.
Ostatnio zmieniony 20 gru 2015, o 20:39 przez Crusader, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
efferus lupus
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 141

Post autor: efferus lupus »

A co w sytuacji gdy w oddziale piechoty (podstawka 25x25) jest bohater na koniu (podstawka 25x50) ? Powiedzmy ze łucznicy czy tez pocisk trafia 10 razy to te trafienia dzieli się po równo ? Czyli 5 w oddział 5 w hero ? Jak wygląda sytuacja z armatą czy też balistą może od razu strzelać po konnym bohaterze w oddziale piechoty ?

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3110

Post autor: Crusader »

Jeżeli heros ma inny troop type (czyli tak jak napisałeś bohater cavalry w unicie infantry) to balista i inne maszyny mogą od razu wybrać go za cel pierwszego hita.
Jeżeli trafiasz w taki oddział np. 7 szkieletów z herosem na koniu w środku i trafiasz w taki unit 10 razy ze strzelania to pierwsze 8hitów idzie w każdy model (7 na szkielce i 1 w hero), a ostatnie 2 hity możesz rozdysponować jak chcesz, ale w herosa max jeden dodatkowy w takiej sytuacji. Gdybyś trafił 17 razy to byłoby 14 hitow w unit, 2 w herosa i ostatni hit możesz przydzielić znowu w herosa.

Mam nadzieję, że zrozumiale napisałem ;)

Awatar użytkownika
efferus lupus
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 141

Post autor: efferus lupus »

Dzięki wielkie :) Chciałem zwiększyć poziom save mojego bohatera do 1+ sadzając go na wierzchowca, ale niestety w tej edycji to mała korzyść z porównaniu z tym na co go narażam :P

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Wsadz go do jazdy po prostu - będzie tam bezpieczny ☺
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
efferus lupus
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 141

Post autor: efferus lupus »

Zostanę jednak przy tym save 2+ gdyż w 9 edycji planuje grać głównie na piechocie :)

Awatar użytkownika
RedScorpion
Falubaz
Posty: 1161
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: RedScorpion »

Przeczytałem właśnie nową wersję podręcznika do chadecji. To są idioci, armia nigdy nie była topowa, wersja 0.10 dała powiew świeżości i już teraz wszystko zepsuli. Prophet z LD9, infernale z siłą 3 i tylko heavy armourem, bull centaury w rare, cała stara artyleria w rare. Prophet i mali magowie bez zasady inżynieria. Banner dla bulli, który wreszcie ugrywalnił tę jednostkę już zepsuty. Brak mi słów. Wracam chyba do planszówek.

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Marnie ID wyglądają niestety. A to jest przecież nowy podręcznik, który miał być odpowiedzią na dotychczasowe problemy.

Awatar użytkownika
RedScorpion
Falubaz
Posty: 1161
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: RedScorpion »

"Marnie" to mało powiedziane. Zagrałem w niedzielę turniej na wersji 0.10 było dobrze. Do poprawy był Kadajec bo za mocny, albo za tani. Poza tym reszta nie wymagała już żadnej ingerencji. Wzięli idioci ołówki i zepsuli wszystko. Dobrze, że FFG robi tak dużo dobrych planszówek, że z 9th Age nie trzeba będzie się męczyć.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Ogólnie tu raczej cięcia weszły - alter zniknął, łuki droższe, tancerze drożsi...

Większość ok, przy niektórych ciężej zaakceptować ale cóż - imo nie jest źle.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Imperium faktycznie biedne w opór. Zmiany w kierunku balansu miały dążyć ale jakoś tego nie widać. Boostuje się słabych swordmasterów a nerfi przekozackie dragon ogry...
Redscorpion - nie patrzyłem po zmianach ale iron deamon i blunderbussy były zbyt mocne
Obrazek

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Ale wy marudzicie na te imperium zagrałem parę bitew emp i pare przeciw emp i uważam że to naprawdę bardzo dobrze napisana armia. Można grać defensem jak i ofensem, piechota jak i kawaleria albo w ogóle pół na pół tak jak ja teraz jednym słowem mogło by zostać jak jest. Za to zgodzę się że wciąż są booki które są lekkim nieporozumieniem np woch :wink:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

ODPOWIEDZ