9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
thorash
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 161
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Re: 9th Age

Post autor: thorash »

Nie wiem jak jest w innych armiach, tak jak pisałem wcześniej nie jestem też mega graczem.. wszystkie zmiany z RB na + oprócz jednostek scorujących, ale układając demony multikulti co chwile łapałem się za głowę PO CO...!? Jestem słaby z angielskiego to sobie tutaj po polsku po prostu ponarzekam na polskim forum.

Moim zdanie istnieje coś takiego, jak Points Value istnieje coś takiego jak CHAR / CORE / SPEC / RARE....
Punkty i Podział, podziałem balansuje się taktyczność (i to jak wygląda cała bitwa) czy gra jest herohammerem czy taktycznym na corach itd itd a punktami waży się siłe danej kombinacji.

Na serio tak ciężko jest tym operować? Zmienić koszt bestii nurgle'a jeśli jest dobra ? Jeśli ciągle ciągle ciągle jest za dobra pomimo, że kosztuje już x3 wiecej to próbować zmienić jej charakrystykę lub zaingerować w specjalne zasady aby taka nie była ? Trzeba robić 0-10 dawać specjalne procenty inne specjalne procenty zmieniać te inne specjalne procenty gdy zmieni się na mono. Potem zmieniać te 0-x jak robi sie warbandę...

Pierwsza myśl jaka do mnie trafiła podczas układania rozpiski brzmiała:

Szkoda, że nie ma jeszcze specjalny procentów od przyjaźni i nienawiści demonów, szkoda, że każda jednostka nie ma osobnych punktów demonicznej geometrii tak aby za pomocą tych punktów wyliczać spec układ i wzór z którego na koniec ma wyjsć pentagram. Jak wyjdzie pentagram rozpiska legalna jak nie no to niestety... - układaj dalej

Nie lubiłem wszystkich balansów przekonałem się tylko do ostatniej wersji ETC bo była najprzyjemniejsza. Wszędzie mnie dręczył fakt, że balansuje się wszystkim wkoło tylko nie tym czym się powinno balansować czyli Wartością Punktową. Coś jest dobre to jest drogie, coś jest drogie krytycznie a i tak się tym wygrywa albo i tak psuje całą rozgrywkę to ingeruje się zasady. Wyczuwam powrót do starych prób - mi się to nie podoba. Nie było tego 0-cośtam przy każdej jednostce na początku T9A oraz milinoa różnych procentowości i byłem tym zachwycony.

Na tak wysokim poziomie kiedy skraca się championowi charakterystkę by usprawnić kombat i nie robić drugiego rzutu tylko poprostu dodać kostkę. Wśród takiej mega fajnej kosmetyki, pojawia się coś IMO co zupełnie odchodzi od intuicyjności i usprawnień. Scorującą jednostkę cechował Sztandar (było ją widać na stole) cechowała także sposób zachowania. Trzeba było mieć sztandar i nie mieć light troops. Teraz trzeba znać na pamięć każdy book. Tyle ode mnie za 1h gram 2 bitwy to coś może więcej dam znać.

Naprostujcie mnie skarćcie jeśli coś źle wnioskuję.. Może się czegoś nauczę :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9565
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Wczoraj zagralem pierwszą bitwę. Są zmiany, ale zdecydowanie bardziej odczuwalne na poziomie kompozycji armii. Wrażenia z gry praktycznie bez zmian, i dobrze, dalej gram w to co lubiłem :)

Awatar użytkownika
Pocisk
Masakrator
Posty: 2456
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pocisk »

Mam identyczne wrażenie

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

Ja jestem tez juz po pierwszej bitewce i podoba mi sie praktycznie wszystko poza nowym miscastem, ktory jest zbyt skomplikowany. A nowe DE, chociaz nie sa idealne, to niebo a ziemia w porownaniu do poprzedniej wersji :-)

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Wrażenia po dzisiejszym turnieju na 2400(stare 1200):
- miscasty słabsze niż były. Miałem ze 4 i ani razu nic magowi nie zrobiły.
- helka z warzywa zrobiła się op
- wdg bardzo mocne ze swoim 15% core, wystawia za to więcej special i jest problem podjąć równą walkę
- nowe leczenie tk i vc jest turbo słabe
- nowa magia bardzo fajna i znacznie szybsza

Pytanie, czy jak jest limit 0-10 beast of nurgle to na warbands będzie 0-5?

Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1110
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Tirit »

Odnosnie bestii i ograniczania ich potencjalu to wlasnie sie to stalo poniewaz juz od dluzszego czasu maja W3 zamiast W4 oraz zmieniono im losowosc atakow (to bylo akurat fajne).

Scorowanie bestiami nie jest idealne ale...jak nie tym to czym? corami? wszystkie armie maja jakies ciekawe rare/spece do scorowania tylko DOCH jest na tyle uposledzony ze ma bloodcrasherow ktorych raczej sie nie widzi na stolach bo sa poprostu slabe.

zamiast bestii to mozliwosc scorowania powinny miec muchy oraz seekerki bo oba posiadaja sztandary (to by sie wiazalo z wykupieniem wylaczenia opcji light troops - co swoja droga smiesznie brzmi przy muchach :P )

Obecny balans doprowadzil do tego, ze znow powstanie jedynie sluszna rozpiska na nurglu i 10 bestiach i bedzie katowana do oporu.



O 15% z bazy dla Wochu juz sie wypowiadalem i do teraz nie przekonuje mnie argumentacja "bo woch jest slaby to musi miec bonusy" na ktore gracze dochu musza sie niezle wysilic....




Dzis probowalem skladac multi rozpe dla dochu i faktycznie to odstrasza... mgr politechniki to malo by ogarnac ta matematyke i zaleznosci.
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2063
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

w wochu te 15% zaraz znika gdy chcemy wcisnąć jakieś odginaczki. ale jak ktoś chce grać bez to może i ma sporo pkt :D
Ostatnio zmieniony 29 paź 2016, o 20:35 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Druchii
Kretozord
Posty: 1878

Post autor: Druchii »

Odginaczki w wochu?
Pussy...
;P

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Nie grałem, na razie robiłem rozpę (EoS). Pierwszy raz w życiu zdarzyło mi się, bym zaczął rozpę i zostawił ją na kolejny dzień, by ją w męczarniach dokończyć.
Robienie rozp to była dla mnie zawsze frajda (zwykle na turniej miałem pierwszy zamysł miesiąc przed i co pewien czas coś tam zmieniałem, kminiłem). - Wyniki przemyśleń i wizji armii powodowały, że nagle niechcący wydawałem kasę na figsy. :P

Tutaj niestety mam dziwaczne (i unikalne) ograniczenie do 30% lordów. 20% do Imperial Armoury. Co dam jakiś przedmiot byle lordowi, to zaraz pula mi się kończy, co wezmę machinę, czy przepłaconego inżyniera, to zaraz kwiczy mi albo lordowy slot lub IArmoury...
Slot 25% na Core mnie nie boli - przyzwyczaiłem się, choć i tak połowę z niego biorę, bo muszę. Raczej dziwi jak to będzie się miało do większych slotów na Lordów i mniejszych na Core w innych armiach.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3675
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Złóż sobie DL na Excelu to zrozumiesz co to ból.
Nawet na AB byłoby ultra ciężko.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

JaceK pisze:Złóż sobie DL na Excelu to zrozumiesz co to ból.
Nawet na AB byłoby ultra ciężko.
Racja, ja zacząłem składać rozpę, spędziłem nad nią chyba godzinę i odłożyłem ... aż mi się ponownie zachce. Niestety nie wiem kiedy to będzie. Odnoszę wrażenie, że system jest zrypany. Jeżeli miał być przyjazny dla gracza, to im się nie udało.
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
thorash
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 161
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: thorash »

- miscasty słabsze niż były. Miałem ze 4 i ani razu nic magowi nie zrobiły.
Moim zdaniem jest dobrze, dlatego że zostaje możliwość - największy dar od t9a to naprawa magii i możliwość że można czarować bezpiecznie, a można czarować :D niebezpiecznie.... Ja widziałem dziś jeden nowy mistcast z 5 kostek poszedł... nie sięgnął Breach in the Veil ale był dosyć spektakularny... poszedł mag i cały oddział 10 łuczników w którym siedział.. był i ni ma.

Pograne - robienie rozpiski pomimo, że od 5-8ed z t9a, zdarzało mi się czasem robić roster na kartce - najnowszy DoCh to była największa udręka jaką spotkałem przez lata odkąd grałem od 5ed.

Ale cała rozgrywka mega na plus, strasznie pozytywnie zaskoczyły mnie Budynki :) jest świetne, urozmaica, jest fajnie. Wszystkie małe zmianki typu zasady command groupa na plus.

Nie podoba mi się... osobiście tylko cała zmiana ze sztandarami:
- sztandar był rodzajem taktycznym z punktu rostera nie dawało się sztandaru śmieciom bo przeciwnik nabijał VP
- pokazywał gdzie stoi scorujący unit

Teraz nie wiadomo co jest co i daje się ten sztandar na pałę zawsze fajnie mieć to +1CR więcej. Śmieje się pod nosem że dla mnie dobrze czym więcej bannerów tym większa szansa na klienta w fallensun.pl :mrgreen:

Trzeba teraz ogrywać się z przeciwnikiem zwłaszcza, że zastanawiające są ograniczenia moich oponentów, nie mam stylu grania dużym demonem ale mniejsze punktu które kroją maszyny są dla niego strasznie atrakcyjne. On wchodzi, maszyny gorzej - tutaj trzeba będzie dużo pograć, a duzo bedzie sie zmieniac :roll:

edit:
aha sorry duży demon nie wchodzi... (kolejna pyszna sprawa kompozycji warbandy go ścinają) ale ciągle pozostaje książe...

edit2:
bardzo fajnie przypasowało +1W dla bohaterów na serio poprawia ich skuteczność o tyle ile trzeba - uprzyjemnia.
Obrazek

Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1110
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Tirit »

Ach ten subtelny product placemant :-)
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

Awatar użytkownika
thorash
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 161
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: thorash »

Ach ten subtelny product placemant :-)
Zobaczysz jak subtelnie często będzie się pojawiał ten adres, kiedy będzie tam można znaleźć nowy kompozytor armii online pod t9a, bo imo stary 2.2c już po prostu nie ogarnia - zwłaszcza tego co się aktualnie odbywa w kompozycji armii :/ ale czekam - może się to zmieni.
Obrazek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

thorash pisze:
Ach ten subtelny product placemant :-)
Zobaczysz jak subtelnie często będzie się pojawiał ten adres, kiedy będzie tam można znaleźć nowy kompozytor armii online pod t9a, bo imo stary 2.2c już po prostu nie ogarnia - zwłaszcza tego co się aktualnie odbywa w kompozycji armii :/ ale czekam - może się to zmieni.
Nie zmienia to faktu, że deBelial zrobił szybką i świetną robotę - wykorzystał możliwości AB2 jak tylko się dało.

Awatar użytkownika
Glonojad
Kretozord
Posty: 1715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Glonojad »

ja tam z AB3 jestem zadowolony, choc 1.2 jeszcze nie ma i nie wiem, czy sobie z nowymi zasadami poradzi.
Uprawa warzyw od 1997 roku
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Koleś z Ab3 pisał do mnie na forum t9a z pytanie jak to rozwiązałem w Ab2. Z tego co pisał nie wpadł na inny pomysł co do rozwiązania, więc o ile nic się nie zmieniło, będzie podobnie.

Awatar użytkownika
thorash
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 161
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: thorash »

Nie zmienia to faktu, że deBelial zrobił szybką i świetną robotę - wykorzystał możliwości AB2 jak tylko się dało.
Nie wiem co to za gość - ale pliki do ab2.2c od momentu t9a - to IMO kupa świetnej roboty. Problem jest nie w plikach a w samym silniku starego ArmyBuilder'a jest po prostu stary i moim zdaniem nieprzygotowany na takie herezje jakie odbywają się obecnie w kompozycji armii np Demonów.
Koleś z Ab3 pisał do mnie na forum t9a z pytanie jak to rozwiązałem w Ab2. Z tego co pisał nie wpadł na inny pomysł co do rozwiązania, więc o ile nic się nie zmieniło, będzie podobnie.
A to ten Gość :) przepraszam, nie znam wszystkich, ani osobiście/ ani nawet po nickach z forum. Nie jeżdżę po turniejach, a na forum postanowiłem zawitać nie dawno. Gramy raczej w hermetycznym małym gronie. Tak jak pisałem kupa dobrej roboty. Wcześniej do 8ed pobierałem pliki do AB z takiej grupy na yahoo, też jesteś ich autorem?

Aktualnie, jak patrzę po naszych doświadczeniach kilku graczy w ZdWoli i czytając forum t9a to środowisko zaczyna się burzyć i niepokoić. Ja czekam i obserwuje bo jestem przekonany, że ta kompozycja ulegnie zmianie.. jeśli tak, to ab2.2 wystarczy, jeśli na serio nie......... to z pewnością u siebie będę starał się zrobić własny builder oparty o stronę gdzie będzie można trzymać rostery zapisać do pdfa i mieć do tego dostęp online troszkę coś na zasadzie podstawowych założeń deckboxa.
Obrazek

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Nie, na yahoo groups działał inny osobnik, chyba miał ksywkę arromanche czy jakoś tak.

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Moje pierwsze wrażenia po przejrzeniu nowych zmian zdecydowanie na minus... Swietne bylo wzmocnienie czempionow o wyzszy WS BS i A, teraz znowu sa tymi samymi smieciami z jednym A wiecej... Szkoda. Same AB wyglądają jakby tam nasrano, IMO strasznie nieczytelne i odpychajace. Do tego calkowita zmiana tabelek hero/core/spec/rare indywidualnie tez nie bardzo mi sie podoba, utrudnia tworzenie rozp, no i zmiana formatu punktowego czyi wszystko x2 jest tez takie sobie... poprzednia wersja byla niemal idealna, potrzebowala ledwie kosmetyki a nie rewolucji, a przynajmniej jeszcze nie teraz IMO... BTW jest jeszcze mozliwosc pobrania bookow z poprzedniej wersji? :P

ODPOWIEDZ