9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: 9th Age

Post autor: swieta_barbara »

JarekK pisze:@barbara, jak już zostaną wypuszczone pełne booki to dalej będzie opcja ściągnięcia tego małego pdf'a z samymi zasadami?
Nie wiem, podejrzewam że tak.

Awatar użytkownika
Chester22
Chuck Norris
Posty: 476
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Chester22 »

Nie wie ktoś z Was, czy może planowane jest wydanie wszystkich książek w papierowej wersji do kupienia normalnie, jak już wyjdzie stabilna wersja 2.0?

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

JarekK pisze:Wszyscy mamy jakieś oddziały sklejone 3 lata temu z jednym ekwipunkiem a teraz powinny być z innym.
Kurczę, czytam to zdanie raz za razem w tej dyskusji i w innych i jakoś nie mogę dojść co to niby miałoby być? Mam imperium/EoS składane od 6 edycji i ani jednego oddziału niegrywalnego w obecnej wersji zasad. To samo z ogrami. Jak Wy to robicie? Przecież nic (chyba?) nie wyleciało kompletnie a w 9th Age wszystko jest w miarę grywalne. Jeżeli cały tego typu argument opiera się o stwierdzenia w stylu "halabardy na początku 8 edycji były super a teraz są wyborem jak każdy inny" albo "kiedyś wild riderzy byli absurdalnie dobrzy a teraz w to sumie są równie dobrzy co sisterki" to nie jest zbyt poważny :) .

Maciek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Chodzi tutaj o co innego.

Patrząc na wychodzące edycje - mało brakowało, a halabardnikom, których mam na wykończeniu - przyklejałbym tarcze, bo nie było innego wyjścia :)

Myślałem wcześniej o armii kawaleryjskiej Imperium z Mistrzem zakonnym jako gienkiem... a tu proszę - Electoral Cavalry nagle MUSI być ulepszone do Imperial cavalry, jeśli jest obecny mistrz.
Docelowo EC miało wyglądać gorzej i mieć mniej pancerza - mieli jeździć z dwurakamil...

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3675
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Strasznie marudzicie :-)
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

mlepkows pisze: Kurczę, czytam to zdanie raz za razem w tej dyskusji i w innych i jakoś nie mogę dojść co to niby miałoby być?
Są chyba trzy oblicza problemu: balansowanie armii, zmiany związane z fluff oraz zmiany 'niezamierzone'.

AD1: GW przyzwyczaił graczy, że istnieją oddziały Pay-2-win (inne w każdej edycji...) A więc siłą rozpędu sporo osób nadal oczekuje P2W i jak się do wersji przemknie jakieś niezamierzone combo to potem mamy np. spam sloopów w każdej rozpisce HE. Tylko, że T9A będzie reagował na takie zdarzenia i owe P2W eliminował z systemu. Jeżeli ktoś w sierpniu szarpnął się na worek sloopów to raczej nie był szczęśliwy z 1.1...

AD2: Przypadek Blaesus'a - armia budowana w oparciu o wizję, która nie do końca jest spójna z wizją zespołu T9A co okazuje się poniewczasie. Tu jest problem związany ze słabszą niż oczekiwana komunikacją ze strony T9A, zmiana nie była podyktowana raczej balansem, tylko czyjąś wizją, że mistrz oznacza najmocniejszą kawalerię. Ja bym zasygnalizował taki problem na forum T9A, bo możliwe że inni mają taki sam problem i wtedy w AB dla EoS opcja powróci.

AD3: W VS Chief z Fetthis Broodmaster miał być używany w oddziałach wielkich szczurów (dostaje 6M). Tylko że szczury dostały w 1.2 M7 i Chief nie nadąża... Team przyznał, że to przeoczenie, ale naprawa tego chwilę zajmie, bo decyzję o przyznaniu Chief'owi M7 trzeba dobrze przemyśleć... Czyli jak ktoś miał Chief'a w hordzie szczurów to chwilowo może albo wystawiać przepłacone szczury (płaci za M7 a używa jak M6) albo używać tego chiefa w oddziałach foodpadów (co chyba nie było zamierzeniem twórców)

Generalnie fakt pozostaje faktem - gra jest cały czas w developmencie. Przed 1.0 to była faza alfa, teraz mamy co najwyżej otwartą betę. Gra będzie stabilna w okolicach 2.2 zapewne... (choć od 2.0 nie powinny się już zdarzać przypadki 2)

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

ok jak ktoś ze mną będzie grać to pytać co ludki mają w łapach bo ja specjalnie sklejam tak jak mi się podoba w rozpie daję to co mi się opłaca 8) i tak wszyscy niech robią będzie spokój z poślizgiem ;)

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

kiedyś pisali w komunikacie na 9th Age że będą zawsze dostępne FullBooki i SlimBooki

a co do wyposażenia modeli to fakt że mają problem ci gracze którzy skleili sobie max pięć oddziałów z uzbrojeniem pod aktualną starą metę i teraz narzekają, nie mają problemu ci którzy mają ponad dziesięć oddziałów na półce z różnym uzbrojeniem i tylko ściągają lub odkładają na nią oddziały xD no chyba lepiej jest mieć na półce oddział greatswordów obok oddziału reiksguardów :evil: :twisted: a nie tylko 15 greatswordów a resztę jakoś sproksuje spearmenami xD więc kupujcie, sklejajcie i malujcie swoje ludziki xD dodatkowo w dokumencie opisującym organizację turnieju 9thAge jest że do wyswigu wystarczy żeby tylko 51% modeli w oddziale miało uzbrojenie jak w rozpisce

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Chester22 pisze:Nie wie ktoś z Was, czy może planowane jest wydanie wszystkich książek w papierowej wersji do kupienia normalnie, jak już wyjdzie stabilna wersja 2.0?
Będzie taka możliwość.

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

JimMorr pisze: AD1: GW przyzwyczaił graczy, że istnieją oddziały Pay-2-win (inne w każdej edycji...) A więc siłą rozpędu sporo osób nadal oczekuje P2W i jak się do wersji przemknie jakieś niezamierzone combo to potem mamy np. spam sloopów w każdej rozpisce HE. Tylko, że T9A będzie reagował na takie zdarzenia i owe P2W eliminował z systemu. Jeżeli ktoś w sierpniu szarpnął się na worek sloopów to raczej nie był szczęśliwy z 1.1...
GW tak robiło, T9A stara się nie. Tak czy siak jednostki stają się tylko nie-przegięte, nic nie jest przecież warzywione do poziomu bezużyteczności, o czym była ta rozmowa.
JimMorr pisze: AD2: Przypadek Blaesus'a - armia budowana w oparciu o wizję, która nie do końca jest spójna z wizją zespołu T9A co okazuje się poniewczasie. Tu jest problem związany ze słabszą niż oczekiwana komunikacją ze strony T9A, zmiana nie była podyktowana raczej balansem, tylko czyjąś wizją, że mistrz oznacza najmocniejszą kawalerię. Ja bym zasygnalizował taki problem na forum T9A, bo możliwe że inni mają taki sam problem i wtedy w AB dla EoS opcja powróci.
No ale Blaesus przecie może wystawić swoje figsy jak chce, tylko musi dopłacić do rycerzyków 3 pkt od głowy (chyba, piszę z pamięci) :) . Co najwyżej wystawi ich ciut mniej.
JimMorr pisze: AD3: W VS Chief z Fetthis Broodmaster miał być używany w oddziałach wielkich szczurów (dostaje 6M). Tylko że szczury dostały w 1.2 M7 i Chief nie nadąża... Team przyznał, że to przeoczenie, ale naprawa tego chwilę zajmie, bo decyzję o przyznaniu Chief'owi M7 trzeba dobrze przemyśleć... Czyli jak ktoś miał Chief'a w hordzie szczurów to chwilowo może albo wystawiać przepłacone szczury (płaci za M7 a używa jak M6) albo używać tego chiefa w oddziałach foodpadów (co chyba nie było zamierzeniem twórców)
Ech, czyli dołączając gdzieś herosa tracę 1 cal ruchu na oddziale, który i tak jest dosyć szybki. Jakiś problem to jest, ale chyba nie za duży. Przecież to samo mam od zarania dziejów w ograch, gdzie kot ma MV8 a łowca dostał MV7 dopiero ostatnio, poprzednio miał 6. Nie czyni to żadnej z tych figurek bezużyteczną.

Wiem, że to tylko przykłady, ale chyba widać o co mi chodzi. Brak po prostu argumentów za tym, że "zasady się zmieniły i mam teraz niewystawialne modele a zaraz zmienią się znów i jeszcze co innego będzie niewystawialne". Jak ktoś ma jakąkolwiek wizję armii to może ją sobie realizować z minimalnymi zmianami na poziomie rozpiski. Jak ktoś nie ma to i tak kupuje co chce i potem jakoś to wystawi :wink: .

Maciek

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

mlepkows pisze: Kurczę, czytam to zdanie raz za razem w tej dyskusji i w innych i jakoś nie mogę dojść co to niby miałoby być? Mam imperium/EoS składane od 6 edycji i ani jednego oddziału niegrywalnego w obecnej wersji zasad. To samo z ogrami. Jak Wy to robicie? Przecież nic (chyba?) nie wyleciało kompletnie a w 9th Age wszystko jest w miarę grywalne. Jeżeli cały tego typu argument opiera się o stwierdzenia w stylu "halabardy na początku 8 edycji były super a teraz są wyborem jak każdy inny" albo "kiedyś wild riderzy byli absurdalnie dobrzy a teraz w to sumie są równie dobrzy co sisterki" to nie jest zbyt poważny :) .

Maciek
U Krasnoludów nic się nie zmienia po dziś dzień i moje dwie balisty leżą w szafie od około 6 lat... ostatnio gdy ujrzały światło dzienne to było tylko dlatego, że proxowały High Elfickie Reapetery gdy grałem z kolegą :P A nowa wersja zasad wcale nie kusi do ich wystawiania, nie dość, że są droższe niż w poprzedniej wersji to dodatkowo konkurują o te 20% w rozpisce z Cannonami, Katapultami, Organkami oraz Flame Cannonami, które wydają się wreszcie grywalne :)
Obrazek

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

mlepkows pisze:Tak czy siak jednostki stają się tylko nie-przegięte, nic nie jest przecież warzywione do poziomu bezużyteczności, o czym była ta rozmowa.
Powiedz to Vermin Daemon'owi, chłopak się ucieszy...
Obrazek

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiChol »

Co masz do Vermin Demona? Jest grywalny. (ech, wiem, że i tak nikt mi nie uwierzy, ale serio zróbcie sobie pod niego rozpe i zagrajcie kilka gier.) Imo jest lepszy od dzwonu.

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

MikiChol pisze:Co masz do Vermin Demona?
-jest miękki, nawet pestki go bolą
-w cc nie poszaleje
-jest drogi
-zżera slot characters w którym są o niebo lepsze picki
-zżera slot B&B -II-
-jeżeli zaczniesz na nim wykupywać czary czy +1 to nic sensownego nie wejdzie ci do rozpy
-musisz mieć do niego caddy'ego
-ma dostęp do lore'u który nie kombi się z armią
-nie wnosi nic ciekawego na stół

Dzwon mimo nerfu jest dużo lepszym pickiem niż VD bo przynajmniej combi się z armią.
Obrazek

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiChol »

Faktycznie nowe ograniczenia i lory trochę go ubodły. Pogram zobaczę.
Fakt jest miękki, fakt nie zabija całej wrogiej armii na strzała, fakt drogi, ale jest wprost niezastąpionym generałem w partyzantce (msu). Dlaczego?
Bo jest cholernie mobilny. To jest jego największa zaleta. Dzięki temu jest tam gdzie go potrzeba i wspiera tam gdzie front się załamuje.
Poza tym po to masz 5 rodzajów, żeby wybrać co ci najbardziej w nim brakuje
- pestki? bierzesz tego który ma 3+ save. W pakiecie S7
- Za mało ataków? Nie trafia - wierz mi 6a ap6 z lighting reflex zabija dużo pancernych rzeczy - szczególnie, że ograniczyli dużo komb wardowo- savowych i ciężko trafić na coś naprawdę niezabijalnego
- skupiasz się na wpieraniu dzięki magii i ld? bierzesz tego z tokenami i ld9.
Imo to kwestia ogrania tym modelem. Fakt są rzeczy optymalniejsze, lepsze. Sam nie twierdzę, że vd jest najlepszym wyborem. Po prostu uważam, że z tym, że jest warzywnie-bezużyteczny przesadziłeś.

p.s.
A okultyzm może jeszcze zaskoczy. Trzeba zobaczyć w praktyce. Niektóre czary są ciekawe. (Szczególnie podbijanie warda czy 5 zabijająca bohaterów w odziałach).

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

MikiChol pisze:ale jest wprost niezastąpionym generałem w partyzantce (msu)
Jeżeli weźmiesz shemera masz LD większy o 1 niż warlord z koroną. Taki VD ginie od wszystkiego. Jeżeli trafiasz maszyny to musisz go kampić przez większość gry.
MikiChol pisze:Bo jest cholernie mobilny. To jest jego największa zaleta.
Chyba "jedyna" chciałeś napisać.
MikiChol pisze:- pestki? bierzesz tego który ma 3+ save. W pakiecie S7
I nadal ginie ci model za minimum 750pkt.
MikiChol pisze:- Za mało ataków? Nie trafia - wierz mi 6a ap6 z lighting reflex zabija dużo pancernych rzeczy - szczególnie, że ograniczyli dużo komb wardowo- savowych i ciężko trafić na coś naprawdę niezabijalnego
Doom blade robi to o niebo lepiej
MikiChol pisze:Imo to kwestia ogrania tym modelem.
Jeżeli go ogram to stanie się tańszy i nie będzie mi blokował dwóch slotów?

Jest najgorszym pickiem w sekcji charakters.
Obrazek

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

eliah91 pisze: Jest najgorszym pickiem w sekcji charakters.
Tu bym się nie rozpędzał... asasyn, szczególnie w wersji scout / ambush, goły za 330 punktów jest moim no 1.

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

JimMorr pisze:
eliah91 pisze: Jest najgorszym pickiem w sekcji charakters.
Tu bym się nie rozpędzał... asasyn, szczególnie w wersji scout / ambush, goły za 330 punktów jest moim no 1.
W przyrodzie coś takiego nie występuje.
Obrazek

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiChol »

750pkt czyli stare 375 to nie jest tak drogo jak na dużego demona. Ile ma kosztować nowe 300? Serio? Najwiekszą bolączką jest rzeczywiście umiejscowienie w dwóch slotach dość ważnych slotach, cena to pół biedy.
Może i jest najgorszym wyborem w sekcji hero... nie jednak wolę go niż dzwon. Bardziej się combi z moim stylem gry.
I właśnie imo to jest cel 9th age. Dla jednego coś jest słabe bo nie lubi te i owego dla drugiego coś innego. Naprawdę warzywne rzeczy, którymi grają tylko ludzie, którzy lubią te modele (czyli masochiści) i które nie dają im NIC w rozgrywce nie występują. (a jeśli to zwykle ci z góry coś z tym robią/zrobią)

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

750 pkt za wersję podstawową, wypadałoby dokupić ze dwa czary, to już się robi nieco drożej. Z tą mobilnością też bym nie przesadzał - brak mu skrzydełek. Na koniec obecne strzelanie dość łatwo go posadzi - nie oszukujmy się ani to morderca który morduje, gwałci, zjada i jeszcze raz gwałci, ani czarodziej, który wypali do fundamentu wszystko w zasięgu wzroku. Przy dobrym ograniu może być fajną opcją, ale konkurencją jest:
Tyran na tronie z koroną - stabilne 8LD w 18 calach siedzące w bezpiecznym klocu piechoty z savem 1+ za 366pkt
albo
Dzwonnik za 960 pkt w wersji wypasionej - 4 czary, dispell scroll, korona - stabilne 7LD i master. Jeżeli odliczymy dispell scroll który i tak trzeba dokupić za 100pkt to dzwonnik znowu jawi się bezpieczniej i stabilniej, choć fakt, podobnie jak tyran mniej mobilnie.
Dodatkowo, z VL przy założeniu, że dispell scroll musi nieść kolejny mag, a bez BSB nei wychodzimy z domu nie widzę miejsca na Doon Blade-a - a bez tego też z domu się wychodzi rzadko.

Czyli wszystko ma swoje plusy i minusy, zależy od stylu gry - czyli 9th spełnia założone cele, nie ma oczywistych wyborów. A assassin jest biedą straszliwą, to nie podlega żadnej wątpliwości :mrgreen:

ODPOWIEDZ