9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Re: 9th Age

Post autor: JarekK »

Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Odnośnie tego, że to płatny artykuł, było to moje pierwsze skojarzenie ;) Wyciągnięte z całości cytaty. Statystyki ukierunkowane w jedną stronę. Clickbaitowy tytuł. Ja bym się pod takim artykułem nie podpisał ;)

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Gość jedzie po różnych systemach (np: I Tried 28mm Pike & Shotte, And Cried), clickbaity zwiększają mu pulę czytelników. Wątpię by ktokolwiek miał ochotę płacić za artykuł szkalujący T9A. Po co..?

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

To, że rozważne, porządnie napisane, z podanymi źródłami artykuły w sieci nie istnieją to każdy, kto trochę w internety, wie. To, że t9a ma swoje wady też wiem. Natomiast takie artykuły są szkodliwe nie tylko dla t9a, ale wargamingu w ogóle. Czy powinien być zbanowany? Nie wiem. Z jednej strony z każdego gówna można wygrzebać niestrawione ziarnko grochu, z drugiej strony czy warto w gównie grzebać się ;)

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

A co do tendencyjnych statystyk....

https://trends.google.com/trends/explor ... inth%20Age

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

https://trends.google.com/trends/explor ... ge,9%20age

nie mowie, ze to wyszukuje tylko to, ale nie zdziwilbym sie po pozycjonowaniu nta przy takim zapytaniu gdyby ludzie uzywali takiego query

poza tym co ciekawe nie wypisal tego jak wyglada zainteresowanie na swiecie pod katem etc i ilosci druzyn na kazdy system w tym, choc to chyba warto by dopisac, a nie dziala to na korzysc wydzwieku artykulu

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Zescrolluj niżej i sprawdź lokalizację wyników dla 9 Age. 67% USA. Czyli szukasz raczej innego znaczenia (wiek 9 lat zapewne). Z tego powodu wykulczyłem też AoS, deptał konkurencję ale był zlokalizowany głównie w... Brazylii. Jakiś portugalski skrót.

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

Dodam, ze Wojny Awatarow skonczyly sie wyrzuceniem dwoch ludzi ze staffu. Teraz to, w miedzyczasie "dwarfs are jews". Widocznie sezon ogorkowy, nikt nie siedzi nad zasadami, wiec trza poklocic sie o cos innego :)
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

sprawdzalem i generalnie kraje sie zgadzaja z tymi, ktore graja choc wiem, ze jest to mocno zakrzywione poprzez wyszukiwania wlasnie dla 9 latkow.

podobnie kings of war jest zakrzywione przez god of war kings hollow, ale tego nie poradzisz

podobnie jak nie wiem kto by wpisywal the ninth (9th) age a nie ninth age lub 9th age (bez the)

swoja droga mam wrazenie, ze twoj defetyzm zwiazany z nta jest mocno skorelowany z wycofaniem kickstaretra do podrecznika do tego systemu....

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Trochę z innej beczki, jak się Wam widzi takie podejście do Backgroundu:

https://www.the-ninth-age.com/index.php ... ost1026595

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

JimMorr pisze:Trochę z innej beczki, jak się Wam widzi takie podejście do Backgroundu:

https://www.the-ninth-age.com/index.php ... ost1026595

nuuuudy :-s

Czekamy na kompendium.
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1993

Post autor: Aldean »

Musze przyznac ze poziom raka na forum 9th age mnie negatywnie zaskoczył. Nie sądziłem ze mozna tak zareagować na kogos kto ma inną opinie. :shock:

i troche nawet sie z kolesiem z bloga zgadzam,
ostatni raz jak zapytałem kumpla czy zagra ze mna w 9th age to powiedział "chyba Cie pojebało xD"
takze nie gram bo nie mam z kim....
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »


Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

W latach 60 zadano bacy pytanie:
-Baco a jakie wy macie poglądy polityczne?
-Ano takie jak w Trybunie Ludu
-To nie macie własnych?
-Mam, ale się z nimi nie zgadzam

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

W T9A brakuje 'fanu' jak to zdefiniowano na forum 9ki. W porównaniu z młotkiem 9ka jest 'sucha'. Nie bez znaczenia są też wyniki ankiety porównawcze T9A / WFB / KoW z których wynika, że 9ka w kolejnych odsłonach traciła głównie immersion. Ktoś się od razu rzucił w sekcji Homebrew do robienia wersji pełnej owego fun'u.

Wydaje mi się, że ludzie w projekcie i otoczeniu za bardzo postrzegają grę jako tylko i wyłącznie zbiór przepisów. Tymczasem gra to połączenie przepisów, artu i backgroundu. Te elementy muszą być spójne. Udziwnione przepisy, bez uzasadnienia we fluff nie dostarczą fun'u ani nie poprawią immersion. Dla przeciętnego odbiorcy Art ma przyciągać wzrok. Background ma wciągać. Przepisy mają nie przeszkadzać... Na dziś tylko Art realizuje te założenia.

Mam cichą nadzieję, że QS będzie produktem, który będzie bardziej interesujący zarówno dla nowych graczy jak i dla tych którym brakuje czasu na 2-dniowe turnieje. Niestety boję się, że zamiast lekkiej, fajnej gry DJWoodElf będzie zmuszony przez "prawdziwe" RT/ADT do zrobienia gniota będącego wykastrowaną wersją głównego podręcznika. Lżejsze, krótsze przepisy ale z jeszcze mniejszą ilością fanu.

Background to osobny problem, o czym pisałem na FB.
Zasady, nawet kulawe można przeboleć jeżeli fluff i art to wynagradzają - robiliśmy to przez lata (niektórzy dekady) w przypadku GW. Niestety Background w T9A jest gwoździem do trumny. Zamiast ciągnąć system do przodu i wynagradzać braki w przepisach topi system. Brak mu rozmachu, brak mu koncepcji, brak kreatywności. Jednocześnie jest odtwórczy (jak nie odgrzewane kotlety GW to Indiana Johnes w spódnicy) i serwowany w najmniej atrakcyjnej formie.
Można do tego dodać, że niektórzy członkowie ExB próbują przemycać we fluff swoją ideologię. Szanuję pacyfistów ale gra bitewna nie jest chyba medium w którym się powinni realizować...

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

@JimMorr - fajnie i można się zgodzić. Niemniej to nie ma ŻADNEGO związku z tym co jest w stanie zrobić ŚRODOWISKO. To jest problem dla T9A i tam to można próbować prowadzić taką dyskusję. Tu możemy sobie o tym co najwyżej pogadać i nie zmienić NIC.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Projekt jest podobno community driven a więc środowisko powinno co najmniej wywierać presję na projekt. Oczywiście delikatnie i tak by nikt nie poczył się urażony bo tam wszyscy chyba mają teraz jakiś zespół napięcia... Ja chciałbym by projekt uwolnił fluff na tyle by community mogło go zacząć uzupełniać. Chciałbym by materiały ze scrolla były publikowane jako pojedyncze artyluły co pozwoliłoby je repostować. Jeżeli projekt nie uwolni części zasobów to jako środowisko możemy co najwyżej zorganizować sobie turniej. Brakuje woli by zapieprzać z promocją systemu którego twórcy jednicześnie nie dbają o promocję i strzegą swej własności intelektualnej bardziej niż GW....

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

JimMorr pisze: Mam cichą nadzieję, że QS będzie produktem, który będzie bardziej interesujący zarówno dla nowych graczy jak i dla tych którym brakuje czasu na 2-dniowe turnieje. Niestety boję się, że zamiast lekkiej, fajnej gry DJWoodElf będzie zmuszony przez "prawdziwe" RT/ADT do zrobienia gniota będącego wykastrowaną wersją głównego podręcznika. Lżejsze, krótsze przepisy ale z jeszcze mniejszą ilością fanu.

I niestety tak się może skończyć. Jest kilka rzeczy, które już wprowadzone bardzo negatywnie wpływaja na odbiór gry. Mam znajomą dwójkę graczy, którzy grają sobie funowo tylko w QS i zmiany nie podobają im się, ale przyszły z góry i nie poradzisz. QS 2.0 będzie bardziej rozbudowany, ale mam nadzieję wciąż prosty. Będzie wiecej jednostek i zostało to bardzo fajnie ogarnięte ;)

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

W dziewiątce brakuje mi najpiękniejszego okresu WFB, z których podchodzi większość najlepszych wspomnień, czyli czasów w których istniały liczne małe formaty (6-7 edycja) - mastery na mniejsze punkty, gry parowe, border patrole, single na 1000-1500 itd. 8 edycja znacznie zwiększyła próg wejścia w system kasując małe formaty z turniejów i świadomości środowiska, zwiększając jednocześnie wymagane punkty (2500) i idąc w zasady typu hordy, w celu wymuszenia na graczach kolejnych nowych zakupów.

Dziewiątka ma taki sam problem jak system Warmachina, którego próg wejścia jest jeszcze większy niż w przypadku WFB/9th (2-3 rodzaje rozpisek na turniej, błyskawicznie zmieniająca się meta, co chwila wychodzące nowe jednostki, duża ilość zasad, brak małych formatów, długi czas rozgrywki itd.).

Garażowe wyprzedaże również przerzedzają szeregi starych graczy z armiami w szafie. Nowym, jak i starym graczom dużo łatwiej byłoby wrócić oraz zacząć przygodę z dziewiątką, jakby mogli po pierwszych zakupach na spokojnie wziąć udział w turnieju na mały format czy inny border patrol.

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

JimMorr pisze:Mam cichą nadzieję, że QS będzie produktem, który będzie bardziej interesujący zarówno dla nowych graczy jak i dla tych którym brakuje czasu na 2-dniowe turnieje. Niestety boję się, że zamiast lekkiej, fajnej gry DJWoodElf będzie zmuszony przez "prawdziwe" RT/ADT do zrobienia gniota będącego wykastrowaną wersją głównego podręcznika. Lżejsze, krótsze przepisy ale z jeszcze mniejszą ilością fanu.
Sorry stary za potencjalne rozczarowanie ale DJ to koleś z którym najgorzej mi się pracowało w SE i niewiele lepiej niż z najgorszymi z którymi w ogóle pracowałem z PRO. Nie dość że nie ogarnia tej gry (Frederick powtarza że to naprawdę jeden z najgorszych graczy w kraju) nie ogarnia własnej armii i pcha ja bezkrytycznie tam gdzie krzyczą na forum (o ile zgadza się to z jego zdaniem) to jeszcze aktywnie ignorowal wytyczne projektowe. Koleś nie jest projektantem gier, nie ma doświadczenia a to co wyniósł przy pracy z adt rt czy blt to mu nie pasowało.
Cały qs był w ogóle nie pilnowany przez rt od dłuższego czasu (w pierwszej wersji kierował tym fjugin ale dawno oddał stery). Nikt tam ani z blt ani z rt nie zaglądał i nie zapowiada się by tak się stało. Do qs teamu doszło parę osób i mam nadzieję że one naprostują woodelfa by się ogarnął bo naprawdę niestety nie wróżę tej wersji dobrze.

Nie mówię że rt czy blt jest super. Widzę straszne mankamenty obecnego setupu. Nie mniej jakikolwiek eksternal review jest w pracy designerskie zwyczajnie potrzebny a taki od osób które mają największe doświadczenie teoretycznie najbardziej się nadaje. Blt z kolei można mówić wiele ale zwyczajnie jakoś tak jest ze gra jest zbalansowana lepiej niż była więc chyba jednak mimo krytyki to działa.
Obrazek

ODPOWIEDZ