9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Re: 9th Age

Post autor: JimMorr »

Mam raczej wrażenie, że wiara zapomniała na początku usiąść i zastanowić się co właściwie chce zrobić. Jak może skorzystać na głównym projekcie i jak go odciążyć. Zamiast tego rzucili się do roboty i latają z tymi taczkami aż furczy...

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

wind_sower pisze:QS ma być produktem maksymalnie prostym, ale dającym frajdę z rozrywki. Dlatego są zafiksowane szerokości oddziałów, brak combat reformów etc. Ma być prosto. Nie mozna tam dać za dużo opcji, bo poczatkujący i tak ich nie wykorzysta, a moze sie przerazić mnogością zasad.
Hmmm...brzmi dokładnie jak zasady Kings of War, czyli uproszczona i mega przyśpieszona mechanika WFB. Mam wrażenie, jakby początkujący powinien zacząć od KoW (QS), aby po jakimś czasie przesiąść się na dużo bardziej płodne w zasady 9th. Bardzo ciekawa koncepcja ;P
Plague pisze:Akurat podobnie jest w X-wing-u gdzie pierwszą bitwę gra się bez manewrów co jest niewątpliwie plusem kiedy próbuje się zachęcić do gry początkującego gracza.
Przechodziłem w x-wingu przez coś takiego, czyli gra na połowę punktów (50). Tylko jest jedna zasadnicza różnica. To była jedna bitwa stoczona w takim trybie, by po chwili przejść na domyślny format 100 punktów (jeszcze tego samego dnia). Bardzo łatwo kogoś wciągnąć w grę, kiedy ma się świadomość, że wystarczy dokupić jeden stateczek i już można grać na domyślny format, a modele nie dość że już sklejone to jeszcze pre-paintowane. W 9th też można tego spróbować zakładając, że dość popularnym formatem wśród graczy byłby stary, dobry "Border Patrol" na 500-750 punktów (stare punkty). Natomiast x-wing miałby podobny problem co WFB/9th gdyby jego domyślnym i jedynym granym formatem to byłoby np. 500 punktów. Dla miłośników starć wielkich flot jest za to Armada jako oddzielna gra, tyle że w tym samym uniwersum.

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

ślivek pisze: Proszę jak snujecie domysły to informujcie czytających bo jeszcze kto pomyśli że prawdziwe info macie ;)

Jestem w QS teamie i nie snuję. Praca zawodowa niestety mnie przytłoczyła i ostatnimi tygodniami się wycofałem z aktywnego tworzenia zasad. Podrzuciłem kilka pomysłów, a bardziej broniłem tych, które już były i działały dobrze.
Jednym z pomysłów z góry jest minimalna ilość modeli w oddziale, które muszą odpowiadać minimalnych modeli w FB. Obecnie możesz wystawić jednego pegaza, jednego trolla lub jednego Kestrela w 2.0 nie będziesz mógł.

@JimMorr Akurat themed list jest chyba najlepszym pomysłem 2.0. Obecnie masz listę standardową z najbardziej ikonicznymi oddziałami. Gracze narzekali, że nie mogą wystawić wielu modeli. Dlatego zostaną stworzone listy tematyczne, na przykład (to już mój wymysł) "Peasant Riot", gdzie nie będziesz miał dostępu do rycerstwa, ale będą yołmeni i skorpiony. Jest to świetny ruch gdyż, możesz wydawać raz na jakiś czas nową listę. Cały czas będą newsy odnośnie QS. Ogromna różnorodność grania, przy łatwym cięciu przegięć etc.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

no wlasnie warbandy sa i maja byc rozwijane. Np. teraz tez sa przygotowywane inne karty do gier wlasnie na male pkty, jak i do gier na pkty wieksze i tez 'klimaczyne' zestawy kart magii z wieksza roznorodnoscia efektow w nich

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

wind_sower pisze: @JimMorr Akurat themed list jest chyba najlepszym pomysłem 2.0. Obecnie masz listę standardową z najbardziej ikonicznymi oddziałami. Gracze narzekali, że nie mogą wystawić wielu modeli. Dlatego zostaną stworzone listy tematyczne, na przykład (to już mój wymysł) "Peasant Riot", gdzie nie będziesz miał dostępu do rycerstwa, ale będą yołmeni i skorpiony. Jest to świetny ruch gdyż, możesz wydawać raz na jakiś czas nową listę. Cały czas będą newsy odnośnie QS. Ogromna różnorodność grania, przy łatwym cięciu przegięć etc.
No ale to się chyba musimy zgodzić, że jest to już zupełnie inna gra...? Bo co to ma wspólnego z Full Rules gdzie zdaje się peasant armies zostały zaorane i obsiane solą, by przypadkiem nie odrosły? A jednocześnie DJ zarzeka się, że to ta sama gra i ma być jedynie wstępem do nauki T9A?

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Shino pisze:no wlasnie warbandy sa i maja byc rozwijane. Np. teraz tez sa przygotowywane inne karty do gier wlasnie na male pkty, jak i do gier na pkty wieksze i tez 'klimaczyne' zestawy kart magii z wieksza roznorodnoscia efektow w nich
To właśnie mnie martwi, no ale może nie doceniam zasobów projektu

Obrazek

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Bo to jest inna gra, które chce być jak najbardziej podobna do oryginału.
Nie wiem jak wygląda sprawa z warbandami. Dla mnie to by zmienili karty magii, obcięli punkty na hero i dawaj, gramy.

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Ostatnio przy warbandach pojawiły się wątpliwości czy na małym stole nie powinno się przyciąć zasięgu generałowi i BSB...

... idąc tym tropem za chwilę zaczną przeliczać skuteczność oddziałów strzelających, bo działa z zasięgiem na dwa stoły są pewnie za drogie. A Vermin Deamon pewnie jest za tani... i za chwilę będzie roboty dla drugiego teamu, który będzie się zastanawiał dokładnie na tymi samymi problemami które właście QS kończy rozkminiać. Wydaje mi się, że albo QS albo Warbands, bo inaczej to trochę szkoda pracy ludzi :(

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Nie wiem jak wygląda sprawa z warbandami. Dla mnie to by zmienili karty magii, obcięli punkty na hero i dawaj, gramy.
taka jest idea. Ja jeszcze chce przyciac ilosc czarow z kazdego lore'a, wiec wizard masterow i moze maly fix do magii, aby ta lepiej dzialala.

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Brzmi spoko, ale za duzo nie zmieniajcie. Nawet jeśli ma ucierpiec troche balans. 3 gry nie potrzebujemy ;)
Te zmiany da rade przed swidnikiem?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

zobaczymy. na razie przerwa przez etc

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

A może ograniczyć ilość jednostek na początku wydawania warbandów? Łatwiej i szybciej uzyskać jakiś tam balans a potem stopniowo wprowadzać nowe jednostki do pełnego kodexu?

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Czy przygotowywane zmiany .205 będą stanowic istotna ingerencję w zasady i koszty jednostek, czy raczej kosmetyka w celu ujednolicenia brzmienia zasad i usunięcia omyłek itp.?

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiChol »

Przeczytałem pobieżnie. W oczy rzucił mi się głównie ten akapit:
Background.
Another well heard criticism is the lack of background. T9A had grand plans to be able to deliver a Background Compendium this year. This did not happen as intended but a great amount of background has been delivered in various documents, in particular the 9th Scroll, which has become hugely popular beyond our wildest dreams. However, the plan is still to cover all 16 armies sufficiently, so the compendium is still in the works. We still would like to complete that work before the end of 2018.
Jeśli to rzeczywiście dadzą radę zrobić i w tym roku wydadzą kompedium z fluffem (przynajmniej podstawowym) do wszystkich armii to widzę iskierkę nadziei. Na razie pożyjemy, zobaczymy.

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Obawiam się, że będą to dokładnie te same matariały co 9th Scrollu. Po 2-3 strony wyrwanych z kontekstu wypowiedzi przypadkowych ludków w stylu wiedźmińkiego: "Każdy głupek to przecież wie, że nie ma myszów i myszowych, że wszystkie one jednakie i lęgną się same z siebie i ze słomy zgniłej..."

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

JimMorr pisze:Obawiam się, że będą to dokładnie te same matariały co 9th Scrollu.
Potwierdzam.
Osobiście chcę zawrzeć te strony w FRB.

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

W FRB w miejsce dotychczasowych opisów ras to nawet miałoby sens.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Raczej myślałem o oddzielnym rozdziale w stylu 'podróże zramolałego pryka' przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowych krótkich opisów.

ODPOWIEDZ